Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Sikkerheden i feltet skal være større. Det mener et par store profiler, og de har især et sted, hvor de mener, at der altid er problemer.
Annonce
I de sidste mange år har der været øget fokus på rytternes sikkerhed i cykelløbene. Der er blandt andet kommet en ændring af barriererne ved massespurter efter Dylan Groenewegens forfærdelige styrt i Polen Rundt i 2020.
Nu ser store profiler som Matej Mohorič (Bahrain-Victorious) og Tosh Van der Sande (Team Jumbo-Visma) også gerne, at der kommer en ændring i, hvordan rytterne modtager muleposerne under etapen, der er fyldt med geler, barer og dunke.
Især Jumbo-rytteren Van der Sande er kritisk overfor muleposerne. Det skaber simpelthen bare farlige situationer.
”For mig er det nødvendigt at ændre det. Næsten hver gang sker der et styrt. 99 % af gangene. På en lang etape kan du ikke tage alt med dig, men på korte etaper ser jeg holdkammerater med muleposer. Man ser det for ofte, at der sker noget med muleposer, og for mig er det bare en situation, der skaber fare,” forklarer Van der Sande ifølge CyclingWeekly.
Slovenske Mohorič mener ligeledes, at de forskellige zoner, hvor holdenes soigneurs må dele muleposer ud, kan skabe farlige situationer, men han ser også en forbedring fra sine tidlige år.
"I de løb, hvor alle har én zone på samme sted, er det altid rodet, og der er altid styrt og stress. Da jeg startede, var der flere ulykker, men i dag har vi flere zoner, der er mere spredt ud, og holdene står ikke de samme steder. Men det kan selvfølgelig stadig give nogle problemer," siger Mohorič.
Sidste års vinder af Milano-San Remo mener da også, at muleposerne er en nødvendighed, for lige nu er der ikke noget alternativ, der dækker deres behov.
"I store, vigtige løb er der ikke tid til at gå tilbage til bilen, og når det er supervarmt, bruger vi muleposer til at give flasker ud. Vi tager en mulepose hvert 20. minut, så hvor mange ekstra zoner vil du have, hvis du ikke tillader muleposer til at dække det,” spørger sloveneren.
Van der Sande fortsætter sin sæson i UAE Tour, der start 20. februar, men Mohorič tager til Spanien 15. februar og kører Ruta del Sol.
Annonce
Annonce
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Mohorič undrer sig: Har ikke rigtig oplevet nogen entusiasme for det
Mohoric om Bahrain-udstyr: Vi har en fordel
Stjerne udpeger sejrsløs brite: Han kan vinde et monument
Mohoric afviser sig selv som den bedste nedkører: Han er bedre end mig
Fattet Vingegaard efter tabt trøje: Jeg er ikke en sprinter