Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
I starten af december sidste år var 12 ryttere samlet hjemme hos familien Sandstød. Eneste rytter på det nye kontinentalhold, J. Jensen–Sandstød Salg & Event, som manglede, var Jesper Mørkøv, som på det tidspunkt kørte 6-dagesløb i Zürich.
Annonce
At Michael Sandstød i dag står med et stort kontinentalhold og er klar til at udfordre konkurrenterne både hjemme i Danmark og ude i den store verden, har været en længere proces, som har kostet mange kræfter.
”Det er noget, som jeg har arbejdet med længe. For to år siden havde jeg en sponsor klar, men dagen inden der skulle skrives under, blev Contador testet positiv, og der skulle jeg have skrevet under på en aftale på en million euro om året i tre år. Hele aftalen blev stoppet på grund af det, og selv i dag er moderselskabet ikke klar til at genoptage det,” forklarer han til Feltet.dk og tilføjer.
”Siden hen har jeg haft mange andre firmaer i tale, og de spørger hele tiden til, hvilke ryttere jeg har. Og jeg har så måttet svare, at jeg ikke har nogen ryttere, før jeg har pengene. Og det samme har gjaldt, når de har spurgt til mit løbsprogram. Så det har hele tiden været, hvad kom først, hønen eller ægget.”
”Nu har jeg så fået muligheden, ved at Wibskov & Rasmussen og J. Jensen har givet mig ressourcerne og dermed muligheder, og jeg synes det er spændende, at vi får et cykelhold mere, som jeg bestemt synes der er plads til på den sjællandske side.”
Flere penge skal findes til fremtiden
Michael Sandstød gør over for Feltet.dk klart, at hvis holdet skal fortsætte i de næste mange år, så skal der findes flere sponsorer.
”Jeg arbejder på flere måder for at skabe grundlaget for cykelholdet. Blandt andet med en guld, sølv og bronzepakke til firmaer, som så bliver en del af holdet og kan tage deres kunder med ud og træne med rytterne. På den måde vil jeg også skabe netværksgrupper. Indtil videre har det været en succesrigmodel, som der bliver arbejdet interesseret videre med.”
”Ambitionen er, at de her 13 ryttere i samspil med mig og de andre sportsdirektører arbejder for, at dette skal blive større. Og det har jeg også sagt til dem, at vi skal gøre opmærksom på os selv, så jeg kan sælge dette projekt til endnu flere sponsorer.”
I dette marketings arbejde betyder det også meget, hvis Jesper Mørkøv – ligesom i 2011 – også i år skal køre 6-dagesløbet i Ballerup Super Arena fra den 2. til den 7. februar.
”Det vil være en kæmpe gevinst for holdets sponsorer. 6-dagesløbet er en stor markedsføringsplads, så derfor er det selvfølgelig vigtig for mit hold,” slutter Michael Sandstød til Feltet.dk.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce