Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

Optakt: Hammer Series Limburg
31. maj 2018 22:13 af Emil AxelgaardFoto: Sirotti

Cykelsporten er kendt som en relativt konservativ sportsgren, hvor specielt landevejsdelen gør en dyd ud af at respektere traditionerne. Det blev der lavet om grundigt om på sidste år, hvor et helt nyt og revolutionerende koncept afprøvedes i den første udgave af Hammer Series, hvor nogle af cykelsportens stærkeste mandskaber over tre dage testedes i tre forskellige discipliner, inden en samlet vinder kåredes efter et afsluttende holdløb. Begivenheden var en stor succes, der i år gentages i hele tre afdelinger, og efter første runde i Stavanger i sidste uge går det allerede løs igen fra fredag, når man for andet år i træk vender tilbage til Limburg. For en gangs skyld er det altså et hold og ikke en enkelt rytter, der vil stå øverst på podiet, når Holland kroner årets anden vinder af en løbsserie, der på sigt skal være med til at sikre større økonomisk stabilitet for de professionelle hold.

Løbets rolle og historie

I de senere år har der været mange overvejelser om, hvordan man kan styrke det meget skrøbelige grundlag under cykelsportens mandskaber, der som bekendt kan leve en ganske usikker tilværelse. Specielt har mange managere haft blik på de bugnende tv-indtægter fra de største løb, men ikke overraskende har de magtfulde arrangører ikke været villige til at åbne for kasserne.

 

I erkendelse af deres relativt svage magtposition har holdene forsøgt at forene kræfterne. Det er mest tydeligt kommet til udtryk i organisationen Velon, der har samlet et flertal af WorldTour-hold og allerede har haft en del succes. Initiativer som live-data fra løbene samt samarbejder med løbsarrangører om at garantere startfelter af en vis kvalitet har allerede bidraget til at etablere organisationen som en vis magtfaktor, der på sigt håber at kunne skabe et solidt økonomisk fundament under mandskaberne og gøre dem mindre afhængige af de til tider ret flygtige sponsorindtægter.

 

Hidtil har Velon imidlertid primært ageret som samarbejdspartner for allerede etablerede begivenheder. Det lavedes der om på i sidste år, hvor organisationen sprang ud som selvstændig arrangør. Det skete med afviklingen af den første udgave af Hammer Series, som man på sigt håber kan udvikle sig til en større løbsserie, der over flere afdelinger både kan revolutionere den ellers så konservative landevejscykling og samtidig bidrage med indtægter, der vil skæppe godt i kassen hos de deltagende mandskaber.

 

Det kræver blot et enkelt blik på UCI-kalenderen at indse, hvor lidt eksperimenterende landevejssporten er. Samtlige begivenheder på den internationale terminsliste afvikles efter det samme grundlæggende koncept, der i det store hele har været uforandret siden sportens helt spæde start for mere end hundrede år siden. Der har været meget få forsøg med alternative løbsformer eller regler, og grundlæggende er sporten baseret på det basale koncept, at det enten handler om at komme først i et linjeløb eller køre hurtigst på en enkeltstart eller et holdløb.

 

Velon vil med den nye serie forsøge at nytænke sporten og introducere et helt nyt koncept. Ideen er, at de forskellige afdelinger i Hammer Series skal afvikles efter samme model, hvor holdene over tre dage testes i tre forskellige discipliner, inden en samlet vinder kåres. Over de to første dage handler det om at score point i to rundstrækningsløb, hvor der den ene dag dystes i bakkespurter på en kuperet rute, mens sprinterne kommer til fadet den anden dag, hvor spurterne ligger på en helt flad rute. De optjente point omregnes herefter til et forspring til det afsluttende holdløb, der afvikles som et forfølgelsesløb. Det skulle gerne give anledning til en medrivende finale, hvor første hold over stregen kan krones som samlet vinder af begivenheden.

 

Da holdene selv er arrangører, er det ikke overraskende, at der blev gjort meget for at skabe en hype om arrangementet. De fleste mandskaber mødte op med flere stjerner, og det var nærmest uhørt, at en helt ny begivenhed kunne tiltrække et så stærkt felt. Samtidig blev der på de sociale medier ført massiv kampagne for begivenheden, der fik stor opmærksomhed. Mange fulgte med, da der på nettet ganske gratis live-streamedes fra løbet.

 

Debuten foregik i den hollandske Limburg-provins, der er kendt som et af Europas cykelsportsmekkaer, og efter en succesrig start, har man i år været i stand til at udvide serien til hele tre begivenheder. Det hele indledtes i sidste uge, da første afdeling afvikledes i norske Stavanger, hvor man havde slået sig sammen med arrangørerne af Tour des Fjords om sammen at afvikle de to begivenheder i samme uge og dermed skabe et boost til dem begge. I denne uge går det atter løs i Limburg, inden det hele rundes af i Hong Kong til oktober, hvor man dog skal nytænke konceptet, da der kun køres over en dag. I de oprindelige planer taltes om tre årlige løb, men det er fortsat uklart, hvorvidt der vil være tale om faste lokationer, eller om løbene vil gå på tur mellem forskellige lande og regioner.

 

I første omgang er initiativet blevet budt velkommen fra officielt hold af UCI, der lynhurtigt gav den nye begivenhed 2.1-status på den internationale kalender, og det vidner om, at også det internationale forbund er klar til nytænkning. Et så nyt koncept må imidlertid formodes at skulle undergå nogen forandring, inden det finder sit rette format, og de første udgaver vil således utvivlsomt have karakter af et eksperiment. Reglerne vil sikkert blive justeret fremover, men Velon håber, at den første weekend i juni 2017 markerede starten på en nyskabelse, der vil være med til for altid at forandre sporten og på sigt styrke det alt for skrøbelige fundament under de hold, der udgør cykelsportens base.

 

Sidste år tog Sky sejren i den første udgave af løbet efter en dramatisk finale. En genfødt Carlos Betancur havde nærmest ene mand sikret Movistar sejren i det indledende Hammer Climb, inden Trek vandt det efterfølgende Hammer Sprint, hvor Movistar til gengæld sluttede næsten sidst. Det hele endte i et fantastisk medrivende forfølgelsesløb i Hammer Chase, hvor Sky og Sunweb i bogstaveligste forstand nåede målstregen samtidig og derfor direkte måtte spurte om sejren i en meget sjælden holdløbssprint. Briterne sejrede foran tyskerne, mens Orica-Scott sluttede på tredjepladsen, og de er alle tre med igen i år, hvor de alle håber at følge op på sidste års succes samt den lovende start i Stavanger, hvor de sluttede som hhv. nr. 5, 2 og 1.

 

Ruten og reglerne

Hammer Series afvikles efter et helt nyt koncept, der i sin essens bryder grundlæggende med det, vi kender fra mere end 100 års landevejscykling. Ved at kombinere et point- og et tidsbaseret system har an etableret et regelsæt, der i højere grad minder om det, der kendes fra banen. En af banesportens udfordringer har imidlertid været, at regelsættet ofte har været kompliceret og gjort sporten mindre tilgængelig for et bredere publikum. Det er en oplagt risiko, at noget tilsvarende kan ske for den nye løbsserie, der har forsøgt at designe et helt nyt koncept, som helt sikkert kræver en del tilvænning for såvel ryttere og hold som publikum.

 

Løbet afvikles over tre dage. Fredag gælder det det såkaldte Hammer Climb, der afvikles som et rundstrækningsløb på en kuperet rute, hvor der skal scores point i diverse bakkespurter. Dagen efter gælder det Hammer Sprint, hvor den grundlæggende ide er den samme, men hvor ruten og dermed spurterne er flade. Det hele afsluttes i søndagens Hammer Chase, der er et forfølgelsesløb mellem holdene, hvor tidsforskellene er baseret på de point, der er opnået de første to dage. Herefter er ideen simpel: første hold over stregen har vundet konkurrencen.

 

Holdene har på forhånd udtaget trupper på op til syv ryttere. Herfra skal de hver dag udvælge fem mand, der skal repræsentere holdet i dagens disciplin. Det betyder, at man skal sammensætte en alsidig bruttotrup, der både har eksplosive puncheurs, som kan spurte på bakkerne om fredagen, sprintere, der kan score point om lørdagen, og temporyttere, der kan sikre, at man kan tage den samlede sejr i det afsluttende forfølgelsesløb.

 

Dag 1: Hammer Climb

Hammer Climb afvikles som et rundstrækningsløb på en 7 km lang rundstrækning, der skal køres i alt 11 gange i det 77 km lange løb. Løbet afvikles i Vaals, der ligger, hvor grænserne mellem Holland, Belgien og Tyskland mødes. Den indeholder to stigninger: en første, der stiger med 4,2% over 900 m, og som når et maksimum på 8,1%, samt en anden, der stiger med 5,3% over 2000 m og når et maksimum på 8,5%. Den første bakke starter efter 3 km, mens den anden udgør de sidste 2 km af den 7 km lange rundstrækning. Den er stejlest i bunden og flader ud mod toppen. Rundstrækningens første del er relativt teknisk, mens den midterste del er relativt enkel. Den sidste del er igen kompliceret med tre hårnålesving på den afsluttende bakke. Ruten er den samme som sidste år.

 

Efter hver omgang vil der være point til de 10 første ryttere over stregen efter følgende skala:

 

  1. 10 point
  2. 8,1 point
  3. 6,6 point
  4. 5,3 point
  5. 4,3 point
  6. 3,5 point
  7. 2,8 point
  8. 2,3 point
  9. 1,9 point
  10. 1,5 point

 

Der vil være dobbelt antal point på spil efter 3., 7. og 11. omgang. Det vindende hold er det, der har scoret flest point ved løbets afslutning.

 

 

 

Dag 2: Hammer Sprint

Lørdag gælder det Hammer Sprint, der afvikles efter helt samme regler som Hammer Climb. Den eneste forskel er, at ruten er ændret, og at løbet i stedet afvikles på en 12,4 km lang rundstrækning, der skal køres i alt 8 gange i et 99,2 km langt løb og er næsten helt flad. Den er henlagt til Sittard-Geelen og har i alt 8 sving, primært i den indledende del, men består primært af lange, lige veje. Det sidste sving kommer med 600 m til stregen. Denne gang er det dobbelte antal point på spil efter 2., 5. og 8. omgang. Ruten er den samme som sidste år.

 

 

 

Dag 3: Hammer Chase

Søndag gælder det den afgørende disciplin, Hammer Chase, der er et 44,7 km langt holdløb. Det afvikles over 3 omgange på en 14,9 km lang rundstrækning i Sittard-Geelen. Der er blot tale om en forlænget udgave af den rundstrækning, der vil blive benyttet til Hammer Sprint, og ruten er derfor næsten helt flad, men har hele 12 sving pr. omgang. Ruten er den samme som sidste år.

 

Etapen afvikles som et forfølgelsesløb, hvor rækkefølgen og tidsforskellene bestemmes af resultaterne fra de foregående dage. Først fastlægges en grundrækkefølge på baggrund af summen af placeringerne i Hammer Climb og Hammer Sprint, og det er således det hold, der har den laveste sum, der får lov til at starte sidst. Er der pointlighed, afgøres rækkefølgen af det hold, der scoret flest point sammenlagt i alle spurter i de to discipliner.

 

Dernæst fastlægges tidsforskellene. På baggrund af den etablerede rækkefølge fastlægges afstande baseret på den såkaldte basistabel. Holdene inddeles i to grupper på hver syv. Kun de 7 bedste er med i kampen om den samlede sejr i Hammer Series, men de øvrige hold er stadig med i kampen om etapesejren, der afgøres efter de almindelige regler for en holdtidskørsel. Vinderen af Hammer Series er imidlertid det hold, der først når stregen i forfølgelsesløbet blandt de syv, der har kvalificeret sig til finalen.

 

 

 

Favoritterne

Et helt nyt koncept, en helt ny løbsform og helt nye regler betyder, at folk stadig er ganske famlende i forhold til at finde ud af, hvilken taktik der er mest hensigtsmæssig, og hvordan man mest optimalt sammensætter et hold. Det er klart, at løbet i sidste ende afgøres af Hammer Chase, der derfor fremstår som den vigtigste disciplin. Men hvad hjælper et stærkt hold af temporyttere, hvis man end ikke kommer i top 8 og således kvalificerer sig til finalen? Ellers hvis man scorer så få point i de to spurtdiscipliner, at man har alt for meget tid at hente på søndag? Og er det nok at kunne sig begå sig i den ene af de to indledende løb, eller skal man være med fremme i begge?

 

Efter to udgaver af løbet er vi imidlertid nu blevet en anelse klogere. Først og fremmest er det blevet tydeligt, at aggression er en væsentlig egenskab, hvis man vil være med fremme de første to dage. Det handler ikke om at stille til start med en supersprinter til lørdagens løb og en verdensklassepuncheur til fredagens indledning, for det er meget sjældent, at et stort felt spurter om pointene. I stedet er det ofte diverse udbrud, der undervejs støvsuger en stor del af pointene, og derfor er det afgørende at have nogle stærke typer, der kan sidde foran i et par runder på den kuperede rute fredag eller den flade rute lørdag og samtidig besidder så god en spurt, at man kan tage for sig af retterne undervejs. Samtidig er det slet ikke nok blot at have én god afslutter på holdet, da det er ganske umuligt at være med fremme gennem et helt løb, hvorfor en vis bredde er helt afgørende. Endelig er det blevet tydeligt, at der trods alt er grænser for, hvor meget man kan hente på det afsluttende holdløb, og derfor skal man starte som et af de første mandskaber søndag, hvis man vil have en chance.

 

Mens det ikke var så vanskeligt at udpege favoritter til Hammer Stavanger i sidste uge, synes det denne gang at være betydeligt mere åbent, blandt andet fordi der er ganske få gengangere fra sidste uges løb. Særligt er det markant, at der er få meget stærke holdløbsløb. På papiret er det særligt Mitchelton-Scott, der kommer med et fremragende mandskab til søndagens finale, men de stiller til gengæld med nogle tunge drenge, der kan få det vanskeligt i Hammer Climb.

 

Efter nogen overvejelse vil vi i stedet pege på BMC som vores favoritter. I de tidligere udgaver er amerikanerne stillet til start med nogle fremragende tempohold, men de har været sat for langt tilbage i de to pointdiscipliner til at kunne køre med om sejren. Denne gang har de skiftet taktik og kommer med et meget alsidigt hold, der er som skabt til dette løb. I Greg Van Avermaet har man måske den allerbedste mand til Hammer Climb, og med Simon Gerrans, Loic Vliegen og måske sågar Jurgen Roelandts har man samtidig en bredde, der betyder, at man sagtens kan ende med at vinde den disciplin. Dagen efter er Roelandts, Gerrans og Van Avermaet alle hurtige folk, der måske ikke er klassiske sprintere, men som til gengæld er så stærke, at de er guld værd i den form for aggressive løb, vi har set hidtil. Slutteligt kan man med de to specialister Miles Scotson og Nathan Van Hooydonck samt Van Avermaet og Roelants, der begge er solide i et holdløb, gøre det hele færdigt søndag, og derfor tror vi, at amerikanerne løber med sejren.

 

Mitchelton-Scott sejrede i Stavanger, men kommer her med et næsten helt nyt hold. Det er dog alligevel et fremragende mandskab, der i Caleb Ewan har feltets hurtigste mand. Sammen med Luka Mezgec, Roger Kluge og til dels Jack Bauer udgør han en fremragende gruppe af sprintere, der giver australierne store muligheder for at vinde Hammer Sprint. Samtidig har med Bauer, Luke Durbirdge, Michael Hepburn og Kluge det måske bedste hold til Hammer Chase. Den store udfordring er Hammer Climb, hvor det formentlig vil være op til Durbridge, Bauer, Mezgec og Ewan, der i Californien klatrede chokerende godt at score pointene. Formentlig vil de dog komme til kort her, og et skidt resultat på førstedagen kan sende dem så langt tilbage, at det bliver svært at vinde samlet.

 

Quick-Step har aldrig været med helt fremme i denne disciplin, der ellers burde passe dem fremragende. Måske kan det ændre sig denne gang. I hvert fald har de et alsidigt hold, der kan gøre sig gældende alle dagene. I Hammer Climb kan de sætte deres lid til supertalentet Enric Mas og forhåbentlig også Jhonatan Narvaez, der dog ikke har været skræmmende på det seneste. I Hammer Spring har man i talentfulde Alvaro Hodeg en supersprinter, ligesom også Yves Lampaert er en god afslutter på flad vej. Endelig har man til holdløbet to store motorer i Lampaert og Kasper Asgreen, og dermed har man også gode muligheder for at gøre det hele færdigt på søndag.

 

Sunweb er blevet nr. 2 ide to foregående udgaver og burde også kunne være med fremme denne gang. Den lokale helt Tom Dumoulin samt Sam Oomen stiller til start i Hammer Climb, hvor Dumoulin trods Giro-træthed sidste år var med til at score et hav af point. Også Louis Vervaeke, Michael Storer og Jai Hindley er fremragende klatrere, og holdet har et af de allerbedste mandskaber til fredagens løb. I Max Walscheid har man en sprinter, der skal slås med Ewan om status som feltets hurtigste, og også Edward Theuns er en fremragende afslutter, der giver holdet muligheder i Hammer Sprint. Det store problem bliver at forsvare et forspring i Hammer Chase, hvor man uden Dumoulin og Oomen, der skal hvile sig, ikke står specielt stærkt. Det kræver formentlig en fremragende præstation de første to dage, samt at man ikke jagtes af et superhold, hvis man skal vinde samlet.

 

Det bliver ganske interessant at se, hvad LottoNL-Jumbo, der kommer med stor del af deres Giro-trup, kan drive det til. I formstærke Enrico Battaglin har man en klasserytter til Hammer Climb, hvor også Robert Gesink kan gøre det godt. Battaglin og især Danny Van Poppel burde kunne score en del i Hammer Sprint, og man kunne dermed meget vel forestille sig, at hollænderne vil være blandt de sidst startende søndag. Problemet er desværre, at man mangler tempospecialister, og for dem gælder derfor også, at de øvrige resultater skal flaske sig, så de ikke jagtes af alt for stærke mandskaber.

 

Sky stiller til start som forsvarende mestre og har også gode chancer for at være med fremme igen denne gang. I Diego Rosa og Pavel Sivakov har man et par glimrende klatrere til Hammer Climb, hvor også Leonardo Basso og Owain Doull kan gøre sig gældende, men man mangler den superpuncheur, der kan give et absolut topresultat. Med Doull, Basso, Chris Lawless og Jonathan Dibben har man imidlertid fire meget hurtige folk til Hammer Sprint, hvor briterne må høre til blandt topfavoritterne. Til gengæld kan det halte lidt i det afsluttende holdløb, hvor kun Dibben kan regnes som rigtig specialist, og det kan gøre det vanskeligt at vinde.

 

Trek stiller med et fantastisk hold til Hammer Sprint, hvor John Degenkolb, Boy Van Poppel og Alex Frame alle kan score et hav af point. Med mindre Degenkolb har fundet sine bedste klatreben, får holdet det dog svært i Hammer Climb, hvor kun Nicola Conci, der bestemt ikke er eksplosiv, er komfortabel på stigningerne. Holdløbsholdet er fornuftigt med mange tunge drenge, men man mangler formentlig de helt store specialister til at køre med helt fremme.

 

Lotto Soudal har med Tim Wellens og Bjorg Lambrecht et virkeligt klassemandskab til Hammer Climb, som de har en reel chance for at vinde. Med Moreno Hofland og Enzo Wouters har man også et par afsluttere til Hammer Sprint, men her vil man næppe være med helt i front. Den største udfordring for holdet er dog holdløbet, hvor man ikke synes at have styrken til at kunne gøre arbejdet færdigt.

 

Endelig vil vi pege på Bora-hansgrohe. Tyskerne har med Matteo Pelucchi, Michal Kolar og Erik Baska et par glimrende sprintere, der giver gode muligheder i Hammer Sprint. Gregor Muhlberger udgør til gengæld en ganske vist solid enmandshær i Hammer Climb, og fredagens løb er derfor en udfordring. Med Maciej Bodnar som motor har man et fornuftigt hold til holdløbet, men dog næppe et, der er stærkt nok til køre med helt i front.

 

OPDATERING: Quick-Step stiller til start med Philippe Gilbert, hvilket øger deres chancer i alle tre discipliner betydeligt.

 

OPDATERING 2: LottoNL-Jumbo har fjernet Enrico Battaglin fra startlisten, men i stedet tilføjet Koen Bouwman. Det er en lille svækkelse i Hammer Climb, en stor svækkelse i Hammer Sprint og en markant forstærkning i Hammer Chase.

 

***** BMC

**** Mitchelton-Scott, Quick-Step

*** Sunweb, LottoNL-Jumbo, Sky

** Trek, Lotto Soudal, Bora-hansgrohe

* Bahrain-Merida, Nippo Vini Fantini, Israel Cycling Academy

 

Danskerne

Matti Breschel stiller igen til start for EF-mandskabet, der dog ligesom i Stavanger næppe kan gøre sig gældende. Kasper Asgreen burde være et stærkt kort for Quick-Step efter en lovende indsats i Stavanger, og særligt i holdløbet skal han være med til endelig at bringe belgierne til tops i disciplinen. Lasse Norman er til start for Aqua Blue Sport, der dog ventes at få det svært særligt i Hammer Climb.

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

GP Stad Zottegem(1.1) 21/08

Veenendaal-Veenendaal Cla...(1.1) 22/08

Tour du Poitou Charentes(2.1) 21/08-24/08

GP Stad Zottegem(1.1) 21/08

Tour du Poitou Charentes(2.1) 21/08-24/08

Veenendaal-Veenendaal Cla...(1.1) 22/08

Deutschland Tour(2.1) 23/08-26/08

Great War Remembrance Race(1.1) 24/08

GP de Plouay - Lorient Ag...(1.WWT) 25/08

Vuelta a España(2.UWT) 25/08-16/09

Omloop Mandel-Leie-Scheld...(1.1) 25/08

Trofeo Comune di Vertova(1.1) 25/08

Bretagne Classic - Ouest-...(1.UWT) 26/08

Trofeo Emilio Paganessi(1.1) 26/08

Boels Ladies Tour(2.WWT) 28/08-02/09

Druivenkoers - Overijse(1.1) 29/08

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

BMC Racing Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Quick-Step Floors

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First-Drapac

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team LottoNL-Jumbo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »