Jeg tænker, at enten er han alien eller en alien hybrid, hvis mor har været bortført af aliens og er blevet insimineret med alien dna. Eller også lugter det lidt af forbudte midler, motordoping eller lignende. Det er dog bare svært at forestille sig, at man kan slippe afsted med motordoping, så det er nok alligevel udelukket. Men jeg synes også, at det er unaturligt ubesværet ud for Pogacar, når han kommer i mål og knapt ser forpustet ud. Det virker som om, han kan køre i zone 3 og alligevel køre fra alle de andre, selv når de er på deres yderste formåen...
På den anden side er der jo også i andre sportsgrene udøvere, som bare er meget bedre end de andre, uden at de nødvendigvis er dopede. I tennis dominerede Nadal, Djokovic og Federer jo også i mindst et årti sporten og tog næsten alle de største sejre, uden at andre rigtigt kom til fadet. I fodbold har Messi og Ronaldo også været suveræne i en del år. I håndbold er der også enere, der er bedre end de andre. Karabatic og Mikkel Hansen. Og nu en Mathias Gidsel.
Så der er også en måske naiv del af mig, der tænker at det jo også kan være, at Pogacar bare ER et naturfænomen, ligesom ovennævnte atleter i andre sportsgrene, som også er markant bedre end konkurrenterne.
Det er jo heller ikke noget helt nyt, at bestemte ryttere dominerer totalt. Coppi og Bartali. Mercx o.s.v. fra fortiden var jo også ekstremt dominerende. Men okay, de var sikkert også dopede. Og ja, man kan vel også sige, at Pogacar er endnu mere suveræne end ovennævnte ryttere var. Coppi f.eks. var jo slet ikke samme allround-fænomen, som Pogacar er. Der er jo stort set ikke noget løb, Pogacar IKKE kan vinde. Måske en stor massespurt på Champs Elyssé. Men selv som sprinter er han rigtigt god, bare ikke lige i Top 5 i verden...