Jeg har lige svaret. Ved ikke om jeg nåede det i tide.
Men overordnet set burde danske journalister være mere kritiske. Ikke kun sportsjournalister, men hele journaliststanden. Med hensyn til cykling synes jeg, at de er for lalleglade og for meget venner overfor de danske ryttere, således at de ikke tør stikke lidt mere til dem. Der er en for kammeratelig tone på f.eks. TV2. Derfor er det fint, at f.eks. Michael Rasmussen eller Bjarne Riis kommer med lidt mere kritiske indspark engang imellem.
I det hele taget er dybdeborende og kritisk journalistik uddøende. Det skyldes nok, at medier er blevet så hurtige og overfladiske, at der ikke er tid til fordybelsen. Og det finder jeg synd.
Værst var det under Coronakrisen, hvor samtlige mainstreammedier reelt agerede statsapparatet´s forlængede talerør og ingen forholdt sig kritisk til restriktionerne. Jo, minksagen fik da masser af omtale og kritik, men der var ingen medier, der forholdt sig kritiske til mundbind, vaccinepres, Coronapas og absurde forsamlingsforbud. Heller ikke cykelmedierne var kritiske overfor Coronarestriktionerne, hvilket de BURDE have været. Jeg følte, at vi nærmede os et diktatur under Coronakrisen, fordi også vi få, der turde forholde os kritiske, blev i høj grad censureret på de sociale medier. Selv fik jeg f.eks. en Youtube-kanal lukket, fordi jeg lavede et par videoer, hvor jeg tornede imod restriktionerne og staten. Også på fjæsbogen blev folk censureret BIG TIME, hvis de f.eks. var kritiske overfor forsamlingsforbud, mundbind eller vacciner. Det mindede om DDR under Stasi.