her<\/a>.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 11:11","date_unformatted":"2017-02-02 11:11:27","km_driven":"168"},{"id":"152221","title":"34 km til m\u00e5l - 166 km k\u00f8rt","text":"Udbruddet har klart øget farten, og forspringet falder ikke længere. Derfor har Quick-Step nu også sendt nyprofessionelle Maximilian Schachmann frem for at bidrage til arbejdet.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Afstanden er 1.55.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 11:10","date_unformatted":"2017-02-02 11:10:16","km_driven":"166"},{"id":"152220","title":"36 km til m\u00e5l - 164 km k\u00f8rt","text":"
Mens Degenkolb faldt tilbage til bilen for at få mekanisk assistance, styrtede den lokale helt Yousef Mirza (UAE Abu Dhabi). Han er imidlertid tilbage på cyklen.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 11:07","date_unformatted":"2017-02-02 11:07:45","km_driven":"164"},{"id":"152219","title":"37 km til m\u00e5l - 163 km k\u00f8rt","text":"
Tankink, Bernard, Jungels og Thomson arbejder fortsat. Der er således masser af samarbejde mellem hele fire hold. Forspringet er 1.45.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 11:05","date_unformatted":"2017-02-02 11:05:42","km_driven":"163"},{"id":"152218","title":"38 km til m\u00e5l - 162 km k\u00f8rt","text":"
Mens det ikke var en stor overraskelse, at Kittel blev fanget i sidevinden, var det uventet, at Degenkolb ikke kom med. Trek-kaptajnen er kendt som en af de allerstærkeste i positionskampen. Således var han også med i 1. gruppe ved VM, indtil han med ekstremt uheld punkterede og faldt tilbage til 2. gruppe. Her røg han i stedet over i en hjælperolle og måtte arbejde hård for Greipel, men de kom aldrig tilbage.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 11:05","date_unformatted":"2017-02-02 11:05:00","km_driven":"162"},{"id":"152217","title":"40 km til m\u00e5l - 160 km k\u00f8rt","text":"
Undervejs på etapen var forholdene angiveligt meget dårlige. Det føg voldsomt med sand, og der var flere diskussioner med juryen, men nu er feltet igen ude af ørkenen, og der er fuldstændig ro på. Desværre er der masser af læ på den store kystvej, hvor rytterne fortsat befinder sig i byzone, og hvs ikke det ændrer sig, kommer vinden ikke i spil igen.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 11:03","date_unformatted":"2017-02-02 11:03:11","km_driven":"160"},{"id":"152216","title":"42 km til m\u00e5l - 158 km k\u00f8rt","text":"
Som nævnt drager Degenkolb fordel af, at etapen har været hårdere end de foregående dage. Han har tilsyneladende fået blod på tanden. I hvert fald har han sendt Julien Bernard frem for at bidrage til arbejdet.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Forspringet er 2 minutter.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 11:01","date_unformatted":"2017-02-02 11:01:05","km_driven":"158"},{"id":"152215","title":"42 km til m\u00e5l - 158 km k\u00f8rt","text":"
Der har været billeder af Kittel med et blødende ansigt. Tyskeren er angiveligt blevet slået af en Astana-rytter tidligere på etapen. Han er imidlertid endnu ikke blevet identificeret.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 10:59","date_unformatted":"2017-02-02 10:59:16","km_driven":"158"},{"id":"152214","title":"47 km til m\u00e5l - 153 km k\u00f8rt","text":"
Selv hvis vi ikke får det ønskede sidevindsdrama, når feltet forlader byen, har der virkelig været gang i den tidligere på dagen. Feltet var således splittet i 6-7 grupper med 15-20 ryttere i hver, og der var ryttere spredt ud over hele vejen. Det tog meget lang tid, inden der igen blev skabt samling, og da Kittel var fanget, måtte Quick-Step bruge mange kræfter på at få kaptajnen tilbage. Det har gjort det til en meget hårdere dag end gårsdagens meget lette etape, og det vil helt sikkert påvirke spurten. Således favoriserer det specielt en rytter som Degenkolb.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 10:55","date_unformatted":"2017-02-02 10:55:29","km_driven":"153"},{"id":"152213","title":"49 km til m\u00e5l - 151 km k\u00f8rt","text":"
Igen i dag har BMC sendt en af deres klassementsryttere på jagt efter bonussekunder. Loic Vliegen er en meget talentfuld Ardennerspecialist, der bør kunne gøre det godt i morgen. Han blev imidlertid slået af Dowsett i den første spurt, og den sidste spurt kommer så sent, at der er stor risiko for, at udbruddet er hentet til den tid - specielt fordi forspringet falder kraftigt. Det er nu bare 2.05.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 10:51","date_unformatted":"2017-02-02 10:51:27","km_driven":"151"},{"id":"152212","title":"51 km til m\u00e5l - 149 km k\u00f8rt","text":"
Jungels, Tankink og Thomson deles fortsat fint om arbejdet og har reduceret afstandeen til bare 2.20. Vi har nået byen Fujaihrah ved kysten, og her burde feltet igen dreje ind i sidevind. Foreløbig er der imidlertid fuldstændig ro, idet feltet fortsat befinder sig i byzonen. Vinden synes samtidig at have lagt sig.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 10:48","date_unformatted":"2017-02-02 10:48:58","km_driven":"149"},{"id":"152211","title":"Resume","text":"
Rytterne mødte i dag frem til mere blæsende forhold, og det skabte noget nervøsitet i den indledende fase. Samtidig var der igen flere angreb fra start, og det tog således 20 km for dagens udbrud at blive etableret. Endelig lykkedes det imidlertid Mark Christian (Aqua Blue Sport), Luka Pibernik (Bahrain-Merida), Loic Vliegen (BMC) og Alex Dowsett (Movistar) at komme fri, og de fik hurtigt et stort forspring, der nåede 500 efter 39 km. Kort inden vandt Dowsett den første indlagte spurt.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Medvinden betød, at rytterne tilbagelagde hele 48 km i løbet af den første time, og forspringet fortsatte med at vokse. Det nåede således hele 5.50 efter 63 km, men pludselig brød helvede løs i sidevinden. Der var flere styrt, hvor blandt andre Silvan Dillier og Joey Rosskopf (BMC) var involveret. Feltet blev splittet i flere grupper, og mens Mark Cavendish (Dimension Data) var i første gruppe, var både Marcel Kittel (Quick-Step) og John Degenkolb (Trek) i anden gruppe. Det lykkedes imidlertid Quick-Step at skabe samling igen.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Da feltet igen var faldet til ro, var forspringet faldet til bare 2.00 ved 93 km-mærket, og gennemsnitsfarten var efter to timer vokset til hele 49 km\/t. Der var samtidig igen styrt, og denne gang var det Samuel Williams (ONE), der var involveret.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Det tog lang tid, inden alle de forskellige grupper igen var samlet, og forspringet voksede hurtigt igen. Med 75 km til mål var det igen 5.05, og det tvang Jay Thomson (Dimension Data) og Bob Jungels (Quick-Step) til igen at arbejde i front af feltet. Også LottoNL-Jumbo kom frem med Bram Tankink, og det betød, at forspringet igen faldt hurtigt. Med 55 km til mål var det igen nede på 2.55.<\/p>","date":"2\/2-2017 kl. 10:43","date_unformatted":"2017-02-02 10:43:02","km_driven":"200"},{"id":"152210","title":"Vinderbud","text":"
Feltet.dks vinderbud: Marcel Kittel<\/p>\r\n\r\n
Andre vinderkandidater: Mark Cavendish, Dylan Groenewegen<\/p>\r\n\r\n
Outsidere: John Degenkolb, Elia Viviani, Sacha Modolo<\/p>\r\n\r\n
Jokers: Jempy Drucker, Jakub Mareczko, Daniele Bennati, Sonny Colbrelli<\/p>","date":"1\/2-2017 kl. 22:27","date_unformatted":"2017-02-01 22:27:24","km_driven":"200"},{"id":"152209","title":"Favoritterne","text":"
Udover kongeetapen er dette den dag, der potentielt kan gøre de største forskelle. Således er der risiko for sidevind både i ørkenen og langs kysten. I nu tre udgaver har vinden imidlertid aldrig gjort en forskel, men måske det vil ændre sig i morgen. I hvert fald tager vinden til i løbet af finalen, og der vil være direkte sidevind i de sidste 50 km.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
I dag var der hård kamp om at komme i udbrud, men i morgen vil vi næppe se klassementsryttere som Silvan Dillier og Jempy Drucker gå efter bonussekunder ved at gå i angreb. Nu handler det om at spare kræfter til fredag, så derfor vil udbruddet sikkert bestå af mindre prominente navne. Bagved vil Quick-Step tage kontrol, men denne gang er det usikkert, om de vil få nogen hjælp. Dimension Data har ikke haft meget held og kan argumentere for, at det må være op til andre at tage ansvar. Det ligner imidlertid ikke Cavendish, og vi forventer, at de vil bidrage. Hvis Quick-Step mangler hjælp, forventer vi også, at LottoNL-Jumbo giver en hånd. I lyset af Groenewegens flotte præstationer kan de ikke længere undslå sig.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
I ørkenen vil der være medvind, så det bliver en meget hurtig etape, men der sker næppe noget stort før i finalen. Når vi nærmer os kysten, vil feltet imidlertid blive meget nervøst, og der vil være hård positionskamp frem mod byen Fujairah, hvor de drejer ind i sidevinden. Herfra vil feltet næppe falde helt til ro på noget tidspunkt, men det er et åbent spørgsmål, om vinden er stærk nok til at splitte feltet. Den stærke blæst kommer først for alvor fredag, men det kan ikke udelukkes, at vi også vil se splittelser torsdag. Under alle omstændigheder vil det blive en meget og hurtig finale, og efter medvind i den første del vil det blive en meget hurtig etape. I sidste ende vil det ende i en eller anden form for spurt, men det er usikkert, om hele feltet vil være samlet. Det skal i øvrigt bemærkes, at den sidste indlagte spurt kommer tæt på mål, hvor udbruddet på en nervøs dag må formodes at være hentet. Sprinterne kan ikke deltage så tæt på mål, men for folk som Silvan Dillier, Gianni Moscon, Julian Alaphilippe og Juan Jose Lobato er det en chance for at score et par sekunder.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Finalen er lidt anderledes end de foregående dage. For det første stiger opløbsstrækningen svagt, og for det andet kommer spurten efter en meget hektisk dag. Det betyder, at folk vil være betydeligt mere trætte, end de var i dag, hvor løbet først reelt startede med 10-15 km til mål. Det kan ændre sprinterhierarkiet.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Alligevel har vi igen Marcel Kittel<\/b> som den store favorit. Tyskeren var i en klasse for sig på 1. etape, hvor han fik et perfekt lead-out, og igen i dag var han suverænt den hurtigste, selvom alt gik galt for Quick-Step i finalen. Det vidner imidlertid om hans overlegne fart, at han kan sikre sig sejren, selvom han må bruge mange kræfter på at komme tilbage i position og starte sin spurt langt bagfra. Det giver mindelser om hans fuldstændig suveræne opvisninger i Giroen i 2014 og 2016 og viser, at han er i fremragende form.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Finalen passer ham en anelse dårligere, men han har før vundet langt hårdere spurter. Samtidig er den hårdere etape ikke til hans fordel, men med den form, han stiller til skue, tror vi ikke, at det gør den store forskel. Hans stærke hold betyder, at han ikke bliver fanget i sidevinden, og belært af erfaringerne fra i dag vil de næppe vente så længe med at støde frem i finalen. Det kan betyde, at Kittel skal starte sin spurt lidt for tidligt, men i øjeblikket synes han usårlig. Derfor er han vores favorit.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Vi har stadig ikke fået set, hvad Mark Cavendish <\/b>virkelig kan. Tirsdag punkterede han med 4 km til mål på dagens etape, og i dag blev han lukket inde i finalen. Han hævder imidlertid selv, at han var hurtigere end Kittel, inden han blev tvunget til at bremse, og han er begejstret for sin for. Umiddelbart er den stigende opløbsstrækning og den hårdere etape end fordel for briten i forhold til Kittel, og hvis tyskeren ovenikøbet skal starte sin spurt lidt for tidligt, er det ikke umuligt, at Cavendish kan slå ham. Historien viser, at Kittel ikke skal begå mange fejl, før at briten slår til.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Efter fiaskoen på 1. etape fungerede LottoNL-Jumbos lead-out bedre på dagens etape, hvor Dylan Groenewegen<\/b> kunne starte sin spurt fra en ideel position. Igen i dag bekræftede han, at han er en af de allerhurtigste, men han har stadig ikke Kittels fart. Han synes imidlertid at være i god form, og i forhold til Kittel bør også han drage fordel af en hårdere etape. Hvis LottoNL-Jumbo kan bygge videre på dagens gode arbejde og igen give Groenewegen et godt lead-out, er en sejr inden for rækkevidde.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
John Degenkolb<\/b> er ikke ren sprinter, men han har kørt et par flotte spurter i finaler, der ikke passer ham. Samtidig leverede Trek et fantastisk arbejde på dagens etape, hvor tyskeren ikke kunne have ønsket sig et bedre lead-out. Hvis nogen kan drage fordel af en hård etape, er det samtidig Degenkolb, der er kendt for sin styrke på svære dage. Han er stadig næppe hurtig nok til at vinde, men i morgen har han en langt bedre chance for at udfordre de bedste.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Intet har fungeret for Sky og Elia Viviani<\/b>, der i går måtte lave en tidlig spurt på hjulet af holdkammeraten Jon Dibben. Det kostede for mange kræfter, og da den reelle sprint startede, var han død. I dag var briterne aldrig fremme, og Viviani betaler klart prisen for et svagt hold. Den hårdere etape er bestemt heller ikke til hans fordel, og hans chancer er ikke store. Omvendt er han en af de få, der faktisk er hurtig nok til at vinde.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Det har været positivt at se UAE Abu Dhabi aflevere Sacha Modolo<\/b> så flot. Nyprofessionelle Simon Consonni gjorde et fremragende job som lead-out man i positionen bag Roberto Ferrari og Matej Mohoric i går, og selvom det i dag var mindre strømlinet, var Modolo igen langt fremme. Samtidig er italieneren tydeligvis i fremragende form, og også han har fordel af en hårdere etape og spurt. Han er ikke hurtig nok til at vinde, men kan komme på podiet.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Jempy Drucker<\/b> viste i dag sine ambitioner i klassementet ved at gå i udbrud, men han havde ikke held i spurten, hvor han lev lukket inde. Han er imidlertid begunstiget af en hårdere dag og et stigende opløb og har derfor meget bedre chancer torsdag. I Daniel Oss har han et godt lead-out, og han er fantastisk til at positionere sig. Dermed kan han sagtens komme i top 5.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
I dag havde Jakub Marezcko<\/b> endelig chance for at vise sin imponerende fart. Italieneren var som sædvanlig alt for langt tilbage, men blev reddet af, at han kom med i Kittels slipstrøm. Den hårde etape i morgen passer ham imidlertid dårligt, og selvom han er en af de hurtigste, får han svært ved at gentage dagens podieplads.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Endelig vil vi pege på Daniele Bennati <\/b>og Sonny Colbrelli<\/b>, der normalt ikke er hurtige nok til at slå de bedste, men vil være mere konkurrencedygtige, hvis det bliver en hård, udmarvende dag.<\/p>","date":"1\/2-2017 kl. 22:27","date_unformatted":"2017-02-01 22:27:12","km_driven":"200"},{"id":"152208","title":"Vejret","text":"
Efter to dage med stille vejr bliver det mere blæsende torsdag, selvom det først er på fredag, at det bliver rigtig voldsomt. Efter en solrig morgen bliver det faktisk overskyet sidst på eftermiddagen. Der vil være en temperatur på 28 grader og en jævn til frisk vind fra vest, der tager til i løbet af dagen. Det giver medvind i den første halvdel og dernæst sidevind på kyststykket. Det gælder også i de sidste mange kilometer og den meget lange opløbsstrækning.<\/p>","date":"1\/2-2017 kl. 22:26","date_unformatted":"2017-02-01 22:26:57","km_driven":"200"},{"id":"152207","title":"Ruten","text":"
Sprinterfestivalen fortsætter på 3. etape, der er en forlænget udgave af den etape, der har åbnet løbet i både 2015 og 2016. Modsat de foregående dage tilbringer rytterne imidlertid det meste af dagen i ørkenen, og det øger naturligvis risikoen for, at sidevind kan komme i spil. Derudover er der lidt flere højdemeter på denne etape, men det er ingenlunde noget, der ventes at udfordre sprinterne.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Med sine 200 km er etapen, der går under navnet Dubai Silicon Oasis Stage, den længste i Dubai Tours historie. Den starter som de øvrige foran Dubai International Marine Club og forbinder strandene ved Den Persiske Bugt med målbyen Al Aqah på den modsatte side af halvøen ved Det Indiske Ocean. Straks fra start bevæger rytterne sig ud i ørkenen, inden de passerer igennem området kendt som Silicon Oasis, hvor en lille rundstrækning med den første indlagte spurt, der kommer efter 38,6 km, venter. Herefter fortsættes længere ud i ørkenen ad lange, lige veje mod Hajar-bjergene, hvor terrænet bliver en anelse mere kuperet. Efter at have nået det højeste punkt mere end 300 m over havets overflade, køres ned til kystbyen Fujairah, der var rammen om mål sidste år. Herfra fortsættes nordpå af den lange, lige kystvej. Undervejs kommer den sidste indlagte spurt i Khor Fakkan med bare 18,1 km igen, inden den når frem til målet i Al Aqah.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Finalen er teknisk helt ukompliceret, idet rytterne følger den let bugtende kystvej. Undervejs drejer de til venstre i en rundkørsel med 3200 m til mål og kører lige gennem en anden ved 2 km-mærket. Vejen er helt lige i de sidste 500 m, men det er værd at bemærke, at de sidste 5 km ikke er helt flade. Der er nogle ganske små stigninger undervejs, og specielt er det værd at notere sig, at det stiger med 1-2% på den 500 m lange, 8 m brede opløbsstrækning.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Al Aqah har ikke tidligere været vært for løbet, men sidste år vandt Marcel Kittel åbningsetapen, der var en forkortet udgave af denne etape.<\/p>","date":"1\/2-2017 kl. 22:26","date_unformatted":"2017-02-01 22:26:47","km_driven":"200"},{"id":"152206","title":"Velkommen","text":"
Velkommen til vores live-opdatering fra 3. etape af Dubai Tour. Vi starter klokken 10.30.<\/p>","date":"1\/2-2017 kl. 22:26","date_unformatted":"2017-02-01 22:26:33","km_driven":"200"}],"authors":[{"author":"Emil Axelgaard","email":"mail@cyclingquotes.com"}]}