E_F_
Jeg har også tænkt på, at Pogacar nærmest er sådan lidt påtaget barnlig og drenget i sin attitude. Måske ER han bare sådan, det kan jeg ikke helt afvise - at han bare har en naturlig drenget charme.
Men jo ældre han bliver, jo mere begynder det også for mig at virke en anelse påtaget. Tanken har strejfet mig, at han bevidst giver den som charmerende knægt, netop fordi han så virker mere uskyldig. Så det kan være en bevidst strategi at skue op for den drengede charme.
Lidt ligesom jeg er overbevist om, at Vingegaard bevidst skruer op for familiefar-charmen, fordi jeg kan huske at en af Visma´s ledere i Netflix-dokumentaren om Touren 2023 faktisk indrømmede, at det var bevidst, at de kørte Vingegaard´s familie så meget frem i medierne, fordi de mente at det ville være fint for hans image.
Så jeg tænker, at både Vingegaard og Pogacar er mere beregnende end man umiddelbart tror og at de bevidst spiller på henholdsvis familiefar-charmen og drenge-charmen for at pleje deres image og fremstå mere sympatiske.
Og det ved man jo aldrig, om det bunder i, at ingen af dem reelt er så uskyldige, når det kommer til stykket. Den tanke har da strejfet mig...
Og alligevel ved man jo aldrig. Jeg har f.eks. en nabo, som er en ung mand på 23 år. Han opfører sig også stadig som en teenager. Han kommer tit fuld hjem kl. 5 om morgenen i weekenderne, gider ikke arbejde, lever af andres almisser og lever et uansvarligt og ubekymret drengerøvsliv. Så nogle HAR bare naturligt svært ved at blive voksne - Men jeg tænker, at en fyr som Pogacar, der er en gennemprofessionel atlet, nok ikke er helt så barnlig og pjattet, når det kommer til stykket. Som han fremtræder i medierne...
Men jeg ser måske bare spøgelser, fordi man gennem årene er blevet vant til at blive løjet direkte op i fjæset af cykelrytterne. Så har man svært ved at stole på dem efterhånden. Og så er det, at man anskuer tingene med lidt skeptiske øjne. Og nogle gange ser man måske bare ting, som ikke er der. Måske ER Vingegaard og Pogacar bare nogle utroligt søde unge mænd og de rene charmetrolde. Hvad ved jeg? Jeg kender dem jo ikke selv...