Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: 3. etape af Vuelta a San Juan

Optakt: 3. etape af Vuelta a San Juan

24. januar 2023 23:59Foto: Sirotti

Fabio Jakobsen fik sin revanche, og dermed står det 1-1 mellem løbets to førende supersprintere. I denne argentinske sprinterfest er der naturligvis lagt op til, at en af de hurtigt to kan tage en føring i den interne konkurrence - eller at en tredje topsprinter måske kan komme til fadet - for også løbets 3. etape er en invitation til sprinterne, der denne gang dog skal passe på dels en relativt kraftig vind, som kan skabe drama, samt en tricky afslutning på en motorsportsbanen Autodromo de Villicum, hvor de hurtige folk senest blev snydt af en snu Zdenek Stybar.

Artiklen fortsætter efter videoen.

STREAM VUELTA A SAN JUAN UDEN AFBRYDELSER

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Ruten

Siden løbet fik sit nuværende format og blev åbnet for WorldTour-hold i 2017, har det været en tradition, at tredjedagen har budt på en enkeltstart. Den tradition brydes imidlertid i år, hvor tidskørslen helt udgår, og i stedet byder også tirsdagen på en sprinteretape. Her skal man nemlig for tredje gang i træk slutte på motorsportsbanen Autodromo de Villicum nord for byen San Juan, og det sker efter en næsten helt flad dag. Den lidt kringlede tur rundt på banen gjorde det imidlertid muligt for Zdenek Stybar at snyde de hurtige folk ved seneste besøg i 2020, og det kan måske tjene som inspiration for ryttere, der vil forsøge at undgå endnu en massespurt, ligesom den potentielt kraftige vind måske kan være det.

 

I alt skal der tilbagelægges 170,9 km, der har både start og mål på Autodromo de Villicum. Med det samme forlader man motorsportsbanen ved at køre mod sydøst ad lige og let faldende veje, inden det går ad flade veje mod syd ned til byen San Juan, der nås efter 25 km. Her venter en lidt teknisk fase, når man skal på sightseeing rundt i området nord for byen, inden man kører rundt om centrum ad ringvejen. Den forlader man i det sydligste punkt, når man drejer mod syd for at køre ad en helt lige og ganske let faldende vej frem til Pocito, der nås efter 45 km. Her bliver det helt fladt, mens man fortsætter mod syd ned til kategori 3-stigningen El Cerrillo (500 m, 0,2%), hvis top rundes 66,3 km.

 

Læs også
Lefevere kommenterer Asgreen og Casper P.s kontraktsituation

 

Umiddelbart herefter når man det sydligste punkt, hvor man drejer mod øst for at køre ad let faldende vej frem til den første spurt, som kommer efter 79,3 km. Kort efter drejer man mod nord for at køre ad generelt lige og ganske let stigende veje frem til den anden spurt, som er placeret efter 103,7 km. Det fortsætter med at stige ganske let, mens man kører videre mod nord, inden man kører zigzag mod skiftevis vest og nord, indtil man når frem til byen Villa General San Martin, der ligger umiddelbart nord for San Juan.

 

Efter byen, der passeres med 11,5 km igen, begynder det at stige let ad en lige vej, der over 4,4 km med 2,3% i gennemsnit leder mod nordvest op til motorsportsbanen, hvor der til slut skal køres en omgang. Her er de sidste 5 km stort set flade. Der skal køres ca. 4 km på banen, hvor der er adskillige bløde kurver undervejs, og der er således et 180-graders sving med 2 km igen samt relativt skarpe sving med 1400, 1100, 400 og 300 m til mål.

 

Etapen byder på i alt 375 højdemeter.

 

Autodromo El Villicum blev senest besøgt i 2020, hvor Zdenek Stybar med den omtalte manøvre sikrede sig en overraskende sejr foran Sebastian Molano, der i samme tid som tjekken vandt feltets spurt, mens Rudy Barbier blev nr. 3. Banen blev første gang besøgt i 2019, hvor German Tivani var hurtigere end Daniel Diaz og Daniel Zamora i en tremandsspurt, da den argentinske trio akkurat slog et felt, der blev anført af Sam Bennett og Fernando Gaviria, med 12 sekunder.

 

 

 

 

 

 

Læs også
Optakt: 3. etape af Tour de Romandie

 

STREAM VUELTA A SAN JUAN UDEN AFBRYDELSER

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Vejret

Efter to dage, hvor vinden ikke rigtigt har været farlig, lurer der måske en trussel tirsdag. Her tager heden først og fremmest en drejning til det brutale, for selvom der køres sidst på eftermiddagen og først på aftenen, vil det meste af etapen findes sted i temperaturer på op til 39 grader, inden den ventes at falde en anelse til allersidst under en i øvrigt helt skyfri himmel. Gennem etapen vil vinden, der kommer fra syd, tiltage fra en styrke på 16 km/t til hele 23 km/t. Det giver stort set direkte modvind ned til toppen af stigningen, hvorefter der kortvarigt vil være sidevind frem til første spurt. Herefter vil der være med og sidemedvind. Med 22,3 km igen drejer mand ind i sidevind, og det varer ved, indtil man med 11,2 km drejer ind i sidemedvind. På selve motorsportsbanen vil der være næsten uafbrudt sidevind, herunder på selve opløbsstrækningen over de sidste 300 m.

 

Favoritterne

Som der var lagt op til, kunne de beskedne stigninger ikke gøre de store forskelle, men etapen kostede dog et tidstab til en af løbets outsidere, Stephen Williams, mens Ineos af uforklarede årsager mistede Jhonatan Narvaez. Hovedsageligt er alt derfor status quo i kampen om den samlede sejr, og der er en god chance for, at det vil være tilfældet igen tirsdag aften.

 

Her er der nemlig ingen tvivl om terrænets vanskelighed - eller mangel på samme - og det ligner på alle måder en stensikker sprinteretape. Sådan bør det da også være, men der er nu alligevel to forhold, der kan spolere festen.

 

Den ene bliver næppe afgørende for klassementet, men vi har set, at den meget kringlede motorsportsbane ikke er helt let. Et udbrud holdt hjem i 2019, men det sker næppe på dette tidlige tidspunkt i løbet, når sprinterholdene er så mange. Mere farligt er det, at Zdenek Stybar, der egentlig kørte lead-out for Alvaro Hodeg, i 2020 fik slået et hul igennem de mange ret skarpe kurver og dermed snød Sebastian Molano, der egentlig også kørte lead-out for Fernando Gaviria, for en sejr. Det vidner om, at det er en bane, hvor det kan være ganske svært at holde sammen, når de to første pladser for tre år siden blev indtaget af to lead-out men, og Stybars manøvre kan måske tjene som inspiration for andre til at forsøge at lave et lignende nummer.

 

Den største fare er dog vinden. Det bliver en anelse mere blæsende end hidtil, og mod slutningen af etapen burde den være kraftig nok til at kunne skabe noget ravage. Egentlig er der allerede en mulighed på et kort stykke omkring den første spurt, og her kan der måske allerede ske noget. Det vil i hvert fald helt sikkert blive meget nervøst frem mod svinget, og splitter den her, er det, da der er kraftig medvind næsten hele vejen hjem, en chance for, at vi får et forfølgelsesløb, der kan vare resten af vejen.

 

Mest sandsynligt er det dog, at det bliver ved nervøsiteten, eller at det bliver samlet igen, men rigtigt farligt bliver det til gengæld med 22,3 km. Herfra venter 11,1 km med uafbrudt sidevind, inden man får sidemedvind på det sidste stykke frem til banen. Vejen ligger i et område, der i det ellers golde terræn er usædvanligt bebygget, og derfor kan der være for megen læ, men jeg mener, at risikoen for sidevindssplittelse er ganske stor - og hvis den splitter, er vi så tæt på mål, at det med nogen sandsynlighed vil holde de sidste 11,2 km i sidemedvind.

 

Frem til det punkt regner jeg ikke med det helt store drama. Vi har set, at det tager lang tid for de små hold at få etableret udbruddene, der plejer at blive ret store, og det vil det sikkert gøre igen. Herefter må man formode, at Bora og Soudal igen tager kontrol, og det er muligt, at de som på 2. etape skal klare det hele selv. Fernando Gaviria tankede dog så meget selvtillid i dag, at Movistar formentlig træder til, hvis det bliver farligt, og måske vil vi også se Israel-PT eller Total gøre det samme. Det burde eliminere risikoen for en udbrudssejr, og herefter må vi se, om vi allerede får sidevindsdrama midtvejs. Det kan som sagt ske, men jeg vil tro, at det er de sidste 22,3 km, der for alvor er farlige.

 

Truslen mod varig sidevindssplittelse er, at der er så få store hold, at de fleste vil være med i front, og hvis det sker, er viljen til at fortsætte mere behersket. Denne gang er vi dog så tæt på mål, at det bliver meget hektisk med lille mulighed for at få overblik, og med medvind er risikoen for, at den går i stå igen, knap så stor. Uanset hvad bliver det enormt nervøst frem mod svinget, men om vi får varig splittelse, ved vi ikke. Der er så stor niveauforskel i løbet, at jeg vil tro, at vi får ganske pæn udskilning, og jeg tvivler på, at vi får en fuld massespurt. Det er dog muligt og også sandsynligt, at det hovedsageligt er de lokale hold, der bliver sat af.

 

Læs også
Legende: Pogacar ville være fem minutter efter Merckx

 

I sidste ende regner jeg med en spurt, og jeg tror, at det bliver i et reduceret felt efter nogen sidevindskørsel. Herefter må vi se, om vi kan se en Stybar-manøvre til sidst, men det er trods alt ikke sandsynligt. I stedet er der lagt op til en spurt, hvor der virkelig stilles krav til togenes evne til at holde sammen igennem de mange kurver. Nok er vejene brede og store, men der er kurver i tide og utide, og da de to sidste kommer med bare hhv. 400 og 300 m igen, er det en spurt, der hovedsageligt handler om positionering.

 

Banens tekniske karakter gør, at jeg prøver at pege på Sam Bennett. Jeg har ganske vist ikke været specielt overbevist over hans spurtstyrke, og mandagens spurt bekræftede i hvert fald, at han ikke er tilbage ved fordums styrke. Til gengæld har Danny van Poppel haft sin vanlige tårnhøje klasse, og han har i år en træfrate på 100% i forhold til at køre sin sprinter hjem fra spids. Det havde han næsten også i 2022, og det er næsten svært at tro, at vi ikke vil se Van Poppel ramme fronten kort inden den første kurve med 400 m igen. Lykkes det, og holder Bennett hans hjul, hvad han plejer at gøre, bliver de meget svære at få has på over de sidste 300 m.

 

Det kan sagtens lade sig gøre, for sidder Fabio Jakobsen lige bag ham, ender det formentlig med hollandsk sejr, men hvis ikke det er tilfældet, har Bennett i hvert en langt bedre chance end i de to første spurter. I sidevind kommer Bora-mandskabet heller ikke i problemer, og normalt er et lidt hårdere løb også til fordel for Bennett, der i Paris-Tours viste lidt af fordums holdbarhed. Derfor tror jeg, at han med Van Poppel som våben bringer sig foran 2-1.

 

Faktisk vil jeg også rangere Van Poppel ret højt. Nu er det sjældent, at Bennett taber hans hjul, men skal det ske, skal det være på denne bane. Det er ikke svært at se, at Van Poppel ender med at køre sin egen spurt, som Molano gjorde for tre år siden. Sker det, synes hollænderen at være hurtig nok til at vinde igennem alle disse kurver, for der er ikke mange i dette felt, der er hurtigere end den mand, der med sit kick rev feltet helt i stykker på 1. etape.

 

Naturligvis kan det også blive Fabio Jakobsen igen. Selvom sejren var mindre suveræn end ventet, fik han i hvert fald vist, at han er hurtigere end Bennett. Vi kan til gengæld også se, at toget med Remco Evenepoel, Yves Lampaert og Michael Mørkøv måske nok har poweren til at kontrollere frem til sidste kilometer, men til allersidst kan de ikke stille meget op mod Van Poppel. I går lykkedes det imidlertid for Mørkøv at gøre, som han skulle, nemlig at angribe europamesteren umiddelbart bag Bennett. Lykkes den manøvre igen, tale meget for endnu en Jakobsen-sejr. Denne gang er truslen bare, at opløbsstrækningen er kort, og det er ikke let at indtage pladsen bag Bennett, når han ikke har den fra start, og er jeg er alvorligt bange for, at det er i en af denne slags finaler, hvor Jakobsen vil tabe Mørkøvs hjul. Sidstnævnte er måske min allerstørste bekymring, men det vil formentlig hjælpe med et sidevindsdrama, hvor Soudal ikke får problemer, for det vil gøre feltet mindre og positionskampen mindre intens og bidrage til, at det bliver Jakobsen, der får en 2-1-føring. Skulle Jakobsen miste hjulet, kan Mørkøv ende med igen at skulle spurte, og når vi så, hvor tæt på, han var på 1. etape, kan det ikke udelukkes, at det faktisk vil lykkes denne gang, når positionering her betyder særligt meget, og Bennett ikke synes at spurte alt for overbevisende.

 

Gårsdagens positive overraskelse var Fernando Gaviria, der gav mindelser om sit gamle jeg, da han pressede Jakobsen til det yderste. Han er stadig meget sårbar, fordi hans tog med Oier Lazkano og Albert Torres er så svagt, men nu har han måske fundet opskriften. Vi vil formentlig igen se ham gå målrettet efter Bennetts hjul, og hvis han har det, kan han vinde. I går var han i hvert fald hurtigere end ireren, og Jakobsen virker inden for rækkevidde - i hvert fald når vi også indregner positioneringen på denne tekniske bane. Han er i kraft af toget et meget usikkert kort, men med strategien om at tage Bennetts hjul virker det slet ikke længere urealistisk, at han kan vinde. Han er også selv god i sidevind, men det kan koste på støtten, da det samme ikke gælder om hans hold.

 

Giacomo Nizzolo har været en position oplevelse, da han er langt stærkere end udmeldt inden løbet. Først og fremmest har hans positionering siddet i skabet, men i går blev spurten desværre en smule for lang. Vi ved da også, at han ikke har farten til at slå de bedste, men på denne bane kommer man langt med sin positionering, hvor hans tog med Marco Frigo, Jens Reynders og ikke mindst Rick Zabel er et af de stærkeste. Nizzolo bør heller ikke komme i problemer i sidevinden, og vi ved, at han elsker denne slags tekniske finaler, selvom han som altid er afhængig af lidt held, når det kommer til positionskampen og placeringen af de hurtigere rivaler.

 

Efter gårsdagens etape er man vel nødt til at rangere Jon Aberasturi ret højt. Det er ikke meget, han har spurtet de seneste år, men i går lignede han vel nærmest hurtigste mand. Det gav mindelser om den spurt, han i 2021 kørte mod Arnaud Demare i Valencia, hvor han også kom bagfra i rasende høj fart, og efter i går virker det ikke længere helt umuligt, at han faktisk kan vinde. Problemet er den svage støtte, og derfor er denne kringlede bane et problem, men hos Caja Rural var han jo en ørn til at positionere sig på egen hånd. Lykkes det igen, synes farten at række langt, hvis han klarer sig i sidevinden, hvor Trek virker en smule sårbare.

 

I går var Sam Welsford desværre nede i et grimt styrt, og det var nok til, at han opgav spurten. Derfor må hans chancer regnes som kraftigt reduceret, men han kom trods alt stadig med feltet hjem og endte som nr. 23. Chancen for, at han kører spurten på 3. etape er derfor ganske god, men spørgsmålet er, hvor frisk han er. Han har vist sig at være en ørn i sidevind, hvor han trods et svagt hold formentlig ikke får problemer, og jeg har været meget imponeret over DSM, der så godt ud på 1. etape, indtil de tabte Welsford, og i går fik både Tobias Lund og Niklas Märkl, der begge spurtede, i top 10. De har ikke et tog, der kan tage kontrol, men kan de anbringe Welsford langt fremme, og spurter han som i Tyrkiet sidste år, har han en fart, der meget kan være nok til at vinde. Spørgsmålet er bare, om han er frisk igen. Hvis ikke, kan Lund og Märkl igen forsøge sig, men de kan trods alt ikke vinde i dette felt.

 

Læs også
Optakt: 6. etape af Presidential Tour of Türkiye

 

Gleb Syritsa skuffede på 1. etape, hvor Van Poppel kørte så stærkt, at han ikke kunne holde Nizzolos hjul, og på 2. etape kiksede han i positionskampen. Hans svage hold gør ham sårbar i sidstnævnte, men vi har set, at han faktisk er ganske god til det, som han viste i Langkawi og på 1. etape. Til gengæld lignede han på 1. etape bestemt ikke en mand, der havde farten til at vinde, og man må være meget bekymret for Astana og ham i sidevinden. Han positionerer sig heldigvis stadig godt, men på 1. etape lignede han ikke en mand, der kan vinde.

 

Det har været bekymrende at se Peter Sagan. Slovakken er slet ikke så positioneringsstærk, som han plejer, og han har været nærmest helt uden fart. Hans tog med Daniel Oss og Maciej Bodnar ser godt ud, men Sagan ender alligevel for langt tilbage. Normalt er en kringlet finale med kurver lige noget for Sagan, og det bør vel derfor give grund til lidt mere optimisme, men med den fart, han har vist indtil nu, er det godt nok lidt svært at se ham vinde. Han kan blive hjulpet af et sidevindsdrama, hvor han burde kunne lukrere på sin holdbarhed, men spørgsmålet er, om det gælder for den Sagan, der i dag plejer at være meget svag efter en pause.

 

Som frygtet er Elia Viviani kommet til kort i positionskampen, og nu skal han endda klare sig uden sin vel nok vigtigste mand, Narvaez. Nu er han efterladt med Filippo Ganna, der også er den vigtigste mand for Egan Bernal og Daniel Martinez i sidevinden, og jeg frygter derfor, at Viviani vil være ganske alene til sidst. Det gør det ret umuligt på denne kringlede bane, når han positionerer sig så overraskende dårligt, men måske kan sidevinden hjælpe. Den kan rydde ud i feltet og gøre det hele en smule lettere. Han skal bruge lidt held i positionskampen, og så skal han køre en af sine gode spurter, for hans fart var i 2022 meget varierende.

 

Endelig har Corratec imponeret. Egentlig skulle de køre for Attilio Viviani , men i går var det German Tivani, der klarede sig bedst og endda viste ganske god fart. Det kan anspore dem til at give den lokale rytter en chance, men det er også muligt, at de begge spurter. Holdet er ret stærkt, da det også tæller Stefano Gandin og Alexander Konychev, og det er vigtigt på denne kringlede bane. Det er nok Tivani, der har den bedste chance, for han positionerede sig i hvert fald bedst, og hans fart var overraskende højt. Han vil også være motiveret, da han - ganske vist fra udbrud - vandt på denne bane i 2019. Til gengæld er holdet sårbare i sidevinden.

 

Eolo vil prøve med Giovanni Lonardi, men hans problemer i positioneringen har igen været helt tydelige, mens Bardiani med Enrico Zanoncello og i anden række Iker Bonillo er lidt overmatchede. Hos Argentina har den fallerede Maximiliano Richeze det svært på egen hånd, og han er sårbar i sidevinden. Andre ryttere, der måske vil blande sig, er Mauro Abel Richeze, Mattia Pinazzi, Davide Boscaro, Liam Bertazzo, Franklin Archibold og Rodrigo Asconeguy, men det er ikke lykkedes endnu og bliver endnu vanskeligere på denne kringlede bane og i sidevind.

 

Endelig skal man åbne døren for en Stybar-manøvre. Det skal formentlig være fra en mand, der er helt fremme i forbindelse med sit lead-out, og som taber sit hold, som det skete for tjekken for fire år siden. Det gør Remco Evenepoel og Yves Lampaert til de mest oplagte bud, men det kunne måske også være Boras tredjemand, Ryan Mullen. Endelig er Filippo Ganna altid farlig, men han har vist nok at gøre med små colombianere i sidevind og en isoleret Viviani til sidst.

 

Feltet.dks vinderbud: Sam Bennett

Øvrige vinderkandidater: Fabio Jakobsen, Fernando Gaviria

Outsidere: Danny van Poppel, Giacomo Nizzolo, Michael Mørkøv, Jon Aberasturi, Sam Welsford

Jokers: Gleb Syritsa, Peter Sagan, Elia Viviani, Attilio Viviani, German Tivani, Giovanni Lonardi

 

Tidligere udgaver af etapen

Du kan gense Zdenek Stybars sejr fra 2020 og German Tivanis sejr fra 2019.

 

STREAM VUELTA A SAN JUAN UDEN AFBRYDELSER

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

Sam Bennett
Fabio Jakobsen, Fernando Gaviria
Danny van Poppel, Giacomo Nizzolo, Michael Mørkøv, Jon Aberasturi, Sam Welsford
Gleb Syritsa, Peter Sagan, Elia Viviani, Attilio Viviani, German Tivani, Giovanni Lonardi
Yves Lampaert, Remco Evenepoel, Ryan Mullen, Filippo Ganna, Tobias Lund, Niklas Märkl, Enrico Zanoncello, Rick Zabel, Iker Bonillo, Maximiliano Richeze, Davide Bais, Yevgeniy Gidich, Mauro Abel Richeze, Mattia Pinazzi, Davide Boscaro, Liam Bertazzo, Franklin Archibold, Rodrigo Asconeguy
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Vuelta a San Juan
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?