Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

Optakt: 2. etape af Tour of Guangxi

16. oktober 2018 14:42Foto: Nikolaj Corfitz Jensen / Feltet.dk

Dylan Groenewegen levede op til sin status som den helt store favorit på 1. etape og indledte det, der meget vel kan ende med at blive en meget lang sejrsrække i Kina. Den hollandske kanonkugle får allerede chancen igen onsdag, når det går løs med endnu en kort, flad og meget let etape, der er som skabt til at ende i et brag af en massespurt.

Ruten

Det er er et kendetegn ved de ikke-europæiske løb i begge ender af sæsonen, at de som regel er relativt sprintervenlige. Det er bestemt også tilfældet for Tour of Guangxi, der i klassisk kinesisk ånd byder på helt op til fem muligheder for de hurtige folk, hvoraf de tre bør være stensikre massespurter. Efter den korte, hektiske indledning får sprinterne med det samme chancen igen på løbets anden etape, der er den eneste nyskabelse i forhold til sidst år og måske nok er en anelse længere end åbningsetapen, men igen er en kort, flad sag, der burde give anledning til en spurtafgørelse.

 

Som sagt er det løbets eneste nye etape, der fører feltet over 145,2 km fra Beihai helt nede på den kinesiske sydkyst til Qinzhou, der sidste år agerede startby for 2. etape. Terrænet kunne ikke være meget lettere, da det er stort set helt fladt hele vejen. Fra start forlader man kysten ved at køre mod nordøst og nord, inden man gradvist drejer mod nordvest. Herefter går det i de sidste to tredjedele af etapen næsten stik vest et par kilometer nord for kysten igennem helt fladt terræn, der har den indlagte spurt efter 59,9 km som det eneste højdepunkt kort efter dagens eneste to mindre bakker.

 

Efter godt 100 km rammer man den afsluttende rundstrækning, og efter 108,2 km krydser man stregen for første gang. Etapen afsluttes herefter med to omgange på en 18,5 km lang, helt flad rundstrækning i området nord for Qinzhou. Den kunne ikke være meget enklere, da den er stort set rektangulær og helt flad. Det sidste af de skarpe sving kommer, når man med 2,3 km igen drejer til højre ind på den helt lige og næsten helt flade opløbsstrækning, der kun stiger ganske, ganske let. Der er indlagte spurter ved de to første passager af målstregen med hhv. 37 og 18,5 km igen.

 

Etapen byder på i alt 477 højdemeter.

 

Qinzhou har aldrig tidligere været vært for et stort cykelløb.

 

 

Vejret

Efter en dag i tørvejr vil Kina vise sig fra sin mindre behagelige side onsdag. Her kan rytterne se frem til en våd dag med en blanding af let regn og byger. Til gengæld vil det være ganske varmt med en temperatur på 23 grader. Der vil være en jævn vind fra nord, hvilket giver mod- og sidemodvind hele vejen frem til rundstrækningen. Her vil rytterne på den rektangulære strækning have vind fra alle retninger med medvind frem mod sidste sving og sidevind på opløbsstrækningen.

 

Analyse af 1. etape

I sæsonens første halvdel var den 7. februar lidt af en mærkedag. Afslutningen på 2. etape af Dubai Tour var nemlig den eneste massespurt, hvor det lykkedes Dylan Groenewegen at undgå uheld, men alligevel måtte se sig besejret. Efter det fulgte et halvår, hvor der ved enkelte lejligheder i Dubai og Slovenien var spurter, hvor hollænderen blev sat ud af spillet som følge af styrt, men hver eneste gang han kunne åbne for gassen, var han i særklasse.

 

Allerede med sin skræmmende stærke spurt i Paris under Touren sidste år havde Groenewegen sendt et signal om, at han var på vej til at blive verdens hurtigste, og hans ustoppelige sejrsrække i første del af 2018 gav da også en klar ide om, at han allerede da havde indtaget tronen. Særligt hans knusende overlegne sejr i et meget skrapt selskab på 2. etape af Tour de Slovenie gav i hvert fald det klare indtryk, at ingen i denne verden kunne matche hollænderens topfart.

 

Alligevel manglede vi beviset. Groenewegen havde måske nok vist sig usårlig, men der manglede noget. Selvom han i forbindelse med mange af sine løb havde ganske skrap modstand, var der nemlig en åbenlys mangel på WorldTour-sejre på listen. En sejr i Kuurne-Bruxelles-Kuurne er måske nok næsten at regne som en på allerhøjeste niveau, men derudover var det kun sejren i den eneste regulære massespurt i Paris-Nice, der kom i et løb på sportens fineste kalender.

 

Netop det har med nogen grund kunne bruges til at kritisere hollænderen. Det kan godt være, at han som ryttertype ikke føler sig hjemme i mange af WorldTourens ugelange etapeløb, der ikke just er kendt som sprinterfestivaler, men alligevel har det altid været påfaldende, hvor meget Groenewegen har undgået de store løb. Selvom han modsat andre sprintere ikke kører mange klassikere i nord, har han ikke som andre sprintere turdet give sig i kast med de bjergrige løb i Catalonien, Baskerlandet og Romandiet eller med Criterium du Dauphiné eller Tour de Suisse, og han har endda foretrukket mindre løb i Algarve og Norge på bekostning af Abu Dhabi Tour og Tour of California, der ellers hører til blandt de meget sprintervenlige løb på højeste niveau.

 

Med andre ord stillede Groenewegen til start I Touren med bare en enkelt WorldTour-sejr i bagagen, og selvom man nok havde en ganske klar fornemmelse, at han i Frankrig ville være hurtigste mand, var der bestemt ingen garanti. Efter en lidt rusten start, hvor han i tre omgange måtte se sig slået for første gang siden nederlaget i Dubai, satte han sig imidlertid igennem med to suveræne sejre på stribe, og begge gange satte han den forsamlede sprinterelite til vægs med så megen fynd og klem, at ingen længere kan være i tvivl om, at Groenewegen efter Kittels (midlertidige?) fald fra tinderne er verdens hurtigste mand.

 

Efter det tidlige exit fra Touren stod Groenewegen imidlertid ved indgangen til årets sidste WorldTour-løb, Tour og Guangxi, stadig blot med tre WorldTour-sejre - en score, der blegner i sammenligning med Elia Vivianis, der lyder på ikke færre end 10 triumfer i løb på den fineste kalender. Det er formentlig også det, den lynhurtige hollænder har tænkt sig at forsøge at rette op på i den kommende uge, hvor han stiller til start i det måske allermest sprintervenlige (i konkurrence med Abu Dhabi Tour) på WorldTouren), og i et løb med op til fem muligheder for sprinterne, har han al mulig grund til at tro, at han kan mere end fordoble sit foreløbige kvantum af WorldTour-sejre.

 

Nogle vil måske indvende, at det sker på en lidt billig baggrund, for Tour of Guangxi er i hverken niveau eller sværhedsgrad at sammenligne med de store løb i Europa. Kaster man et blik på sprinterfeltet og den succes, løbets førende sprintere har opnået, lader startlisten imidlertid ikke meget tilbage at ønske. Det kan godt være, at terrænet er let og etaperne korte, men handler det om at udmåle de rene sprinteres hierarki, findes der ikke mange bedre lejligheder end det stærkt besatte løb i Kina.

 

I den forstand var det da også så passende, at dagens åbningsetape endte i et knivskarpt opgør mellem to af de reneste sprintere. Groenewegen har måske nok i år forbedret sin holdbarhed ganske markant, men det er først og fremmest i de helt klassiske massespurter, han har sin styrke. Derfor var dagens ultrakorte og meget lette appeizer da også en sand lækkerbisken for den hollandske kanonkugle, og han var ikke sen til at slå til og endelig opnå den forløsende fjerde WorldTour-sejre, der længe har ladet vente på sig.

 

Sejren var lovende på flere parametre. For det første viste Groenewegen atter, at hans topfart er ganske skræmmende, og det var i høj grad ham selv, der var nøglen til succesen. Mindst lige så vigtigt var det imidlertid, at det faste tog med Amund Grøndahl Jansen og Timo Roosen denne gang viste sig som et af de stærkeste. Det har nemlig været Groenewegens svaghed i år, at hans hold ikke har kunnet tage kampen op med særligt Quick-Step, Bora og FDJ, og især i Touren blev det tydeligt, at der er plads til forbedring. I Kina er sprinterfelter måske nok stærkere end gruppen af lead-out men, og ser man bort fra Bora og Mitchelton, er der ikke mange, der kommer med et meget dedikeret tog, men alligevel lover det godt for de kommende år, at det stadig ret unge LottoNL-tog kunne være blandt de stærkeste.

 

Hvor Groenewegens sejr måske nok var forventet, var det mere uventet, at han blev presset så hårdt, som han blev. Det kan imidlertid kun give enhver cykelfan løbende mundvand af forventning til den kommende sæson, at han kun med det yderste af neglene krydsede stregen foran kometen Max Walscheid. Det har ganske vist lige siden den flotte andenplads bag Greipel og foran Kittel ved de tyske mesterskaber i 2016 været klart, at der her var tale om en meget stor og tung, men også vanvittigt hurtig fyr, men det har knebet med resultaterne, ikke mindst fordi hans mangel på holdbarhed har betydet, at topfarten sjælndet har været intakt mod slutningen af løbet. Alle, der var vidner til sidste etape af Tour of California, vil imidlertid vide, at Walscheid er skræmmende hurtig, når han fortsat er frisk forud for en spurt.

 

Noget ser imidlertid nu ud til at have ændret sig til det bedre. Læsere af mine analyser vil vide, at jeg var noget kritisk over for Sunwebs beslutning om at sende den store tysker til en bjergrig Vuelta, hvor det næsten syntes givet, at han ikke ville få et ben til jorden. Det spanske løb endte da også som en sand lidelseshistorie, hvor han måske nok gennemførte, men hvor han var alt for mærket til at vise noget som helst i de få massespurter, han fik chance for at køre.

 

Det er imidlertid velkendt, at unge ryttere ofte har glæde af at gennemføre en første grand tour, og at det kan bringe dem til et helt nyt niveau. Noget kunne tyde på, at det samme er tilfældet for Walscheid, der har været en helt anden rytter, siden han kom hjem fra Spanien. Det første signal kom i Sparkassen Münsterland Giro, hvor han efter et hårdt idevindsløb stadig havde kræfter til at sejre i et meget stærkt felt, der talte navne som kometen Pascal Ackermann, Sam Bennett, André Greipel og John Degenkolb. Senere imponerede han i Hammer Series sidste søndag, og i dag viste han så, at han er ganske tæt på at kunne matche Groenewegen, når det kommer til topfart efter en let etape. Noget kunne tyde på, at det helt store gennembrud er nært forestående, måske allerede i denne uge. I hvert fald er der lag top til nogle drabelige dyster mellem to af verdens allerhurtigste.

 

Det er til gengæld dårligt nyt for Fabio Jakobsen, der har fået til opgave at sikre, at Quick-Step får den 72. sejr, der vil få dem til at overgå Mapeis forud for denne sæson uopnåelige score fra den tidlige del af årtusindet. Trods en generelt fremragende første sæson på WorldTouren har vi imidlertid også mange gange set, at Jakobsen ikke helt har samme topfart som de største fartmaskiner, og mange af hans sejre er opnået lige så meget i kraft af det stærke Quick-Step-tog. I dette løb har han slet ikke samme opbakning, og derfor kunne det ikke undre, at han i dag måtte se sig henvist til 3. pladsen. Heldigvis kan han se frem til, at der sidst i løbet kommer nogle mere opslidende ruter, hvor han burde have en større chance for at true feltets to hurtigste.

 

Til feltet af de hurtigste burde man egentlig også tælle Pascal Ackermann, der som bekendt har været næsten usårlig siden sejren i Romandiet i slutningen af april. Allerede i Münster fik man imidlertid det indtryk, at den tyske komet langt om længe er blevet lidt halvtræt, og dagens fjerdeplads kunne i hvert fald give næring til den formodning. Omvendt missede han sit moment, da LottoNL skød frem og kom aldrig til at køre den optimale spurt, og det er derfor for tidligt at sige, at den tyske mester vil skulle rejse tomhændet hjem fra Kina.

 

Sværere ser det ud for løbets fjerde og sidste topsprinter. Allerede i går spekulerede vi i, at Arnaud Demares sene beslutning om at rejse til Kina kunne børe præg af, at motivationen måske ikke helt var i top. Man skal naturligvis passe på med at være alt for definitiv i sin vurdering på baggrund af bare en enkelt spurt, men dagens meget pauvre 7. plads giver i hvert fald ikke grund til at ændre formodningen on, at Demare nok egentlig mentalt allerede er rejst på ferie.

 

Derudover bekræftede spurten blot, hvad vi allerede viste. Matteo Trentin er i fremragende form og har et sublimt tog, men manglen på topfart på de helt lette etaper gør, at dette kan blive et svært løb for europamesteren. Heller ikke Jasper Stuyven har farten til at blande sig helt fremme på etaper som disse. Det har derimod typer som især Dan McLay og i mindre grad Riccardo Minali, men selv i en ukompliceret finale som denne kom de to positioneringssvage sprintere til kort. Det kræver derfor betydeligt med heæld, hvis de undervejs skal opnå det topresultat, som deres topfart måske kan berettige til.

 

Den korte, lette etape var ikke ventet at give blot det mindste svar på klassementskampen, men måske blev vi alligevel lidt klogere. På denne tid af året handler meget nemlig om motivation, og i den sammenhæng var det lovende, at Gianni Moscon og den meget formstærke Peter Kennaugh, der var hhv. nr. 1 og 3 på min favoritliste inden løbet, med deres angreb på sidste stigning viste, at de er kommet til Fjernøsten for andet og mere end blot at lege turister. Selvom missionen ikke lykkedes, synes de begge at være helt klart til at køre med om det, der for dem begge vil være den første etapeløbssejr på WorldTouren.

 

Om det vil lykkes dem, må vi imidlertid vente nogle dage med at få svar på. De kommende to dage vil nemlig for det lette kavaleri handle om ren overlevelse, inden det på fredag gør løs på den kongeetape, der formentlig vil afgøre klassementet. Det giver imidlertid Groenewegen masser af tid og plads til at boltre sig og over de kommende dage markant udbygge den lidt pauvre resultatliste i WorldTour-sammenhæng. Og det er ganske tiltrængt, hvis han for alvor skal leve op til sin status som verdens hurtigste sprinter.

 

Favoritterne

Som sagt skal vi altså vente yderligere et par dage, inden vi finder ud af, hvem der kan vinde årets Tour o Guangxi, og det skyldes, at den første halvdel af løbet er helt skræddersyet til de rene sprintere. De første tre etaper er nemlig næsten så korte, flade og teknisk ukomplicerede som de overhovedet kan blive, og derfor er der i løbets første fase lagt op til tre styrkeprøver på ren topfart.

 

Morgendagens etape burde i hvert fald være endnu en chance for de hurtige folk. Der skal måske nok køres knap 40 km mere end på dagens åbningsetape, men 145 km i næsten helt fladt terræn burde nok kunne klares selv af et feriehungrende felt. Terrænet er samtidig helt fladt og står slet ikke mål med arrangørernes officielle profil, der igen i dag giver indtryk af, at rytterne skal et smut ind i Himalaya, og da der sågar vil være mod- og sidemodvind hele vejen frem til rundstrækningen, er det kun den varslede regn, der kan teste ryttere blot en anelse. På rundstrækningen vil der ganske vist være en del sidevind, men da den foregår i en kinesisk by med et indbyggertal på beskedne 3,5 mio., er der formentlig rigeligt med ly til at sikre, at der ikke er fare for splittelse.

 

I dag så vi lidt overraskende, at der faktisk blev angrebet en del fra start, og da bonussekunder kan være vigtige i dette løb, er det slet ikke utænkeligt, at vi igen vil se en kamp om at komme med i det tidlige udbrud, når en gruppe endelig er kørt, vil der dog formentlig falde ro på, og herefter kan vi vente os en let dag, hvor LottoNL-Jumbo igen vil give udbruddet meget kort snor. I dag fik de hjælp af FDJ og Quick-Step, men i morgen skal de formentlig stå for mere af arbejdet selv med Quick-Step og Sunweb som de mest sandsynlige samarbejdspartnere.

 

Det skal imidlertid nok blive samlet til en massespurt, og denne gang er der heller ikke en sen rampe, der kan bruges til et fremstød, som det vi i dag så fra Moscon og Kennaugh. Måske kan der til gengæld opstå lidt spænding i den sidste indlagte spurt, for hvis udbruddet er hentet, vil der her være mulighed for, at klassementsrytterne kan gå efter vigtige bonussekunder. I sidste ende bør det imidlertid ende i et brag af en massespurt efter en let dag, hvor alle er friske, og hvor den lange opløbsstrækning vil betyde, at det er en kamp på topfart mere end positionering.

 

Derfor ligner det også endnu en duel mellem Dylan Groenewegen og Max Walscheid, og vi vil igen pege på hollænderen som vores favorit. I dag viste han sig ikke uventet som feltets hurtigste mand, og sevom han i den grad fik kamp til stregen af Walscheid, viste han sig atter som en mester i både timing og topfart. Morgendagens lette etape er igen rent guf for Groenewegen, der igen kan glæde sig over en helt ukompliceret finale, der atter betyder, at risikoen for at blive lukket inde er mindre end normalt, hvilket blot øger chancen for, at hurtigste mand kan sætte sig igennem.

 

Vi er faktisk meget spændte på at se, om Walscheid faktisk har farten til at slå Groenwegen på stregen, men hollænderen har en trumf, der tipper balancen i hans favør. Selvom hans tog normalt ikke er balndt de bedste, er han i dette løb faktisk en af de bedst stillede sprintere. Som skrevet ovenfor gjorde dupen med Amund Grøndahl Jansen og Timo Roosen i dag alt perfekt, og der er god chance for, at de vil gentage det igen i morgen. Det betyder, at Groenewegen formentlig vil starte sin spurt i en noget nær optimal position, og så bliver han meget svær at slå. Derfor er han vores favorit.

 

Hans værste rival må som sagt være Max Walscheid. Vi har har allerede i analysen rost den store tysker til skyerne og glædet os over at se, at han endelig er i gang med at indfri det kolossale potentiale, han længe har vist. Endnu en kort, meget let etape er rent guf for den store, tunge tysker, der både i dag og i Tour of California har vist, at det måske kun er Groenwegen, der i denne verden kan matche ham på topfart efter en helt flad og kort etape. Derfor er der al mulig grund til at tro, at han denne gang måske kan finde de sidste procent, han manglede for i dag at gå forbi hollænderen, og den ukomplicerede finale kunne ikke være bedre. Hans store svaghed er, at hans tog ikke kan matche LottoNL, men lykkes det at bringe ham tæt på hollænderen til slut, kan det bestemt ikke udelukkes, at han har farten til at vinde.

 

I dag gik det ikke for Pascal Ackermann, der som skrevet ovenfor ikke synes at have de samme ben som tidligere i år. Omvendt blev han som sagt lukket lidt inde, da hans Bora-tog lidt overraskende blev overmandet bagfra af LottoNL-Jumbo. På papiret er det ellers tyskerne, der sammen med Mitchelton har det bedste hold til disse finaler, og med Rudiger Selig hos sig er der al mulig grund til at tro, at Bora kan tage revanche i morgen. Ackermann har måske ikke helt Groenewegens og Walscheids topfart, men hans mange sejre i år har vist, at der ikke mangler meget. Selvom han måske ikke længere er i topfart, kan han med et godt lead-out fra Selig stadig vinde, også i en let finale, der ikke passer ham ideelt.

 

Som skrevet i analysen blev dagens spurt endnu en bekræftelse på, at Fabio Jakobsen måske nok er en af verdens hurtigste, men at han er et niveau de helt rene sprintere, når det handler om topfart. Derfor er de første tre meget lette etaper heller ikke skræddersyet til ham, og i dette løb kan han heller ikke regne med et lige så stærkt tog som vanligt - et tog, der har været nøglen til, at han flere gange i år har slået hurtigere folk. Omvendt er Quick-Step naturligvis altid et af de stærkeste mandskaber, og det lykkedes trods alt i dag Jakobsen at spurte sig til en 3. plads. Det ser svært ud for ham at få en position til faktisk at vinde, men han har trods alt en topfart, der gør, at det med lidt held ikke er umuligt.

 

Det burde det heller ikke være for Arnaud Demare, der er den femte og sidste realistiske vindermulighed. Som skrevet ovenfor er der meget der tyder på, at den sene beslutning om at rejse til Kina ikke er taget med Demares gode vilje, og dagens 7. plads var da også en ikke helt uventet skuffelse. Omvendt påtog FDJ sig ansvaret for faktisk at deltage i jagten, og det vidner om, at man trods alt har en tro på, at Demare kan slå til. Han savner i den grad Jacopo Guarnieri, hvis fravær som følge af tendonitis reducerer hans tog fra at være det allerbedste til nu at være ganske ordinært, og selvom han er godt støttet af Mickael Delage og Ramon Sinkeldam, kan han ikke regne med at kunne starte sin spurt helt i front. Det gør det svært at tro, at han kan slå de rene fartmaskiner på så let en etape, men man kan ikke helt afskrive en mand, der før har vundet spurter, selv når han ikke er helt på toppen.

 

Vi vover igen pelsen at pege på Dan McLay, selvom vi som sagt har svært ved at se andre reelle vindermuligheder end de fem ovennævnte. Skal man pege på en mand, der måske kan overraske, er briten imidlertid det bedste bud. Igen i år har der været meget langt mellem snapsene for McLay, der blot har vundet en enkelt gang i Sarthe, men i Tour de Pologne viste han endelig, at han fortsat har den meget høje topfart, han kun sjældent viser. Hans store problem er, at han altid er ude af position - det gjaldt således også i dag - men netop på en helt let etape uden sving i finalen er der en chance for, at han kan overvinde den vanskelighed. I hvert fald har han et tog, der gør det muligt at tro på, at han endelig kan komme i position til at drage fordel af sin topfart.

 

Hvor McLay er en potentiel vinder med stor risiko for slet ikke at ende i top 10, forholder det sig helt anderledes for Matteo Trentin. Ligesom i Vueltaen blev det i dag helt tydeligt, at den ellers så formstærke italiener ikke har farten til at vinde de helt rene massespurter som denne, og derfor kunne en etape uden stigninger eller sving i finalen ikke være meget værre for ham. Omvendt har han med Roger Kluge og Luka Mezgec et tog, der på papiret kun kan matches af Boras, og det var da også deres gode arbejde, der i dag resulterede i en 5. plads. Trods et perfekt lead-out skal der et mindre mirakel til, hvis Trentin skal slå alle de hurtigere folk, men i en spurt på regnvåde kan der jo ske meget. Trentin har med sit hold gode chancer for at holde sig foran eventuelle problemer, og i et spurtkaos, hvor alle er friske, kan det måske skabe en uventet mulighed.

 

Riccardo Minali er på mange måder sammenlignelig med McLay. Også han er nemlig en ren sprinter, der ikke kan overvinde mange motorvejsbroer, men som er i sit es i flade spurter efter lette etaper, hvor han dog altid er hæmmet af sine positioneringsproblemer. Derfor blev det i dag da heller ikke til mere end en 11. plads, men Minali har i de seneste italienske løb, hvor han viste for ham uventet god holdbarhed, vist glimrende form. Derfor er der håb om at tro på, at han mindst én gang faktisk kan vise, at han måske har topfarten til at blande sig fremme. Denne meget lette finale er i hvert fald en helt oplagt mulighed. Desværre har sæsonen også vist, at Minali måske ikke er helt så hurtig, som man kunne have troet efter de første løb for nu snart to år siden.

 

Sammenligner man Minali og McLay, er det nærliggende også at sammenligne Trentin med Jasper Stuyven. Også belgieren er nemlig en hårdfør type, der ikke har topfarten til at matche de hurtigste, og for hvem denne etape er alt, alt for let. Omvendt har han kørt som en motorcykel gennem hele efteråret, og selvom det efter en lidt længere pause er lidt usikkert, hvor han står nu, er der i hvert fald en vis grund til at antage, at han har gode ben endnu. Hans tog med Ryan Mullen og Alex Frame er slet ikke dårligt, og han er også selv god til at positionere sig. Samlet set er holdet dog for svagt og Stuyven for langsom til, at en sejr er realistisk på så let en etape.

 

Endelig vil vi pege på Reinardt van Rensburg. Sydafrikaneren har misset en stor del af sæsonen med en skade, men efter Touren har han kørt et meget stærkt efterår, hvor han særligt imponerede i Deutschland Tour. Hans ambition om at køre med om den samlede sejr ser i den grad ud til at være skudt over målet, men han kommer helt sikkert til løbet med friskhed og motivation. Ligesom Stuyven og Trentin er også han en holdbar fyr, der derfor ikke er skabt til en etape som denne, men med sin gode form lykkedes det ham altså alligevel at blive nr. 6 i dag. Heller ikke han er en realistisk vinder, men hans gode ben og motivation kan bibringe ham endnu et topresultat.

 

Andre kandidater til at blande sig i spurten er Jurgen Roelandts, Clement Venturini, EnzO Wouters, Tosh van der Sande, Yukiya Arashiro, Carlos Barbero, Jasha Sütterlin, Baptiste Planckaert, Leonardo Basso, Jonathan Dibben, Owain Doull og Ben Swift, men de bør ikke kunne blande sig helt fremme.

 

Feltet.dks vinderbud: Dylan Groenewegen

Øvrige vinderkandidater: Max Walscheid, Pascal Ackermann

Outsidere: Fabio Jakobsen, Arnaud Demare, Dan McLay

Jokers: Matteo Trentin, Riccardo Minali, Jasper Stuyven, Reinardt van Rensburg

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Tour of Fuzhou(2.1) 17/11-23/11

World Cup Koksijde(CDM) 24/11

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

FIND DINE CYKELPRODUKTER PÅ TVÆRS AF WEBSHOPS