Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Test: Vredestein Quattro Tricomp

Test: Vredestein Quattro Tricomp

07. august 2010 10:17Foto: A.S.O.

Vredestein lancerer her et meget punkteringsresistent dæk, uden at det går på kompromis med rullemodstanden.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Produktets navn: VREDESTEIN Fortezza QuattroTriComp

Venligst stillet til rådighed af:
www.energysport.dk  
www.vredestein.dk  

Importørens info om produktet:
Ultimativt træningsdæk til alle vejrforhold. Hvis du ønsker mange kilometer kombineret med gode køreegenskaber, så er Quattro TriComp dækket for dig.
For at forbedre punkteringsresistensen har Quattro et kraftigere lag gummi på midten, samt det nye Full Contact Protection Layer. Det betyder at der er punkteringsbeskyttelse hen over hele dækket og ikke kun på midten af kørebanen. Dermed undgår du flænger i siden af dækket. Quattro har også Tri-Comp for superb greb i sving.
Tri Comp Technology® er baseret på anvendelse af tre forskellige gummiblandinger med hver sine specielle egenskaber. Dette har en positiv indflydelse på holdbarhed, rullemodstand og vejgreb i svingene.
Foldedæk i 700x23 i sort

Vejl. udsalg: 349.-

Vægten af de to testede dæk var 550 gram tilsammen.

Test:
Testen er udført i april til juni, hvor vejret ikke har vist sig fra sin allerbedste side. Dækkene er monteret på et sæt træningshjul, med Vredestein butyl slanger og flydende latex i slangerne (se test af hele kombinationen her)

”Et punkteringsresistent dæk, med god rullemodstand? – det skal jeg se, før jeg tror det…” Jeg var meget skeptisk, da jeg først gang monterede disse dæk. Jeg har altid syntes, at punkteringsresistens og god rullemodstand var to uforenelige størrelser. De dæk jeg tidligere har prøvet, har virket så hårde, og næsten ”kantede”, at jeg har følt dem ubehagelige at køre på.

Dette er ikke tilfældet med disse dæk, fra første tur har jeg følt dem meget behagelige at køre på, og helt på højde med andre dæk jeg har prøvet, og været glad for.
Dækkene er meget nemme at håndtere, og skulle man en dag få en punktering er de ikke bøvlede at få af og på, når slangen skal skiftes.

Når jeg siger det sådan, er det fordi jeg nu har kørt 700 kilometer på dækkene, uden en punktering. Jeg har virkeligt opsøgt regnvåde stier, og bevidst kørt over samlinger af småsten der lå på vejen.
Jeg har været fast besluttet på at finde disse dæks maksimum – så da jeg ikke kunne drive en punktering ud af dem de første 500 kilometer i et vejr jeg ellers ville være punkteret i flere gange, måtte jeg trække det tunge skyts frem – så at sige.

Jeg har sammenlagt kørt 5 kilometer på grusveje (våde og tørre) og 2 kilometer på markveje med større sten. Stadig er det ikke lykkedes mig at få dem til at punktere. Jeg synes næsten, at denne test har været urimelig, da jeg ellers ikke ville køre mine dæk på denne måde.
Urimelig eller ej, dækkene har holdt til det og jeg har pillet relativt store sten ud af dækket, som ikke har kunnet æde sig igennem dem. Hullerne fra stenene har jeg ladet være, og her er der heller ikke noget der har arbejdet sig igennem.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, hvordan jeg skulle teste disse dæk yderligere – udover flere kilometer. Det vil de få, da jeg ikke skal træne med andet, resten af sommeren, og lader dem sidde på hjulene, når vinteren kommer. Jeg vil prøve at brug dem uden indlæg til vinter, og se om de også holder til det.

Nogle vil nok tænke, at det også et latexen der har gjort arbejdet. Men jeg har kun én gang oplevet det i arbejde – og det var i forbindelse med testen af den samlede kombination. Ellers er der ikke sluppet latex ud af slangen.

Konklusion:
Dette afsnit kommer vist til at tale for sig selv, et langt stykke hen ad vejen…

De her dæk er virkeligt gode, da du både får et dæk der ruller fantastisk, men også et dæk der giver dig en rigtigt god resistens imod punkteringer.
Dækket er ikke et dæk til løb, men som trænings dæk er der ikke noget (jeg har prøvet) der slår det – overhovedet. Skulle man glemme at tage dækkene af sine hjul og forvilde sig ud til et løb, har man altså stadig et udmærket dæk på til det brug – efter min mening.

Om min mening er afgørende, ved jeg ikke – men jeg skal ikke træne med andet i lang tid fremover. Det kan man så bruge til, hvad man vil…

Læs også
Vingegaard kommer med positive meldinger
DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
Arkiv: Landevej og bane
Nyheder
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

La Flèche Wallonne Fémi...(1.WWT) 17/04

La Flèche Wallonne(1.UWT) 17/04

La Flèche Wallonne Fémi...(1.WWT) 17/04

La Flèche Wallonne(1.UWT) 17/04

EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?