Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
NTT Pro Cycling er i knæ, efter at navnesponsoren har valgt at trække sig ved sæsonens udløb. Under Giro d’Italia er det derfor afgørende for holdet og rytterne selv at levere gode resultater, mener Victor Campenaerts.
Annonce
Uret tikker den forkerte vej for Afrikas første Worldtourhold.
I mandags kom det frem, at NTT vil trække sig som sponsor i slutningen af sæsonen. I forvejen bliver CCC Team’s Worldtour licens overdraget til Circus - Wanty Gobert, og derfor er der lagt op til stoledans mellem de mange ryttere, der mangler kontrakt for næste år.
Derfor er det afgørende, at NTT Pro Cycling præsterer under dette års Giro d’Italia, hvis holdet skal have en chance for at fortsætte næste år ifølge Victor Campenaerts.
“Det er selvfølgelig en møgsitutation for holdet og for den individuelle. Men vi er her for at fokusere på løbet og få et godt resultat. Det vil hjælpe holdet med at få en ny sponsor, og hvis ikke der kommer en sponsor, så hjælper det os med at få en ny kontrakt,” lød det fra enkeltstartsspecialisten til Cyclingnews.
Og med en enkeltstart som åbningsetape kommer der næppe en større mulighed for at slå navnet fast for omverdenen, når den lyserøde førertrøje venter som gevinst. Problemet for Campenaerts er, at den nykårede verdensmester Filippo Ganna (Ineos Grenadiers) også stiller til start.
“Det bliver svært at slå Ganna, men jeg har mine fordele, for eksempel stigningen på de første kilometer, hvor jeg kan tage nogle sekunder. Jeg tror også, jeg kan bremse bedre ned på de hurtige nedkørsler fordi jeg er lettere og fordi vi vi har skivebremser. Det har Ineos Grenadiers ikke, og Ganna vejer altså 90 kilo,” lød vurderingen fra Campenaerts.
I det seneste Radio Tour afsnit jokede Thomas Bay med, at første etapes profil måtte være bagvendt. Enkeltstarten lægger nemlig ud med at køre op til et katedral på de første kilometer, hvorefter resten hovedsageligt går nedad, hvilket er et sjældent syn på en tidskørsel.
“Det er første gang, jeg ser sådan en tidskørsel. Jeg tror, vi kommer til at slå rekorden (for den hurtigste enkeltstart, red), og jeg har en chance, men Ganna er favorit,” afsluttede Campenaerts.
Rekorden indehaves af Rik Verbrugghe, der i 2001 kørte den 7,6 kilometer lange prolog i Giro d’Italia med en gennemsnitsfart på 58,874 kilometer i timen.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Nibali: Thomas, Fuglsang har fordel af enkeltstarterne
Cykelduellen: Stem på din Giro d'Italia-vinder
Se hele Giroen uden reklamer - Få 7 dage gratis!
Optakt: 1. etape af Giro d’Italia
Sæt dit Giro-managerhold - Starter om 2 timer!