Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

EKSKLUSIVT

Bohé begejstret for OL-ruten: Den passer danskerne godt
09. oktober 2019 07:00

Caroline Bohé er optimistisk i forhold til chancerne for at få to danske kvinderyttere med til det forestående OL, som løber af stablen om under et års tid.

Feltet.dk har snakket med den talentfulde mountainbike-rytter Caroline Bohé, som netop er landet i Danmark efter at have testet den japanske OL-rute i Tokyo Test Event. Det japanske løb har vist sig at være en fornøjelse for danskeren.

 

Det var ren pacman
Løbet blev kørt på den rute, som rytterne skal ud på til OL næste år i Tokyo. Selve ruten ligger i Izu, Shizouka udenfor Tokyo, og den skulle byde på 180 højdemeter fordelt på fire kilometers kørsel i et specialopbygget terræn.

 

For Bohé startede løbet dog med en smule kaos, da hun startede en smule nede i rækkerne og måtte kæmpe sig vej op.

 

”Jeg har ikke så mange UCI-point, og mange af de hurtigste kvinderyttere var til start, så jeg startede langt tilbage. Det er kaos i starten, sådan er det altid på fjerde række. Jeg kommer relativt langt tilbage fra, og prøver bare at holde fokus og køre mit eget løb,” siger Caroline Bohé til Feltet.dk.

 

Kort efter start udviklede det sig til et klassisk forfølgelsesløb, og danskeren fik her gjort meget for at forbedre sine placeringer. Hun sluttede lige udenfor top-10 som bedste af de to startende danskere, hvilket hun er meget tilfreds med.

 

”Derfra er det bare ren pacman. Jeg prøver at køre mig stille og roligt op gennem feltet, og så får jeg kørt nogle stabile omgange, hvor jeg kommer længere frem. Hver gang jeg kører gennem målstregen, kan jeg se, at jeg vinder en placering eller to. Jeg ender som nummer 12, hvilket jeg er ret glad for,” siger Bohé.

 

Ruten ligger godt til danskerne
Da Feltet.dk spørger Bohé ind til hendes syn på ruten, er hun ikke et øjeblik i tvivl om, at det var en OL-rute, hun kørte på. En kombination mellem det naturlige, det tekniske aspekt og en gennemført rute skaber et godt grundlag.

 

”Det var en helt vanvittig fed rute. Det er virkelig en OL-rute værdig. Den var teknisk udfordrende med kæmpe store sten og mega stejle op- og nedkørsler. De har bygget den op for bunden, men den er stadig mere naturlig end de to seneste OL-ruter fra Rio di Janeiro og London,” siger hun.

 

Derudover mener Bohé, at ruten specielt kommer til at passe danskerne, og her er det med fokus på den slags stigninger, som er på ruten. De lange, stejle stigninger er det ikke blevet til.

 

”Det var en hård rute. De stigninger, der var, var helt vild stejle, så det var en hård og fed rute. Jeg tror generelt, at den ligger godt til danskere. Den indeholder de kortere stigninger, som vi også har i Danmark. Det vil være noget andet, hvis man skulle køre op ad i fem minutter ad gangen i stedet,” siger hun.

 

Derudover kommer vejret til at spille en rolle. Bohé er vendt hjem til det kolde Danmark fra intet ringere end 27 grader, og til sommer kan luftfugtigheden ligeledes komme til at spille en rolle.

 

”Jeg tror helt klart, at man skal være opmærksom på vejret. Vi kunne allerede mærke det her, hvor det var 27 grader og sol. Det var et virkeligt varmt løb. Hvis det bliver endnu varmere i juni-måned, hvor der er fugtigt, så er der større chance for at dehydrere. Det skal man tænke over i løbet,” siger Bohé.

 

Håber på to kvindelige ryttere
Ved OL i 2016 havde Danmark kun én rytter med på kvindesiden, da Annika Langvad iklædte sig DCU-trøjen i Rio di Janeiro. På nuværende tidspunkt ligger Danmark lunt i svinget til at kunne få to ryttere med, og det er også det erklærede mål for danskerne.

 

Caroline Bohé fortæller, at de danske kvinder på nuværende tidspunkt fokuserer ekstra meget på at opnå det rette antal UCI-point.

 

”Vi kører helt klart for at få to kvinder med, og det ser også realistisk ud. Vi ligger lige på grænsen nu, men Annika er begyndt at få god fart i cyklen igen efter sin skade, og det er Malene også, så hvis vi alle sammen kører stabilt og kører nogle point hjem, så burde det helt klart være muligt, så det satser vi stærkt på,” siger hun.

 

Hvis vi skulle få to ryttere, ligger den flerdobbelte verdensmester Annika Langvad lunt i svinget til en plads endnu engang. Hvem der skal supplere hende skal afgøres over den næste periode frem til maj næste år. Umiddelbart kunne det stå mellem Caroline Bohé og Malene Degn.

 

Bohé kommer til at køre så godt, som hun kan for at sikre sig en plads, men selv hvis det skulle glippe, så kommer der flere muligheder for OL-kilometer i fremtiden.

 

”Jeg er selv stadig U23-rytter, og jeg har forhåbentlig mange OL foran mig, men nu må vi se, hvad der sker. Først og fremmest skal vi have to ryttere med, og så vil jeg jo bare køre så godt som muligt. Så må vi se, hvem der kommer med til løbet,” siger hun.

 

Caroline Bohé er ved at drosle ned for denne sæson, som jo er ved at gå på hæld. Derfor kommer den kommende periode til at stå på planlægning.

 

”Det står på knap så meget cykling. Sæsonen er ved at være slut, og så er det pausetid nu her, så skal jeg i gang med at se frem til næste sæson, finde ud af hvilke løb der skal køres og så videre,” fortæller hun.

DEL
INFO
Mountainbike
Nyheder
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

EM - Banecykling (Kvinder)(CCW) 16/10

Tour of Guangxi Women's...(1.WWT) 20/10

Gree-Tour of Guangxi(2.UWT) 17/10-22/10

Japan Cup Cycle Road Race(1.HC ) 20/10

Chrono des Nations(1.1) 20/10

EM - Banecykling (Herrer)(CC) 16/10

Tour of Guangxi Women's...(1.WWT) 20/10

Japan Cup Cycle Road Race(1.HC ) 20/10

Chrono des Nations(1.1) 20/10

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

FIND DINE CYKELPRODUKTER PÅ TVÆRS AF WEBSHOPS