Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Team RYTGER powered by Cykeltøj-Online.dks store velgørenhedsprojekt #ProjectOneCollection Pink Edition er sluttet, og indsamlingen er gjort op. Holdet sender 25 000 kroner videre til velgørende projekter.
Annonce
Siden slutningen af maj har rytterne på Team RYTGER powered by Cykeltøj-Online.dk stået for en større indsamling i forbindelse med lanceringen af en ny tøjkollektion, som gik i Pink Edition.
Indsamlingen, som sluttede 12. juni, havde hver rytters sæt af den nye kollektion som omdrejningspunkt. Rytterne skulle hver især bortauktionere eller på anden vis sende tøjet videre og samle pengene ind.
En kæmpe succes
Resultatet er nu blevet gjort op, og mandskabet sender alt i alt 25 000 kroner videre til velgørende formål. Det har skabt tilfredshed hos Ravnkilde.
”Det var mere end, vi havde håbet på. Specielt også i coronatiden hvor pengene kunne sidde lidt tæt på nogle folk. Det var vanvittigt flot, at vi kunne få skrabet så meget sammen, og egentlig også en ting, som gør, at det helt sikkert er noget, vi vil gøre næste år,” siger Morten Ravnkilde til Feltet.dk.
Interessen for at deltage i projektet har spredt sig langt ud over landene, som rytterne stammer fra. Der har været interesse i projektet fra andre dele af verden end blot Europa sågar.
Selvom håbene for en succes var der på forhånd, har det endelige slutresultat alligevel oversteget forventningerne, erkender Ravnkilde.
”Alt i alt har det været en kæmpemæssig succes. Tøjet er røget til både Tyskland, hvor vi ingen ryttere har, og vi har fået meget fokus fra udlandet, hvor blandt andet Asien og Polen har fulgt med i det. Der er også sider nede i Belgien og Frankrig, som har delt vores opslag i grupper, hvor der er hardcore cykelfans,” siger han.
Konceptet vender tilbage
Det er nærliggende at vende tilbage med endnu en udgave næste år, og det arbejdes der allerede på nu. Ravnkilde er i tænkeboks både med design og format, men allerede nu ved han, at det bliver en smule anderledes til næste år.
Oprindeligt skulle kollektionen være lanceret i forbindelse med Tour de Himmelfart, hvilket ikke kunne lade sig gøre i år.
”Vi vil gøre det på en anden måde i forhold til, at det er en anden tid. Det var næsten ikke til at tro, at det endte med at blive så mange penge, når det nu var på det her tidspunkt,” siger han.
Ravnkilde er selv designeren på trøjerne, og han er i gang med at tegne næste års projekt. I forhold til indsamlingen, så forventer han, at det fortsat bliver til projekter, som eksempelvis støtter indsatsen mod kræft.
”Vi er begyndt at kigge efter nye projekter, som vi vil støtte. Vi er begyndt at udforme ny kollektion til den tid også. Efter at kunne donere så mange penge til kræft-projekter, så er der ingen tvivl om, at vi vil fortsætte i den samme retning,” siger han.
Målet er dermed fortsat at give pengene videre. Der bliver ikke tale om at samle penge ind til mandskabet selv, da holdet fortsat vil bruge sin position til at støtte andre.
”Vi vil øremærke dem til nogle, som har det sværere end os. De 25 000 vil kunne lune i vores kasse, det er klart, men vi synes alle sammen, at nogle andre har det hårdere end os, og dem skal vi have overskud til at hjælpe med den position, som vi efterhånden har fået på cykelmarkedet,” siger han.
Kollektionen kom til salg
Foruden det samme indsamlingsfokus vil det næste år forsøges opskaleret. Her fortæller Ravnkilde, at det kan være oplagt at kombinere indsamlingen med et samarbejde for at få det ud over stepperne.
Målet er et få endnu større fokus på projektet, så holdet forhåbentlig kan levere endnu et flot resultat til næste år.
”Jeg er selv i gang med at tegne og designe vores tøj, så det er noget, vi kommer til at fortsætte med. Næste års fokus har jeg ikke fundet endnu, men jeg er i gang med at udvide det i et større forum, og så samtidig time det til et cykelløb, hvor vi kan få endnu mere fokus på det forhåbentlig,” siger han.
Alle de unikke trøjer fra holdets ryttere er afsat til anden side. Dog fandt Team RYTGER powered by Cykeltøj-Online.dk ud af, at interessen var endnu større. Derfor endte de med at sætte sæt til salg på bestilling i en kortere periode efter, indsamlingen sluttede.
”Vi fik i forbindelse med denne kampagne med #ProjectOneCollection mange henvendelser sideløbende fra folk, der gerne vil købe det. Det tænkte vi stort set ikke lang tid over, og vi satte det i værk i en tidsperiode, så folk kan cykle i det her til sommer,” siger han.
Indsamlingen gik blandt andet til:
Støt Brysterne (Danmark)
Kreftforeningen (Norge)
Barnens Rätt i Samhället (Sverige)
Barn Cancer Fonden (Sverige)
Cardiac Risk in the Young (Storbritannien)
Annonce
Annonce
Classic Brugge-De Panne(1.WWT) 21/03
Volta Ciclista a Catalunya(2.UWT) 18/03-24/03
Classic Brugge-De Panne(1.UWT) 20/03
Settimana Coppi e Bartali(2.1) 19/03-23/03
Classic Brugge-De Panne(1.UWT) 20/03
Classic Brugge-De Panne(1.WWT) 21/03
E3 Saxo Classic(1.UWT) 22/03
Gent-Wevelgem(1.WWT) 24/03
Gent-Wevelgem(1.UWT) 24/03
La Roue Tourangelle Centr...(1.1) 24/03
Dwars door Vlaanderen(1.UWT) 27/03
Paris - Camembert(1.1) 27/03
La Route Adélie de VItré(1.1) 29/03
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Team RYTGER p/b Cykeltøj-online.dk lancerer velgørenhedsprojekt
Stærkt netværk skal hjælpe RYTGER-ryttere videre
RYTGER bygger op på ny til genstart af sæsonen
Team RYTGER melder om stor sponsoropbakning
Team RYTGER laver løbsændringer efter Covid-19