Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
På grund af Maglia Rosa (Giroens førertrøje) har EF Pro Cycling Team valgt at ændre deres trøje under dette års Giro d’Italia, så der ikke opstår unødig forvirring. Det nye udseende får både ris og ros for nytænkning.
Annonce
“Quack.... Quack.... Quack.. Quack.. Quack! Quack! Quack!”
Sådan lød det mystiske tweet fra Jonathan Vaughters, holdejer for EF Pro Cycling Team, i går, efter at have lagt op til en større overraskelse senere på dagen.
Afsløringen kom under Giro d’Italia holdpræsentationen, da rytterne trådte op på scenen foran Segesta Templet i Palermo. Væk var den lyserøde/lilla trøje, og i stedet var der blandt andet kommet det, der ligner Anders And, på brystet foran et miks af diverse farver.
Cycling meets skateboarding meets the us at the @Giroditalia. @Rapha and @PalaceSkate designed a crazy kit for our team to rock at this year’s race, since our normal pink is too close to the leader’s jersey.
More on this epic collab here: https://t.co/L9jUWKIw10 pic.twitter.com/QUzdk3ehrs— EF Pro Cycling (@EFprocycling)
“Man kan ikke lade være med at smile, dreje og hovedet og udbryde ‘hvad?!’ Det er i hvert fald det, vi går efter. Under presset og det hårde slid viser vi, at selv på det øverste niveau kan professionel cyckling være sjovt,” fortalte EF Pro Cycling præsident Mary Wittenberg i en pressemeddelelse.
Ud over at undgå forvirring med den lyserøde førertrøje var håbet, at man kunne nå ud til en bredere skare, som ikke nødvendigvis kun inkluderede cykelfans. Derfor indgik tøjmærket Rapha et samarbejde med skating-brandet Palace.
“Vi vil gerne vise, at cykling er for alle. Velkommen til skating møder landevejscykling,” lød det fra Wittenberg.
Også cyklen og udstyrret har fået et helt nyt udseende. Blandt andet er enkeltstartshjelmen udelukkende prydet med den alternative Anders And figur.
Wait until you see the TT helmets..... pic.twitter.com/K7q2MgWjD8
— Jonathan Vaughters (@Vaughters)
Deler vandene på sociale medier
Trøjen deler vandene på sociale medier, ikke mindst på Feltet.dk’s redaktion, hvor alt fra ‘grufuld’ til ‘genial’ er nævnt i sammenhæng med det nye design.
Andre steder bliver trøjen netop hyldet for at nå ud over cykelverdenen og potentielt nå ud til et nyt publikum.
“Folk undervurderer hvor vigtigt det er for cykling at prøve at nå ud til dets unge publikum her i staterne (USA, red.), særligt udenfor Colorado. Det får sporten til at vokse og skaber selvtillid til de unge, som ellers bliver skubbet væk fra den her fantastiske sport,” lyder det fra en bruger på forummet Reddit.
Se flere billeder af EFs nye trøje.
Annonce
Annonce
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Campenaerts: Vi kæmper for vores fremtid
Nibali: Thomas, Fuglsang har fordel af enkeltstarterne
Cykelduellen: Stem på din Giro d'Italia-vinder
Se hele Giroen uden reklamer - Få 7 dage gratis!
Optakt: 1. etape af Giro d’Italia