Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Produktnyt: Cannondale SuperSix EVO 3

Produktnyt: Cannondale SuperSix EVO 3

02. juli 2019 17:00

Cannondale SuperSix ændrer på deres design af den populære SuperSix cykel.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Cannondale’s SuperSix EVO er en af de mest elegante racercykler på markedet med den’s runde rør, vandrette overrør og klassiske linier. Men med den nye generation har Cannondale gjort op med dette design, i jagten på de altafgørende watt, der skal bringe rytteren først over målstregen.
 

Som ultimativ aero cykel har Cannondale SystemSix, og nogle af de erfaringer Cannondale har fået med udviklingen af SystemSix, har Cannondale benyttet til at optimere aerodynamikken på den nye SuperSix EVO 3, samtidig med at den stadig giver dens rytter oplevelsen af en let, komfortabel og agil racercykel. Og apropos køreoplevelse; Cannondale har benyttet deres Proportional Response teknik til at finde det optimale carbon layup og geometri for alle størrelser, således at alle størrelser af ryttere får den samme gode oplevelse af cyklen.



For at opnå en bedre aerodynamik har Cannondale benyttet nogle af de velkendte tricks, så som, nye rørprofiler, sænkede skråstag, højprofil hjul, integreret sadelklampe og integreret cockpit med fuld intern kabelføring.


For at verificere at Cannondales innovative anstrengelser har den ønskede effekt, har de testet den nye SuperSix EVO mod nogle af konkurrenterne i kategorien for lette racercykler. Og Cannondale’s test viser, ikke overraskende, at den nye model bruger færre watt på at skære sig vej gennem vinden end konkurrenterne gør. Og da vinden sjældent kommer lige forfra, har de også testet den, hvor vinden rammer i en vinkel (+/- 20 grader), og også her vinder den.



(Klik for stor størrelse af billedet)

Som en del af integrationen har Cannondale udviklet et par 45 mm højprofil hjul, og testen af disse viser at de klarer sig ganske pænt i forhold til de etablerede producenter at aero hjul. De bruger f.eks. 2,6 watt mindre end et par Zipp 303 NSW, ved 48 km/t.
 

Den samlede aerodynamiske gevinst ved 48 km/t, sammenlignet med den tidligere generation af EVO’en, er ganske betragtelige 30 watt. Det er noget, som selv den gennemsnitlige motionist kan mærke.


Nu betyder aerodynamik ikke noget, hvis en krop er smadret efter 50 kilometer på grund af en stiv og ukomfortabel cykel. Nu var den tidligere EVO ikke nogen ukomfortabel cykel, men med den nye generation, har Cannondale lagt sig i selen for at forbedre komforten, på trods at den forbedrede aerodynamik. Og med det nye integrerede SAVE styr, en nyudviklet SAVE sadelpind og med plads til 30 mm dæk med masser af afstand til rammen, har de formået at gøre den nye SuperSix EVO til at behageligt sted at opholde sig, selv efter mange timer i sadlen.


 

Den nye SuperSix EVO 3 kommer både i udgaver med skivebremser og fælgbremser, i alt 11 forskellige modeller. 7 med skivebremser og 2 med fælgbremser i størrelserne fra 48 til 62 cm og til damerne er der 2 kvindespecifikke modeller med skiver i størrelserne fra 44 til 54 cm.

Priserne ligger fra 18.999,- for den billigste op til topmodellen til 83.999,-
 

For mere information se www.cannondale.com

Læs også
Optakt: 2. etape af Tour de Romandie
DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?