Jeg sammenfattede vores debat til følgende (indledte svaret med at jeg havde spurgt i et debatnetværk, der både havde været tilskuer og tv-seer, hvad kunne gøre PNDR bedre):
Start:
Lav en rundstrækning i startbyen, så tilskuere til indskrivning har mulighed for at se løbet i action også, ved at rytterne kører tæt forbi det lokale torv. Selvfølgelig ikke muligt i alle byer.
Prolog:
Drop de længere enkeltstarter. Hvis man ikke vil lave holdløbet til løbets særkende, så lav en kort prolog. Bedre at løbet afgøres på små tidsafstande.
Rundstrækninger:
Kommer man engang forbi Aabenraa, så glem ikke at lave en 10 km rundstrækning på brostensbakken Dimen. Mangler man ideer til rundstrækninger i bestemte områder, så kan man altid skrive til mig. Måske mit debatnetværk kan hjælpe.
Opløb:
Har man råd og målkommunerne er interesserede, ville det sportsligt være gavnligt med opløb udenfor byerne. Så man kan udnytte terrænet bedre. Pt har man vel kun gjort det ved Asnæs Indelukke. Men der skal selvfølgelig stadig være mulighed for rundstrækningen forbi målstregen. Hvis man ikke laver en "bjergprolog" fx opad Skamlingbanken syd for Kolding. Toppen af Kulsbjerge Øvelsesterræn kunne måske bruges til en prolog (skulle være en rystende oplevelse) eller indgå i en rundstrækning.
Evt:
Danskebjerge har skrevet denne fine artikel med observationer til årets løb (han snakkede så også med Jens Kassler under løbet). Den er værd at læse:
https://blogsbjerg.danskebjerge.dk/2024/08/28/nye-tiltag-i-postnord-danmark-rundt-2024-fungerede-det/