Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere

Test: Gran Fondo tema - Isadore Climber Bibshorts

17. juni 2016 13:00Foto: A.S.O.

Pasform og stofkvalitet i en intelligent sammensat pakke tager begrebet komfort til et næsten nyt niveau.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Fakta:

Farve: Sort
Størrelser: XS-XXL
Vejl. pris: 1199 kr.

 

Introduktion

Isadore er grundlagt og ejes af de professionelle cykelbrødre Peter og Martin Velits. Med deres baggrund i Pro-feltet og utallige timer i sadlen, forsøger de at omsætte deres opsparede erfaring til at lave topprodukter i et diskret design.

 

Mærket forhandles eksklusivt hos Velo Pave i Farum på det danske marked.

 

Læs også
Optakt: Liege-Bastogne-Liege

 

Et af de nyeste produkter er de såkaldte Climber Bibshorts, som er beregnet og optimeret til lange dage i sadlen. For Isadore er det en ny type short med en anderledes konstruktion.

 

Vi har haft fingrene i shortsene for at vurdere hvor godt de egner sig til lange ture og derved også Gran Fondo-kørsel.

Test:

Med Isadores Climber Bibshorts i hænderne, virker det hele som en ret teknisk størrelse: Forskellige stofkvaliteter og -typer, samt en konstruktion inddelt i flere paneler. Det er tydeligt, at Isadore har lagt et stort arbejde i design- og konstruktionsprocessen for at skabe et produkt som skiller sig ud fra mængden. Typemæssigt er disse også en del anderledes end firmaets tidligere modeller.

 

Isadore har sat disse bukser i verden for at give komfort på rigtig lange dage i sadlen, og det er tydeligt, at de har gjort hvad de kan, for at tilbyde en stofkvalitet som bidrager til dette. En af de første ting man bemærker er nemlig stofkvaliteterne, som bedst kan betegnes som rigtig bløde og behagelige, hvilket resulterer i et produkt, som virkelig udmærker sig i sit møde med huden.

 

Kvaliteten holder hele vejen rundt og selv selerne er ultrabehagelige, hvilket blot understreger ovenstående pointe og desuden Isadores fine sans for detaljer.

 

Når man ifører sig bukserne - og kører i dem - så skinner det gode valg af materialer samt design og konstruktion tydeligt og særdeles positivt igennem.

 

Først og fremmest - og som nævnt tidligere -  er stoffet så blødt og behageligt, at vi sjældent har kørt i et par bukser, som giver en så udpræget ’second-skin’-følelse.  Det være sig både på lårene, såvel som i hofteregionen og langs lændestykket op i selerne. Man mærker stort set ikke at shortsene er på og stoffet bibeholder sine egenskaber efter selv lang tid i sadlen.

 

Dernæst er der konstruktionen. De mange paneler giver varierende stretch, så bukserne sidder rigtig godt rent anatomisk og følger kroppens bevægelser naturligt. Ingen elastikker der napper, eller stof der skal rettes til.

 

Et lille mesterværk er den måde, hvorpå lukningen omkring låret over knæet er udført på.
Her lukkes bukserne nærmest gradvist. Først via sømme, som danner et ca. 4-5 centimeter bredt bånd hen over låret, som giver en smule mere kompression end resten. Hernæst en semibred elastikkant, som sørger for at bukserne sidder tæt til låret. Denne konstruktion gør, at bukserne sidder enormt tæt, men da trykket er gradvist doseret, så er det alligevel med en behagelig fornemmelse.


Den bredere, samlede lukning gør desuden, at buksebenene forbliver siddende på plads og ikke skal rettes til under kørslen. Det er især en fordel, hvis man er meget ind og ud af sadlen, som i en Gran Fondo.

Kørsel i Climber Bibs’ene er præget af ovenstående. Først og fremmest klæber det tætte fit sig til benet på behagelig vis, mens stofkvaliteten giver masser af komfort. Vi har sjældent kørt i shorts, som så effektivt får en til at glemme at man rent faktisk har noget på.

Det er værd at bemærke, at benene er ret lange, hvilket har været lidt af en trend de sidste sæsoner. Det giver støtte til hele låret, når konstruktionen er så gennemtænkt som Isadores, og har været en god oplevelse at køre med. Omvendt betyder det, at man bør overveje at ’downsize’, så man vælger en størrelse mindre, end man normalt bruger. Med den overflod af behagelig elasticitet, som er i stoffet, så er resten af produktet absolut gearet til dette.  

 

Vi har haft lejlighed til at køre i bukserne i den varme, danske forsommer, hvor de høje temperaturer har afsløret en fin åndbarhed. Her kommer det tynde og lette stof virkelig til sin ret og det er tydeligt, hvorfor netop dette produkt bærer et navn, som indikerer, at det kan håndtere varme ture i bjergene.

 

Læs også
Tidligere holdkammerat sammenligner Vingegaard og Roglic

 

Indlægget er lidt en historie i sig selv. Konstrueret udelukkende af genbrugeligt materiale er det verdens første økologiske pude. Det er lavet helt uden syninger i øvrigt og det holder fint trit med resten af pakken og lægger sig i den absolut høje ende af kvalitetsskalaen. Komfortabelt uden at fylde for meget.

Konklusion:

Vi tøver ikke med at udnævne disse til nogle af de mest komfortable bibshorts, vi har testet. Her får man suveræn pasform, toppet med en suveræn lukning og kompression om låret, samt en stofkvalitet, som gør man næsten overvejer at bruge shortsene til andet end blot cykling. Aldrig har ordet komfortabel været mere velplaceret.

 

Sådan har vi testet:
Vi har testet Climber Bibshorts’ene i den danske forsommer i vareirende terræn og vejr. Vi har haft særligt fokus på åndbarhed, komfort og pasform i relation til lange ture og lang tid i sadlen.

 

Stillet til rådighed af: Velo Pave

Feltet.dk's vurdering:

DEL
INFO
Arkiv: Beklædning og beskyttelse
Nyheder
Materiale og udstyr
Nyheder
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?