Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

Giro d'Italia korte - 13. maj 2006

Giro d'Italia korte - 13. maj 2006

13. maj 2006 01:350


- Marino Lejarreta: Vigtige tidsdifferencer i morgen
- T-Mobile: Fra Honchar til Pollack til Honchar
- T-Mobile: André Korff held i uheld
- Gerolsteiner: Rebellin holdets bedste
- Selle Italia: En dramatisk dag
- 7. etape: 7 ryttere udgik - Cofidis hårdt ramt
- Billeder: 7. etape
- Bjarne Riis: Ivan sad, hvor han skulle
- T-Mobile: Pollack vil arbejde for Gonchar
- Bjarne Riis: Holdet skal slå til søndag
- Statistik: Team CSC sætter ny rekord

De korte nyheder opdateres løbende



Marino Lejarreta: Vigtige tidsdifferencer i morgen


Efter et skuffende holdløb kunne sportsdirektør, Marino Lejarreta, i dag glæde sig over, at de havde hele fem ryttere Scarponi, Caruso, Osa, Serrano og Abeja, med i første gruppe, samt at kaptajn Scarponi kom i mål i top ti og dermed avancere til en 21. plads i den samlede stilling. I morgen tror Lejarreta dog, at der kan komme vigtige tidsdifferencer.

”Jeg tror at der vil komme vigtige tidsdifferencer i morgen, da flere vil være mærket af dagens etape. Det har været en meget hård etape, og det vil blive svært at restituere.”

For at understrege hvor hård etapen havde været, lavede Lejarreta denne sammenligning. ”En etape som denne i Vuelta a Espana, ville uden tvivl have været kongeetapen.”

Tilbage til toppen



T-Mobile: Fra Honchar til Pollack til Honchar


Med sin syvendeplads på dagens etape var der endnu engang dømt trøjeskift internt på T-Mobile holdet, hvor Serhiy Honchar overtog den rosa førertrøje efter at have lånt den ud til holdkammeraten Olaf Pollack for en enkelt dag.

"Jeg er meget lykkelig for at have fået trøjen tilbage. Med 'Matse' (Kessler) i spidsen kontrollerede vi i dag løbet," siger han på holdets hjemmeside og tilføjer: "Afslutningen var meget vanskelig. Efter mere end 200 km endnu engang at skulle køre sådan nogle hammerhårde stigninger er egentlig ikke noget for mig. Men jeg hægtede mig på og forsøgte at følge med - og det lykkedes."

Der var også stor tilfredshed hos team manager Olaf Ludwig med Jan Ullrichs præstation. "Nu har Jan endegyldigt bevist, at alt går efter planen. I går kørte han Pollack i trøjen, og i dag er han igen repræsenteret blandt de forreste," erklærede Ludwig og tilføjede, at førertrøjen selvfølgelig giver god moral og at man ikke er til sinds at forære den væk lige med det samme, selvom det kan blive svært på morgendagens svære etape. Jan Ullrich kom ind på en 36. plads på dagens etape, og i det samlede klassement har han også taget et gevaldigt hop op på en 22. plads.

Det gode resultat blev dog overskygget en smule af André Korffs styrt. Også Matthias Kessler måtte en tur i asfalten, da han skred ud i et højresving på en nedkørsel, men til forskel fra Korff, så kunne Kessler fortsætte løbet, men chancerne for en topplacering var dog tabt.

Tilbage til toppen




T-Mobile: André Korff held i uheld


T-Mobiles André Korff var også i dag impliceret i et styrt, men til forskel fra i går, hvor han slap med talrige hudafskrabninger, så udgik han på dagens etape og man frygtede i første omgang, at han havde brækket kravebenet.

Korff blev revet med, da ryttere foran ham styrtede efter bare 26 km af dagens etape, og han blev kørt på hospitalet i Rimini for at blive undersøgt. Heldigvis viste det sig, at mistanken om et kravebensbrud ikke kunne bekræftes.

"André har det efter omstændighederne godt. Han har heldigvis ikke brækket noget og kan måske forlade hospitalet i morgen eller overmorgen," erklærer Mario Kummer, som fulgte med Korff på hospitalet.

Tilbage til toppen




Gerolsteiner: Rebellin holdets bedste


Femmer på etapen og femmer i det samlede klassement. Det er status for Gerolsteiners Davide Rebellin, som var med i forfølgergruppen med alle favoritterne. Rebellin er i den samlede stilling 54 sekunder efter den førende rytter, Sergej Honchar, fra T-Mobile.

"Det var et møgvanskeligt løb i dag. Og en tilsvarende flot præstation af Davide. Vi er takket være ham stadig repræsenteret i spidsen af Giroen," lød kommentaren fra sportsdirektør Christian Henn.

Det tyske hold måtte arbejde hårdt, fordi de ikke var repræsenteret i den 30 mand store forfølgergruppe, som satte efter udbryderne på dagens etape.

Til gengæld kostede det hos etapevinderen fra tredje etape og den tidligere indehaver af den rosa førertrøje, Stefan Schumacher, der måtte indkassere et betragteligt tidstab på dagens etape.

Der var da heller ingen bebrejdelser at høre fra Henn. "Knægten er 24 år gammel, kører sit første store etapeløb og har allerede opnået mere, end man kunne forvente," erklærede Christian Henn.

Tilbage til toppen




Selle Italia: En dramatisk dag


7. etape af dette års udgave af Giroen vil wildcard holdet Selle Italia nok ikke tænke tilbage på med gode minder. Fire af holdets ryttere vågnede nemlig op i morges med maveproblemer. Undervejs på etapen måtte Alexander Bertolini se sig nødsaget til at udgå.

Santo Anzà var med i et 8-mandsudbrud, men måtte se sig nødsaget til at falde fra. Josè Serpa var også uheldig og styrtede hele 3 gange. Holdets stjernerytter og sidste års nummer tre, José Rujano Guillen, måtte også se sig slået af de øvrige favoritter til at vinde Giroen, da han tabte næsten et minut til de øvrige favoritter.

I aften vil Selle Italia rytterne blive tilset af holdets læge Omar Paez. Holdet håber på, at rytterne bliver klar til morgendagens etape.

Tilbage til toppen




7. etape: 7 ryttere udgik - Cofidis hårdt ramt


4 ryttere havde før dagens løb forladt Giroen på de første 6 etaper, men i dag begyndte mandefaldet for alvor, hvor 7 ryttere måtte opgive undervejs på 7. etape. Lidt ironisk gik det værst ud over Cofidis, som allerede havde mistet Leonardo Bertagnolli, mistede to ryttere i dag i form af Thierry Marichal og Christian Moreni, men holdet kunne jo glæde sig over, at Rik Verbrugghe kørte holdet frem til en flot etapesejr.

Desuden måtte Sébastien Chavanel (Bouygues Telecom), Koldo Fernandez (Euskaltel-Euskadi), Graeme Brown (Rabobank), Alessandro Bertolini (Selle Italia-Serramenti Diquigiovanni) og André Korff (T-Mobile).

Du finder startlisten her, hvor du kan se hvilke ryttere, som er udgået indtil videre.

Tilbage til toppen




Billeder: 7. etape













Foto: Sirotti


Tilbage til toppen




Bjarne Riis: Ivan sad, hvor han skulle


På dagens etape, hvor favoritterne for første gang kunne teste hinanden for alvor, kom Team CSC’s kaptajn, Ivan Basso, umiddelbart efter vinderen på en sjetteplads. Han avancerede dermed til en samlet tredjeplads.

”I dag var den første, hårde etape, og jeg er yderst tilfreds med både Ivan og resten af holdets indsats. Vi arbejdede godt forrest i feltet, og da den alvorlige udskilning skete til sidst på de stejle kilometer op til mål, sad Ivan, hvor han skulle. I morgen venter der endnu en meget hård etape, men vi kan kun være optimistiske ovenpå det, vi har set i dag,” sagde en tilfreds Bjarne Riis efter etapen.

Tilbage til toppen




T-Mobile: Pollack vil arbejde for Gonchar


Med udsigt til to hårde stigninger på dagens etape gør den nyslåede førertrøje indehaver Olaf Pollack sig ikke illusioner om, at kunne beholde trøjen. I stedet skal han arbejde for, at Sergueie Gonchar igen kan iklæde sig den lyserøde trøje.

”I morgen skal jeg tilbage og arbejde for Gonchar,” siger han således til Cyclingnews.

Største udfordrer for det tyske mandskab synes at være Team CSCs Jens Voigt, der er seks sekunder efter Gonchar inden dagens etape.

Tilbage til toppen




Bjarne Riis: Holdet skal slå til søndag


På weekendens etaper møder Giro d´Italia feltet de første rigtige bjerge. Lørdag kommer rytterne efter 140 km. på toppen af Monte Catria i 1460 meters højde og 30 kilometer fra mål venter Monte Delle Casane, der også i Italien kaldes for "den lille Motirolo" pga. dens høje stigningsprocenter. Team CSCs team-chef forventer dog ikke den store udskilning før på søndagens etape, der slutter på toppen af Passo Lanciano.

"Jeg tror ikke på, vi allerede i dag vil se favoritterne udfordre hinanden. Det er etapen ikke hård nok til. Men når det i morgen går opad de sidste godt 12 km. med en gennemsnitlig stigningsprocent på 8,4, kan det blive meget spændende, og det er her, vi får brug for, at hele holdet lever op til de præstationer, det hidtil har vist", fastslår Bjarne Riis overfor Politiken.

Tilbage til toppen




Statistik: Team CSC sætter ny rekord


Det danske hold, Team CSC, satte torsdag ny rekord i Giroen, da holdets ryttere kørte den hurtigste enkeltstart nogensinde i Giroens historie. De 35 kilometer blev kørt med en gennemsnitshastighed på 56.859 km/t. Det er over 2 km/t mere end den næsthurtigste holdtidskørsel i Giroen, som Del Tongo holdet kørte tilbage i 1985.

Alle 14 holdstidskørsler er listet herunder.

Statistik holdtidskørsler
56.859 km/t. -Team CSC-Piacenza - Cremona-35 km-0:36'56-11. Maj 2006
54.545 km/t. -Del Tongo-Busto Arsizio - Milan-38 km-0:41'48-18. Maj 1985
54.469 km/t. -Carrera-Lerici - Lido di Camaiore-43 km-0:47'22-24. Maj 1987
53.985 km/t. -Bianchi-Brescia - Mantova-70 km-1:17'48-13 . Maj 1983
53.659 km/t. -Leo-Genoa - Genoa-44 km-0:49'12-20. Maj 1956
51.892 km/t. -Ariostea-Villafranca Tirrena - Messina-32 km-0:37'00-23. Maj 1989
51.282 km/t. -Hoonved-Lignano - Bibione-15 km-0:17'33-14. Maj 1981
50.131 km/t. -Renault-Milan - Milan-16 km-0:19'09-13. Maj 1982
47.682 km/t. -Bianchi-Modena - Modena-30 km-0:37'45-22. Maj 1953
47.525 km/t. -Del Tongo-Rodi Garganico - Vieste-40 km-0:50'30-26. Maj 1988
46.261 km/t. -Del Tongo-Catania - Taormina-50 km-1:04'51-14. Maj 1986
45.538 km/t. -Torpado-Lido d'Albaro - Lido d'Albaro-18 km-0:23'43-19. Maj 1955
43.902 km/t. -Legnano-Viareggio - Marina di Massa-60 km-1:22'00-12. Maj 1937
42.942 km/t. -Bianchi-Palermo - Palermo-36 km-0:50'18-21. Maj 1954

Tilbage til toppen


DEL
KOMMENTARER
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Tour de l'Abitibi - Coupe...(2.NCUP) 14/07-19/07

Grand Prix Cerami(1.1) 16/07

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-McLaren

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Pro Cycling

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

NTT Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team INEOS

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

CYKELHJELM? BLIV INSPIRERET, FIND FORHANDLER OG SPAR MANGE PENGE