Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Frederik Muff er glad for ruteændringen til VM i e-cykling, som ifølge PO Auto-rytteren øger de danske chancer for metal til december. Muff skal sammen med Anders Foldager og Nicklas Amdi Pedersen repræsentere Danmark ved mesterskabet.
Annonce
Frederik Muff er blandt de tre herrer, som til december skal forsøge at sikre dansk metal ved VM i e-cykling.
Muff er udtaget i selskab med sine to holdkammerater Anders Foldager og Nicklas Amdi Pedersen, og den 27-årige dansker er optimistisk om PO Auto-trioens chancer for at snuppe en medalje.
Det fortæller han til Feltet.dk.
”Nu er vi lige nødt til at se startlisten, før vi sætter målsætningerne på, fordi det er lidt spændende at se, om de andre nationer har udtaget community riders eller pro-ryttere (landevejsryttere, red.). Det er lige før, at det er en fordel for os, hvis de har udtaget pro-ryttere, som ikke har kørt så meget Zwift, fordi så kan vi måske snyde dem lidt på erfaringen. Jeg tænker, at vi med vores niveau i Danmark er nødt til at have en ambition om at køre med om medaljerne”, siger Muff.
VM var tiltænkt at skulle afgøres på Watopias vulkan (3,2 km á 3,4 %) efter 52 kuperede kilometer, men ruten er nu lavet om. I stedet skal der køres 50 kilometer på en tilsvarende kuperet rute, men med en kortere og stejlere målbakke (900 m á 5,5 %).
Ruteændringen mener Muff passer danskerne aldeles glimrende.
”Jeg tror kun, at det er en fordel for vores hold. Jeg synes, at det er en afslutning, som passer rigtig godt til både Nicklas og Foldager, men det er også en rute, hvor vi vil have nemmere ved at spille mig ud ved at køre ude fra”, forklarer Muff, der håber på et hårdt løb, før medaljerne skal fordeles på målbakken.
”De vil begge gerne have en hård spurt, og jeg tror, at vi bedre kan kontrollere, hvordan vi får givet dem en hård spurt på den nye rute. Så jeg tror kun, at ruten er en fordel i forhold til chancen for medaljer og for at køre med om de sjove placeringer”.
Ved både Feltet.dk´s tidligere løbsserier og Zwifts prestigefyldte ProAms har Amdi og Foldager vist sig blandt platformens hurtigste afsluttere, og med to mere eksplosive holdkammerater er det oplagt, at den tempostærke Muff skal prøve sin chance fra distancen.
”Jeg tror, at min rolle på landsholdet vil være lidt den samme som på PO Auto. Jeg kan godt køre en fornuftig afslutning på halvandet minut, men jeg tror alligevel, at de andre har et bedre kick til sidst, så jeg tror, at vi skal bruge mig på at lave lidt rav i den og enten angribe tidligt eller sørge for, at vi får så hård en spurt, at de helt hurtige sprintertyper er sorteret fra”, udtaler han.
Skulle det ikke lykkes for Muff at komme afsted i et udbrud, vil hans rolle langtfra være udspillet. I så fald vil hans fokus nemlig rettes mod at hjælpe sine to landsmænd, som han kender fra tiden hos Team PO Auto CeramicSpeed.
”Det er lidt i e-cykling som på landevejen, at man sagtens kan bruge forskellige ressourcer til at løse forskellige opgaver. Der er rigtig meget at spare ved at vide, hvordan man sidder bedst på hjul og sparer flest mulige kræfter, og det er Foldager god til, og Nicklas er exceptionel til det. Men hvis man har en mand, der kan lukke de lidt halvtrælse huller og åbne spurten, når man gerne vil have det, så kan det være en rigtig stor fordel”.
Muff har netop afsluttet sin landevejssæson, men er allerede godt i gang med den nye e-cyklingssæson, hvor han blandt andet deltog i mandagens 1. afdeling af den store Zwift Racing League.
Sæsonen skal nu kulminere med VM den 9. december, og for at være bedst muligt forberedt fortæller Muff, at han vil omstrukturere sin træning til at inkludere flere højintense intervaller end normalvis i november.
Foruden at gøre ham knivskarp til VM håber Muff, at træningsomlægningen vil gavne ham, når han på den anden side af nytår vender tilbage på landevejen.
”Det (VM, red.) betyder, at jeg pludselig har et mål henover vinteren. Det er normalt en periode, hvor man slapper lidt mere af. Nu får jeg noget, som kan holde mig lidt til ilden. Jeg tror også, at det kan være en fordel, når jeg skal ud at køre på landevejen til foråret, at jeg har haft en intensiv vintersæson. Det har man set hos bane- og crossryttere, at det kan fungere ret godt. Jeg tror faktisk, at det kun vil gøre noget positivt”, siger han.
Du kan læse samtlige informationer om VM og de danske deltagere lige her.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Fra lockdown til VM-udtagelse: Det føles lidt specielt
Her er Danmarks VM-deltagere
Foldager slog verdens bedste: Klart min største sejr
Dansk teenager tager stor international sejr
Højdepunkter: 3. VM-iagttagelsesløb