Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Twitter Nyhedsbrev VELOMIO

ANNONCE

Bag sponsorlinjerne: Lidl sponsorerer verdens bedste cykelhold
25. maj 2019 07:30 af Feltet.dkFoto: Sigfrid Eggers

Lidl er Official Fresh Food Partner for Deceuninck-Quick Step, der i sidste sæson var det mest vindende hold i verden. Men hvorfor engagerer Lidl sig i det hele taget i sportshold- og aktiviteter, og hvad får de ud af det? Det og meget mere har vi spurgt dagligvarekædens Head of Marketing om.

Cykelsæsonen er inde sin travleste periode, og lige nu er 22 af sportens bedste mandskaber i fuld gang med den 102. udgave af det italienske etapeløb Giro d’Italia - den første af sæsonens tre grand tours.

 

Igen i år er Lidl Official Fresh Food Partner for det belgiske hold, Deceuninck-Quick Step, der i sidste sæson snuppede hele 73 sejre. Indtil videre har holdet, der har dagligvarekædens logo på ærmerne, i år taget sejre i både Strade Bianche, Paris-Roubaix og Flèche Wallonne, og med i alt 26 sejre ligger de godt til i kampen om at blive WorldTourens mest vindende hold for andet år i træk.

 

Vi har hos Feltet.dk snakket med Heidi Vittrup, der er Head og Marketing hos Lidl, om det at sponsorere et professionelt cykelhold og at engagere sig i sportsaktiviteter generelt.

 

Hvorfor er sponsorater vigtige for Lidl?

 

”I Lidl har vi gennem mange år støttet en lang række initiativer inden for sport og andre velgørende formål, fordi vi gerne vil give noget tilbage til det samfund, vi er en del af. Sponsorering af sportsaktiviteter er særligt gode hertil, fordi vi gennem sport kan bidrage lokalt, nationalt og internationalt på alle niveauer - både i forhold til motionisterne, unge som gamle, samt på et professionelt plan.”

 

”Frisk frugt og grønt er en af de vigtigste varegrupper i Lidl, hvilket harmonerer rigtigt godt med sportssponsorater. For som vi alle ved: uden mad og drikke duer helten ikke. I forbindelse med vores sponsorater deltager vi derfor typisk også med uddeling af frugt, grønt og vand.”

 

 

Er et sponsorat kun rettet mod jeres kunder?

 

”Sponsoraterne giver os af og til mulighed for at invitere vores ansatte med til at se kampe og løb og til at deltage i forskellige arrangementer, ligesom vi kan udlove billetter som præmier i konkurrencer."

 

Hvad får Lidl ud af et sponsorat hos eksempelvis Deceuninck-Quick Step?

 

”Cykelholdet Deceuninck-Quick Step er sidste års mest vindende hold og er indbegrebet af professionalisme, fightervilje og engagement. Det er værdier, der også er i vores DNA, og som vi gerne vil identificeres med hos kunderne og vores medarbejdere.”

 

”Vi har en klar målsætning i Lidl - vi vil redefinere dansk discount - og det vil vi fortælle de danske forbrugere. Her er sponsoraftalen med Deceuninck-Quick Step perfekt, fordi holdet spejler vores idealer og målsætning.”

 

”Sponsoraftaler med store sportshold skaber desuden en genkendelighed og associering med Lidl, når Lidl-logoet ses i fjernsynet til fx Tour De France eller håndbold-VM, og sportsstjernerne efterfølgende ses i vores markedsføring og på de sociale medier.”

 

 

Hvorfor har I valgt at sponsorere netop et cykelhold?

 

”Vi vil gerne nå bredt ud og være en del af de sportsgrene, der har bevågenhed blandt befolkningen. Det ses eksempelvis i vores sponsorater inden for cykling og håndbold, som begge er meget traditionsrige og yderst populære sportsgrene i Danmark.”

 

”I Lidl vil vi gerne være en del af den brede idræt ved at være en aktiv, synlig partner. Samtidig ønsker vi at skabe lokal såvel som national værdi i det samfund, vi som dagligvarekæde med butikker over hele landet er en del af.”

 

I har tidligere samarbejdet med Brian Holm og nu også med Rolf Sørensen, hvad går det samarbejde ud på?

 

”I 2018 arbejdede vi sammen med Brian Holm om lanceringen af hans eksklusive cykeltøjs-kollektion, La Flamme Rouge. Brian Holm bliver af gode grunde kaldt ”King of Cool”, hvilket skinnede igennem i kollektionens lækre kvalitet og flotte design.”

 

Men kollektionen var ikke bare cool - den havde også et godt formål: Overskuddet af salget gik nemlig til en cykellejr for kræftramte på Mallorca, hvor 14 deltagere var af sted i starten af maj i år. Kollektionen var en stor succes, og vi var meget glade for resultatet."

 

 

”I 2019 lancerer vi desuden en serie af sportsprodukter udviklet i samarbejde med cykellegenden Rolf Sørensen. Rolf var en sand slider på landevejene, og vi synes derfor det er meget passende, at serien omfatter forskellige produkter, der kan hjælpe rytteren med at give sig fuldt ud. Det er fx recovery og -energy powder, energy gel og electrolyte tabletter, der kan benyttes af alle motionsryttere uanset ambitionsniveau. Produkterne sælges udelukkende i Lidl.”

DEL
INFO
Deceuninck - Quick-Step
Nyheder Profil Ryttere Resultater
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Vuelta a España(2.UWT) 24/08-15/09

Cyclassics Hamburg(1.UWT) 25/08

Schaal Sels(1.1) 25/08

Tour de Indonesia(2.1) 19/08-23/08

Vuelta a España(2.UWT) 24/08-15/09

Cyclassics Hamburg(1.UWT) 25/08

Schaal Sels(1.1) 25/08

Tour Poitou-Charentes(2.1) 27/08-30/08

Druivenkoers - Overijse(1.1) 28/08

Deutschland Tour(2.HC) 29/08-01/09

Great War Remembrance Race(1.1) 30/08

Tour de DMZ(2.NCUP) 30/08-03/09

GP de Plouay - Lorient Ag...(1.WWT) 31/08

Omloop Mandel-Leie-Scheld...(1.1) 31/08

Tour of Almaty(2.1) 31/08-01/09

Bretagne Classic - Ouest-...(1.UWT) 01/09

Grote Prijs Jef Scherens ...(1.1) 01/09

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger