Artiklen fortsætter efter videoen.
Discovery Channel har meddelt, at de trækker sig som hovedsponsor for det amerikanske Pro Tour mandskab under ledelse af Johan Bruynell efter denne sæson. Men det amerikanske mandskabs general-manager Bill Stapleton fortæller til Velonews.com, at man under Tour de
France fører forhandlinger med en ny hovedsponsor.
"Vi arbejder hårdt på det, men som vi tidligere har fortalt, er det et vanskeligt miljø at sælge i. Men jeg vil sige, at vi den sidste måned har kunnet mærket en øget interesse i forhold til de foregående måneder. Jeg er stadig optimistisk," lyder det fra Stapleton.
Det amerikanske mandskab har tidligere år været i kontakt med flere kinesiske firmaer, men lige nu tror holdet mest på, at en amerikansk virksomhed går ind som ny hovedsponsor for holdet.
"Vi har set os omkring. Jeg tror at den bedste mulighed for et stort amerikansk hold er en amerikansk sponsor, men hvis der er et kinesisk eller russisk firma, der ønsker at gøre forretninger i USA eller Europa, så er det også gode muligheder. Men det vil være et amerikansk hold, så vi skal have en sponsor, der har amerikanske ambitioner," siger Stapleton, der ikke ønsker at lægge yderligere pres på holdets ryttere for at præstere under Tour de France.
"De har nok pres på sig og uanset om de vinder eller ej, så har det nok ikke den store indflydelse på om vi får en ny stor titelsponsor. De er her for at køre løb og hvis de gør det godt, så skader det ikke," siger Stapleton.