Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Det var ikke kun eminent teknik, der hjalp Matej Mohoric til sejr i Milano-Sanremo. Spørger man Michael Matthews fik sejrherren hjælp af motorcyklerne til at slippe af sted.
Annonce
Da først Matej Mohoric slap af sted på nedkørslen af Poggio var han ikke til at hente igen.
Årets Milano-Sanremo blev vundet med teknisk snilde - men også af motorcyklernes slipstrøm. I hvert fald hvis man spørger Michael Matthews.
Team BikeExchange kaptajnen, som selv blev nummer fire i monumentet, nævner motorcyklerne i sin forklaring på, hvordan den slovenske mester undslap favoritgruppens kløer.
Det fortæller han i holdets pressemeddelelse.
“Mohoric kørte på nedkørslen, og jeg tror, at den, der var på hjulet, lod hjulet gå, og han fik et hul, og så trak motorcyklerne ham væk. For mig handlede det mere om at lade de store favoritter kæmpe om det og så se, hvad jeg kunne gøre i finalen,” udtaler Matthews.
Inden da havde Tadej Pogacar gentagne gange angrebet på Poggio, dog uden at slippe væk. Det resulterede hver gang i stilstand i gruppen, hvilket var til fordel for Matthews.
“I dag var accelerationerne lettere for mig at følge, den høje fart på Cipressa var lidt sværere, men stop-start på Poggio var faktisk bedre for mig i dag. Da Mohoric kørte på nedkørslen var jeg måske fire hjul bag ham, og jeg kunne ikke passe rundt om gutterne for at følge ham desværre,” fortæller australieren.
Tempoet på stigning sjældent set højere
Den alsidige sprinter kunne føje sin femte top ti placering i Milano-Sanremo på sin palmares. Årets udgave var dog anderledes end de foregående i form af tempoet.
"Det var helt klart meget hurtigere på Cipressa end andre år, og som vi forventede, ville UAE gøre det til en hård finale, jeg tror, at de ville eliminere alles holdkammerater, så det ikke blev en massespurt,” fortæller Matthews, som vurderer at vinden ikke var til Pogacars fordel.
Australieren havde ikke set det komme, at forfølgerne ikke kunne samarbejde om at hente Mohoric i finalen.
“Når man har alle favoritterne i den store flok, forventede jeg egentlig, at de ville kæmpe om det og få flokken tilbage for at kæmpe om sejren, men i disse dage i cykelsporten ved man aldrig, hvad de andre vil gøre, og ingen ønsker at bringe hinanden til stregen,” pointerer Matthews og fortsætter.
“I sidste ende var det bare lidt af et rod, ingen ville virkelig engagere sig fuldt ud for at bringe Mohoric tilbage,” lyder det fra Team BikeExchange kaptajnen.
Matthews skal nu direkte videre til Katalonien Rundt. Løbet starter på mandag og køres ugen ud.
Annonce
Annonce
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Overraskende toer vil have mere: Håber at kunne vinde en dag
Van Aert forudså Mohorics vindertræk: Jeg sad i klemme
Kragh angreb på Poggio: Jeg var deroppe med de bedste
Van der Poel fremhæver Pedersen: En skam, vi ikke havde en holdkammerat