Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Pogacars agent kritiserer budgetloft

Pogacars agent kritiserer budgetloft

10. december 2024 11:20Foto: LaPresse

De seneste par år har der været diskussioner om, hvordan man kan gøre cykelsporten mere konkurrencedygtig.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Der er enorme budgetforskelle, hvis man sammenligner store WorldTour-hold som UAE Team Emirates og Red Bull - Bora - hansgrohe med mindre hold som Intermarché - Wanty og Cofidis.

 

Og sådan bør det være, hvis man spørger Tadej Pogacars agent, Alex Carera.

 

I et interview med Vélofuté i forbindelse med Maxim Van Gils’ kontraktbrud med Lotto Dstny og skifte til Red Bull-holdet forholder Carera sig til lønninger i cykelsporten. Et skifte, hvor Van Gils i øvrigt efter agentens udsagn fik firdoblet sin løn.

 

 

”Først og fremmest er et budgetloft en dum idé. Hvorfor gøre det? Så har ingen hold chancen for at få nogle af de bedste ryttere. Det er sådan, sport er: der er hold, der er stærkere end andre,” siger Carera.

 

Ytringen hænger pænt sammen med agentens tidligere udtalelser om emnet. Men UCI's præsident, David Lappartient, har tidligere ytret et ønske om at indføre et budgetloft i sporten. Alex Carera har dog andre idéer til forandringer.

 

”For mig er den rigtige løsning at underlægge alle hold det samme skattesystem. I dag er 30 millioner ikke det samme i Frankrig, Schweiz og Storbritannien. Derfor ville et budgetloft heller ikke være fair. Først og fremmest bør alle underlægges de samme regler.”

 

Men hvordan skulle det kunne lade sig gøre i praksis? Ifølge stifteren af agenturet A&J All Sports kunne UCI’s hjemland, Schweiz, være en mulighed.

 

”UAE er for eksempel i Schweiz. Det er simpelt; hvis man har internationale sponsorer som Lidl, Decathlon eller RedBull, så vil de forstå, at man sætter holdet op i Schweiz. De vil forstå det. Deres mål er at være synlige, og i så fald skal de vinde og have de samme chancer som alle andre,” siger Carera.

DEL

Annonce

Annonce

Annonce

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Red Bull - BORA - hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Picnic PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

XDS Astana Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger