Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

Optakt: Etape 1a og 1b i Settimana Internazionale Coppi e Bartali
26. marts 2019 20:04 af Emil AxelgaardFoto: Sirotti

Som det har været tradition i det senere år, indledes det i år så stærkt besatte italienske etapeløb med en dag, der er vigtig både for sprinterne og klassementsrytterne. Om formiddagen bydes der nemlig på en let kuperet etape, der trods en lille stigning undervejs traditionelt er endt i en reduceret massespurt, inden de første afgørende sekunder skal vindes i eftermiddagens holdtidskørsel, der byder på en flad rute skabt til de store specialister.

ETAPE 1A

Ruten

Som vanligt starter løbet med en første halvetape omkring byen Gatteo, hvor de hårdføre sprintere som regel har skulle slås om sejren. Etapen bød imidlertid både i 2017 og 2018 på en overraskelse, da udbrud i begge tilfælde holdt hjem, fordi de øvrige hold havde et halvt øje på eftermiddagens holdløb. Denne gang burde de hurtige folk imidlertid være opmærksomme og håbe på, at de skal spurte om sejren.

 

I 2016 blev der indført en ny, lidt lettere rute, og ligesom i 2018 er der tale om en tro kopi. I alt skal rytterne tilbagelægge 97,8 km med både start og mål i Gatteo. Efter starten kører man først to omgange på en helt flad 19 km lang rundstrækning nordøst for byen, inden man efter anden passage af målstregen bevæger sig ud i bakkerne, der ligger mod sydvest. Her kører man tre omgange på en 14,3 km lang rundstrækning, der indeholder Longiano-stigningen (900 m, 10,1%), som således skal passeres i alt tre gange, sidste gang med blot 17,1 km til mål. Herefter kører feltet tilbage til Gatteo, hvor etapen afsluttes med en omgang på en flad 8,7 km lang rundstrækning i centrum af byen. I finalen drejer rytterne med 1600 m igen og følger dernæst en lige vej frem til et højresving 250 m fra stregen.

 

Etapen byder på i alt 590 højdemeter.

 

Sidste år var det Pascal Eenkhoorn og Lawson Craddock, der kørte væk, og på stregen sejrede hollænderen i spurten. I 2017 bestod det succesrige udbrud af Laurent Pichon og Lilian Calmejane, og her var det førstnævnte, der var hurtigst, mens Manuel Belletti vandt en massespurt året forinden. Forud for 2016 vandt Belletti, Ben Swift, Fabio Felline og Elia Viviani reducerede massespurter på den gamle, hårdere rute.

 

 

 

 

 

Vejret

Det gode vejr, der prægede Milano-Sanremo, skulle vende tilbage senere på ugen, men onsdag bliver ikke Italiens smukkeste dag. Til formiddagsetapen vil det nemlig være skyet med en temperatur på bare 12 grader. Samtidig vil det være meget blæsende med en hård vind fra nordøst. Det giver primært med- eller modvind på den første rundstrækning, mens der på den anden rundstrækning vil være sidemedvind på første del, men modvind fra bunden af bakken og på det sidste stykke. Derefter vil der være modvind på turen hjem til Gatteo, hvor der på den sidste rundstrækning i anden del vil være sidemedvind, indtil man i det sidste sving får sidemodvind på opløbsstrækningen.

 

Favoritterne

I de første år endte den indledende halvetape altid en reduceret massespurt, men det har som sagt ændret sig i de seneste to år. Som regel bringer de største hold ingen sprintere til løbet og har derfor fokus rettet mod klassementet og således mod eftermiddagens holdløb. Der har de ikke været villige til at deltage i arbejdet, og da de mindre hold naturligvis har set til de store mandskaber, er det altså lykkedes udbruddene at overraske to gange i træk, i begge tilfælde endda med ryttere, der var farlige i klassementet.

 

Vil det ske igen i år? Betingelserne er i hvert fald til stede. De fire store hold er nemlig alle helt uden sprintere, og derfor vil det igen være op til de mindre mandskaber at påtage sig ansvaret. De vil sikkert samtidig forsøge at sende en mand med i udbrud, og er de fleste af prokontinentalholdene repræsenterede i front, kan det igen blive farligt.

 

Historikken betyder i hvert fald, at der er lagt op til en aggressiv start med mange angreb, og det vil helt sikkert tage tid, inden udbruddet etableres. Herefter skal der hurtigt gøres status for de hold, der har hurtige folk, for på en etape på mindre end 100 km er der ikke plads til megen tøven. Det er bestemt ikke sikkert, at der er hold nok til at jagte et muligvis igen stærkt udbrud, og vi udelukker derfor ikke, at vi igen kan løbe ind i en overraskelse.

 

Vi tror det dog ikke. Den kraftige vind vil nemlig gøre det hele nervøst, og selvom det ikke plejer at ske på denne etape, kan der sågar ske splittelse, som vi har set i de seneste to udgaver af lørdagens etape. I hvert fald vil det bidrage til at presse farten kraftigt i vejret og gøre løbet både hårdt og svært for et udbrud, der kan få svært ved at få et stort forspring.

 

En anden faktor, der taler mod et udbrud, er det forhold, at vinden vil være ugunstig på vejen hjem fra stigningerne. Det vil altid favorisere feltet i terræn, der i forvejen er velegnet til en jagt. Er de ikke repræsenteret i udbruddet, vil hold som Androni, Caja Rural, Israel Cycling Academy, Wilier og måske endda Nippo alle kunne lugte en ganske stor sejr i et løb uden topsprintere, og da i hvert fald Caja Rural og Nippo måske ikke har så megen fokus på klassementet og holdløbet, tror vi, at det er nok til at skabe samling. En udbrudssejr er dog en mulighed.

 

Spørgsmålet er dernæst, hvor mange af sprinterne, der overlever stigningerne. Den gamle rute var meget selektiv, men den nye, der første gang blev benyttet i 2016, viste sig at være nemmere for sprinterne. Selv folk som Matteo Pelucchi- og Mattia Gavazzi kom med over stigningen, inden de begge blev slået af Manuel Belletti. I år vil der endda være knaldhård modvind på stigningen, der tillige er relativt kort. De tungeste plejer at falde fra, og sidevinden kan gøre det en anelse hårdere, men formodningen er, at de fleste af de sprintere, der er i form, kan klare sig med den for dem gunstige vind.

 

Selve spurten er en anelse kompliceret, da den byder på et sent sving bare 250 m fra stregen. Forinden er det ikke voldsomt kompliceret, men den tricky afslutning betyder, at det kan være meget vigtigt at have en god lead-out man. Man vinder nemlig ikke etapen, hvis ikke man er med helt fremme, når de drejer kort inden stregen.

 

Det er også det forhold, der får os til at pege på Matteo Malucelli som vores favorit. Den unge italiener har nu i nogle år vist sin hurtighed, men primært uden for Europa. Særligt i de sydamerikanske løb har han vist, at han også kan blande sig med de bedste på WorldTour-niveau, og efter skiftet til Caja Rural kan han nu se frem til at køre med i Europa. Hans 2. plads på 1. etape i San Juan viste hans enorme topfart, og han har samtidig altid være fremragende i positionskampen. Det er vigtigt i denne finale, hvor han især kan glæde sig over at have Jon Aberasturi som lead-out man frem mod det sidste sving. Der er en risiko for, at den lidt tunge italiener falder fra, men han klatrede relativt fint i 2018. Derfor tror vi på, at han klarer den, og på den italienske hjemmebane bør han være holdets førstemand. Falder han fra, kan Aberaturi imidlertid tage over, og da han ikke er meget langsommere, står Caja Rural med fremragende muligheder næsten uanset hvad.

 

Manuel Belletti har to gange tidligere vundet denne etape, og det drømmer han helt sikkert om at gøre igen. Den italienske veteran er langt mere holdbar end de yngre italienske sprintere, og selvom han ikke har vist topform i år, bør han med sikkerhed komme med hjem. Folk som Malucelli og Pacioni er måske nok hurtigere end ham, men han er fremragende og erfaren i positionskampen. Det er vigtigere i denne finale, som han kender til hudløshed, og hvor han med Francesco Gavazzi og Marco Frapporti ved sin side har et af de bedste tog.

 

På baggrund af det, vi så i Argentina, hvor han var næsten på højde med de store navne, har Luca Pacioni vist, at han sammen med Malucelli vel nok er løbets hurtigste. Til gengæld så vi også både i Tirreno og San Juan, at han har det svært i positionskampen, men det skyldtes manglen på støtte. Her har han endelig en decideret lead-out man i Liam Bertazzo, og kommer han over stigningen - hvilket ikke er sikkert - stiger hans chancer meget. Selv klatrer han fint og burde med sikkerhed komme med hjem. Nu skal han bare også placeres ordentligt inden sidste sving.

 

Wallonie stiller med den meget lovende Emils Liepins, der sidste år vandt flere spurter og blandt andet sejrede i det store belgiske løb Heistse Pijl. Han kommer til løbet med en 4. plads fra det knaldhårde Ronde van Drenthe i bagagen, og det tyder på god form. I Tour of Britain så vi også, at han klatrer godt, men til gengæld er han også meget tung, hvis benene ikke er der. Denne gang burde formen række, og det samme gør farten. I Kevin Ista har han samtidig en god lead-out man, hvilket er afgørende i denne finale.

 

Nippo giver her Damiano Cima en sjælden chance for at spurte. Med hele to sejre i Asien i debutsæsonen 2018 har han vist, at han kan vinde på dette niveau, men til gengæld er der ingen garanti for, at han klarer stigningerne. Samtidig har han ikke samme erfaring som Belletti, Malucelli og Pacioni, hvilket kan gøre det svært i den tricky finale. Her kan så til gengæld glæde sig over, at han i Nicola Bagioli og Marco Canola har to fremragende lead-out men, der kan være nøglen til sejr. Falder han fra, vil Canola forsøge sig, om selvom han ikke er klassisk sprinter, vil han faktisk have en fin chance i en spurt med et sent sving.

 

Israel Cycling Academy stiller med Riccardo Minali¸ der på papiret er en af feltets absolut hurtigste. Til gengæld er han ikke holdbar, og selvom en formstærk Minali ville komme med hjem, betyder en svag sæsonstart, at vi tvivler på, at stigningen kan overvindes. Hvis han sidder der, skal han samtidig klare et sent sving, der er et problem for den positioneringssvage italiener. Farten rækker langt, men der er mange forhindringer, der skal overvindes.

 

Efter mange år som anonym lead-out man slog Riccardo Stacchiotti igennem i 2018, hvor han blandt andet vandt to etape i Volta a Portugal. Også i år har han spurtet fint i de mindre kroatiske løb, og han burde have gode chancer i dette felt, ikke mindst fordi han i Federico Zurlo har en god lead-out man. Problemet er, at han også er meget tung, og han kan falde fra forinden. Sker det, vil Zurlo kunne sikre sig et hæderligt resultat.

 

På Bardiani finder vi Vincenzo Albanese, der aldrig er blevet til det, vi troede. Han har heller ikke de store spurtresultater, men han burde dog forsøge sig i dette løb. Han klatrer hæderligt og burde kunne komme med hjem, men farten rækker nok ikke til at vinde.

 

Erfarne Daniele Bennati er lige kommet tilbage efter en skadespause og vil derfor næppe deltage i spurten. Alligevel kan man ikke udelukke, at han i et felt som dette får lov at tage sin chance. Han spurtede slet ikke i 2018, men i 2017 var han stadig konkurrencedygtig. Er formen ikke alt for dårlig, klarer han let stigningerne, og han har erfaring i positionskampen.

 

Endelig er der Paolo Toto og Marco Tizza. Begge er hurtige i mindre grupper efter hårde løb. Denne rute er dog en anelse for let for dem, men skulle vinden skabe kaos og skabe mere udskilning end ventet, kan de måske komme i spil.

 

Andre kandidater til spurten er Kamil Malecki, Patryk Stosz, Matti Breschel, Alex Howes, Robert Stannard, Lucas Eriksson, Simone Ravanelli og Leonardo Bonifazio,

 

Feltet.dks vinderbud: Matteo Malucelli

Øvrige vinderkandidater: Manuel Belletti, Luca Pacioni

Outsidere: Emils Liepins, Damiano Cima, Jon Aberasturi, Riccardo Minali, Riccardo Stacchiotti

Jokers: Marco Canola, Vincenzo Albanese, Daniele Bennati, Paolo Toto, Marco Tizza, Federico Zurlo

 

ETAPE 1B

Ruten

Det første klassementsslag kommer på den 13,3 km lange holdtidskørsel i Gatteo, der vil blive afviklet på samme rute som i 2014, 2015, 2016, 2017 og 2018. I tidligere udgaver har man haft særlige regler, hvor holdene er blevet delt i to, men ligesom i 2o18 afvikles det som et klassisk holdløb. På så kort en rute er forskellene altid ganske små, men i et løb, der som regel afgøres med små marginer, er det en helt afgørende etape for klassementet.

 

Etapen er i alt 13,3 km og har både start og mål i Gatteo. Efter en meget teknisk start ved havnefronten, hvor der venter et hav af sving bevæger man sig gennem fladt terræn mod sydvest. Langsomt aftager antallet af sving, mens man fortsætter mod syd ind mod en mere kuperet del af området. Derfor begynder det efter 6 km at stige ganske svagt, men da man kun bevæger sig fra havniveau til 23 m over havet, er der reelt tale om en flad rute. Den sidste del byder ikke på mange tekniske udfordringer, mens man gradvist drejer mod vest frem mod et sidste skarpt sving bare få hundrede meter fra stregen.

 

Etapen byder på i alt bare 28 højdemeter.

 

Sidste år levede Sky op til favoritværdigheden ved at besejre CCC med 10 sekunder, mens det i 2017 lidt overraskende var omvendt, da polakkerne sejrede med 2 sekunder ned til briterne. I 2016 vandt Gazprom-Rusvelo 12 sekunder foran Rally, mens CCC også var bedst i 2015. Sky var hurtigst i 2014, Katusha vandt i 2013 og NetApp i 2012.

 

 

 

 

 

Vejret

Formiddagens skyer skulle forsvinde i løbet af eftermiddagen, og i hvert fald de sidste startende hold skulle få en del solskin. Temperaturen vil blot være 13 grader, og det vil stadig være blæsende med en frisk, men klart aftagende vind fra nordøst. Det giver sidemedvind på stort set hele etapen, indtil man i sidste sving drejer ind i sidemodvind på den korte opløbsstrækning.

 

Favoritterne

Efter formiddagsetapen er det vigtigt at være klar om eftermiddagen, hvor det gælder den første af løbets fire klassementsetaper. I et løb, der ofte afgøres med små tidsforskelle, kan afstandene i holdtidskørslen nemlig være meget vigtige, også selvom 13,3 km er en kort distance. Da ruten er stort set helt flad, er den skabt til de store specialister, men den tekniske natur betyder, at der er svært at holde sammen på tropperne, og det bliver ikke lettere af, at man igen skal køre med fuldt hold. Overordnet set er det dog en etape, der vil blive domineret af de mest kraftfulde hold fra WorldTouren, mens de små hold vil få det meget svært mod de mandskaber, der er både stærkere og har mere erfaring i den specielle disciplin.

 

Vejret kan som sagt være ganske afgørende på et holdløb, hvilket vi så i det nylige Tirreno. Det er bestemt ikke utænkeligt, at det også kan spille ind denne onsdag. Den kraftige medvind vil nemlig være aftagende i løbet af eftermiddagen, og selvom etape afvikles over relativt kort tid, kan det ikke udelukkes, at det vil give de først startende en fordel. Det vil ikke ændre på, at WorldTour-holdene vil dominere, men det kan forskyde den interne magtbalance.

 

På papiret ligner det et sikkert opgør mellem Sky og Michelton-Scott, men efter at Sky i sidste øjeblik er reduceret til seks mand som følge af tabet af Tao Geoghegan Hart, bør der ikke længere være tvivl. Vi tror dog, at Mitchelton-Scott tager endnu en triumf efter den flotte sejr i Tirreno-Adriatico for to uger siden. Holdet har nemlig to yderst erfarne holdløbsryttere i form af Damien Howson og Brent Bookwalter, der begge har været med til at vinde i denne særlige disciplin. De bakkes op af tempospecialisten Cameron Meyer, der med et bane-VM i benene burde være velforberedt til et kort, fladt holdløb, samt store, stærke Sam Bewley, der har god power på det flade. Også Robert Stannard kører en hæderlig enkeltstart, og så gør det mindre, at Nick Schultz og Lucas Hamilton er knap så stærke. Samlet set har holdet så mange tempostærke ryttere, at de bør kunne få skovlen under Sky.

 

Overfor dem står Team Sky, der er blevet kraftigt styrket af, at Dylan Van Baarle som følge af sin brækkede finger er hentet ind til løbet og skipper de første klassikere. Han er desværre nok ikke i topform endnu, men burde som hollandsk mester kunne gøre en stor forskel på en rute som denne. Også David De La Cruz kører på sine gode dage fine enkeltstarter, og Diego Rosa og Eddie Dunbar er heller ikke helt uefne. Faktisk er det vel kun Kenny Elissonde, der er et svagt led, men det koster formentlig for meget at være kun seks mand, ikke mindst når det er Geoghegan Hart, der mangler. Grundlæggende mangler de også et par mand i Van Baarle-klassen for at kunne matche Mitchelon, og derfor tror vi blot, at det bliver til en 2. plads.

 

EF Education First har I år forbedret sig voldsomt på tempocyklerne, hvilket gav en holdløbssejr i Colombia og stærke temporidt i Paris-Nice og Tirreno-Adriatico. Her kommer de ikke med deres bedste hold, men med en formstærk Lawson Craddock som motor kan de sagtens overraske igen. Han flankeres af nogle stærke folk som James Whelan og Sean Bennett, og selvom Alex Howes, Matti Breschel og Lachlan Morton ikke kan bidrage med meget, er det en ganske solid kerne. For dem er det også et problem, at de er bare seks mand, men vi har tidligere set, at det på denne korte rute ikke nødvendigvis spiller den helt store rolle. De har for få specialister til at vinde, men en ny flot præstation kan være i vente.

 

Riwal har ikke haft det alt for let i den første del af sæsonen, og dette løb bliver heller ikke nemt for dem. På holdløbet står de imidlertid stærkt, for der er ikke mange, der kan præsentere to specialister som Rasmus Quaade og Mathias Norsgaard. Førstnævnte genfandt tempotakterne i 2018, hvor sidstnævnte viste evnerne med en VM-medalje. Også resten af holdet udgøres af solide folk, der nok ikke er specialister, men som sikrer en vis homogenitet, der kan bringe det danske hold ganske langt, i hvert fald hvis ikke også de er for hæmmede af kun at være seks til start.

 

Sidste år kørte Movistar et katastrofalt holdløb, og da mange af rytterne er gengangere, kan man frygte en gentagelse. Holdets eneste specialist, Daniele Bennati, er lige kommet tilbage efter en pause, og resten af holdet udgøres primært af klatrere. Winner Anacona viste heldigvis visse evner i kampen mod uret i San Juan, og Eduardo Sepulveda var heldigvis engang en slags specialist. Vi frygter endnu en fiasko, men som et af feltets få WorldTour-hold skal de altså gøre det hæderligt.

 

På papiret har Androni Giocattoli bestemt ikke det bedste hold, for de er nærmest renset for specialister. Alligevel har de så mange klasseryttere, at de altid gør det godt på dette holdløb, der er præget af en udpræget mangel på temporyttere. Det vil de formentlig også gøre i år i et løb, hvor de møder op med noget, der minder om den fulde A-kæde.

 

Hvor stor en forskel gør det for Hagens Berman Axeon, at de har Mikkel Bjerg på holdet? Den dobbelte verdensmester er uden tvivl en af feltets allerbedste temporyttere, og han kører for et hold med ryttere fra USA, hvor man som regel har en god tempotradition. Til gengæld er flere af rytterne også meget unge uden den store holdløbserfaring, og Bjerg er holdets eneste deciderede specialist. Det skal blive interessant at se, hvor langt det rækker i et løb på dette niveau.

 

CCC Development Team har i flere år været blandt de bedste på denne etape, som de endda har vundet. Nu er cremen af holdet imidlertid rykket op på WorldTouren, og truppen består derfor af relativt unge folk. Kamil Malecki, Patryk Stosz, Michal Paluta og Piotr Brozyna har dog alle kørt holdløb med det gamle mandskab, der altid har lagt stor vægt på disciplinen. Det rækker nok ikke til resultater som i gamle dage, men de bør gøre det hæderligt.

 

Ligesom Androni står Neri Sottoli på rampen uden specialister og med lidt for mange klatrere som Dayer Quintana og Edoardo Zardini. Til gengæld har de altså også en af de stærkeste trupper med flere ryttere, der på det seneste har vist god form, og Giovanni Visconti har en vis erfaring i disciplinen. Heller ikke de er en vinderkandidat, men de bør i dette felt klare sig ganske hæderligt.

 

Feltet.dks vinderbud: Mitchelton-Scott

Øvrige vinderkandidater: Team Sky

Outsidere: EF Education First, Riwal, Movistar

Jokers: Androni, Hagens Berman Axeon, CCC Development Team, Neri Sottoli, Nippo Vini Fantini

DEL
INFO
Optakter
Nyheder
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 28/04

EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 26/04-28/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 28/04

Giro dell'Appennino(1.1) 28/04

Tour of Croatia(2.1) 23/04-28/04

Asian Road Championships(CC) 23/04

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 28/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 28/04

Giro dell'Appennino(1.1) 28/04

Tour de Romandie(2.UWT) 30/04-05/05

Rund um den Finanzplatz E...(1.UWT) 01/05

Campeonato Panamericano d...(CC) 01/05

Tour de Yorkshire(2.HC) 02/05-05/05

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 03/05-05/05

L'Etoile d'Or(1.NCUP) 04/05

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger