Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

Produktnyt: Landevejscykler fra Rose til 2016

01. september 2015 10:00Foto: A.S.O.

Den tyske cykelproducent, Rose Bikes, havde igen i år inviteret til Press Camp for at vise de nye 2016 modeller frem i de østrigske alper Feltet.dk var til stede i østrigske Kirchberg, hvor der blev præsenteret nyheder indenfor landevej, cross og mountainbike. Sidst men ikke mindst fik Feltet.dk mulighed for at se Rose Bikes nye 300 m2 store koncept butik i München.

Feltet.dk var til stede i Østrig sammen med store dele af den europæiske presse. I den første artikel vil vi se nærmere på produktnyhederne for landevej og cross-afdelingen, mens artikel nummer to vil omhandle mountainbike delen.

 

Rose Bike Town

Rose Bike Town åbnede i oktober 2014 og befinder sig i Mona shoppingcenter i München. Butikken er 300 m2 og tilbyder deres kunder en unik mulighed for at konfigurere deres egen cykel. Ligesom man kan gøre derhjemme, kan man altså via tablets, der står i butikken ved de forskellige cykler, selv konfigurere sin egen cykel. Dette giver en unik blanding af detail og internet handel - her har Rose Bikes helt sikkert fat i noget af det, vi kommer til at se mere til i fremtiden.
 

 

X-Lite CW

X-Lite CW er Rose Bikes nye aero top cykel, der erstatter den tidligere Xeon CW. Den er udarbejdet med det formål, at være så aerodynamisk som mulig og derved tage så lidt vind som muligt. Dette ses i det meget stilrene design. En af de nye features ved X-Lite CW er, at man kan vende saddelpinden 180 grader og sammen med en monolink saddelklampe, der gør, at man får mange justeringsmuligheder, så cyklen også kan bruges til triatlon og TT kørsel.

 

Cyklen er også blevet gjort kompatibel til både skivebremser og almindelige bremser. Forgaflen er designet, så der er mulighed for at få 25 millimeter dæk på, hvis det er med de almindelige bremser og op til 28 millimeter, hvis det er med skivebremser. En størrelse 57 vejer 1050 gram. Derudover fås den i størrelser fra 51 til 62 centimeter, så der er muligheder for alle.

 

Det helt nye ved alle Rose Bikes nye cykler, er clip-in kabel stop, som Rose Bikes hævder gør vedligeholdelse nemmere, både for den almene bruger, men også for mekanikerne. Derudover giver det cyklerne et meget stilrent look.


 

Aero Flyer

Aero Flyer fra Rose Bikes er deres bud på en TT-maskine. Rammen, frempinden, styret og forgaflen er fremstillet så det ser ud som om det er i et stykke, hvilket virker ret elegant. Både for- og bagbremse er integreret i rammen således, at det skaber så lidt vindmodstand som muligt. Det samme er tilfældet, med alle kabler, der er skjult inde i rammen. Rose Bikes har også tænkt på, hvordan man får plads til Di2 batteriet fra Shimanos elektroniske geargruppe. Her har de fundet plads til batteriet under saddelpinden, hvor man nemt kan komme til batteriet ved at fjerne et cover.

 

Man kan tydeligt mærke, at chefingeniøren for Rose Bikes selv er ivrig triatlet. Måske på den baggrund arbejder de på at komme med deres egen nutritionboks, hvor man også kan have et multitool og en CO2 pumpe med deri. Boksen er selvfølgelig aerodynamisk og kan monteres på overrøret. Rammen vejer 1400 gram og fås i størrelser fra S til XL.


 

Team DX Cross cykel

Team DX cross cykel er en aluminium cross ramme med skivebremser. Rose har fundet inspiration til den nye ramme i deres eksisterende landvejsmodeller. Cyklen er lavet dels til cross, men også som en pendlercykel, da der i forgaflen er lavet plads til op til 42 milimeter dæk med plads til skærme, og der er monteret beslag således, at der kan monteres en støttefod. Endvidere er det muligt, at montere beslag så man kan have siddetasker foran, så cyklen kan bruges som en rigtig tur cykel.


Rose Bikes har altså lavet en cykel der både kan bruges i terrænet, men også som en god vinterracer med god plads til skærme og til sidst som en god touring cykel. Rammen vejer 1390 gram og derudover vejer forgaflen 390 gram. Den nye Team DX Cross cykel fås i størrelser fra 49 centimeter og op til 64 centimeter.


 

Xeon Team CGF

Rose Bikes har i 2016 givet nogle af de kendte modeller et ”facelift”. Blandt andet den meget populære Xeon Team CGF, der har fået en kraftig overhaling, blandt andet med en ny forgaffel der kan følge trenden med bredere dæk, her op til 28 milimeter. Rose har også reduceret tykkelsen på både skrårør og saddelrør, således at rammen er kommet længere ned i vægt. Rammen vejer 970 gram for en størrelse 57.


Xeon Team CGF var en af de cykler vi testede i de østrigske alper. Cyklen var med 11 speed Ultegra gruppe, hvilket er en virkelig god geargruppe. Hjulene var fra DT Swiss med 25 milimeter dæk fra Continental, størrelsen var en 50 centimeter

.
Cyklen blev testet på den frygtindgydende Kitzbüehler Horn (der skulle vi selvfølelig op). Stigningen er 7 kilometer lang og stiger i gennemsnit 12,8 %. Skønt det ikke var nogen fornøjelse på selve stigningen opad,  må man bare sige, at cyklen kørte super godt på stigningen. På trods af, at det var denne testers første tur i bjergene nogensinde, følte man sig også sikker på nedkørslen, der nogen steder faldt med 15 og 19 %.

 

Det blev til i alt to timers test af denne cykel og man må sige, at testerne blev positiv overrasket hele vejen igennem.
 

 

Pro SL

Pro SL er en anden af de cykler der har fået et såkaldt ”facelift”. Rose Bikes prisvenlige aluminiums cykel har fået et nyt rammedesign, hvor der er i den nye forgaffel er blevet plads til 28 milimeter dæk. Skrårøret har fået en ny og moderne form, og bagstagen og saddelrøret er blevet kortere, hvilket i den grad øger komforten. Ved krankboksen er der lavet udgang til kablerne fra cyklen, hvilket gør det lettere at vedligeholde cyklen. Dette er i øvrigt tilfældet for alle Roses rammer.

 

Rammen vejer 1050 gram og forgaflen vejer 350 gram. Rose bikes tilbyder Pro SL i ni størrelser, fra størrelse 48 centimeter til 65 centimeter.



De forventede priser
- X-Lite CW bliver en lille smule dyrere end Xeon CW som den afløser, men det afhænger også af komponenterne.
- Xeon Team CGF forventes at holde samme prisleje som i år.

- Team DX Cross, der afløser PRO DX Cross, forventes også at holde samme pris.

- Der ligger ikke nogen fast pris på enkeltstartscyklen fra Rose Bikes endnu.

 

I morgen vil der komme en artikel vedrørende mountainbike nyhederne fra Rose Bikes

 

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Gree-Tour of Guangxi(2.UWT) 05/11-10/11

Ceratizit Madrid Challeng...(2.WWT) 06/11-08/11

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-McLaren

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Pro Cycling

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

NTT Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

SKAL DU HAVE WATTMÅLER PÅ CYKLEN?