Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Orica-GreenEDGE vandt ikke overraskende åbningsetapen i årets Giro d’Italia. Holdtidskørsel er nærmest holdets paradedisciplin.
Annonce
Syv sekunder var Orica-GreenEDGE hurtigere end Tinkoff-Saxo på holdtidskørslen, der indledte årets første Grand Tour, og ifølge manden i den rosa førertrøje, Simo Gerrans, ville det være passende med en rosa trøje til hele holdet.
“Hvis jeg kunne klippe fronten af denne trøje I ni stykker og dele den med mine holdkammerater, så ville jeg gøre det,” sagde han efter etapen og tilføjede:
“Og så skulle ryggen klippes i omkring 50 stykker, så alle i Orica-GreenEDGE-organisationen kunne få et stykke, for vores succes skyldes alle på holdet.”
Gerrans og hans holdkammerater havde ingen problemer med ruten, som bød på lidt tekniske udfordringer og modvind, men som ifølge australieren alligevel var ret hurtig. Han har haft en vanskelig start på sæsonen, men med Giroens førertrøje, er alle fortrædeligheder glemt.
“Tingene kan skifte ret hurtigt, og jeg kan ikke komme på en bedre måde end den her,” lød det.
Vidste, at vi måtte ofre nogle
Orica-GreenEDGE lagde hårdt ud, men der var stadig kræfter i motorerne til at køre endnu hurtigere på tilbagevejen, og kun da Tinkoff-Saxo kørte i en mellemtid, der var to sekunder hurtigere end det australske hold, var der en smule bekymring at spore hos sportsdirektøren.
“Vi var favoritter hos alle, og vi har en fantastisk resultatliste i denne disciplin. Det lægger en smule pres på drengene, men de er vant til det og kan håndtere presset,” sagde en meget glad Matt White.
Der var seks ryrtere tilbage, da Orica-GreenEDGE krydsede målstregen, og ifølge Matt White var det lige efter planen.
“Vi vidste, at vi skulle lægge meget hurtigt ud. Det gjorde vi, og det koster selvfølgelig. Vi havde set på visse dele af ruten, hvor vi var nødt til at ofre nogen, og selvom vi havde den hurtigste mellemtid, så vidste vi, at vi stadig var nødt til det. Et par af vores tunge drenge tog nogle monster føringer for at øge tempoet igen, inden de slap taget.”
Annonce
Annonce
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce