Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: 6. etape af Tour de Suisse

Optakt: 6. etape af Tour de Suisse

14. juni 2024 14:05Foto: Sirotti

Adam Yates og Joao Almeida leverede en knusende magtdemonstration for UAE i løbets sværeste bjergfinale, og måske gør de det igen fredag. Her skulle rytteren have været over det mægtige Nufenenpass, men det har desværre ikke været muligt, og derfor venter nu en meget speciel etape på bare 42,5 km, hvor det hele slutter på en kort og uhyre stejl mur, hvor der er langt op til endnu en opgør i kampen om den samlede sejr.

Artiklen fortsætter efter videoen.

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

 

Ruten

I denne specielle udgave af løbet er mantraet, at der altid kommer en bjergfinale til, og det gælder derfor også denne fredag. Det bliver dog i et temmelig udvandet format, for rytterne kommer ikke som planlagt op over Nufenenpass i næsten 2500 m højde. I stedet bliver der tale om en ultrakort sag, hvor man kun kører de sidste 42,5 km af den oprindeligt planlagte etape, og det kommer til at give et meget specielt cykelløb, der kun vil tage en times tid. Det hele slutter med den oprindeligt planlagte målstigning, der imidlertid er den letteste af de fem bjergfinaler i træk, da den blot er 6,9 km lang, men med stejle procenter er der al mulig basis for, at der også på denne særlige etape kan skabes forskelle i klassementet.

 

I alt skal der således blot køres de sidste 42,5 km af den oprindelig planlagt etape. Starten er flyttet til Ulrichen, og der skal stadig sluttes i Blatten. Fra start kører man mod sydvest ad en lang, lige og faldende dalvej ned til byen Brig, idet man undervejs kører dagens spurt efter 21,4 km.

 

 

I Brig indledes finalen, når man drejer mod nord for at køre op ad kategori 1-stigningen Blatten (5,8 km, 8,8%). Der er tale om en kort sag, der over de første 5 km stiger helt jævnt med 8-10%, inden den for alvor tager fat med 10,8% over de sidste 800 m frem til bjergspurten, der køres allerede med 1400 m igen. Derefter følger dog den stejleste del, for i alt stiger de sidste 1900 m med hele 10,9%. Stigningen går ad en generelt snoet vej med kun få hårnålesving undervejs. Omkring 2 km mærket er der tre skarpe 90-graderkurver, hvorefter der med 1800 m igen følger et hårnålesving. Herefter har vejen kun én skarpere kurve med 900 m igen, hvorefter der er en blød kurve 500 m fra stregen. Dagens Tissot-kilometer køres på den nedre del af stigningen, hvor der er spurter med hhv. 5,0 km og 3,8 km igen.

 

Etapen byder på i alt 826 højdemeter mod 3365 højdemeter på den oprindeligt planlagte etape.

 

Blatten har ikke tidligere i dette årtusinde været mål for et stort cykelløb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

 

Vejret

Efter dagens flotte vejr viser Schweiz sig fra sin mere kedelige side. Fredagen bliver overskyet med en beskeden temperatur på 11 grader ved starten, men 17 grader i bunden af sidste stigning. Der vil være en let til jævn vind (15-16 km/t) fra syd, hvilket giver sidemodvind på den lange, lige dalvej, indtil man får næsten direkte medvind hele vejen op ad målstigningen, dog med sidemedvind over de sidste 400 m.

 

Analyse af 5. etape

Her kan du læse min analyse af, hvordan Tadej Pogacar må have haft en særdeles festlig eftermiddag, hvis han brugte den på at se dagens bjergetape fra Tour de Suisse.

 

Favoritterne

Man kan måske næsten se det som et udtryk for, at vejrguderne har forbarmet sig over det stakkels felt i dette løb, at de har gjort det umuligt at passere Nufenenpass. Måske tænkte de, at der trods alt måtte være en grænse for, hvad man kunne byde rytterne i denne usædvanligt hårde udgave af det schweiziske løb. Fraværet af det gigantiske pas gør i hvert fald etapen betydeligt nemmere, selvom bjerget kom så tidligt, at det alene kunne bruges til at trætte feltet - noget, Egan Bernal helt sikkert havde planer om.

 

 

Den mulighed får han ikke nu, og han er nok den største taber som følge af denne ruteændring. Nu får vi nemlig et højst besynderligt cykelløb, hvis lige jeg ikke på stående fod kan huske. En linjeløbsetape på 42,5 km er i hvert fald et særsyn, og rytterne ventes trods den hårde finale ikke at skulle være is sadlen i meget mere end en time.

 

Det giver naturligvis et helt andet løb. Rytterne vil stadig mærke, at dette er den tredje bjergfinale i træk, men det bliver godt nok en eksplosiv afslutning, der ikke appellerer til dieselklatrerne. De når knap at sætte sig i sadlen, inden de skal afslutte på en stigning, der i forvejen er både meget kort og meget eksplosiv. Det er i sandhed noget for dem, der excellerer i at køre fladt hen til én eksplosiv kraftudfoldelse til sidst.

 

Det betyder imidlertid ikke, at etapen ikke kan gøre skade. Det er klart, at forskellene nok havde været større med Nufenenpass i benene, men målstigningen er altså ret heftig. Den er så kort, at man ikke vinder minutter, men når de sidste 1800 m etapen stiger jævnt med næsten 11%, kommer det til at gøre forskelle. Det gælder i endnu højere grad, når der endda er en ret kraftig medvind hele vejen op ad stigningen.

 

I virkeligheden er det mest interessante næsten at se, hvordan den første del af etapen udspiller sig. Det bliver i hvert fald en ny oplevelse at se så kort et cykelløb. På forhånd lignede dette en ret god dag for et udbrud, fordi der stadig venter to afgørende dage i weekenden, og fordi målbjerget i kraft af sin længde måske ikke er helt så oplagt for en bjergrytter at gå efter. Den logik gælder stadig, særligt nu hvor det står klart, at UAE bliver svære at slå, og hvor de allerede har fået deres etapesejr.

 

Samme logik betyder imidlertid også, at der bliver kamp om at ramme udbruddet. Det var der i dag, og det bør der også blive i morgen, og når den slags sker, kan det jo sagtens tage en time, inden en gruppe kører væk. Det gælder særligt, når man kører ad lige og let faldende dalveje i modvind, hvor det vitterligt ikke er let at gøre forskelle. Sandsynligheden taler for, at det bliver meget svært at nå at få etableret et udbrud, inden vi rammer stigningen - og hvis elastikken knækker sent, vil de ikke nå at få et stort forspring, inden positionskampen starter.

 

Et andet problem er vejene. Hvordan skal en lille fyr som Einer Rubio komme i udbrud i dette terræn, hvor det handler om power på faldende veje i modvind? Selvfølgelig er det ikke umuligt, men de små folk har godt nok en ulempe. Får vi et udbrud, kan det meget vel bestå af ret tunge folk, og elastikken må heller ikke knække særligt sent, hvis de vil nå at have et forspring, de kan forsvare, hvis gruppen ikke består af klatrestærke typer.

 

Det betyder ikke, at vi ikke kan få en udbrudssejr. Knækker elastikken tidligt, er der en god chance for, at ingen vil gå efter etapen. UAE har allerede deres etapesejr og skal også tænke på lørdagen, der er svær at kontrollere, og alle de øvrige hold ved, at UAE er svære at slå. I det tilfælde kan udbruddet sagtens nå at få et forspring, de kan forsvare på en stigning, der trods er ret kort.

 

Et problem er bare, at det også er en sejr, der er ret oplagt at gå efter for UAE. De skal ikke bruge mange kræfter på at holde udbruddet i snor over de få kilometer, der er frem til stigningen, og derudover er der jo andre kandidater. Jeg tror måske ikke, at Egan Bernal vil gå efter det på denne form for etape - men jeg udelukker det ikke - men det vil ikke undre mig, hvis Enric Mas har fået nok selvtillid til at give den et skud. Selvom han er en lille fisk, vil det heller ikke ligne DSM dårligt at køre for Oscar Onley, og det vil heller ikke ligne Felix Gall dårligt at tro på sig selv, selvom han i dag var relativt langt fra. Der er altså kandidater til at jagte, selv hvis UAE har fået nok med dagens sejr.

 

Jeg tror dog ikke, at den slags overvejelser bliver nødvendige. Jeg er ikke sikker på, at vi får et udbrud, og hvis vi gør, kommer det formentlig tilbage af sig selv. Der vil ikke være mange klatrestærke typer grundet startens karakter, forspringet vil ikke nå at blive stort, og der vil blive kørt for meget cykelløb på sidste stigning til, at et udbrud bør kunne holde.

 

 

Her regner jeg nemlig med, at det nok skal komme til at gå stærkt. Hvis UAE vil vinde etapen, siger det sig selv, at de nok skal sørge for at hente udbruddet, men der er også hold, der vil lægge et pres. Det kan godt være, at finalen ikke er ideel for Egan Bernal, men netop derfor handler det stadig for Ineos om at gøre den så lidt eksplosiv som muligt. Hvis Mas vil på podiet, skal han også gerne vinde tid i dag, og Movistar har jo noget at skyde med. Derudover er der de ovenfor nævnte hold, og måske vil Israel-PT endda lægge et pres for Matthew Riccitello.

 

Derfor tror jeg på et opgør mellem favoritterne, og jeg tror ikke på, at der bliver megen taktik involveret. UAE er for stærke, og hvis lokummet brænder, kan de bare sende Joao Almeida til fronten. Hvis Adam Yates har en uventet krise, kører Almeida bare for sig selv, og i en medvindsfinale på så stejle procenter, bør resultatet blive meget ærligt uden megen involveret taktik. Men det er klart, at det er en finale for ryttere med evner på korte, stejle stigninger, hvor man ikke har mange højdemeter i benene forinden.

 

Alligevel tror jeg, at taktik bliver afgørende. Der er ingen tvivl om, at det er en etape, der passer bedre til Yates end til Joao Almeida, men hvis det kan lade sig gøre, er jeg ret sikker på, at UAE gerne vil vinde med deres portugiser. Det skal ikke ske ved, at Almeida angriber Yates, men hvis de to er så stærke, at de kan køre fra alt og alle, er vejen til sejr ret klar. De kan samarbejde om at distancere rivalerne, og så kan Almeida få sin etapesejr.

 

Kan det så lade sig gøre? Som beskrevet i analysen var Almeida slet og ret skræmmende i dag - ikke mindst når man tager modvinden i betragtning - og hvis han har samme styrke i morgen, vil jeg forvente, at han kan sætte alle andre end Yates fra hjul, som han jo endte med at gøre det i dag. I morgen er betingelserne bedre, når procenterne er stejlere, og medvinden hjælper.

 

Omvendt er det klart, at dette ikke er den ideelle finale for Almeida, men han er faktisk ret god på korte, stejle stigninger. Jeg husker i hvert fald, hvordan han tog en dieselsejr på den eksplosive Lagunas de Neila i Burgos, hvor han netop kørte alle rivalerne ud af hjulet. Denne stigning er trods alt 7 km lang, og selvom rytterne vil være friske, når de rammer bunden, vil jeg forvente, at den Almeida, vi så i dag, kan gentage det kunststykke, han leverede dengang. Han kommer nok ikke af med Yates, men kommer de to til mål som en UAE-duo - og det tror jeg, at de gør - er jeg heller ikke i tvivl om, hvem der vinder.

 

Selvfølgelig kan det også blive til endnu en sejr til Adam Yates. Skulle jeg designe en etape til ham, ville jeg designe denne. Et fladt indløb til en kort, eksplosiv stigning med stejle procenter er så meget Yates, at man næsten skulle tro, at det var ham, der havde sørget for, at de ikke kan køre over Nufenenpass. Hvis ikke Almeida kan sætte alle andre, skal UAE nok sørge for at vinde etapen, og så burde Yates kunne køre fra alt og alle med et punch, der på disse procenter er uforligneligt, selvom ønsket om at vinde med Almeida gør, at han kan gribe det lidt mere passivt an denne gang. Den eneste joker er, om han kan holde niveau, for han så i dag ikke helt så brillant ud i går. Det vil dog undre mig meget, hvis der er andre end Almeida - der ikke går lov - som kan sætte ham på en stigning, man lige så godt kunne give navnet ”Adam Yates”, når den nærmest er skræddersyet til ham.

 

Hvem kan slå dem? Det bliver ikke let, men det bedste bud kunne være Matthew Riccitello. Vi er stadig ved at lære ham at kende, men jeg tror, at dette lige er ham. Jeg blev for alvor fascineret af hans potentiale, da han sidste år endte som nr. 11 på den vanvittige bjergenkeltstart i Giroen, som netop handlede om at køre fladt hen til en relativt kort og meget stejl stigning, og senere så vi jo, hvordan han i l’Avenir knuste al modstand på bjergenkeltstarten og blandt andet slog Isaac Del Toro med 46 sekunder. Særligt når vi taler om disse heftige procenter, tror jeg, at han kan være flyvende. Det var han i hvert fald i dag, hvor hans gode resultat måske kunne have været endnu bedre, hvis han ikke havde spildt dumme kræfter på at ligge alene i modvinden et par meter foran feltet. Udfordringen er holdbarheden, som kostede ham l’Avenir-sejren, men det skulle være mærkeligt, om den bliver det helt store issue, når etapen er så uhyggeligt kort.

 

Et mere sikkert bud er Enric Mas. Han er jo egentlig en dieselmotor, men han er faktisk god på korte, eksplosive stigninger. Det har han vist talrige gange i Vueltaen - blandt andet med sin vilde 3. plads bag Primoz Roglic og Mads Pedersen i 2022 og hans 2. plads bag Roglic på en mur i 2021 - og han viste det særligt, da han slog selveste Pogacar på den kun 2-3 km lange San Luca-stigning i Emilia. Det er klart, at han lider voldsomt under, at resten af etapen er så let, men han viste i dag, at han er tilbage, vi ved, at han bliver bedre og bedre, og blandt kandidaterne er han absolut en af dem, der passer bedst til denne form for stigning.

 

Etapens joker er Tom Pidcock. Sammen med Yates må han være den rytter, der passer bedst til denne form for stigning, som vi vel så i Touren, hvor han kørte sin bedste bjergetape på Puy de Dome. Han er også en af de ryttere, der bør have en klar fordel af etapens længde, for nu svarer det jo bare til et crossløb. Udfordringen er selvfølgelig, at han indtil nu har manglet lidt for meget, men noget tyder på, at hans om i Tirreno bare bliver bedre og bedre i denne fase af sin formopbygning. Jeg vil forvente, at vi ser den hidtil bedste Pidcock i morgen, selvom det er svært at tro, at han kan slå begge UAE-drengene - men det gælder jo for alle.

 

 

Jeg skal vel også rangere Egan Bernal som den næste. Han endte trods alt som næstbedste mand i dag, og vi ved, at han bliver bedre og bedre. Problemet er naturligvis, at dette slet ikke er hans etape, men selve målbjerget passer ham jo ikke helt skidt. Det viste han i hvert fald, da han vandt på gruset i Giroen i 2021, og når vi taler om så stejle procenter, kommer hans klatreevner jo til udtryk. Det er et stort problem, at resten af etapen er så let, og derfor vil det undre, hvis han vinder, men det vil også undre, hvis klassementets mest stabile mand ikke stadig ender som en af de allerbedste.

 

En anden topkandidat er Oscar Onley. Vi har i dette løb lært, at han er ganske fremragende i bjergene også, men indtil nu har han været bedst på eksplosive stigninger. Derfor vil jeg forvente, at han vil elske denne afslutning, for vi så også på kongeetapen i Baskerlandet, at han var som en fisk i vandet på de stejle procenter. Udfordringen er hans holdbarhed, der er helt uprøvet, selvom han blev bedre og bedre i Baskerlandet, samt naturligvis det forhold, at han indtil nu trods alt har manglet lidt i forhold til de bedste - senest i dag.

 

Kunne UAE finde på at spille Isaac Del Toro offensivt ud? Det er svært at forestille sig, men holdet er i så komfortabel en situation, at det ikke kan udelukkes. Mexicaneren har ikke været helt så flyvende, som jeg havde håbet, men den slags er altid svært at vurdere, når han også har taget et stort føringsarbejde. Det fortæller i hvert fald, at han er stærkere, end hans resultater fortæller, og hvis UAE har lysten til at være kreative, vil de formentlig have en god chance for at vinde med Del Toro. Der vil meget let kunne opstå et vakuum i feltet, hvor det vil være tvivlsomt, hvem der skal tage ansvar, og han burde kunne lide denne stigning. Måske passer den ikke ideelt til den dieselagtige karakter, han viste i Tirreno, men han har jo vist, at han har masser af punch.

 

Tænk, at jeg skal have Sergio Higuita i top 8. Hans genfødsel var dagens helt store, positive overraskelse, men nu skal han bakke det op. Holdbarhed og stabilitet har aldrig været spidskompetencen, men den har heller ikke været så stort et problem, at han ikke har kunnet køre over en uge, når han har vundet i Catalonien og været på podiet i dette løb. Også for ham gælder, at denne etape burde passe ham helt perfekt, da han er skabt til korte, eksplosive stigninger med stejle procenter. Logikken tilsiger, at han skal klatre sig bedre på denne form for etape, men med ham er der ingen garanti mod et kollaps.

 

Dagens etape var en stor nedtur for Mattias Skjelmose, men der er håb om en bedre dag i morgen. Der er nemlig to ting, der taler i hver sin retning. Den ene forklaring på hans nedtur i dag er holdbarheden, der taler for, at det gør skidt igen i morgen. Den anden er imidlertid, at han stadig har til gode for alvor at slå igennem på de større bjergetaper. I det lys burde denne etape passe ret godt til en eksplosiv fyr, der er kendt for sine evner på korte, stejle stigninger, og denne gang risikerer han i hvert fald ikke at blive slidt ned undervejs. Jeg frygter desværre nok, at formkurven kan gå den forkerte vej resten af løbet, men skal han rejse sig, må dette etapedesign give ham den bedste mulighed. Det er trods alt kun 24 timer siden, han endte som nr. 2.

 

Som beskrevet i analysen aflyste dagens etape genfødslen af Wilco Kelderman , men vi skal give ham chancen for at rejse sig. Andendagen efter et styrt er typisk den værste, og hvis det var forklaringen på nedturen, er der en chance for, at han i morgen kan genfinde de forrygende takter, han viste løbets første fire dage. Vi ved også, at han er en ret eksplosiv rytter, men det kan godt bekymre mig lidt, at finalen er så stejl. Han har vist, at han godt kan begå sig i det terræn, men det har aldrig været hans favorit, som vi blandt andet har set på Angliru.

 

En anden rytter, der virkelig burde elske denne form for etape, er Pelayo Sanchez. Han er jo mere puncheur end klatrer, men i dag kørte han sit livs bjergetape. Der er altid den store risiko, at han rammes af den berømte Giro-hammer, som ramte Valentin Paret-Peintre i dag, men den risiko må trods alt være mindre på så kort en etape som denne. Skulle man designe en etape for ham, er denne ganske fin, når vi ved, at han mest af alt har været kendt for sit punch. Den passer ham i hvert fald bedre end dagens.

 

Derfor står han også over Cian Uijtdebroeks. Det er ret svært at designe en etape, der passer ham dårligere. Selvfølgelig hjælpes han af, at stigningen trods alt er så svær, at hans klatreevner fører ham langt, og han hjælpes også af sin holdbarhed, men logikken tilsiger stadig, at han skal have det vanskeligere på denne form for etape end på dagens. Da han samtidig skuffede fælt i dag, er det svært at se ham komm alt for langt.

 

En anden Movistar-rytter, der kan blive ramt af Giro-hammeren, er Einer Rubio, men det er han ikke blevet endnu. Han er ikke i Giro-form, men han kørte fint i går, og dagens udbrud, der blev skabt efter et Ineos-blodbad, viser, at han stadig er stærk. Han var også udbruddets stærkeste, og han ligner derfor en af feltets bedre klatrere lige nu. Han har en ret låst rolle som hjælper for Mas, hvis det bliver samlet, og derfor kan det være svært at se, at han kan gribe ud efter etapesejren, men der er en god chance for, at han kommer langt - og det er heller ikke usandsynligt, at han får lov at køre offensivt.

 

 

Hvad så med Wout Poels ? Han skuffede i dag, men måske han kan klare sig bedre her. Han plejer at blive bedre og bedre, og vi ved, at han både er eksplosiv og elsker stejle procenter. Derfor passer målbjerget ham godt, men gør hele etapen det også? Det tvivler jeg på. Han bliver mere og mere en slidstærk diesel, som vi så, da han vandt i Ungarn, hvor han kæmpede sig tilbage i sit dieseltempo, og som vi så i dag, hvor han blev sat tidligt, men kom hæderligt til mål. Det kan derfor gå begge vej - men det kan det jo altid for feltets førende lottokupon.

 

Anderledes entydigt er det med George Bennett. Denne finale bør passe ham ret elendigt, for han er indbegrebet af en dieselmotor. Heldigvis har han nu to dage i træk vist, at han er en af de bedre klatrere, og selvom han ikke er kendt for sin holdbarhed, vil det være mærkeligt, hvis han falder helt igennem. Han hjælpes også af de stejle procenter, men han kan få svært ved at gøre det helt så godt, som han gjorde det i dag.

 

Så er der Lenny Martinez. Franskmanden er blandt kandidaterne til løbets skuffelse, og det værste af det hele er, at det jo i dag kun gik den forkerte vej. Derfor er det svært at tro på den helt store genrejsning, men naturligvis skal han nævnes. Han er trods alt på papiret en af løbets bedste klatrere, og han er allerede kendt for at være svingende. Han vil også elske de stejle procenter, men når han nu har skuffet tre dage i træk, er det også svært for alvor at se ham vende billedet.

 

Det var virkelig herligt at se William Junior Lecerf i dag. Nu har han gjort det godt to gange i dette løb, og modsat i går viste han, at han godt kan køre i store bjerge. Indtil nu er det dog i mere eksplosivt terræn, han har brilleret i år, nemlig på 3. etape, i Rwanda og i AlUla Tour. I sidstnævnte løb viste han, at han er som en fisk i vandet på en etape, der starter fladt og slutter med en kort, stejl mur. Denne er noget længere, men når han klarede det så fint i dag, burde han også kunne klare denne stigning, hvis han er holdbar over dagene - og for en mand, der måske stadig ikke helt har fået opbygget motoren, kan distancen være en fordel.

 

Det er den til gengæld måske ikke for Finlay Pickering, selvom også han er ung. Vi er stadig ved at lære ham at kende, men det er mit indtryk, at han er dieselklatrer. Derfor er denne etapetype måske ikke ideel for ham, men netop fordi han er så ubeskrevet, kan han også overraske. Han har i hvert fald i dette løb endelig vist, at hans potentiale er så stort som håbet, og som ren og spinkel klatrer vil han da i hvert fald nok finde de stejle procenter attraktive.

 

Jeg skal naturligvis også nævne Johannes Staune-Mittet igen. Han skuffede mig i går, men i dag viste han sin styrke ved at ramme et udbrud, der blev skabt efter et blodbad og derefter se ganske stærk ud. I Baskerlandet og Romandiet blev han bedre og bedre, og derfor er der en chance for, at tendensen fortsætter. Denne etapetype passer dog nok ikke specielt godt til en norsk dieselklatrer, der endda har en ret låst rolle, men jeg forventer, at han kommer et stykke - og måske betyder dagens nedtur, at han har lidt mere frihed til at teste sig selv.

 

Maxim Van Gils har måttet sande, at han ikke er bjergrytter, men han har nu klaret de seneste to dage ganske pænt. Han siger også, at han efter den svage start bliver bedre og bedre, og det er et godt tegn. Som puncheur burde han finde denne etape noget bedre end de foregående, og derfor vil jeg tro, at han her kan gøre det bedre, end han har gjort det indtil nu. Det vil dog også være uset, hvis han kan komme hele vejen

 

Endelig er der Rui Costa . Det var virkelig opløftende at se veteranen gøre det så godt i dag efter en skidt start på sit comeback fra sin skadespause og en skidt sæsonstart inden skaden. Vi så sidste år, at han genfandt et højt - men svingende - niveau, og hvis han kan nærme sig det igen, er han ikke helt uinteressant på en etape, der burde passe en fyr som ham, selvom det også er klart, at stigningen trods alt er for svær til, at han kan være med helt fremme.

 

Jeg kunne også nævne Marco Brenner, der var god i dag, men jeg tvivler på, at denne form for stigning er ideel, og han eksploderer formentlig før eller siden. Matteo Badilatti og David De La Cruz var solide i dag, men denne etapetype er ikke noget for dem. Harold Martin Lopez og James Shaw, der burde elske denne form for etape, kan gøre det solidt, men deres potentiale er trods alt begrænset. Brandon Rivera kører som en motorcykel, men har en helt låst rolle som hjælper. Patrick Konrad kan formentlig også komme længere på denne form for etape, og det samme gælder for Kevin Vauquelin, der her får sin bedste chance for at rejse sig. Andre, der kan gøre det pænt, er Rudy Molard, der passer til stigningen, Jesus Herrada, der ogfså passer til stigningen, Gijs Leemreize, Sam Oomen, Raul Garcia Pierna, Rein Taaramae, Yannis Voisard og Harrison Wood, og derudover tror jeg, at typer som Ben Tulett, Attila Valter, Paul Lapeira, Gianluca Brambilla, Louis Vervaeke og Ethan Hayter kan gøre det bedre på denne form for etape. Valentin Paret-Peintre er ramt af Giro-hammeren, og så plejer det kun at gå ned ad bakke. Endelig er Damiano Caruso i fremgang, men selvom man ser, at Giro-ryttere kan få motoren varmet op, er der lidt langt op til de bedste, mens Jan Christen har en helt låst rolle.

 

Som sagt kan et udbrud ikke udelukkes, men vi skal mest se i retning af lidt mere robuste folk, der har lettere ved at komme væk i fladlandet. Derfor kunne gode bud være Pelayo Sanchez, Wout Poels. Rui Costa og Maxim Van Gils, som alle er nævnt ovenfor, samt måske Kevin Vauquelin, Stephen Williams, Marco Brenner og David De La Cruz. Andre bud er Roger Adria, Ben Tulett, Attila Valter, Rudy Molard, James Shaw, Jesus Herrada, Alexey Lutsenko, Ethan Hayter, Thibau Nys, Louis Vervaeke og Patrick Konrad, men de skal have den rette gruppe for at kunne gøre det færdigt. Endelig er der Einer Rubio, Finlay Pickering, Matteo Badilatti, William Junior Lecerf, Lenny Martinez, Johannes Staune-Mittet og Valentin Paret-Peintre, men det bliver ikke let for dem at ramme udbruddet i dette terræn.

 

Feltet.dks vinderbud: Joao Almeida

Øvrige vinderkandidater: Adam Yates, Matthew Riccitello

Outsidere: Enric Mas, Tom Pidcock, Egan Bernal, Oscar Onley, Isaac Del Toro

Jokers: Sergio Higuita, Mattias Skjelmose, Wilco Kelderman, Pelayo Sanchez, Cian Uijtdebroeks, Einer Rubio, Wout Poels, George Bennett, Lenny Martinez, William Junior Lecerf, Finlay Pickering, Johannes Staune-Mittet, Maxim Van Gils, Rui Costa

 

Kandidater til et udbrud (i prioriteret rækkefølge): Pelayo Sanchez, Wout Poels, Maxim Van Gils, Rui Costa, Kevin Vauquelin, Marco Brenner, Stephen Williams, David De La Cruz, Alexey Lutsenko, Einer Rubio, Lenny Martinez, Johannes-Staune Mittet, William Junior Lecerf, Finlay Pickering, Matteo Badilatti, James Shaw, Roger Adria, Rudy Molard, Patrick Konrad, Thibau Nys

 

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

Joao Almeida
Adam Yates, Matthew Riccitello
Enric Mas, Tom Pidcock, Egan Bernal, Oscar Onley, Isaac Del Toro
Sergio Higuita, Mattias Skjelmose, Wilco Kelderman, Pelayo Sanchez, Cian Uijtdebroeks, Einer Rubio, Wout Poels, George Bennett, Lenny Martinez, William Junior Lecerf, Finlay Pickering, Johannes Staune-Mittet, Maxim Van Gils, Rui Costa
Kevin Vauquelin, Marco Brenner, Stephen Williams, David De La Cruz, Alexey Lutsenko, Matteo Badilatti, James Shaw, Roger Adria, Rudy Molard, Patrick Konrad, Thibau Nys, Harold Martin Lopez, Brandon Rivera, Jesus Herrada, Gijs Leemreize, Sam Oomen, Raul Garcia Pierna, Rein Taaramae, Yannis Voisard og Harrison Wood, Ben Tulett, Attila Valter, Paul Lapeira, Gianluca Brambilla, Louis Vervaeke, Ethan Hayter, Valentin Paret-Peintre, Damiano Caruso, Jan Christen
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Tour de Suisse
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Bizkaikoloreak(2.NCUPJW) 20/07-21/07

Vuelta a Castilla y Leon(2.1) 23/07-24/07

Volta a Portugal em Bicic...(2.1) 24/07-04/08

Prueba Villafranca(1.1) 25/07

Czech Tour(2.1) 25/07-28/07

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Red Bull - BORA - hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger