Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: GP Jean-Pierre Monseré

Optakt: GP Jean-Pierre Monseré

06. marts 2022 14:20Foto: Lotto Soudal / Jan de Meuleneir

Mens det meste af verden vender blikket mod Italien og Frankrig for at se stjernerne slås om sejren i Strade Bianche og Paris-Nice, tilbyder Belgien en alternativ vej for klassikerrytterne. I nu snart mange år har det lille Driedaagse van West-Vlaanderen, først som etapeløb og senere som endagsløb, holdt gang i den belgiske kalender efter åbningsweekenden, men efter det løbs kollaps har det opgraderede GP Jean-Pierre Monseré nu overtaget den ledige plads og skal tjene som formål først og fremmest at agere klassikerforberedelse for de mange ProTeams, der ikke har adgang til Paris-Nice og Tirreno-Adriatico.

Artiklen fortsætter efter videoen.

 Deltag i Paris-Nice managerspillet (Starter søndag kl. 13.30)

 Deltag i Tirreno-Adriatico managerspillet (Starter mandag kl. 13.00)
 
Livestream Strade Bianche, Tirreno-Adriatico og Paris-Nice til halv pris

 

Løbets rolle og historie

Der findes vel næppe noget land, der har så righoldig en endagsscene som Belgien. Det er ikke tilfældigt, at de belgiske prokontinental- og kontinentalhold altid ender langt fremme på diverse UCI-ranglister, for de har i langt større omfang end rivalerne mulighed for at køre pointrige løb på hjemmebanen. Listen over 1.1-løb er ganske enkelt alenlang og består af et godt miks af mere attraktive løb som sidste tirsdags Le Samyn, der har ganske store navne til start, samt en række mindre begivenheder, som end ikke de lokale WorldTour-hold Quick-Step, Intermarché eller Lotto Soudal altid deltager i.

 

Det er først og fremmest efteråret fra midten af august og frem til begyndelsen af oktober, der er overfyldt med disse løb, mens der er mindre rum for den slags i et forår, hvor Belgien som bekendt er vært for et hav af verdens allerstørste cykelløb. Der er dog enkelte i marts, hvor Le Samyn to dage efter åbningsweekenden skyder showet i gang, og herfra er hullet mellem de største brostensklassikere, hvor Paris-Nice og Tirreno-Adriatico har stjålet stjernernes fokus, traditionelt blevet udfyldt af netop det løb samt Driedaagse van West-Vlaanderen, Nokere Koerse og Bredene-Koksijde Classic, inden WorldTour-løbet i De Panne om nu godt to en halv uge er den næste store belgiske klassiker.

 

Læs også
Agent sammenligner Philipsens tilbud: Så stor er chancen for et skifte

 

Løbene tjener det vigtige formål, at de har været en god chance for mindre ryttere på de store hold til at få en personlig chance, mens stjernerne er travlt beskæftiget på WorldTour-scenen i Frankrig og Italien, samt helt essentiel forberedelse frem mod klassikerne for de mange franske, hollandske og belgiske ProTeams, der kun for enkeltes vedkommende har adgang til de store etapeløb mod syd. Mens stjernerne således finpudser formen på stigninger i Sydeuropa, er det på de vindblæste belgiske veje, at man kan lure hvilke ProTeam-ryttere, der måske kan levere en lille klassikeroverraskelse.

 

I mange år var Driedaagse van West-Vlaanderen som et tre dage langt etapeløb det måske mest betydningsfulde i rækken, men desværre har det lidt en krank skæbne. Først måtte det for et par år siden reduceres til et endagsløb, der dog på sin position om søndagen efter åbningsweekenden stadig havde stærk deltagelse fra flere WordlTour-hold. Det var tillige en del af den nye belgiske løbsserie, Napoleon Games Cycling Cup, der har samlet flere af disse 1.1-løb i en serie, og som nu har skiftet navn til Exterioo Cycling Cup.

 

Desværre kunne det ikke lade sig gøre at holde løbet oven vande, og allerede i 2018 kom det frem, at det fra 2019 ikke længere ville være at finde på kalenderen. Det efterlod imidlertid en perfekt plads for andre løb, for mens WorldTour-holdene alle har travlt i disse dage, er de mindre hold på jagt efter løbskilometer andetsteds.

 

Det var arrangørerne af det relativt nye GP Jean-Pierre Monseré, der greb den chance. De skabte deres begivenhed i 2012 som et af de mange belgiske gadeløb, der ikke er en del af UCI-kalenderen, og som mange andre af den slags løb tiltrak det mange af de belgiske topnavne, der ofte bruger disse løb som god træning i løbsfri perioder. Således gav det i de tidlige år sejre til blandt andre Tom Van Asbroeck, Jurgen Roelandts og Lars Boom, men det kunne alligevel ikke tilfredsstille bagmændene, der havde større planer.

 

Derfor blev løbet rykket op på UCI-kalenderen forud for 2017-sæsonen, men som et 1.2-løb måtte det som pris indse, at det var slut med at tiltrække de store navne. Målet har da også været at avancere i hierarkiet, og det skete forud for 2019-sæsonen, hvor man med oprykningen til 1.1-status sikrede, at der i hvert fald nu er mulighed for at invitere WorldTour-hold. Samtidig har man grebet muligheden for at overtage kalenderens ledige plads, og løbet er endda også blevet en del af Exterioo Cycling Cup, hvor det i år er den anden begivenhed efter Le Samyn og dermed er der sikret tv-dækning.

 

Trods oprykningen kom løbet ikke lovende fra start. I 2019 lykkedes det således kun at få deltagelse af Lotto Soudal fra højeste niveau, og helt galt gik det, da løbet som følge af stormvejr måtte afblæses om morgenen. Det har dog ikke afholdt arrangørerne fra at prøve igen og det endda med en vis succes, da man i 2020 fik deltagelse af begge de belgiske WorldTour-hold, Deceuninck-Quick Step og Lotto Soudal, samt i sidste øjeblik også Bora, selvom løbet stadig ikke har samme appel som forgængeren i Vestflandern, der trods alt havde en vis historie og også havde deltagelse af flere udenlandske storhold. Fremgangen fortsatte heldigvis i 2021, hvor man i tillæg til de nu tre belgiske WorldTour-hold også fik besøg af Cofidis og Qhubeka ASSOS, og igen i 2022, hvor de tre lokale storhold får selskab af Cofidis, DSM og UAE. De ledsages af en meget lang liste af ProTeams, der for manges vedkommende kommer i en skarp opstilling, og de vil alle være sultne efter at gribe chancen for at vinde et stort løb.

 

Sidste år endte det i den klassiske massespurt, og her var der aldrig tvivl om udfaldet, da forhåndsfavoritten Tim Merlier sejrede ganske suverænt. Mark Cavendish blev nr. 2 i sin første spurt i det, der skulle blive en forrygende sæson, mens Timothy Dupont tog den sidste plads på podiet. Merlier starter mandag i Tirreno og skipper sit titelforsvar, og da Cavendish også dropper løbet, bliver Dupont eneste genganger fra sidste års podium.

 

Ruten

Løbet har ikke blot overtaget kalenderplaceringen fra Driedaagse van West-Vlaanderen, det er også et løb af samme type. Langt de fleste af disse belgiske 1.1-løb finder nemlig sted i det relativt flade Flandern, hvor de ofte afvikles på rundstrækninger nær en given værtsby. Her afsøger man mulighederne for at finde, hvad der kan opdrives af små bakker og brosten, men trangen til at benytte rundstrækninger betyder, at man slet ikke kan inkludere de sværhedsgrader, man finder i de flamske storløb. Derfor er de fleste belgiske 1.1-løb relativt flade affærer, hvor det først og fremmest er vejret i kombination med bakker og brosten, der måske kan sætte sprinterne ud af spillet. Hvor man tidligere bare har kørt omgange på en lille rundstrækning med begrænsede udfordringer, forsøger man sig i år med færre omgange på en stor rundstrækning i håb om, at det kan give flere udfordringer

 

Det gælder også for GP Jean-Pierre Monseré, der afvikles på en 203,2 km lang rute, der som noget altså nyt nu alene består af omgange på en meget stor rundstrækning. Den er hele 53,2 km lang og har centrum i den velkendte målby Roeselare, og man skal køre næsten fire omgange. På første omgang starter man dog Hooglede, som ikke er rundstrækningens udgangspunkt, og derfor bliver første omgang en smule amputeret, da man misser den første passage af rundstrækningens første stigning Hoogledeberg.

 

Læs også
Optakt: Liege-Bastogne-Liege

 

Den fulde omgang indledes med, at man kører mod vest og siden nordvest igennem fladlandet ud gennem Roeselare og frem til Hoogledeberg (600 m, 2,6%, max. 4,8%), hvis top passeres for tredje og sidste gang med 47,6 km igen. Derfra snor man sig mod nord og nordvest igennem fladlandet, idet man undervejs passerer startbyen, Hooglede. Næste udfordring kommer i form af Ruidenbergstraat (1 km, 2,1%, max. 5,7%), der sidste gang passeres med 32,5 km igen, inden man snor sig mod nord og nordøst frem til rundstrækningens nordligste punkt.

 

Her drejer man mod syd for at passere en let stigende pavé (1,2 km, 1,5%, max 4,6%, der sidste gang indledes med 27,2 km igen, hvorefter det går skiftevis mod syd, øst og igen syd igennem fladlandet ned til dagens sidste udfordring, brostensstigningen Gitsberg (400 m, 3,3%, max. 5,0%). Fra toppen resterer bare 7,0 km, der efter en kort nedkørsel består af fladt terræn, der leder mod sydøst ned til Roeselare. Finalen er meget kringlet, da der er sving med 4800 m, 3900 m, 3500 m, 3300 m, 2400 m, 2300 m og 1700 m til mål, inden man med 900 m til stregen skal lige igennem en rundkørsel.

 

Løbet byder i alt på 634 højdemeter.

 

I forhold til de seneste udgaver er den væsentligste tilføjelse pavéen og Ruidenberg, der ikke var en del af den gamle rundstrækning.

 

 

 

 

 Deltag i Paris-Nice managerspillet (Starter søndag kl. 13.30)

 Deltag i Tirreno-Adriatico managerspillet (Starter mandag kl. 13.00)
 
Livestream Strade Bianche, Tirreno-Adriatico og Paris-Nice til halv pris

 

Vejret

I et løb som dette er det altid vejret, der har nøglen til udfordringerne, og derfor vil vejrudsigten blive studeret nøje, ikke mindst efter den vindbetingede aflysning i 2019. Denne gang venter der en solrig dag med kun få skyer og en temperatur på 7 grader, men også en jævn til frisk nordøstenvind (17-20 km/t). Det giver på rundstrækningen først sidevind og siden sidemodvind op til det nordligste punkt, hvorefter der vil være sidemedvind næsten hele vejen ind til målbyen, hvor der også vil være sidemedvind over de sidste 3,9 km.

 

Læs også
Pogacar fremhæver Skjelmose med glimt i øjet

 

Favoritterne

Denne optakt bliver grundet travlhed med WorldTour-løbene blot til en mere skitseagtig gennemgang af løbets favoritter.

 

Det kan godt være, at GP Monseré er en relativt ny sag og efter aflysningen i 2019 kun har været afviklet med deltagelse af WorldTour-hold to gange, men ser man på løbets karakter, er der ikke meget nyt under solen. Løbet er et af den slags 1.1-løb, som findes til overflod, særligt i august og september, og som afvikles på rundstrækninger i det relativt flade Flandern. Selvom arrangørerne altid forsøger at finde de bakker, de kan, som det også gælder her, ender den slags løb meget ofte i en massespurt, medmindre vejret vil det anderledes.

 

Det ville det som bekendt i 2019 - faktisk så meget, at løbet slet ikke kunne køres - og måske vil det det også i år. Jeg tror ikke, at den nye rundstrækning kommer til at ændre på løbet. Gitsberg ligger, hvor den plejer, og de nye udfordringer kommer for langt fra mål. Nej, skal vi undgå den klassiske massespurt, skal vi nok have vinden i spil.

 

Den er ikke helt uvæsentlig og fra begyndelsen af pavéen og næsten hele vejen hjem, kan vi måske godt få splittelse. Styrken er i hvert fald lige på grænsen, og hvis den viser sig stærk nok til splittelse, kan det blive et helt anderledes løb. I den slags situationer ser man i denne slags løb nemlig ofte, at det bliver en angrebsfest, hvor en gruppe kan køre hjem, hvis de rigtige hold er repræsenteret.

 

Sandsynligheden taler dog fortsat for en massespurt, selvom den godt kan blive reduceret. Der er nemlig lidt for mange hold, der gerne vil spurte. Det gælder formentlig for Lotto, Intermarché, Sport Vlaanderen,  Bingoal og Arkea, og jeg tror, at de vil være stærke nok til at skabe samling. Der er dog også så mange angrebshold, at man med dette felt og denne vind ikke kan udelukke, at det ender anderledes.

 

Selve spurten er ikke for kompliceret. Der er en meget teknisk passage, men det sidste sving kommer med hele 1700 m til mål, hvorefter der kun er en rundkørsel. Det bør betyde, at positionering ikke nødvendigvis bliver altafgørende.

 

Jeg vælger at pege på Arnaud de Lie. Belgieren bekræftede med sin sejr på Mallorca, at han er et lysende sprintertalent, og han viste endda storform og holdbarhed med sin flotte kørsel i Le Samyn i tirsdags. Derfor vil lidt sidevind formentlig bare være til hans fordel, også fordi Lotto med Florian Vermeersch, Jasper de Buyst og Cedric Beullens har et meget stærkt hold til at støtte ham. Toget med Vermeersch og De Buydt er også et af de to bedste, og den kombination burde være nok til at give endnu en sejr til De Lie. Ender løbet aggressivt, er formstærke Vermeersch og De Buyst også oplagte folk til at gøre det færdigt i en lille guppe.

 

Hans værste rival kan være Gerben Thijssen. Intermarché har opbygget et tog med Julius Johansen og Boy van Poppel omkring ham, og her støttes de endda også af Hugo Page og Tom Devriendt. Thijssen har ikke haft de nemmeste år grundet sine skader, men vi har i Vueltaen set, at hans fart rækker langt i dette felt. Fungerer toget allerede nu, bør han have en god chance for at vinde her. Til et hårdt løb ligner særligt Page, men også Van Poppel og Devriendt gode kandidater.

 

Dette er en stor test af farten hos Hugo Hofstetter. Han er kendt for sin forrygende positionering, men også den manglende fart, der betyder, at han aldrig vinder. Vi ved, at han er i flyvende form lige nu, og hans 3. plads i Kuurne var ganske imponerende. Som altid sidder han formentlig rigtigt, og nu skal han bevise, at farten også fører hele vejen. Til et hårdt løb har Arkea også den spændende og halvhurtige Kevin Vauquelin samt måske Benjamin Declercq.

 

Læs også
Norsgaard på vej til storhold?

 

Quick-Step kommer med en lille trup, der næppe vil køre fuldt for en spurt. Til en spurt har de dog et stærkt kort i unge Ethan Vernon, der også er en af de mest lovende U23-sprintere. Han har stadig til gode at måle sig på dette niveau, men han vandt i Tour de l’Avenir sidste år. Der er formentlig hurtigere folk end ham, men da toget med Stijn Steels, Jannik Steimle , Stan van Tricht og Bert van Lerberghe kan matche Lottos, han sagtens vinde alligevel. Alle fire ryttere fra toget er også fremragende bud på en vinder i et hårdt løb, da de alle er hurtige, og særligt Van Lerberghe viste god form forleden.

 

Sport Vlaanderen har to meget hurtige folk i Sasha Weemaes og Arne Marit. Marit fik en stor skalp med sejren i Morbihan, og Weemaes viste i Belgium Tour og senest på Mallorca, at han er lynhurtig, når han endelig sidder rigtigt. Holdet er svagt, og de skal have held i positionskampen, men jeg tror på, at deres fart kan føre rigtigt langt. Til et hårdt løb kan holdet måske også spille på Kenneth van Rooy.

 

Hos Bingoal vil Timothy Dupont og Stanislaw Aniolkowski sikkert igen begge køre hver deres spurt. Begge viste lovende fart i Valencia, hvor de også positionerede sig godt. Særligt Dupont virkede hurtig i Spanien, men de er ustabile i deres positionering, og der er nok folk, der er en anelse hurtigere. Til et hårdt løb har de også Laurenz Rex .

 

Alpecin kommer med Jakub Mareczko , der med sejren i Antalya viste, at han stadig kan vinde i et felt med sprintere på dette niveau. Som altid skal man dog bekymre sig for hans positionering, men heldigvis er finalen ukompliceret, og han har støtte fra Simon Dehairs og Dries de Bondt. Sidder han rigtigt, har han en reel chance, hvis han spurter som i Tyrkiet. Til et hårdt løb ligner De Bondt, der var flyvende i tirsdags, et af de bedre bud, da han også er hurtig.

 

Hos B&B glæder jeg mig meget til at se Pierre Barbier. Han har ganske mange meget flotte resultater i franske løb, hvor han også har imponeret i positionskampen. Han har ikke megen støtte, og det er en hæmsko, men farten synes at føre ham langt i dette felt.

 

UAE stiller med unge Felix Gross, der endelig får chancen for at køre en spurt. Han har ikke megen erfaring, men har taget nogle sejre i polske løb på lavere niveau. Han lavede også et resultat som lead-out man for Gaviria i Saudi Tour, men hvor han står., er ret svært at vurdere. Toget med Ryan Gibbons, Ivo Oliveira og Rui Oliveira, der alle kan gøre det færdigt i et hårdt løb, særligt sidstnævnte, er også stærkt.

 

Vi skal vel også nævne Bram Welten, der er til start for FDJs udviklingshold. De har mange hurtige folk med Samuel Watson, Jensen Plowright, Rait Ärm og ikke mindst Laurence Pithie til at sætte ham op, men de mangler erfaring. Welten har god fart, men jeg tvivler på, at han vil sidde rigtigt, da han er positioneringssvag. Til et hårdt løb kunne Pithie blive spændende.

 

DSM vil formentlig spurte med Sam Welsford eller Marius Mayrhofer . Sidstnævnte mangler nok farten, men jeg vil gerne se Welsford spurte. Han har vist sig fint frem i Tour Down Under, og i årets første løb har han været meget mere holdbar end ventet. Jeg er dog usikker på, om det unge tog kan positionere sig. Holdet har også Jonas Hvideberg, der har kørt stærkt i år og kan begå sig i et hårdt løb, samt udviklingsholdets hurtige Casper van Uden, Pavel Bittner og Tobias Lund Andresen, der måske kan begå sig, hvis en gruppe kører væk, selvom de fysisk er overmatchet af flere i dette felt.

 

Blandt de øvrige hold har Cofidis Szymon Sajnok til en spurt¸ men han er næppe hurtig nok til at vinde i dette felt, og de har halvhurtige Axel Zingle som en outsider til et hårdt løb. Total vil spurte med Lorrenzo Manzin , der viste overraskende god form i Provence, men nok mangler farten, samt Sandy Dujardin, der vandt den eneste massespurt i Rwanda, men som her nok kun har en chance i en mindre gruppe. Uno-X har Tord Gudmestad og Søren Wærenskjold, men de mangler nok den sidste fart, selvom jeg er ret spændt på at se førstnævnte i dette felt. På kontinentalholdene er der hurtige folk i Gil d’Heygere, Rory Townsend, Michael van Staeyen, Per Müntsermann, Luke Lamperti og Blake Quick, men de kan næppe vinde i dette felt.

 

Læs også
Kæmpetalents skadespause forlænges

 

***** Arnaud de Lie

**** Gerben Thijssen, Hugo Hofstetter

*** Ethan Vernon, Arne Marit, Timothy Dupont, Sasha Weemaes, Jakub Mareczko

** Stanislaw Aniolkowski, Pierre Barbier, Felix Gross, Bram Welten, Sam Welsford, Florian Vermeersch, Dries de Bondt, Bert van Lerberghe, Jannik Steimle, Jasper de Buyst, Kevin Vauquelin

* Szymon Sajnok, Lorrenzo Manzin, Sandy Dujardin, Tord Gudmestad, Søren Wærenskjold, Stan van Tricht, Stijn Steels, Rui Oliveira, Ryan Gibbons, Marius Mayrhofer, Cedric Beullens, Hugo Page, Tom Devriendt, Jonas Hvideberg, Boy van Poppel, Benjamin Declercq, Kenneth van Rooy, Laurenz Rex, Ivo Oliveira, Laurence Pithie, Casper van Uden, Axel Zingle, Rory Townsend, Michael van Staeyen Blake Quick, Gil d’Heygere, Luke Lamperti, Per Münstermann

 

Danskerne

Julius Johansen skal på Intermarché for første gang være en del af det faste tog for Gerben Thijssen, mens Tobias Lund Andresen på DSM formentlig skal køre spurt for Sam Welsford eller Marius Mayrhofer, men måske også kan få lov at køre offensivt.

 

Tidligere udgaver af løbet

Du kan gense Tim Merliers sejr fra 2021 og Fabio Jakobsens sejr fra 2020.

 

 Deltag i Paris-Nice managerspillet (Starter søndag kl. 13.30)

 Deltag i Tirreno-Adriatico managerspillet (Starter mandag kl. 13.00)
 
Livestream Strade Bianche, Tirreno-Adriatico og Paris-Nice til halv pris

Arnaud de Lie
Gerben Thijssen, Hugo Hofstetter
Ethan Vernon, Arne Marit, Timothy Dupont, Sasha Weemaes, Jakub Mareczko
Stanislaw Aniolkowski, Pierre Barbier, Felix Gross, Bram Welten, Sam Welsford, Florian Vermeersch, Dries de Bondt, Bert van Lerberghe, Jannik Steimle, Jasper de Buyst, Kevin Vauquelin
Szymon Sajnok, Lorrenzo Manzin, Sandy Dujardin, Tord Gudmestad, Søren Wærenskjold, Stan van Tricht, Stijn Steels, Rui Oliveira, Ryan Gibbons, Marius Mayrhofer, Cedric Beullens, Hugo Page, Tom Devriendt, Jonas Hvideberg, Boy van Poppel, Benjamin Declercq, Kenneth van Rooy, Laurenz Rex, Ivo Oliveira, Laurence Pithie, Casper van Uden, Axel Zingle, Rory Townsend, Michael van Staeyen Blake Quick, Gil d’Heygere, Luke Lamperti, Per Münstermann
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
GP Monseré
Nyheder
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?