Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

Optakt: Trofeo Pollenca-Port d’Andratx

Optakt: Trofeo Pollenca-Port d’Andratx

31. januar 2020 18:42Foto: Photo Gomez Sport

Ventetiden er endelig ovre! På torsdag indledes den europæiske sæson, når rytterne begiver sig ud på det første af fire endagsløb i løbsserien Challenge Mallorca. De fire begivenheder er ganske vist mest en chance for at forberede sig på større mål, men deres blanding af stigninger og spurtafgørelser giver alle en chance for at fjerne noget af presset tidligt på sæsonen ved at sikre sig en vigtig sejr straks fra start.

Løbets rolle og historie

For sjette år i træk afvikles en af de mest populære forberedelsesbegivenheder, den fire dage lange løbsserie Challenge Mallorca, en uge tidligere end tidligere, og dermed markerer den igen i år starten på den europæiske sæson, der tidligere blev indledt med GP d’Ouverture La Marseillaise i Frankrig. På denne tid af året er Europa egentlig ikke velegnet til cykelløb, men øen Mallorca tilbyder som regel fornuftige forhold for rytterne til deres sæsonåbning, hvor de testes med et spændende mix af fire endagsløb, der har lidt for enhver smag og med placering 1.1-kategorien tilbyder ganske mange ranglistepoint.

 

Det er ikke overraskende, at løbsserien er meget populær blandt holdene. Mallorca er et foretrukket træningssted på denne tid af året, og mange hold bruger de fire løb til at teste formen ved afslutningen på deres sidste store træningslejr forud for sæsonen. Som de fleste andre løb på denne tid af året er løbene ofte blevet aflyst eller forkortet, men generelt har vejrforholdene været gunstige. Det kan imidlertid ikke siges om den økonomiske situation, idet serien har kæmpet hårdt for overlevelse og flere gange har haft en usikker fremtid. Den er blevet forkortet fra fem til fire løb, men selvom startlisten måske ikke er helt så prangende som tidligere, er det lykkedes at forblive en uundværlig del af forberedelserne for mange hold og at tiltrække mange af sportens allerstørste navne.

 

Med en voldsom kaptailindsprøjtning fra de lokale turismemyndigheder blev serien etableret i 1992, hvorefter det i tre år var en begivenhed kun for spanske hold. Det ændredes i 1995, hvor man for første gang inviterede udenlandske mandskaber, og det havde straks appel, da store hold som Telekom og TVM meldte deres ankomst. Man måtte dog vente til 1998, inden det også lykkedes at få en rytter fra et udenlandsk hold som samlet vinder, da Leon Van Bon fra Rabobank sejrede. Selvom det samlede klassement ikke nyder den store prestige, viser vinderlistens store navne som Laurent Jalabert, Alex Zülle, Alejandro Valverde, Luis Leon Sanchez og Philippe Gilbert, at der er tale om en begivenhed med en stærk appel til sportens største navne.

 

Løbsserien er ikke et etapeløb, idet holdene har en bruttotrup, hvorfra de kan udvælge rytterne til hvert enkelt løb. Det betyder, at startlisterne til de enkelte løb først er kendt mindre end 24 timer før starten, idet mange hold foretager den endelige udvælgelse i sidste øjeblik baseret på den foregående dags udfald. Der er ganske vist et klassement for de ryttere, der gennemfører alle fire løb, men det har ikke meget prestige. I stedet vælger rytterne de løb, der passer dem bedst, og der er altid noget for dem alle. I gamle dage var de første to løb tilpasset sprinterne, inden rytterne ramte bjergene i de sidste to løb, men sådan har det ikke været i de seneste seks år, hvor to kuperede dage har været omkranset af to flade sprinteraffærer.

 

Løbsserien har altid haft mindst to dage i kuperet terræn, men mens fredagens Trofeo Serra de Tramuntana nu har etableret sig som en årligt tilbagevendende begivenhed, varierer den anden af de to hårde dage betydeligt. Man syntes imidlertid i de senere år at have fundet to ruter at veksle imellem. I 2015 og 2017 havde man således en afslutning på den korte Mirador des Colomer-stigning, mens man i 2016 og 2018 benyttede en lidt lettere, men dog stadig stærkt kuperede rute. Det ændredes der på i 2019, hvor ruten vendtes rundt og i stedet bragte feltet fra Andratx til Lloseta, hvilket gav anledning til en lettere finale. I år vender man tilbage til modellen fra 2016 og 2018, men som noget nyt slutter man ikke inde i Andratx, men derimod på toppen af en kort stigning i udkanten af byen.

 

Sidste år var der spænding om, hvor vanskelig den nye rute ville være, men mens sprinterne lurede på deres chance, var det en klatrer, der vandt. Emanuel Buchmann indledte sin gennembrudssæson på spektakulær vis ved at køre alene hjem langt udefra, og han kunne ikke hentes igen af Tim Wellens, Bauke Mollema og Pieter Weening, der satte efter, men krydsede stregen i den rækkefølge. Buchmann vender tilbage for at forsvare titlen, men denne gang er der ingen Mollema, Wellens, der for første gang i mange år skipper hele løbsserien, eller Weening, der slet ikke har kontrakt for denne sæson.

 

Ruten

Som sagt benyttede man i 2015 og 2017 en finale på Mirador des Colomer-stigningen, mens man i 2016 og 2018 ikke sluttede på en stigning, men derimod brugte en halvhård rute mellem byerne Lloseta og Andratx. Efter sidste års eksperiment vender man i år tilbage modellen fra de lige år, selvom starten denne gang er flyttet fra Lloseta til Pollenca. Alligevel får løbet et helt nyt twist med afslutningen på en lille bakke i udkanten af Port d’Andratx, hvilket gør løbet til det eneste i årets løbsserie med afslutning på en stigning.

 

I alt skal der køres 168,9 km, der fører feltet fra Pollenca til Port d’Andratx. Der er tale om to kystbyer ved den nordvestlige kyst, der ligger lige ved siden af øens mest kuperede terræn. I alt væsentligt består løbet af en lang tur mod sydvest ned langs vandet, men undervejs skal man flere gange en tur ind i bjergene. Fra starten i Pollenca lægges der dog roligt ud med en omgang på en helt flad 35,7 km lang rundstrækning, inden man kører mod sydvest ned langs vandet. Man holder sig dog et stykke inde i landet og skal derfor hurtigt over kategori 2-stigningen Coll de Femenias (7,5 km, 5,6%), der er stejl med 6-8% over de første 4 km, men derefter er betydeligt lettere. Toppen rundes efter 50,0 km, men der venter ingen nedkørsel. I stedet skal man over en bakke (3,1 km, 5,5%), inden et småkuperet stykke leder frem til øens mest ikoniske stigning, kategori 2-bjerget Coll de Puig Major (8,5 km, 4,1%), der herfra dog er en let stigning med kun en enkelt stejlere kilometer på 7,8%.

 

Toppen i 886 m højde rundes efter 72,6 km, hvorefter en lang, teknisk nedkørsel fører ned til kystbyen Soller, der nås efter 87,4 km. Her kører man med det samme videre mod sydvest op over kategori 3-stigningen Coll den Bleda (3,8 km, 5,4%), der er jævn, men tager fat med 7,0% over de sidste 800 m. Toppen rundes efter 92,2 km, inden småkuperet terræn leder frem til kategori 2-stigningen Coll e de sa Pedrissa-Can Costa (4,9 km, 4,3%), der ligeledes er en jævn og ikke specielt stejl stigning med top efter 105,7 km. Herefter kører man direkte ind på kategori 3-stigningen Coll den Claret (2,6 km, 4,8%).

 

Fra toppen resterer stadig 58,6 km, og de er betydeligt lettere. Først fører en teknisk nedkørsel tilbage til kysten, og derefter følges den uhyre snoede kystvej videre mod sydvest. Der er ingen kategoriserede stigninger, men to mindre bakker på den kuperede vej, en første (3,9 km, 4,6%) med top efter 134 km og derefter Coll de Sa Gramola (3,7 km, 4,4%) med top efter 141 km, inden en nedkørsel leder mod syd ned til byen Andratx.

 

I Andratx kører slår man en sløjfe ved at køre mod nordøst op ad en bakke (1,6 km, 8,3%) med top efter 149 km, inden et længere let faldende stykke leder mod sydvest og syd ned til kysten. Her følges den relativt flade og snoede kystvej mod vest og nordøst, inden man rammer den kuperede finale i udkanten Port d’Andratx. Med 6 km igen når man toppen af en bakke (1,2 km, 5,4%), hvorefter et fladt stykke og en nedkørsel leder frem til den sidste stigning, der over 2,3 km stiger med hele 8,9%, herunder 9,3% på den sidste kilometer, hvor det flader ud over de sidste 100-200 m. Man følger en snoet vej med et par tidlige hårnålesving, men på den sidste halvdel bugter vejen sig kun let bortset fra et enkelt sving med 1,1 km igen.

 

Løbet byder på i alt 3416 højdemeter.

 

 

 

 

Vejret

Det fantastiske forårsvejr fortsætter ugen ud. Også lørdag bliver en perfekt cykeldag med kun få skyer og en temperatur på 18 grader. Vinden vil blot være svag til let og komme fra først sydvest og siden vest. Det giver mod- og sidemodvind stort set hele dagen. Også til slut vil der være sidemodvind i forbindelse med indløbet til stigningen, men her vil der til gengæld være sidevind på første halvdel, indtil man får sidemod- og modvind på den sidste halvdel.

 

Favoritterne

Det tredje løb i serien er det, der har undergået flest forandringer, der har givet anledning til forskellige afslutninger fra år til år, og denne gang er der tale om en total nyskabelse. Det skaber som udgangspunkt lidt usikkerhed om forventningerne, men der er nu ikke meget hokuspokus over det nye format. Det faktum, at man som noget nyt slutter på en stigning, gør det hele langt mere forudsigeligt, og det taktiske element bliver mindre udtalt. I stedet er det meget sandsynligt, at det er benene, der vil komme til at tale til sidst.

 

Når man slutter i Andratx-området og altså kører fra nord til syd, ligger Puig Major altid tidligt på ruten, mens det i andre udgaver har været omvendt, hvormed klatreudfordringerne har været koncentreret til sidst. Nu ligger vanskelighederne i alt væsentligt samlet over de første 110 km, og selvom den sidste del bestemt ikke er flad - der er trods alt i alt næsten 3500 højdemeter på programmet - er det klart den letteste del. Med undtagelse af den lille mur med ca. 20 km igen er bakkerne ikke stejle, og særligt indløbet mod målbakken er let.

 

Derfor peger meget i retning af, at det skal afgøres på den sidste stigning. Den er til gengæld noget af en udfordring og lang stejlere, end man normalt ser det på Mallorca. Ganske vist er det en kort sag, men stigningsprocenter på ca. 9 kan gøre forskelle. Det ændrer dog ikke på, at det stadig er en relativt eksplosiv sag, som ikke passer godt til dieselklatrerne.

 

Som ventet blev dagens løb et opgør mellem Movistar og Bora, og via en fremragende nedkørsel fra Puig Major lykkedes det for andet år i træk Emmanuel Buchmann at lægge flyvende fra land på Mallorca. Movistar måtte tage til takke med resterne, og dermed er der lagt op til en stor revanche for det spanske storhold.

 

Igen ligner det et opgør mellem de to i særklasse stærkeste mandskaber. Den sidste eksplosive stigning har navnet Valverde skrevet med fed ud over det hele, og derfor vil Bora formentlig gøre som i dag, hvor de kørte meget offensivt for at lægge pres på spanierne. Det vil de sikkert gøre igen, særligt på bakkerne i den sidste halvdel, og man kan ikke helt udelukke, at Movistar her vil forsøge at sende folk med. Kommer den rette gruppe med begge storholdene med, kan man ikke helt udelukke, at de kan holde hjem.

 

Man må dog formode, at Movistar først og fremmest vil vinde med Valverde, og med det superhold, der stiller til start med, burde det kunne sikres, at favoritterne skal afgøre det til sidst. Her bliver det interessant, om Movistar som i dag lader Marc Soler og Enric Mas angribe, eller om de vælger at kontrollere det for Valverde. I tidligere år har Valverde tabt disse mallorcanske bakkefinaler på grund af et svagt hold, men denne gang har han ressoucerne til at blive sat perfekt op.

 

Derfor peger jeg igen på Alejandro Valverde som favorit. Det er altid svært at få et klart billede af styrkeforholdet i løb, der ikke er tv-dækket, men det forlyder, at Valverde relativt let kørte op til Buchmann og Soler på Puig Major. Ligesom i 2018 tabte han løbet på nedkørslen, hvor han ikke tog risici, og der er således intet, der typer på, at Valverde er i form. Der findes ikke mange, der kan slå Valverde på en kort, stejl stigning som denne, og vælger Movistar at køre kontrollerende med en formstærk Soler og Mas, kan de sætte spanieren op til en spurt. Modvinden gør det endnu sværere at gøre forskelle, og kommer det til sidst an på punch på de sidste meter, er det svært at tro, at Valverde ikke med sit slangehug tager sæsonens første sejr.

 

Den værste rival må naturligvis være Emmanuel Buchmann. Ligesom i 2019 er tyskeren flyvende fra sæsonstart, og han viste sine klatreben, da han og Soler kørte væk på Puig Major. Ganske vist slog han hullet på nedkørslen, men at holde feltet med mange Movistar-ryttere bag sig er ikke nogen ringe bedrift. Buchmann er utvivlsomt i form! Til gengæld passer en kort, eksplosiv stigning slet ikke til den tyske dieselmotor, og det bliver ikke let at slå Valverde i denne afslutning. Er der en rytter, der kan sætte spanieren, må det imidlertid være løbets vel nok bedste og meget formstærke klatrer.

 

Forud for i dag var der tvivl om, hvorvidt Marc Soler er i form, men det fik han hurtigt besvaret. Spanieren fulgte Buchmanns angreb på Puig Major, inden Valverde og Harm Vanhoucke senere fik kontakt. Det tyder på, at han har glimrende ben, men spørgsmålet er, hvor meget frihed han får. Som vi så i dag, handler det dog ikke nødvendigvis bare om Valverde, og Soler kan blive spillet ud både på målbakken eller tidligere. I begge tilfælde synes han at have benene til at gøre det færdigt.

 

Holdets tredje kandidat er naturligvis Enric Mas. Den lokale helt var ikke med, da favoritterne kørte på Puig Major, men angiveligt kom han med et stærkt angreb på den sidste stigning. Vi ved jo, at Mas er en langsom starter, og derfor har han måske haft lidt rust, der skulle bankes af. Dette længere og hårdere løb burde passe hans dieselmotor bedre, og han har faktisk også et hæderligt punch til eksplosive finaler. Problemet er hans rolle på holdet, for også han risikerer at blive låst af Valverde. Kommer han til gengæld afsted, burde han være god nok til at afslutte jobbet.

 

Dagens positive oplevelse var, at unge Harm Vanhoucke efter en svær tid endelig gav prøver på talentet. Belgieren kørte med Valverde op til Soler og Buchmann, men faldt også fra på nedkørslen. Det vidner imidlertid om, at han er i form, og som ren klatrer burde han være endnu mere komfortabel i en finale som denne. Det bliver ikke let mod Bora og Movistar, men måske kan han netop udnytte sin rolle som underdog til at snige sig væk.

 

Bora styrker til løbet truppen med Patrick Konrad, der hentes ind som supplement til de andre klatrere. Det er hans første løb, og derfor aner vi ikke, hvor han står. Normalt er en kort, eksplosiv stigning noget for ham, og hos Bora er han ubetinget den største specialist i denne slags finaler. Han har stadig aldrig været i nærheden af Valverde i en afslutning som denne, men er han i form, bør han være tæt på, efter at han har gjort det glimrende i den lignende afslutning i Fleche Wallonne.

 

Som spået i gårsdagens optakt viste Gregor Mühlberger sig at være i form fra start, og selvom han ikke kom med Buchmann og co. på Puig Major, truede han Valverde i spurten om 2. pladsen. Man ved aldrig, hvad man får fra den svingende østriger, men han har ført kørt stærkt på Mallorca. Han har stadig til gode at blande sig med de bedste på en stigning som denne, men hans præstationer i 2019 viser, at han er på vej. Hans punch er glimrende, og han burde være manden, Bora gerne vil spille tidligt ud.

 

En anden glædelig oplevelse i dag var at se Ruben Fernandez, der sammen med Mas og Mühlberger var ”the best of the rest” bag de fire bedste på Puig Major. Til slut kørte han også en ganske glimrende spurt, og det tyder på, at han har været i stand til at bygge videre på de gode takter fra efteråret. Denne slags korte, stejle stigninger synes at være hans største styrke, da det var på en sådan, at han kørte sit livs cykelløb i Vueltaen for et par år siden. Hvis han er tilbage på sporet, bør han være med helt fremme igen lørdag. Hans holdkammerat Mikel Bikzarra burde også være seriøs top 10-kandidat, men han mangler eksplosiviteten på en stigning, der ikke passer ham.

 

I dag var det lidt svært at vurdere Rafal Majka , da polakken måtte skifte cykel i finalen. Indtil da sad han dog fint i feltet, selvom han ikke kunne gå med de allerbedste på Puig Major. Han er da heller ikke verdens hurtigste starter, og derfor vil det være en overraskelse, hvis han skulle være i stand til at køre fra de bedste. Omvendt er han en af de ryttere, Bora kan spille tidligt ud, og med en klasseklatrer som Majka skal man altid være forsigtig. Holdet vil sikkert igen spille Lennard Kämna tidligt ud, men det vil primært være for at lægge pres på, og Felix Grossschartner synes formsvag.

 

Heldigvis lykkedes det i dag for Diego Rosa at bekræfte de lovende takter fra sidste efterår. Ganske vist kunne han ikke gå med de fire bedste på Puig Major, men kørte en glimrende spurt til sidst. Også han er oppe mod overmagten fra de to store hold, men til gengæld er han en herlig opportunistisk rytter, der ikke er bange for at tage initiativ. Tidligere har han vundet på Superga-stigningen i Milano-Torino, og det viser, at han mestrer kunsten at afslutte på en kort, stejl rampe. En kort, stejl rampe burde heller ikke være ringe for holdkammeraten Elie Gesbert , der dog i dag virkede til at mange nogle procent efter vinterpausen.

 

En spændende kandidat er Niklas Eg. Efter en svær tid kom han tilbage på sporet i efteråret, og i dag sad han fint med. En kort, eksplosiv stigning som denne er ikke hans kop te, men han burde være mere komfortabel i denne finale, hvis han har samme tidlige form som i 2018, hvor han lagde meget stærkt ud. Trek kan også satse på Nicola Conci, der ligeledes burde gøre det bedre i denne finale, men som ikke har vist helt så meget som Eg. Sidste kort er Julien Bernard, men han vil næppe være med helt i front.

 

Circus har en interessant rytter i Simone Petilli, der efter styrt i Il Lombardia aldrig helt blev sig selv. Han var imidlertid ganske lovende, og skiftet til Belgien burde give ham lov at teste sine evner på egen hånd. Han mangler eksplosion, men som klatrer kan han gøre det godt. Hans holdkammerat Loic Vliegen har masser af eksplosivitet og gjorde det fint i dag, men denne stigning kan være en anelse for lang efter hans smag, hvorfor Petilli nok er et bedre bud.

 

Vanhoucke synes at være mest formstærke Lotto-rytter, men holdet er generelt stærkt. De kan nemlig også satse på klatreren Steff Cras, som gik i stå hos Katusha, hvor han dog også var ramt af en del skader. Han sad fint med i dag og burde som klatrer være bedre i denne finale. Også veteranen Sander Armee synes fremragende kørende, når han trods sin manglende spurt kan ende som nr. 5, og han ligner derfor et lige så godt bud. Unge Koobe Goosens gjorde det også fremragende i dag og skal blive interessant at følge i en finale, der burde passe ham fint. Til gengæld tyder noget på, at Carl Fredrik Hagen slet ikke er i form endnu.

 

Andre ryttere, der sad med i dag, var Mauro Schmid, Marton Dian og Jefferson Cepeda , og de kan alle overraske igen, selvom sejren synes uden for rækkevidde. Løbet må også være for hårdt for Thomas Sprengers. Bardiani henter den unge Filippo Zana ind, og han burde kunne gøre det fornuftigt i denne type afslutning.

 

OPDATERING: Konrad stiller ikke til start. Til gengæld gør Odd Christian Eiking debut for Circus, og hvis han er i form fra start som i 2018, er det en fremragende stigning for den eksplosive nordmand. Også Maurits Lammertink er til start for belgierne, men han har været skadet i løbet at vinteren. Gazprom stiller med Evgeny Shalunov og Artem Nych, der begge kan gøre det hæderligt, hvis de er i form fra start.

 

***** Alejandro Valverde

**** Emmanuel Buchmann, Marc Soler

*** Enric Mas, Harm Vanhoucke, Gregor Mühlberger, Ruben Fernandez, Odd Christian Eiking

** Rafal Majka, Diego Rosa, Niklas Eg, Simone Petilli, Elie Gesbert, Steff Cras, Mikel Bizkarra, Sander Armee

* Nicola Conci, Loic Vliegen, Lennard Kämna, Evgeny Shalunov, Koobe Goosens, Julien Bernard, Mauro Schmid, Marton Dina, Jefferson Cepeda, Artem Nych, Filippo Zana, Thomas Sprengers

 

Danskerne

Niklas Eg er til start for Trek og burde have fine chancer for et resultat jf. kommentarerne ovenfor. Mads Würtz Schmidt stiller til start på et klatresvagt Israel Start-Up Nation, men kan måske sikre sig en plads i et udbrud undervejs.

Alejandro Valverde
Emmanuel Buchmann, Marc Soler
Enric Mas, Harm Vanhoucke, Gregor Mühlberger, Ruben Fernandez, Odd Christian Eiking
Rafal Majka, Diego Rosa, Niklas Eg, Simone Petilli, Elie Gesbert, Steff Cras, Mikel Bizkarra, Sander Armee
Nicola Conci, Loic Vliegen, Lennard Kämna, Evgeny Shalunov, Koobe Goosens, Julien Bernard, Mauro Schmid, Marton Dina, Jefferson Cepeda, Artem Nych, Filippo Zana, Thomas Sprengers
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Challenge Mallorca
Nyheder Profil Startliste Resultater
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Tour de l'Abitibi - Coupe...(2.NCUP) 14/07-19/07

Grand Prix Cerami(1.1) 16/07

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-McLaren

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Pro Cycling

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

NTT Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team INEOS

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

NY MOUNTAINBIKE? GUIDE, SAMMENLIGN OG FIND FORHANDLER