Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Der har været megen snak, om dagens holdtidskørsel op til Paris-Nice, og nu er dagen kommet, hvor vi får svar på om regelændringerne får betydning. Jumbo-Vismas-sportsdirektør Grischa Niermann tvivler på det.
Annonce
”Jeg forestiller mig et scenarie, hvor to ryttere fra et hold kommer ind på den sidste kilometer, hvorefter den ene så sætter spurten i gang for den anden,” sådan lød det fra løbsdirektør François Lemarchand, da han skulle beskrive dagens holdtidskørsel.
Lemarchands udlægning af dagens holdtidskørsel beskriver et markant andet scenarie, end vi normalt ser i disciplinen, men på Jumbo-Visma tror de ikke på, at regelændringerne kommer til at have en større betydning for dagens resultat.
”I sig selv synes jeg ikke, at det er en dårlig idé at tilpasse reglerne en gang imellem,” fortæller Niermann til Wielerflits og fortsætter:
”Jeg synes bare ikke, at det giver denne holdtidskørsel en større værdi. Det er mere en sensation, for jeg tror ikke, at det virkelig kommer til at gøre en forskel.”
Niermann peger især på etapeprofilen, som grunden til, at han ikke tror på, at de nye regler vil have stor indflydelse i dag.
”Hvis vi kørte fem kilometer op ad bakke, ville holdtidskørslen se helt anderledes ud. Nu kan man selvfølgelig smide en ekstra mand i finalen. Men hvis der er fire tilbage, hvor de tre af dem stadig kan køre 20% hurtigere end den fjerde, kan den rytter nemt følge med på det flade ved at sidde på hjul. Op ad bakke er det en helt anden historie.”
Jumbo-Visma-sportsdirektøren tror altså ikke på Lemarchands forudsigelse, og han venter en mere konventionel holdtidskørsel, hvilket er noget der passer Jumbo-Visma godt.
”Det er en af vores specialiteter (holdtidskørsel, red.),” fortæller Niermann og uddyber:
”Verdensmesteren i enkeltstart Tobias Foss og den flerdobbelte verdensmester Rohan Dennis er naturligvis hentet hertil på grund af denne holdtidskørsel, men det har intet at gøre med de særlige regler.”
Jumbo-Visma har brug for en god holdtidskørsel, fordi det allerede er lykkedes Jonas Vingegaards konkurrent Tadej Pogacar at opbygge et forspring på 12 sekunder inden dagens etape.
Niermann virker dog rolig forud for holdtidskørslen, som han ikke tror bliver et enmandsshow, men et spørgsmål om styrke i bredden, på trods af de nye regler.
”Man skal ikke foretage taktiske justeringer på baggrund af det (de nye regler, red.). Vi vil køre så hurtigt som muligt i mål. Med syv mand kan du altid køre hurtigere, end hvis du kører alene. Selv om du hedder Filippo Ganna, vil det ikke lykkedes for dig,” fortæller Jumbos-Visma-sportsdirektøren afslutningsvis.
Annonce
Annonce
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Mads P. havde nær opgivet: Den værste form for spurt
Pogacar: Hvert sekund tæller
Starttider: 3. etape af Paris-Nice
Optakt: 3. etape af Paris-Nice
Paris-Nice-analyse: Han fortsætter hvor han slap - og mere til