Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Dagens første etape af PostNord Danmark Rundt bød på dramatik både i finalen, men også tidligt på etapen, hvor løbet blev neutraliseret for en stund. Mathias Bregnhøj og Andreas Kron var kørt forkert, og de to skulle ledes tilbage på ruten.
Annonce
Det lignede en stor forvirring, da Andreas Kron og Mathias Bregnhøj kører forkert. Kommissærerne og løbsdirektør Jesper Worre træffer herefter beslutningen om, at de skulle stoppe løbet, og at de to ryttere skulle ledes tilbage på ruten.
Kron og Bregnhøj fulgte førerbilen
Andreas Kron forklarer overfor Feltet.dk, at det netop var førerbilen med kommissærerne og informationsmotorcyklen, som kørte forkert på ruten, og dermed kørte rytterne ligeledes forkert. Det skabte stor frustration i udbruddet.
”Førerbilen med kommissæren kører foran os, og informationsmotorcyklen kører bare forkert. Så kører vi jo med. TV-motorcyklen siger så til os, at vi er kørt forkert og så spørger vi kommissærerne og førerbilen, men de vidste ikke noget. Der var lidt panik, og vi var rimelig gale, men sådan er det. Vi kommer ind i løbet igen, og jeg fører bakkekonkurrencen, så det er egentlig meget godt,” siger Kron til Feltet.dk.
Worre: Det var en fejl i kontrollen
Løbsdirektør Jesper Worre forklarer efterfølgende, at fejlen skete på toppen af Asnæs Indelukke-bakken, hvor rytterne fortsætter ligeud. Det var en fejl, og den blev opdaget, da politiet rapporterede sagen.
”De to stak op af Asnæs Indelukke, og kører ligeud på toppen og tilbage til Asnæs Indelukke. Det finder vi først ud af, da politiet siger, at de er kørt ligeud med de to ryttere. Vores førervogn er selvfølgelig også kørt med,” siger han.
Ifølge Jesper Worre var det ikke skiltningen eller pilene langs ruten, som viste forkert, men derimod den kontrol, som løbet har placeret langs ruten. Det var simpelthen ikke på plads. Fejlen blev dog hurtigt opdaget.
”Skiltene er oppe, pilene er oppe og vores kontrol var ikke på plads. Hvis jeg kører foran, kører vi aldrig forkert, men der var nogle som ikke har set ruten. Det er set andre gange, men det er første gang i vores løb, at vi har måtte stoppe op. Vi kører mange små veje, og det har en risiko. Da vi kommer bagefter, er kontrollen på plads, så det drejer sig kun om 10 sekunder,” siger Worre.
Kron fik stadig bakkepoint
Andreas Kron kunne dog fortælle, at udbruddet rytme ikke blev forstyrret af episoden. Derudover fik han også et mindre plaster på såret, idet at han nu har bakketrøjen i løbet. Den vil han forsøge at forsvare i morgen.
”Det kommer lidt an på hvordan etapen er, også i forhold til vinden på etapen. Derudover også hvad vi ender med at gøre på holdet, men det er selvfølgelig også noget, jeg gerne vil bevare. Det er klart,” siger
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce