Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Twitter Nyhedsbrev VELOMIO

Sådan får du mest muligt ud af din træning
23. april 2019 15:31 af Jesper Johannesen Foto: Sirotti

Træner du meget? Vil du gerne sikre dig, at du altid får mest muligt ud af din træning? Så skal du læse med her. Du får nemlig her en række tips til, hvordan du sikrer dig, at din træning bliver allermest givende.

 

Forvent ikke, at det hele kommer over natten

Du når desværre ikke dine mål over natten. Hvis du vil have mest muligt ud af din træning, er noget af det vigtigste derfor, at du er vedholdende. Selvom du ikke synes, du rykker dig, skal det helt sikkert nok komme, hvis blot du giver det tid.  


Det sker ofte, at man mister gejsten, hvis ikke man rykker sig. Du skal imidlertid huske på, at selvom du måske ikke umiddelbart kan se nogen forandring, så sker den stille og roligt. Giv derfor ikke op, blot fordi det måske går langsomt i en periode. Der er op- og nedture i din træning, men du skal nok nå dine langsigtede mål, hvis du hænger i.

 

Vær frisk og veloplagt hver eneste gang
Du yder ganske enkelt bedre, hvis du er frisk og veloplagt, når du træner. Er du fuldkommen udkørt og energiforladt, kan du umuligt give dig 100 procent, og så får du intet ud af din træning.

 

Det er klart, at en god træning kan give energi efter en lang dag. Nogle gange skal du således blot i gang. I visse tilfælde gælder det imidlertid, at det er bedre at udskyde træningen lidt, hvis det betyder, at du kan tilgå den med mere energi senere. Det gælder ikke blot i forhold til træthed, men også hvis du eksempelvis føler dig sløj. Hellere springe træningen over en enkelt gang og sørge for at komme ovenpå igen end at presse sig selv igennem en træning, som sandsynligvis alligevel ikke giver særligt meget.

 

Fokuser på din kost, hvis du vil nå dine mål

Kombinerer du god træning med sund og nærende kost, får du de bedste resultater. Sørg derfor for, at din kostplan passer til din træningsplan. Derved opnår du de bedste og mest langtidsholdbare resultater.

 

Det gælder i mange tilfælde, at det kan være fornuftigt at indtage kosttilskud, hvis du træner meget. Det kan du læse mere om hos Kosttilskudguiden. Populære kosttilskud, til dig der træner, er blandt andet kreatin og proteinpulver.

 

Sørger du for, at din kost er nøje afvejet i forhold til din træning og dine mål, kommer du helt sikkert endnu længere. Det kan derfor godt betale sig, at du sætter dig ind i, hvad din krop har godt af og har allermest brug for. Både før, under og efter din træning.

 

DEL
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Ladies Tour of Norway - TTT(2.WWT) 22/08-25/08

Vuelta a España(2.UWT) 24/08-15/09

Cyclassics Hamburg(1.UWT) 25/08

Colorado Classic(2.HC) 22/08-25/08

Schaal Sels(1.1) 25/08

Tour de Indonesia(2.1) 19/08-23/08

Vuelta a España(2.UWT) 24/08-15/09

Cyclassics Hamburg(1.UWT) 25/08

Schaal Sels(1.1) 25/08

Tour Poitou-Charentes(2.1) 27/08-30/08

Druivenkoers - Overijse(1.1) 28/08

Deutschland Tour(2.HC) 29/08-01/09

Great War Remembrance Race(1.1) 30/08

Tour de DMZ(2.NCUP) 30/08-03/09

GP de Plouay - Lorient Ag...(1.WWT) 31/08

Omloop Mandel-Leie-Scheld...(1.1) 31/08

Tour of Almaty(2.1) 31/08-01/09

Bretagne Classic - Ouest-...(1.UWT) 01/09

Grote Prijs Jef Scherens ...(1.1) 01/09

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger