Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Magnus Cort kører på lørdag Milano-Sanremo, og danskeren fortæller til Feltet.dk, at han håber, at kunne køre med om sejren i det italienske forårs-monument.
Annonce
På lørdag køres årets første monument Milano-Sanremo, og danske Magnus Cort (EF Education - Nippo) har sat et stort kryds ud for den italienske klassiker.
Danskeren har nemlig løbet som sit første mål i år, og han håber at være med i den sjove ende.
Det fortæller han til Feltet.dk.
”Det bliver min første formtop i år. Det bliver et spændende løb. Jeg har kørt det en del gange og gjort det godt. Jeg har ingen præcis målsætning, men jeg vil gerne med ind og køre om sejren i år,” fortæller danskeren, der har en ottendeplads i løbet som sit bedste resultat til Feltet.dk.
Det sværeste løb at vinde
Milano-Sanremo kaldes normalt for det letteste monument at gennemføre men det sværeste at vinde.
Dette er Magnus Cort enig i, og danskeren har en god forklaring på, hvorfor dette er tilfældet.
HAR DU HUSKET AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL CONTINENTAL KLASSIKERSPILLET?
”Det, der er svært ved at vinde det, er at det kan vindes af så mange ryttertyper. Så der er rigtig mange stærke ryttere til start. Jeg tror, det er det løb, med det stærkeste felt til start,” forklarer danskeren og fortsætter.
”I den ene ende af spektret har du Nibali, der vandt for nogle år siden, og han er jo normalt en bjergrytter, og i den anden ende kan du også se supersprintere vinde og ind imellem dem har du ardennerryttere, semiklatrere og halvhurtige folk. Så der er rigtig mange, der kan vinde det, og det gør det svært,” forklarer Cort afklaret.
Magnus Corts bedste resultat i Milano-Sanremo kom i 2018, hvor han blev nummer otte bag vinderen Vincenzo Nibali. Foto: Sirotti.
Muligheden ligger i en spurt
Hvis sejren skal komme i hus, har Cort da også allerede visualiseret scenariet for sig. Der skal gives gas på Poggio, og så skal der satset på en spurt.
”Jeg regner ikke med at kunne køre alene hjem som Nibali gjorde. Nogle gange er der kørt en gruppe hjem med 10-15 mand, og hvis jeg kan sidde dér, ville det være perfekt. Men det ville heller ikke gøre mig noget, hvis jeg kom hjem i en større gruppe med 40-50 mand, og så spurte dér,” fortæller danskeren selvtillidsfuldt.
Netop spurter i mindre grupper er dér hvor Cort har taget mange af sine chancer. Det så vi i går, hvor danskeren vandt den afsluttende etape i Paris-Nice. Problemet i Milano-Sanremo er, at der kommer mange holdbare sprintere, der på papiret er hurtigere.
Én af dem er Wout van Aert (Jumbo-Visma), men spurgt ind til, om han kan slå Cross-fænomenet, er danskeren vanligt optimistisk.
”Hvis jeg rammer spurten rigtigt, så tror jeg på det. Men han er en dygtig cykelrytter, og vil nok slå mig de fleste gange, hvis vi kørte den samme finale imod hinanden. Men jeg tror ikke på, at der ikke er nogen, jeg ikke kan slå, hvis alt flasker sig,” slutter Cort af.
Magnus Cort tror på egne evner. Om det rækker til en topplacering i årets første monument, får vi svar på lørdag eftermiddag.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Cort efter etapesejr: Jeg skulle først igennem svinget
Kæmpe kaos: Cort vinder - Roglic taber det hele
Swift: Van der Poel og Van Aert er et problem for alle
Traditionsrig monument-finale er i fare
Lykkelig etapevinder sender særlig tak til cykelbutiksejer