Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

ANNONCE

Cykelshoppen ændrede marketingstrategi - og solgte alle cykler

Cykelshoppen ændrede marketingstrategi - og solgte alle cykler

11. november 2020 14:00

Cykelshoppen.dk skruede op for deres affiliate marketingstrategi og solgte alle cykler på lageret. I samarbejde med Daisycon hev webshoppen 88 procent nye kunder ind og vækstede med 200 procent.

Coronakrisen vendte hele landet på hovedet og samtidig steg interessen for hobby- og fritidsaktiviteter som aldrig før. For webshoppen Cykelshoppen.dk var det derfor altafgørende at være synlig for at få del i den store efterspørgsel på cykler online, der eksploderede fra dag til anden. De satte affiliate marketingspecialisterne fra Daisycon på sagen. 
 

"Den 13. marts begyndte ordrerne at rulle ind, og det stod hurtigt klart for os, at det var nu vi skulle markere os og kapre kunder. Så vi satte fuld damp på vores marketingaktiviteter. Affiliate marketing har været en del af vores marketingmix siden slutningen af sidste år med gode resultater til følge, men under nedlukningen af landet viste det virkelig sit værd," forklarer marketingmanager for Cykelshoppen.dk, Nicolai G. Andersen. 
 

I april lå Cykelshoppens indeks på 200 og oplevede en tredobling af salget i forhold til samme periode sidste år. Selv efter den største interesse for cykler har aftaget, præsterer shoppen fortsat et overskud på 120 procent. 
 

Når ud til langt flere potentielle kunder 

Når en virksomhed indgår et samarbejde om affiliate marketing med et bureau som Daisycon, hjælper bureauet virksomheden med at nå ud til potentielle kunder ved at placere relevante affiliate links til virksomhedens webshop på medier og hos influencers fra bureauets nationale og internationale netværk.
 

"Daisycon har hjulpet os med at skabe de rette kampagner og har med deres netværk gjort os mere synlige, fået os til at fylde langt mere i søgemaskinerne og har fået os ud til kunder, vi ellers ikke ville have nået," siger Nicolai G. Andersen. 




Affiliate marketing kogt ned
Men hvad er affiliate marketing egentlig?

Helt kogt ind til benet er det en måde, hvor man betaler en bestemt %-del af omsætningen til affiliatebureauet. Affiliatebureauet har kontakt til en lang række medier og samarbejdspartnere, herunder Google Shopping partnere, hjemmesider mv. som derefter eksponerer kampagnen og forsøger at generere salg.
 

Samarbejdet med affiliatebureauet er meget fleksibelt, med personlig kontakt hos Daisycon, hvor man finder frem til det idéelle setup over tid. En af de medier, som nyder godt af samarbejdet er cykelsøgemaskinen Velomio.com, som kun får betaling, hvis cykelsøgemaskinen generer salg.

"Vi har et godt samarbejde med Daisycon, som er et fantastisk mellemled imellem os og cykelbutikkerne. Vi står for eksponere cykelbutikkerne via vores cykelsøgemaskine Velomio.com, hvor Daisycon står for detaljeret tracking og betalingerne imellem os og cykelbutikkerne," forklarer CEO hos Velomio.com Jesper Johannesen. 

Det vil sige, når Velomio.com sender en bruger fra cykelsøgemaskinen og brugeren ender med at købe et produkt hos f.eks. Cykelshoppen.dk, så modtager Velomio.com en procentdel af transaktionen. Ender brugeren ikke med at købe noget, så er markedsføringen og branding af Cykelshoppen.dk gratis.

Kunne du tænke dig at høre mere omkring mulighederne for netop din webshop, så tag fat i Benjamin Bracht hos Daisycon på www.daisycon.com/da/kontakt.

DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-McLaren

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Pro Cycling

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

NTT Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

SØG EFTER CYKELPRODUKTER PÅ TVÆRS AF WEBSHOPS