Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Den unge Quick Step-dansker Mikkel Frølich Honoré kørte i går karrierens første Strade Bianche, hvor det belgiske supermandskab ikke formåede at forsvare deres sejr fra i fjor, da punkteringer ødelagde Quick Steps sejrsdrømme.
Annonce
WorldTouren blev atter genoptaget i går med det italienske grusvejsløb Stade Bianche, hvor Deceuninck - Quick Step stillede op med to danskere på holdkortet, i form af Mikkel Frølich Honoré og Kasper Asgreen
Feltet.dk har snakket med den danske Deceuninck-Quick Step-rytter Mikkel Frølich Honoré, som var glad for at være tilbage på cyklen efter en lang, varm og lidelsesfuld dag på cyklen.
”Det er en god fornemmelse at køre cykelløb igen og være godt færdig dagen efter”, siger Honoré til Feltet.dk
Deceuninck-Quick Step formåede ikke at genvinde løbet, som Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick Step) vandt i fjor. Det skyldtes et utal af punkteringer til holdets største stjerne.
”Vi havde en masse punkteringer. Alaphilippe havde fem eller seks punkteringer, hvilket gør det helt umuligt at sidde i fronten. Kasper Asgreen havde også en. Hvis man har en masse uheld i løb som dette, er det næsten umuligt at sidde med i fronten, fordi det er så hårdt et løb med varmen blandt andet. Hvis man skal køre all-out en gang, når man aldrig at restituere igen. Det var det vi så med Bob Jungels, da han kørte op til udbruddet, hvor han eksploderede”, tilføjer han til Feltet.dk
Den høje temperatur tog på kræfterne
Kombinationen af støvet fra Toscanas grusveje og den de ekstreme temperaturer gjorde løbet ulideligt at køre. Det danske talent målte en gennemsnitstemperatur på 43 grader og en maksimumstemperatur på 49 grader, hvilket betød, at der var et rekordlavt antal gennemførende ryttere.
”Jeg tror kun, at der var 45 der gennemførte. Det viser bare hvor hårdt et løb det var, og hvor ekstrem varmen var. Jeg havde en gennemsnits temperatur på 43 grader på min cykelcomputer og en maksimumstemperatur på 49 grader. Min cykelcomputer smeltede fuldstændigt, fordi varmen var så ekstrem”, siger han.
Løbets udskydelse fra marts til august spillede en stor rolle for løbet.
”Temperaturen og grusset var meget værre end i marts måned. Grusset ligger meget mere løst, temperaturen er noget højre og løbet er det første løb i meget lang tid. Det gør, at hvis kroppen ikke er vant til det, kan man få en hård første dag i varmen. Nogen håndterer det bedre end andre. Det gør, at forskellene var, som de var i går, der var fuld gas på hele vejen. Stybar sagde til mig, at det var hårdere end Flandern rundt. Man er bare færdig på en anden måde, grundet de korte stejle stigninger. Det er 3200 højdemeter på 184 kilometer med den længste stigning på tre kilometer. Det er hårdt væddeløb,” forsætter han.
Taktikken gik som planlagt
Selvom det bedste resultat fra holdet var en af sjetteplads fra en af løbets tidligere vindere Zdeněk Štybar, gik taktikken som planlagt. Taktikken gik ud på offensiv kørsel og dækning af diverse udbrud.
”Mig, Ballerini og Serry skulle holde øje med udbruddene, derefter skulle Serry have trukket lidt, men det blev aldrig nødvendigt, da vi fik 5 mand i udbrud uden nogle af helt store hold. Udbrudet vil altid komme tilbage, da der altid vil være en hård positionskamp før grusstykkerne. Så var planen at få vores fire vejkaptajner til de vigtige grussykker, hvilket vil sige efter Montalcino, som lykkedes, så det var perfekt,”
Sluttede uden for tidsgrænsen
Honoré holdt hele vejen til mål, men kørte desværre i mål lige uden for tidsgrænsen.
”Jeg rullede stille og roligt ind, fordi vi ikke har kørt cykelløb i lang tid, så jeg bliver nødt til at lide ekstra hårdt nu for at få de her vigtige løbskilometer, der skal til for at komme i topform. Det var derfor, jeg sagde, at jeg gerne vil gennemføre løbet som træning, men det er stadigvæk træls at slutte uden for tidsgrænsen. Jeg tror, at jeg kom ind 22 minutter vinderen ikke langt bagved Boasson Hagen, som jeg kunne se op ad den stejle stigning i Siena, men det var godt at være tilbage igen,” afslutte Honoré til Feltet.dk
Honoré kører Milano-Torino på onsdag.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Asgreen led i varmen: Følte mig syg
LIVE nu: Hvem vinder slaget på den baskiske mur i Getxo?
Van Avermaet efter Strade Bianche: En af de sværeste dage i min karriere
Mathieu van der Poel: Punkteringer kostede mig chancen for at vinde
Bettiol: Cort trodsede dårlige ben og beskyttede mig