Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Test: Reynolds DV46C UL

Test: Reynolds DV46C UL

28. september 2010 23:15Foto: A.S.O.
Artiklen fortsætter efter videoen.

Selvom en vejledende udsalgspris på 17.000 kroner nok skal skræmme de fleste væk, så vil de tilbageblivende interesserede opdage, at Reynolds, med deres hjulsæt DV46C UL, har skabt hjul, der kan bruges og performe på topniveau i alle terræner, uanset om man kører i strid sidevind, bjerge eller i rullende dansk terræn.

Feltet.dk har fået stillet et hjulsæt til rådighed af JT Import og haft sættet til test i alle hjemlige forhold, men samtidig blev det også brugt på en række køreture i østrigske bjerge og italienske bakker i Toscana.

Design
Reynolds har eksisteret i over 100 år, men i de senere år er virksomheden nærmest udelukkende blevet kendt for at producere cykelhjul i den dyrere ende af skalaen, hvor kun det navnkundige Solitude-hjul har været økonomisk tilgængeligt for motionister.

DV46C UL dækker over et hjulsæt, der er bygget i fullcarbon til dæk og slange med en 46 mm høj profil. Det er bygget i ultralight unidirectional carbon, der sikrer høj styrke samtidig med at det ikke tynger på vægten. Både navnene og egerne (20/24) er lavet af DT Swiss (240S og Aerolite). Sættet vejer tilsammen 1410 gram, fordelt på ca. 610 gram for forhjulet og 800 gram på baghjulet.

Test
Fra første øjekast er man ikke i tvivl om at det er et lækkert produkt man får mellem hænderne og visuelt tager hjulet sig godt ud på sin egen afdæmpede måde. Det praler ikke, men ser alligevel så godt ud, at indtil flere har følt et behov for at kommentere på hjulenes udseende – kun positivt!

Udover udseendet har hjulet også andre ting der taler for sig for når det først ud i vinden, så føles det komfortabelt og aerodynamisk ud over det sædvanlige. Det er klart, at når man taler om hjulsæt i denne prisklasse, så er marginalerne små, så det kan være svært at sætte præcise ord på, hvordan hjulet klarer sig i vinden, men vindmodstanden føles minimal og forhjulet skærer godt ind i vinden. Samtidig er der ikke de store problemer i sidevind, hvor højprofilhjul ellers nogle gange bliver udfordret på sin stabilitet.

Baghjulet relative lette vægt sikrer en god acceleration og som tidligere nævnt klarede hjulet sig glimrende i Toscanas meget bakkede landskab, hvor det går op eller ned nærmest konstant, når man bevægede sig ud på nogle af de mindre landeveje. De mindre bakker på maksimalt tre kilometer blev klaret uden problemer, men på de lidt længere stigninger på omkring 7-8 kilometer kunne man godt have tænkt sig en lidt lavere vægt, i hvert flad med tanke på hvad man ellers kunne have fået for 17.000 kroner.

Ned af bakke føles hjulet stabilt og sikkert og det slingrer overhovedet ikke i svingene, der tages knivskarpt. Vibrationerne er også minimale, hvilket i den grad var en hjælp i Italien, hvor kvaliteten på vejene ikke altid var i top. En stort hul i vejen gav på et tidspunkt anledning til bekymring, men hjulet tog ikke skade, hvilket giver en tryg fornemmelse og hjælper en til at sætte ekstra fart på nedad.

Det bør siges, at hjulet ikke er et bjerghjul, men det er et hjul, der kan bruges i bjerge, hvis man som rytter ikke ønsker at have mange forskellige slags hjul stående til enhver lejlighed, og i stedet foretrækker et hjul, der kan klarer alle slags terræn. At kalde det et allroundhjul vil dog være en underdrivelse af dimensioner, for selvom hjulet kan klare alle terræner, så er det ikke fordi man nøjes med den gyldne middelvej. På flad vej og som konkurrencehjul i Danmark er det absolut i topklasse og efter 3000 kilometers cykling, føles hjulet stadig som det er helt nyt.

Konklusion
Det kræver et pænt økonomisk råderum, hvis man som motionist skal afsætte 17.000 kroner til et sæt hjul, og det kan være svært at se, hvad man får for de sidste 7000-8000 kroner i forhold til flere af Reynolds andre mærker, men bekymrer man sig omvendt ikke så voldsomt meget om sin pengepung, så er DV46C UL utvivlsomt et godt bud på at være det bedste hjulsæt til dæk og slange, der overhovedet findes på markedet.

Det er et kompromissøgende hjul, der forsøger at være alt og lykkes med det langt hen ad vejen. Det bør dog bemærkes at det ikke er helt optimalt til bjergkørsel, mens det i rullende italiensk terræn med bakker på to kilometer fungerer fantastisk. I Danmark får man lange blikke fra de øvrige cykelryttere man møder på sin vej og et hjul, der angriber det udfordrende vejrlig med nærmest optimal aerodynamik uden at gå på kompromis med sikkerheden.
 

Læs også
Optakt: 3. etape af Tour de Romandie
DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
Arkiv: Landevej og bane
Nyheder
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?