Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

Fuglsang: En dag vil jeg gerne køre Paris-Roubaix

Fuglsang: En dag vil jeg gerne køre Paris-Roubaix

25. november 2020 12:00Foto: Sirotti

35-årige Jakob Fuglsang har prøver meget i sin lange karriere som professionel cykelrytter, men den mytiske brostensklassiker Paris-Roubaix mangler der stadig at blive sat flueben ved.

Det er blevet til en sejr i både Liege-Bastogne-Liege og Lombardiet Rundt for Jakob Fuglsang, og danskeren har nu sat sig for at prøve kræfter med Paris-Roubaix.

 

Det fortæller han i et interview med Bici.pro.

 

Fuglsang har aldrig kørt den franske brostensklassiker i sin lange karriere, men det skal der laves om på en skønne dag.

 

”Jeg tror ikke, at der kommer nogle 'nye' løb ind i min løbskalender i 2021, men en dag vil jeg gerne prøve at køre Paris-Roubaix,” siger Fuglsang.

 

Den 35-årige danske Astana-kaptajn afsluttede sin 2020-sæson, da han kom hele vejen til Milano og gennemførte årets Giro d’Italia på en samlet sjetteplads.

 

Generelt har denne sæson budt på flere triumfer for Fuglsang. I sæsonstarten vandt han det spanske etapeløb Andalusien Rundt, som blev danskerens eneste løb før coronapausen.

 

Efter den lange pause blev han nummer fem i Strade Bianche, inden sæsonens største bedrift med sejren i Lombardiet Rundt.

 

”Det har været et godt år for mig med sejren i Lombardiet Rundt taget i betragtning af den globale pandemi samt ændringerne i løbskalenderen. I Giroen gik det også godt, da jeg formåede at slutte i top-10.”

 

Næste år tørner Fuglsang igen ud for Astana på sit sidste år i sin nuværende kontrakt. Danskeren får én færre konkurrent på holdet næste år, da Miguel Angel Lopez skifter til Movistar.

 

Få hele overblikket over de mange holdskift og forlængelser på vores transferliste 2020-2021.

DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

AG2R Citroen Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana - Premier Tech

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - Nippo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty - Gobert

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Qhubeka Assos

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team BikeExchange

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

HOMETRAINER? BLIV INSPIRERET, FIND FORHANDLER OG SPAR MANGE PENGE