Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: 5. etape af Criterium du Dauphiné

Optakt: 5. etape af Criterium du Dauphiné

06. juni 2024 13:11Foto: A.S.O./Billy Ceusters

Remco Evenepoel viste på enkeltstarten, at det ikke står så skidt til med formen, som han havde antyder, og han kan nu gå ind til de tre alpeetaper med et solidt forspring til alle rivalerne. Inden han kommer så langt, skal han dog sikkert igennem løbets sidste fladere etape, hvor sprinterne håber at få deres anden chance, men hvor en ganske kuperet rute gør, at de meget vel kan blive snydt af et udbrud.

Artiklen fortsætter efter videoen.

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

 

Ruten

Inden ASO overtog ansvaret, var det helt fast, at Dauphiné altid sluttede med fire store bjergetaper, hvor der oftest var mål på toppen om torsdagen og lørdagen og flade finaler fredag og søndag. Den faste tradition har ændret sig i de senere år, hvor der også i løbets anden halvdel har været enkelte muligheder for sprinterne, selvom bjergerne altid har domineret weekenden. I 2018 vendte man tilbage til den gamle model med fire store dage i bjergene, men den nye tradition med en fladere torsdagsetape har været den nye norm. Heller ikke i år skal man ind i bjergene endnu, men hvis sprinterne havde drømt om at få noget foræret, må de tro om. Denne torsdag bydes der nemlig på 2300 højdemeter i det stærkt kuperede terræn omkring Lyon, og selvom de sidste ca. 35 km er hovedsageligt flade, skal løbets få sprintere arbejde for det, hvis de vil sikre en massespurt og forhindre et udbrud i at løbe med det hele.

 

Med en distance på 167,0 km er der tale om en relativt kort etape, der denne gang fører Amplepuis til Saint-Priest, der er en forstad i Lyon. Startbyen ligger i det kuperede terræn vest for storbyen, og det mærker man hurtigt. Man lægger ud med at sno sig mod syd igennem ganske kuperet terræn, der generelt er let stigende. I byen Saint-Just-la-Pendue, der nås efter 29,3 km, drejer man mod sydøst for at køre op ad en lang, ikke-kategoriseret stigning (15,3 km, 2,2%), idet man undervejs kører dagens spurt efter 32,6 km.

 

 

Toppen rundes efter 42,5 km, hvorefter det går videre mod sydøst ad en kort nedkørsel, inden man kører mod syd op ad kategori 4-stigningen Cote de Croix de Signy (1,6 km, 4,6%), der har top efter 49,7 km. Herfra kører man videre mod sydøst på et fladt plateau, inden en kringlet nedkørsel fører videre mod sydøst ned til dalen. Den forlader man med det samme for at køre mod sydøst op ad kategori 2-stigningen Cote de Duerne (5,0 km, 6,9%), der er en helt jævn stigning med top efter 76,2 km.

 

Herefter venter en ultrakort nedkørsel, der fører videre mod sydøst, inden man kører op ad en lille bakke, der har top efter 81,2 km. Derfra venter en lang nedkørsel, der fører videre mod sydøst, og som i starten er teknisk, men siden helt let og fører direkte end til Rhone-dalen, der nås i byen Givors. Den forlader man dog med det samme for at køre videre mod sydøst op ad kategori 3-stigningen Cote de Givors (3,8 km, 4,6%), der er en jævn stigning med top efter 111,5 km. Her drejer man mod sydvest, men det fortsætter med at stige, så man i byen Croix Regis, der nås efter 116,5 km, er kørt op ad en 10,6 km lang stigning med en gennemsnitlig stigningsprocent på 3,3.

 

Herefter er de sidste ca. 50 km meget lettere. Man kører kortvarigt mod syd ned og op ad en bakke, inden en let nedkørsel fører mod øst tilbage til Rhone-dalen, der nås efter 131,4 km i byen Vienne. Her drejer man mod nord og senere øst for at køre ad lange, lige og let stigende dalveje, inden man kører mod nord op ad kategori 4-stigningen Cote de Bel-Air (1,8 km, 5,1%), der er en helt jævn stigning med top efter 144,0 km.

 

Herfra resterer fortsat 23,0 km, der indledes med en let nedkørsel, som fører mod nord ned fra højdedraget og tilbage til dalen. Nu kører man mod vest og nord ad helt flade veje ind mod Lyon og målbyen, hvor de sidste 5 km også er helt flade. Her kører man ad en stor hovedvej med nogle ret skarpe kurver, indtil man med 3200 m drejer skarpt ind på en mindre vej. Derefter er der endnu et skarp sving med 2200 m igen, hvorefter der er en 90-graderskurve med 1800 m igen. Herefter er vejen imidlertid næsten helt lige med kun en svag kurve, der leder ind på den 1300 m lange og 6 m brede opløbsstrækning

 

Etapen byder på i alt 2307 højdemeter.

 

Saint-Priest har ikke tidligere i dette årtusinde været målby for et stort cykelløb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

 

Vejret

Efter en flot onsdag vender det mere kedelige vejr tilbage. Torsdagen vil være overskyet, og mens den vil starte tør, vil der på etapens anden halvdel være en bygerisiko på 35-60%. Men det vil være lunt med 20 grader ved starten og 24 grader i mål. Det vil slet ikke være blæsende med en let vind (8-13 km/t) fra først syd og siden sydsydvest. Det giver mod og sidemodvind, indtil man kort efter næstsidste stigning får sidemedvind, og det bliver næsten til ren medvind med 35,6 km igen. Med 3 km igen får man kortvarigt sidevind, men med 2200 m igen er der medvind og med 1800 m igen sidemedvind.

 

Analyse af 4. etape

Her kan du læse min analyse af, hvordan enkeltstarten hjalp med at begrave en del af de tvivlsspørgsmål, man havde inden løbet.

 

 

Favoritterne

I gamle dage var det nu, bjergshowet startede. Efter fire relativt flade dage gik der bjergfest i den, når man tilbragte de sidste fire dage i Alperne. Sådan er det ikke længere, men det betyder ikke, at løbet er blevet lettere. Prisen er nemlig, at man tilbringer den første tid i Massif Central, og selvom klatreudfordringerne i år ikke var alt for vanskelige, var det netop de tre dage i det kuperede område, der var med til at sikre, at denne udgave er en af de hårdeste i den tid, ASO har arrangeret løbet.

 

At man skubber besøget i Alperne med en enkelt dag, har den konsekvens, at der bliver en chance for sprinterne også i løbets anden halvdel. Det er i den grad også tiltrængt. Nok har løbet aldrig været en sprinterfest, men i nyere tid er det uhørt, at kun to linjeløbsetaper har flade finaler. Det er i hvert fald en dramatisk forandring i forhold til 2022, hvor en lidt kedelig rute betød, at de første seks dage nærmest udelukkende handlede om, hvorvidt man kunne hente udbruddet eller ej.

 

Netop det spørgsmål er også det interessante på denne etape. Nok giver arrangørerne sprinterne en sidste chance, men intet skal være nemt i denne udgave af løbet. Selvfølgelig er 2300 højdemeter ikke voldsomt, men når de er koncentreret på etapens første to tredjedele, har man skabt de bedste betingelser for at få så stærkt et udbrud, at det kan blive pokkers svært at hente, selvom den sidste del af etapen er meget let. Bedre bliver det ikke af, at det for alle, der ikke kan køre i bjerge, er sidste chance for at vinde en etape.

 

Det bliver heller ikke bedre af, at der er så få sprinterhold. Det er Lidl og Ag2r, der skal bære hovedansvaret. De vil helt sikkert også gå 100% efter spurt, men det bliver altså ikke enkelt, hvis de kun er to hold, og det store flertal af de øvrige mandskaber vil forsøge at ramme udbruddet. Ja, faktisk kan man vel ikke udelukke, at det bliver så ukontrollerbart, at Mads Pedersen selv går i udbrud, og hvis det sker, synes det helt håbløst at skabe samling.

 

Heldigvis kan de håbe på at finde allierede. Hugo Page sagde efter 3. pladsen i søndags, at han nu håbede, at det var nok til, at hans hold ville støtte ham mere. Det er ret sandsynligt, at Intermarché vil gå 100% efter en spurt, og hvis de misser udbruddet, bør de i hvert fald jagte. En anden oplagt allieret er Lotto, der bør vise tiltro til Milan Menten. Det samme gælder for DSM, der vel skal satse 100% på Emils Liepins, og jeg kunne også se hold som Arkea og Astana jagte, hvis de har misset udbruddet.

 

Der kan til gengæld også komme problemer undervejs. Hvis udbruddet er stærkt, er Lidl nødt til at køre stærkt også på stigningerne, og så kan folk som Sam Bennett og Liepins få problemer. Sker det, mister amerikanerne pludselig en allieret, og så får de altså meget svært ved at hente dem. De hjælpes ad den generelle modvind, men til gengæld skal de slås med medvind i dalen til sidst, hvor udbryderne har allermest brug for den gunstige vind.

 

Det kan vitterligt gå begge veje. Vi bør i hvert fald få en vild kamp om at ramme udbruddet, for jeg tror, at det bliver svært for Lidl og Ag2r bare at sætte et signal og få lukket angrebene ned. Jo længere tid der går, jo hårdere bliver terrænet, og jo sværere bliver det at hente udbruddet. Det betyder dog også, at de næppe tager risici, og udbruddet vil nok ikke få et stort forspring. Modvinden vil hjælpe de tunge sprintere med at hænge på, når de rammer bakkerne, og dertil skal lægges, at der er flere hold, der kan blive allierede undervejs.

 

Vigtigst er det, at Ag2r og Lidl er ret stærke. Bruno Armirail og Toms Skujins kan i hvert tage en føring eller to, og hvis de blot sørger for aldrig at give et alt for stort forspring, bør de have en fair chance for at skabe samling. De kan også godt tillade sig at holde elastikken stram. Risikoen for en genåbning af løbet er altid til stede, men den risiko er størst til sidst, hvor det er så fladt, at det bliver svært at komme væk. Jeg hæder til, at de to hold med sandsynlig hjælp fra Intermarché får deres spurt, men det bør blive efter en helt anderledes intens jagt end i søndags. Det betyder også, at vi får et helt anderledes mærket felt, og der kan sagtens være sprintere, der ikke kommer med hjem. Den sidste bakke lurer også som en trussel, hvor Lidl kan lægge pres på, men det vil de kun gøre, hvis udbruddet er under kontrol. Hvis de skal jagte benhårdt, vil de være nødt til ikke at køre alt for stærkt, for sætter de sprinterne af, mister de allierede.

 

Jeg forventer altså en intens jagt, hvor feltet til sidst vinder, hvormed vi får en spurt i et reduceret og mærket felt. Den er helt anderledes kringlet en forleden. Over de sidste 4 km er der et mylder af kurver og sving, men opløbet er stadig hele 1800 m langt. I et felt med få sprintere bør positioneringen derfor ikke blive altafgørende, selvom vejen er smal. Risikoen for, at man taber sit hold i svingene, er dog ret stor, og positionering vil betyde mere end i søndags - og så satser vi på, at vi ikke får en byge, der giver våde veje.

 

 

I søndags var jeg meget i tvivl om, hvorvidt jeg skulle pege på Mads Pedersen eller Sam Bennett, men den tvivl forsvandt totalt. Danskeren viste sig sin irske rival overlegen, hvormed styrkeforholdet som beskrevet i den efterfølgende analyse er markant forandret i forhold til tidligere. I det lys er det svært at se, at danskeren kan slås. Han hjælpes af, at toget med Skujins, Alex Kirsch og Ryan Gibbons som ventet viste sig som det stærkeste, og skulle han brænde toget af i jagten på udbruddet, positionerer han sig perfekt på egen hånd. Han har også et langt opløb til at lade farten tale, og i forhold til alle rivaler i dette felt har han stor fordel af, at løbet vil være hårdere end i søndags. Derfor har jeg meget svært ved at se, at det ikke bliver endnu en sejr til Pedersen - hvis altså udbruddet hentes.

 

Jeg skal vel rangere Sam Bennett som nr. 2, selvom jeg har mistet min optimisme. Hans præstation i Dunkerque var ellers så opløftende, men nu står det vist klart, at det handlede mere om feltet end om nogen stor genfødsel. Nu står han endda endnu svagere her, hvor han vil være mere mærket af den hårde rute. Ja, faktisk tør jeg ikke garantere, at han kommer med hjem, men med den holdbarhed, han trods alt viste i Dunkerque, hvor han vandt kongeetapen, burde han klare det. Vi har også set, at toget med Edvald Boasson Hagen, Dorian Godon og Oliver Naesen er blandt de to stærkeste, og derfor bør han sidde ganske godt, akkurat som han gjorde i søndags. Det er bare svært at se, at han pludselig skulle kunne overspurte Pedersen, der har et endnu bedre tog, men omvendt ved vi jo, at Bennett meget ofte er rusten på førstedagen efter en pause. Hvis det var forklaringen i søndags, er der håb. Falder han fra, kan Godon lave en top 10, men han har ikke farten til at vinde i dette felt. Han tog to sejre i Romandiet, men det handlede om positionering, og det rækker ikke helt så langt på et 1800 m langt opløb.

 

Jeg må hellere holde fast i, at Emils Liepins skal være nr. 3, men det er med større usikkerhed end sidst. Han er nemlig en af feltets allertungeste, og der er bestemt ingen garanti for, at han kommer med hjem. Selvom han har spurtet skuffende i år, vil jeg dog i lyset af det, vi så i Catalonien, stadig kalde ham den tredjehurtigste i dette felt, og han burde vel ikke være helt uden chance mod Bennett. Hans tog er svækket af tabet af Alex Edmondson, men han var allerede udgået i søndags, og her sad han stadig perfekt bag Pedersen, inden han tabte kæden. Han er generelt god i positionskampen, og har i Niklas Märkl en af de bedste lead-out men. Han bør derfor sidde fornuftigt, hvis han overlever, og herefter må vi se, hvor langt farten rækker, hvad vi jo ikke fik at se i søndags, hvor kæden ødelagde festen. Falder han fra, er Märkl et mere holdbart alternativ, men selvom han kan gå i top 10, er det svært at se ham ende alt for langt fremme.

 

Som sagt tankede Hugo Page masser af selvtillid i søndags, hvor han mente, at han havde benene til en 2. plads. Det er da heller ikke helt umuligt, at det er rigtigt, og han står endda endnu bedre på denne etape. Han er i hvert fald en af de mere holdbare sprintere, der burde have en fordel af, at alle er trætte. Han står også stærkt i positionskampen, for selvom han har mistet Adrien Petit, har han stadig Tom Paquot og ikke mindst Vito Braet, der bør sikre, at han igen sidder godt. Til gengæld vil det være helt nyt, hvis han kan slå Pedersen i denne flade spurt, hvor han ikke vinder alene på sin positionering. Holdet har Braet som alternativ, men begge bør komme med hjem - og Page er i øvrigt også den mest formstærke.

 

Hvad skal man gøre med Magnus Cort? Hans plan A må være at ramme udbruddet, men mislykkes det, må man antage, at han som i søndags vil deltage i spurten. Desværre viste søndagens etape også, at han stadig har det pokkers svært i positionskampen, selv i enkle finaler og i et svagt sprinterfelt. Denne gang bør det dog blive nemmere. Feltet vil være mindre, og folk vil være helt anderledes mærkede. Vi ved nu også med sikkerhed, at han er i fremragende form, og derfor har han kun glæde af, at løbet er så hårdt som muligt. Hans tog med Markus Hoelgaard og Anders Skaarseth er heller ikke helt ringe, selvom han mangler en lidt hurtigere sidste mand. Det øger chancen for, at han sidder godt, og herefter er det store spørgsmål, hvad han i dag har af fart på flad vej. Det er svært at vurdere, men det var da opløftende, at han vandt den flade spurt bag udbruddet på kongeetapen i Besseges.

 

Hvem kører Arkea for? Forleden endte Clement Venturini bedst, men det var faktisk meningen, at de ville køre for Florian Senechal. I lyset af søndagens kikser må man næsten tro, at Senechal skal have sin chance, og det er nok heller ikke et dumt valg. Jeg vil i hvert fald tro, at han i dag godt kan være den hurtigste af de to, for han har meget ofte vist, at han er ganske konkurrencedygtig i massespurter i et felt som dette. Trods søndagens resultat plejer han også at være sublim i positionskampen, og han bør også overleve bakkerne, hvad der gør ham til et ret sikkert kort - ikke mindst med Venturini som støtte. Det vil dog være overraskende, hvis han faktisk kan vinde. Kører de i stedet for Venturini, er chancen måske en smule mindre, for han har ikke imponeret med sin fart de seneste sæsoner. Til gengæld er Senechal måske feltets bedste lead-out man, og han er en ørn i positionskampen - og vi så i søndags, at han trods skaderne fra styrtet i Mayenne godt kan præstere.

 

Lotto har Milan Menten, der på papiret er en af de hurtigste. Han skuffede dog fælt på 1. etape, hvor han forklarede, at han var syg i sidste uge. Derfor skal vi nok dæmpe forventningerne, og det betyder også, at han er et usikkert kort i forhold til overlevelse. Hans holdbarhed har nemlig været ret svingende, men med den form, han viste i Dunkerque, bør han komme med hjem, hvis ikke sygdommen har kostet for meget. Problemet er, at den positionering, der fungerede så godt sidste år, har været skuffende i år, og den gik falt igen i søndags. Han har heller ikke nogen stor støtte med Andreas Kron som det bedste bud på en lead-out man. Heldigvis bør positionskampen efter et hårdt løb være mindre, og i dette felt skal trods nogle skuffende spurter i år vær en af de hurtigste.

 

Det var overraskende at se Owain Doull så langt fremme i søndags. Det er godt nok ikke ofte, han spurter, men da han fik sit gennembrud i Tour of Britain, var han jo ganske kapabel. Her hjælpes han af et tog, der tæller Harry Sweeny, Lukas Nerurkar og Sean Quinn , og det ligner et af de stærkeste i dette felt. Alle bør de også overleve bakkerne, og de vil vel nærmest have glæde af det hårdest mulige løb. Til gengæld vil det være meget overraskende, hvis Doull pludselig har farten til at slå rigtige sprintere, og her får han ikke fuld glæde af positionering. Kan det udelukkes, at de kører for Nerurkar eller Quinn? I lyset af det fine resultat i søndags bør det handle om Doull, men man kan måske ikke helt afvise, at de kører for Nerurkar, der ligger til i pointkonkurrencen. Han viste i Frankfurt, at han med et godt tog vil kunne præstere i en flad spurt også.

 

Jeg var en smule skuffet over Michele Gazzoli i søndags. Jeg havde håbet, at han var hurtigere, men han har hele tiden været en ubekendt, fordi han ikke har spurtet meget, men noget tyder på, at han er bedre i stigende spurter. Han viste dog stadig, at han er en af de hurtigste i dette felt, og han bør også være en af de mere holdbare. Hvis ikke Ide Schelling, der næppe får sin chance, har en af sine berømte offdays, har han også god støtte, og han klarede positionskampen fint forleden. Det tyder bare ikke på, at farten rækker hele vejen.

 

 

Den burde føre et stykke for Nicolo Parisini . Han slog som bekendt Tobias Lund i Kroatien sidste år, og danskeren var kommet meget langt i dette felt. Desværre har vi ofte set, at Parisini har det svært i positionskampen, og i dette løb er han bestemt ikke hjulpet af et meget svagt hold. Heldigvis bør kampen være mindre på denne etape, hvor finalen stadig er relativt enkel, og spurter han frit, bør han komme langt på sin fart. Hans holdbarhed kan dog også være ret svingende, hvad der skaber lidt usikkerhed, men normalt burde han komme med hjem her.

 

Den hårdere rute bør også gavne Ivan Garcia Cortina, men han synes ikke at have den fart, han tidligere havde. Det så vi i Vueltaen, og det fik vi bekræftet i søndags, hvor han for en sjælden gangs skyld sad godt. Det er opløftende, for hans positionering haltede voldsomt i Vueltaen, og han har ikke den bedste støtte med kun Oier Lazkano som en form for lead-out man. Vi så i søndags, at farten ikke fører hele vejen, men vi så også, at han bør kunne lave et resultat.

 

Jaycos plan A vil være Blake Quick, men han er meget tung. Jeg har svært ved at se, at han kan overleve og samtidig være frisk. I forvejen har han skuffet i alle de spurter, han har kørt, men skulle han sidde med hjem, er han da top 10-kandidat. Jeg tror dog, at deres bedste chance er et lidt hårdere løb med Davide De Pretto. Vi har flere gange i år set, at han ikke er verdens hurtigste, men hans 4. plads i Baskerlandet var da opløftende. Her var han hjulpet af en teknisk og en stigende finale, og i denne boulevardspurt kommer han slet ikke så langt, men er folk mærkede, og positionerer han sig med meget svag støtte godt, kan han lave et resultat.

 

Alpecin har Jensen Plowright , der har været akkurat lige så tung som Quick på bakkerne. Derfor kan det være svært at tro, at han kommer frisk til stregen, men får vi et lettere løb, bør han ikke stå helt ringe. Han har ganske vist skuffet i alle de spurter, han har kørt efter sin lovende U23-tid, men hans tog med Juri Hollmann og Tobias Bayer er et af de bedre i dette felt. Det stiller ham i hvert fald bedre, selvom han i denne lidt enkle finale ikke kommer alt for langt alene på position. Falder han fra, vil jeg tro, at Bayer giver den et skud, men han klemmer sig kunne akkurat ind i top 10, hvis det flasker sig.

 

Bahrain vil igen forsøge med Fred Wright, men vi ser gang på gang, at han mangler masser af fart. Det så vi igen i søndags, hvor han ellers sad fremragende. Det er derfor ret umuligt at se ham vinde, men til gengæld klarede han positionskampen godt i søndags. Han har da også en vis støtte fra Jasha Sütterlin, og derfor er der en chance for et resultat, særligt hvis løbet har været benhårdt.

 

Vi ved nu, at FDJ vil spurte med Clement Russo. Det gav ham en top 10 i søndags, og det kan han få igen. Det står imidlertid også lysende klart, at han på fart har et begrænset potentiale, og derfor kommer han slet ikke hele vejen. Han hjælpes dog af et ret stærkt hold, der også tæller Kevin Geniets og Quentin Pacher. Falder han fra - og det kan han sagtens - vil jeg tro, at Pacher blander sig. Han har spurtet fornemt i år i Amstel, Baskerlandet og Galicien, og selvom han er bedst i stigende finaler, kan han godt komme et stykke i dette felt.

 

Endelig er der Axel Mariault. Jeg tror, at han forsøgte sig i søndags, men han tabte positionskampen. Det vil han formentlig gøre igen, da han er ganske alene, men han hjælpes af det hårdere løb. Han er en af de mere holdbare afsluttere og har vist god form i løbet. Til gengæld har han meget lidt erfaring i massespurter, men den tidligere 5. plads i Ain vidner om, at han med lidt held kan lave et resultat i dette felt.

 

Hos Israel-PT så det i søndags ud til, at de prøvede lidt med Krists Neilands, Derek Gee og Hugo Houle, men det skal flaske sig, hvis de skal i top 10. Jeg tvivler på, at de øvrige hold blander sig. Vi så i søndags, at Marco Haller er ren hjælper hos Bora, at Nils Politt er det hos UAE, at Casper Pedersen og Antoine Huby er det hos Soudal, at Koen Bouwman er det hos Visma, og at Omar Fraile og Ben Turner er det hos Ineos.

 

Som sagt har et udbrud en fremragende chance. For at vinde skal man være brølstærk, hvis man vil væk i den hårde start. Derudover får man formentlig brug for en god spurt, for hvis der jagtes hele vejen, bliver der ikke megen tid til taktik i den flade finale. Det oplagte bud er formstærke Magnus Cort, og som sagt kan man ikke helt udelukke, at Mads Pedersen går i udbrud, hvis han fornemmer, at det bliver for svært at kontrollere. Andre gode bud er Fred Wright, Quentin Pacher, Romain Gregoire, Lukas Nerurkar, Andreas Kron, Valentin Madouas, Sean Quinn, Clement Venturini, Georg Zimmermann, Gregor Mühæberger, Dylan Teuns, Axel Mariault, Davide De Pretto, Ivan Garcia Cortina, Owain Doull, Florian Senechal, Markus Hoelgaard, Odd Christian Eiking og Kevin Geniets. Det kunne også gælde Dorian Godon og Bruno Armirail, men de skal formentlig køre for Bennett. Det kunne også gælde Derek Gee og Oier Lazkano, men det er tvivlsomt, om Soudal vil lade dem - og Armirail - køre, hvis de ikke vil låne trøjen ud.

 

BEMÆRK: Jeg rangerer efter vinderpotentiale i en spurt, som er mit hovedscenarium, men jeg tror, at den reelle trussel mod Pedersen er et udbrud - og som beskrevet ovenfor er det vel tæt på 50-50, om vi får en spurt eller ej.

 

Feltet.dks vinderbud: Mads Pedersen

Øvrige vinderkandidater: Sam Bennett, Emils Liepins

Outsidere: Hugo Page, Magnus Cort, Florian Senechal, Milan Menten, Owain Doull

Jokers: Michele Gazzoli, Clement Venturini, Nicolo Parisini, Ivan Garcia Cortina, Dorian Godon, Davide De Pretto, Jensen Plowright, Fred Wright, Clement Russo, Quentin Pacher, Blake Quick, Niklas Märkl, Lukas Nerurkar, Axel Mariault, Tobias Bayer

 

Kandidater til et udbrud (i prioriteret rækkefølge): Magnus Cort, Quentin Pacher, Romain Gregoire, Lukas Nerurkar, Fred Wright, Andreas Kron, Valentin Madouas, Sean Quinn, Clement Venturini, Georg Zimmermann, Gregor Mühlberger, Dylan Teuns, Axel Mariault, Davide De Pretto, Dorian Godon, Oier Lazkano, Derek Gee, Mads Pedersen, Bruno Armirail, Ivan Garcia Cortina, Owain Doull, Florian Senechal, Markus Hoelgaard, Odd Christian Eiking, Kevin Geniets

 

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

Mads
Sam Bennett, Emils Liepins
Hugo Page, Magnus Cort, Florian Senechal, Milan Menten, Owain Doull
Michele Gazzoli, Clement Venturini, Nicolo Parisini, Ivan Garcia Cortina, Dorian Godon, Davide De Pretto, Jensen Plowright, Fred Wright, Clement Russo, Quentin Pacher, Blake Quick, Niklas Märkl, Lukas Nerurkar, Axel Mariault, Tobias Bayer
Romain Gregoire, Andreas Kron, Valentin Madouas, Sean Quinn, Georg Zimmermann, Gregor Mühlberger, Dylan Teuns, Oier Lazkano, Derek Gee, Bruno Armirail, Markus Hoelgaard, Odd Christian Eiking, Kevin Geniets, Krists Neilands, Hugo Houle, Marco Haller, Nils Politt, Koen Bouwman, Omar Fraile, Ben Turner, Ryan Gibbons, Vito Braet, Ide Schelling, Anders Skaarseth, Juri Hollmann, Jasha Sütterlin, Casper Pedersen, Antoine Huby
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Criterium du Dauphine
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Bizkaikoloreak(2.NCUPJW) 20/07-21/07

Vuelta a Castilla y Leon(2.1) 23/07-24/07

Volta a Portugal em Bicic...(2.1) 24/07-04/08

Prueba Villafranca(1.1) 25/07

Czech Tour(2.1) 25/07-28/07

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Red Bull - BORA - hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger