Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Den italienske topsprinter Elia Viviani skal i den kommende sæson køre hos Cofidis, og sæsonens første mål er Milano-Sanremo på de hjemlige italienske landeveje.
Annonce
Elia Viviani har endnu ikke vundet en af cykelsportens fem monumenter, men i den kommende sæson er bestemt ét monument på ’sigtekornet’.
Den italienske topsprinter skifter i næste sæson til Cofidis, der tager skridtet op på WorldTouren. Italieneren nåede at køre for Deceuninck-Quick-Step i to sæsoner, inden han sagde farvel til Patrick Lefeveres mandskab.
Viviani begynder sin 2020-sæson hos Cofidis i januar i det australske etapeløb Tour Down Under, men hans første sæsonmål er det italienske monument Milano-Sanremo, der næste år bliver kørt den 21. marts.
”Jeg har ikke Michael Mørkøv i spurterne længere, så (Fabio, red.) Sabatini er tilbage som min sidste leadout-mand med (Simone, red.) Consonni foran ham. (Christophe, red.) Laporte kan tilbyde vigtig støtte - specielt i Milano-Sanremo, der er mit første store sæsonmål,” udtaler Viviani til den italienske avis La Gazzetta dello Sport.
Den 30-årige italiener har seks gange været til start i Milano-Sanremo, og hans bedste resultat ligger tilbage til 2017, hvor han kørte sig til en niendeplads.
Viviani sluttede også som nummer ni på UCIs verdensrangliste efter 2019-sæson, og den høje placering på verdensranglisten var en af kriterierne, da Cofidis skulle ud at hente nye ryttere til holdet.
”De (Cofidis, red.) ville have en kaptajn, der lå i toppen af UCI-ranglisten. En succesfuld sprinter, der også kunne gøre det godt i klassikerne.”
Viviani kørte sit sidste løb i Quick Step-trøjen ved det hollandske endagsløb Tacx Pro Classic tilbage i begyndelsen af oktober.
Siden har topsprinteren holdt en pause på tre uger, hvilket har haft indflydelse på kropsvægten.
”Jeg har haft tre ugers ferie, hvorfor jeg vejer 75 kilogram. I klassikerne kører jeg bedst, når min kropsvægt ligger på 70 kilogram, men det er ikke noget problem. Når jeg begynder at træne igen, vil jeg også begynde at spise som en cykelrytter igen.”
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Van der Poel overvejer Tour-debut i Danmark
Martin om Touren: Top ti er muligt
Norsk sprinter får Grand Tour-debut i 2020
Mads Pedersen sæsondebuterer i Australien
Bror-Bonifazio og Bouhannis lead-out-mand tager til Total Direct Energie