Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

Optakt: 1. etape af Tour of California
12. maj 2019 18:45 af Emil AxelgaardFoto: Sigrid Eggers / Deceuninck - Quick-Step Cycling Team

Sprinterne har som regel det første ord i Tour of California, og det ventes de også at få i 2019. I de senere år er det blevet en fast tradition, at løbet enten starter eller slutter med en kort, pandekageflad sprinteretape i hovedstaden Sacramento, og det er i år åbningen, der er henlagt til storbyen, hvor sprinterne skal sørge for at være klar fra start i det, der er en af deres eneste muligheder i en usædvanligt bjergrig udgave af det amerikanske løb.

SÆT DIT MANAGERHOLD TIL TOUR OF CALIFORNIA

Ruten

Tour of California har ofte givet sprinterne det første ord, og det vil helt sikkert ikke forholde sig anderledes i 2019. Sidem 2014 er løbet enten sluttet eller startet i statens hovedstad, Sacramento, hvor man har budt på den fladest tænkelige sprinteretape, og placeringen i løbet af Sacramento-etapen har udelukkende været bestemt af, om man er kørt fra nord til syd eller omvendt. I år starter man i nord, og det betyder, at hovedstaden atter lægger asfalt til det indledende slag, hvor der som altid venter en sand lækkerbisken for de hurtige folk, der vil se frem til at slås om løbets første førertrøje.

 

Etapen er med sine 143 km en relativt kort sag, der har både start og mål i Sacramento. Fra starten i den vestlige udkant af byen bevæger man sig mod nordvest ad Garden Highway, indtil man kort efter rammer en lang, snorlige og helt flad vej, der fører mod vest. I etapens vestligste punkt drejer man stik syd for at følge endnu en helt lige og flad vej ned til dagens første spurt, der er placeret efter 62 km.

 

Efter spurten vender man igen snuden mod Sacramento ved at dreje mod øst og herefter i en fase, der byder på lidt flere sving end tidligere på etapen, at fortsætte ind mod storbyen. Herefter kører man skiftevis mod nord og vest, inden man atter rammer den første del af ruten. Herfra går det først mod øst og siden sydøst ad en lang og flad vej ind til byens centrum. Her krydser man stregen for første gang efter 132,5 km i forbindelse med den anden spurt, og etapen afsluttes nu med tre omgange på den 3,5 km lange afsluttende rundstrækning. Den er helt flad, men også ganske teknisk med hele fem skarpe sving, det sidste med 900 m igen, inden man rammer den lige og flade opløbsstrækning med mål foran Capitol Park.

 

Etapen byder på i alt bare 163 højdemeter.

 

Sacramento blev sidst besøgt sidste år, hvor Fernando Gaviria rundede et fantastisk løb af ved at tage sin tredje etapesejr på syv dage, denne gang foran Max Walscheid og Caleb Ewan. I 2017 vandt Marcel Kittel åbningsetapen, og i 2016 slog Mark Cavendish til foran Peter Sagan og Alexander Kristoff i en spurt på sidste etape. I 2015 fik Cavendish ram på Sagan og Jempy Drucker i spurten på 1. etape, og briten var såmænd også hurtigst, da man også i 2014 åbnede løbet med en massespurt, hvor han slog John Degenkolb og Moreno Hofland. I 2011 vandt Ben Swift en massespurt foran Sagan og Matthew Goss, mens Cavendish også vandt første etape i 2010, denne gang ved at slå Juan Jose Haedo og Alexander Kristoff. Fabian Cancellara slog Levi Leipheimer og David Zabriskie på en kort prolog i 2009, året efter, at Tom Boonen havde slået Heinrich Haussler og den flygtigt tilbagevendte Mario Cipollini i en massespurt. I 2007 slog Juan Jose Haedo Luca Paolini og Thor Hushovd, da man første gang besøgte byen.

 

 

 

 

 

 

Vejret

Tour of California blev blandt andet rykket til maj for at sikre sig bedre vejr, og der burde være masser af muligheder for at fremvise Sunny California i den kommende uge. Løbet indledes således med en helt skyfri søndag, hvor temperaturen endda vil kravle helt op på 28 grader, og efter en stille morgen vil det blæse op i løbet af eftermiddagen, hvor der til slut vil være en jævn vind fra sydvest og syd. Det giver primært sidemodvind på turen ud til den første spurt, hvorefter der vil være sidemedvind det meste af vejen hjem. Til slut får man sidemodvind ind mod Sacramento, mens der på rundstrækningen til slut på anden del primært vil være sidemedvind, indtil man får sidemodvind på selve opløbsstrækningen.

 

SÆT DIT MANAGERHOLD TIL TOUR OF CALIFORNIA

Favoritterne

Tour of California har altid været lidt af en sprinterfestival, og derfor har løbet haft en næsten magnetisk tiltrækningskraft på de store sprinternavne. Særligt sidste år, hvor løbet bød på tre helt flade og meget rene sprinteretaper, var det et virkeligt paradis for de allerhurtigste, der da også valfartede over Atlanten og samlede sig i et felt, der ikke fandtes meget bedre i andre af årets løb.

 

Sådan er det ikke helt gået i år. Årets udgave betegnes som den hårdeste nogensinde, og selvom der kun er én ”rigtig” klassementsetape, er det da også rigtigt, at mange af etaperne er alt for hårde for de rene sprintere. Det betyder ikke, at de hurtige folk ikke kommer til fadet, for med mange flade finaler er det et herligt løb for sprintere, der også kan klatre. For de helt tunge drenge er der imidlertid meget mindre at komme efter, end man normalt ser det, og da selv ikke den ellers ret flade 4. etape er let, er det faktisk kun én etape, der for alvor passer til de hurtigste af de hurtige.

 

Derfor handler det om at være klar fra start. Formentlig ender onsdagens etape også i en spurt, men først efter næsten 3000 højdemeter og i en teknisk og stigende finale. Søndagens åbningsetape er således den eneste, der i år passer til de ”rigtige” sprintere, og de hurtige folk vil derfor være fyr og flamme for at slå til i Sacramento. Ikke blot er der en vigtig etapesejr på spil, førertrøjen følger også med som en god lille bonus.

 

Etapen til Sacramento er efterhånden lidt af en klassiker. Det er lidt forskelligt, om den kommer på første eller sidste dag, men uanset placeringen er udfaldet altid det samme. Hvert eneste år ender det i en brag af en massespurt, og da de seneste fem udgaver er vundet af Mark Cavendish (2014, 2015 og 2016), Marcel Kittel (2017) og Fernando Gaviria (2018), er det helt tydeligt, hvilke ryttere der kan boltre sig i Californiens hovedstad.

 

Der bliver næppe meget hokuspokus over etapen. Som sagt er det sprinternes helt store chance, og derfor burde der være rigeligt med interesse i at sikre en massespurt. Formentlig kører udbruddet da også nærmest fra kilometer 0, og derefter forventer vi, at Deceuninck-Quick Step vil stå for næsten alt arbejdet. Dimension Data er imidlertid aldrig blege for at føre, når Mark Cavendish er til start, og de kan derfor tænkes at give en hånd med, måske sammen med Bora, Sunweb eller Bahrain, men formentlig er det belgierne, der primært skal kontrollere etapen. Det er de heldigvis også stærke nok til, og det bliver næsten umuligt for et udbrud at snyde sprinterne på så let en etape.

 

Den største trussel er naturligvis vinden, der før har gjort feltet nervøst på denne etape. Det er dog endnu aldrig splittet, og på en varm og pæn søndag sker det næppe heller denne gang. Det vil dog blæse en anelse op mod slutningen, og da der faktisk er en del side- og sidemedvind på hjemturen, forventer vi en ret urolig og hektisk afslutning, men næppe noget, der vil splitte feltet.

 

Til sidst forventer vi altså en massespurt, hvor vi have et formentlig meget frisk felt efter en kort og let etape. Det er derfor en spurt for de helt klassiske sprintere. Til gengæld er afslutningen også ganske teknisk, og selvom vejene er brede og opløbsstrækningen hele 900 m lang, er der med tre sving på de sidste 2 km så mange udfordringer, er det er en finale, hvor et godt tog har afgørende betydning.

 

Derfor er der heller ingen tvivl om, at Fabio Jakobsen er storfavorit. Den unge hollænder havde allerede en pæn debut på WorldTouren i 2018, men sidste efterår tog han et ekstra skridt. Det skete, da han sejrede to gange foran navne som Groenewegen og Ackermann i Tour of Guangxi, og i år har han til fulde bekræftet, at han allerede er en af verdens allerhurtigste. Således fik han blandt andre Ackermann til at ligne en nybegynder, da han vandt i Algarve, inden han på suveræn vis forsvarede sin titel i Scheldeprijs. Senest fik han sig en stor skalp, da han i Tyrkiet overspurtede den ellers i år så suveræne Sam Bennett, og han viste endda fremragende form ved at sikre sig yderligere en 2. og en 5. plads på etaper, der ellers burde have været lidt for svære.

 

Jakobsen har således dokumenteret, at han har en dybt imponerende topfart, og han vil elske denne helt flade sprinteretape, hvor han virkelig kan få brug for netop den. Samtidig er han bakket op af løbets i særklasse bedste tog, hvor han med Michael Mørkøv og Maximilano Richeze som sine sidste folk kan være næsten helt sikker på at få det perfekte lead-out. Det er som sagt vigtigt i denne afslutning, og når det samtidig er løbets måske hurtigste, der sidder bag på det bedste tog, burde der i virkeligheden ikke være den store tvivl. Sidste år afleverede Richeze suverænt Gaviria til tre sejre, og mon ikke han fortsætter, hvor han slap allerede på 1. etape?

 

Hvis man skal pege på en mand, der måske kan gå forbi Jakobsen, må det næsten være Max Walscheid. Hvis man er i tvivl om, hvor hurtig tyskeren er, skal man blot klikke på linket nedenfor og gense finalen af sidste års udgave af etapen. Her kørte Walscheid nemlig en helt mageløs spurt, hvor han var mm fra at gå forbi Gaviria, der ellers havde fået et helt perfekt lead-out. Desværre er det alt for sjældent, at Walscheid viser sine sprintevner, for hans ringe positioneringsevne koster alt for ofte dyrt. Det kan den også gøre i denne tekniske finale, men han burde ellers elske denne helt flade og meget lette sprinteretape, som han da også var meget tæt på at vinde for 12 måneder siden. Heldigvis er hans unge tog med Casper Pedersen og Cees Bol ikke helt ringe, og kan det for en gangs skyld lykkes Walscheid at holde Bols hjul, burde han i et felt uden alt for mange topnavne måske kunne finde lidt mere plads til at tage den sejr, han var så tæt på at erobre sidste år.

 

Peter Sagan er med sine 16 etapesejre kongen af Tour of California, men i de senere år er sejrsraten tørret ud. Det skyldes, at feltet har tiltrukket flere sprinternavne end tidligere, og samtidig har der været færre af de mellemetaper, slovakken elsker. Dem er der heldigvis mange af i år, men først skal han lige have overstået en klassisk sprinteretape, der ikke just passer ham perfekt. Alligevel er det i de seneste fem udgaver blevet til tre 2. pladser og to 4. pladser, og det er ikke uden grund. Sagan er nemlig en mester i positionskampen, og når nu etapen skal være let, er det meget fint, at finalen er så teknisk. Sagan finder som regel det hjul, han udser, og man må formode, at han denne gang placerer sig lige bag Jakobsen. Derfra bliver det ganske vist meget svært at gå forbi den hurtigere hollænder, men Sagan har faktisk i de senere år spurtet bedre end tidligere. Dummer Jakobsen sig ved at starte for tidligt, som han gjorde i Tyrkiet på 1. etape, kan den snu eksverdensmester måske slå til, også selvom hans form er lidt usikker efter et forår, der bestemt ikke gik som planlagt.

 

Forud for sæsonen blev Phil Bauhaus hentet ind som den nye topsprinter på Bahrain-Merida, men det har knebet med at vise det potentiale, han ellers har. Det så vi, da han vandt en etape i Dauphiné i 2017 og ikke mindst, da han på en helt klassisk sprinteretape satte flere af verdens allerhurtigste til vægs på en etape i UAE Tour i 2018. I år har han imidlertid manglet det sidste fart, og det er snarere hans overraskende gode klatring i Catalonien mere end farten, der har imponeret. Han burde dog elske en let etape som denne, og med nogle gode spurter i både UAE Tour og Tour Down Under, hvor modstanden var skrappere, har han vist, at han bør være en af de hurtigste i dette felt. Et vigtigt våben er det stærke tog med Heinrich Haussler, Ivan Garcia og erfarne Marcel Sieberg, og de burde have råstyrken til at bringe ham i en position, hvorfra han kan vise, at han stadig har den fart, han viste i både 2017 og 2018.

 

Jasper Philipsen var egentlig mest kendt som en klassikertype, men han overraskede alt og alle ved at køre nogle fremragende klassiske massespurter i Tour Down Under. Først og fremmest var det imponerende, at han på egen hånd klarede sig i positionskampen, men det var også dybt beundringsværdigt, at han spurtede lige op med folk som Ewan, Sagan og Viviani og endda efter en deklassering af Ewan fik noteret sig sin første WorldTour-sejr. Siden da har han ikke spurtet meget, men han blev dog nr. 3 på en etape i Algarve og på Nokereberg i Nokere Koerse samt nr. 9 i Scheldeprijs. Har han samme fart som i Australien, kan han være en reel trussel på denne etape, ikke mindst fordi han i Roberto Ferrari har en perfekt lead-out man til denne tekniske finale, hvor han også selv burde stortrives.

 

I år har Danny Van Poppel satset på klassikere og ikke massespurter, og derfor har han stort set kun spurtet efter hårde løb, hvilket gav en 5. plads i Gent-Wevelgem og en 7. plads i Dwars door Vlaanderen samt en 2. plads i den stigende spurt på 2. etape i Andalusien. I Tour Down Under fik han dog mulighed for at agere sprinter, og her viste han ligesom i sidste års Giro og Tour, at han er lynhurtig i mere klassiske spurter også. Han har måske ikke helt samme topfart som tidligere, og der er da også et par stykker, der på papiret er hurtigere end ham. Til gengæld har han i Timo Roosen en god lead-out man, og han er også selv god til ayt positionere sig. Sidste år slog Van Poppel sågar Jakobsen i Halle-Ingooigem, og det viser, at han på en god dag godt kan vinde en etape som denne.

 

2018 var ikke det bedste år for Kristoffer Halvorsen, men i år er der sket noget for nordmanden, der på U23-scenen vel egentlig viste større potentiale end Jakobsen. Efter en sejr og en 2. plads i det svagt besatte Herald Sun Tour imponerede han med tre top 10-placeringer, herunder end 4. plads, i stjernefeltet i UAE Tour, og siden er det blevet til en 2. plads bag Ackermann i Bredene Koksijde Classic og en 6. plads i WorldTour-løbet 3 Dage ved Panne. Han har nu haft en lang pause, men formen burde ikke være et problem til en let etape som denne. Han har hidtil stadig manglet den sidste topfart, men han synes langsomt at nærme sig. Med et tog, der tæller Luke Rowe, Gianni Moscon, Leonardo Basso og Owain Doull har han ikke dårlig støtte, og han har selv gjort det godt i positionskampen i år. Har han lagt yderligere lidt til i forhold til foråret, nærmer han sig den første WorldTour-sejr.

 

Løbets største joker er vel Mark Cavendish, der har vundet denne etape hele tre gange. Briten viste pludselig livstegn på 3. etape i Tyrkiet, hvor han blev nr. 3 og viste en fart, der ikke var meget langsommere end Jakobsens og Bennetts. Derfor var forventningerne til Tour de Yorkshire da også store, men her faldt han helt igennem og var ikke i nærheden af noget som helst. Han klager da også over at have mistet instinktet, og det er et problem i en teknisk finale som denne, hvor han endda kommer til at mangle Mark Renshaw. Vi tvivler derfor på, at Cavendish vil være i position til at spurte, men skulle det alligevel lykkes, så vi i Tyrkiet, at han faktisk efter et kort, let løb stadig har farten til at køre med om sejren.

 

John Degenkolb har aldrig været en mand til lette sprinteretaper, og det bestemt ikke blevet bedre efter hans træningsstyrt, der har taget toppen af både det generelle niveau og topfarten. Han har ganske vist forbedret sig en del siden etapesejren i Touren sidste år, men vi så også i årets klassikere, at det stadig kniber med at genfinde fordums styrke. Han kørte nogle hæderlige spurter i sidste års Tour, men det var først til sidst, da alle var trætte, at han for alvor var tæt på. Han kommer til løbet med en fin 2. plads fra Eschborn-Frankfurt i bagagen, men uanset den fine form, er denne etape nok alt for let. Han er heller ikke en fan af tekniske finaler, og selvom toget med Mads Pedersen og Kiel Reijnen ikke er værst, er de tider, hvor Degenkolb kan vinde en etape som denne, nok ovre.

 

Cofidis kommer med Nacer Bouhanni, der ligeledes er lidt af en joker. Franskmanden oplevede en lille renæssance, da han sidste år vandt en etape i Vueltaen, og efter en hæderlig start på sæsonen rejste han sig flot fra sygesengen med en 4. plads i WorldTour-løbet 3 Dage ved Panne. Desværre har han siden da været tømt for kræfter, og det ser nu ud til, at forklaringen er en fejl i mineralbalancen. Han vurderes åbenbart god nok til at køre igen, men hvor han står, er der ingen, der aner. Formentlig er han langt fra sit bedste niveau, men er han rask, kan han gøre det godt. Vi så i De Panne, at han stadig har en fin fart, og han elsker tekniske finaler som denne, hvor han kan bruge sin eminente positioneringsevne.

 

Skulle han ikke være på toppen, kan Cofidis i stedet køre for Filippo Fortin, der efter en sæsonstart i en hjælperrolle endelig fik chancen i Yorkshire, hvor han endda vandt feltets spurt om 2. pladsen på 1. etape. Det viser, at han stadig har den fart, der gav ham flere sejre på lavere niveau i 2018. Som ren sprinter vil også han elske denne etape, men på et hold med klatrere vil han i givet fald kun have Bouhanni at støtte sig til, hvilket kan blive et problem for den stadig relativt uerfarne italiener, der har tilbragt mange år på kontinentalniveau i den seneste tid.

 

Det amerikanske landshold stiller med Travis McCabe. Med fire etapesejre i Tour of Utah og en enkelt i Colorado Classic har han vist, at han kan vinde i de store amerikanske etapeløb, men på det højere niveau i Californien er han aldrig blevet mere end nr. 7. Han er da også en mere holdbar fyr, der nok vil finde denne etape lidt for let. Til gengæld har han med etapesejr og pointtrøje i Langkawi og en nylig etapesejr i Tpur of the Gila vist, at formen er god, og han har i Miguel Bryon en fin lead-out man på det ellers unge og uerfarne landshold. Farten rækker nok ikke til sejr, men med en god position kan han komme langt.

 

Marcel Kittels midlertidige karrierestop betyder, at Jens Debusschere pludselig skal agere sprinter for Katusha. Det er nu ellers ikke meget hurtighed, belgieren har vist i de senere år, hvor han oftere end endt udenfor end inden for top 10. Det er dog positioneringen mere end farten, det kniber med, for med en sejr i Vallonien sidste sommer og senest en 4. plads i Tour Down Under har han vist et vist niveau. Denne tekniske finale er derfor heller ikke hans kop te, og det vil kræve en del held for ham at havne i en position, hvor han kan spurte sig til et resultat. I skrivende stund er hans hold ikke udtaget, men med hæderlig støtte kan det måske lade sig gøre.

 

Endelig vil vi pege på Szmyon Sajnok. Den lovende polak viste sit potentiale i 2018, hvor han tog flere sejre i mindre løb, blev nr. 3 i Rund um Köln og nr. 2 på en etape i Tour de l’Avenir og sluttede flot af med fine placeringer i WorldTour-løbet Tour of Turkey. I år har han primært været hjælper for Jakub Mareczko, men alligevel blev det til en lovende 4. plads i Bredene Koksijde Classic. Han er nok stadig for uerfaren til dette niveau, ikke mindst i en teknisk finale, hvor han kun har Gijs Van Hoecke til at køre sig frem, men det skal blive interessant at se, hvad talentet rækker til.

 

Andre sprintere i feltet er Astana-duoen Davide Ballerini og Magnus Cort, der dog mangler hhv. farten og positioneringsevnen til at begå sig i en klassisk massespurt som denne. Israel Cycling Academy har Edwin Avila og Sondre Holst Enger, men de er som Astana-rytterne bedre på hårdere ruter. Andre Peron kan tænkes at køre spurten, men han skal være lykkelig for en top 10.

 

BEMÆRK: Flere hold er endnu ikke udtaget, og der er heller ikke udsendt en foreløbig startliste. Torsdag aften mangler vi stadig de endelige trupper fra Hagens Berman Axeon, EF Education First, Rally, Dimension Data, Jumbo-Visma og Katusha-Alpecin, og derfor vil denne optakt helt sikkert blive opdateret yderligere.

 

OPDATERING 1: Katusha har udtaget Rick Zabel og Jens Debusschere om en sprinterduo. Normalt ville Debusschere være førstesprinter, men efter sejren i Yorkshire vil vi tro, at Rick Zabel får chancen. Trods den fine sejr i det ret svage felt i England får han svært ved at begå sig på dette niveau.

 

OPDATERING 2: De sidste holdudtagelser gav ikke mange nye sprintere. Hagens Berman Axeon kommer med Michael Rice, men han skal næppe stræbe efter mere end top 10.

 

Feltet.dks vinderbud: Fabio Jakobsen

Øvrige vinderkandidater: Max Walscheid, Peter Sagan

Outsidere: Phil Bauhaus, Jasper Philipsen, Danny Van Poppel, Kristoffer Halvorsen

Jokers: Mark Cavendish, John Degenkolb, Nacer Bouhanni, Filippo Fortin, Travis McCabe, Rick Zabel, Jens Debusschere, Szmyon Sajnok


SÆT DIT MANAGERHOLD TIL TOUR OF CALIFORNIA

 

Tidligere udgaver af etapen

Du kan gense Fernando Gavirias sejr fra 2018, Marcel Kittels sejr fra 2017 samt Mark Cavendishs sejre fra 2016, 2015 og 2014.

DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Tour of California
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Adriatica Ionica Race(2.1) 23/07-28/07

Grand Prix Cerami(1.1) 25/07

Prueba Villafranca-Ordizi...(1.1) 25/07

VOO-Tour de Wallonie(2.HC) 27/07-31/07

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

Vind en Garmin Edge 830 cykelcomputer - værdi af 3.199 kroner.