Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

Vuelta-værkstedet: Hårdt arbejde på hviledagen

Vuelta-værkstedet: Hårdt arbejde på hviledagen

02. september 2019 14:58

Feltet.dk og cykelsøgemaskinen Velomio.com lancerer i samarbejde med Deceuninck-Quick Steps mekaniker, Rune Kristensen, en blog under årets Vuelt a España. I bloggen vil du komme helt tæt på verdens bedste cykelryttere og hold samt få et unikt indblik i, hvad der sker i kulissen, når rytterne ikke er på landevejen og hvad en mekanikers rolle er.

Hej igen
 

6. etape
Etapen blev kørt som død og helvede de første 70 kilometer. Vi havde kun to ryttere i første gruppe (James Knox og Eros Capecchi). Efter udbruddet var kørt, blev der dog samling på feltet. Der var et stort felt og en gruppetto. Vores dag gik mere eller mindre med at servicere flasker til rytterne og spise vores frokost.

Jeg er personligt ikke så god til de dersens sandwich. Normalt får jeg en salat eller en wrap. Her på holdet er vi heldig at have Rudy Pollet.


Et lidt ældre billede: Rudy Pollet til venstre og Elia Viviani til højre.
 

Rudy er gammel slagter, og han er udvalgt til at stå for forplejning for staff. Udover at være en helt fantastisk kok, er Rudy massør, så han har ikke noget med rytternes mad at gøre. Han passer godt på os, han plejer også at lave en BBQ for os staff på en af hviledagen. Det er både godt med lidt anderledes mad, end vi normalt får, det er også skide godt for sammenholdet på holdet. 

Efter cirka 110 km var der et stort styrt i feltet. Hvor Uran og Nico (Roche) var en del af det. Vi havde James med i styrtet. Det er aldrig sjovt at se, når de styrter og specialt ikke, når man kan se, de har fået en ordentlig røvtur.

Tape over sædevarmeren
6. etape var også etapen, hvor vi ‘’kom til’’ at sætte et stykke sort tape over lysene til sædevarmen på passagersædet,  hvor vores læge sidder. Han havde brokket sig i cirka fire timer over sædet i vores bil var varmt, indtil han så tapet :-)

På en eller anden måde fik sportsdirektøren Klass og jeg overbevist ham om, at det måtte være en af dem fra første sportsdirektørbil, der havde lavet det!

God værkstedshumor!

7. etape
De første 80 km gik igen som død og helvede. Men da udbruddet endeligt kørte, der havde vi Phill med. Så dagen gik bag dem i udbruddet. Da bilerne bag dem endeligt blev stoppet, gik vi ud og gav flasker til cykelrytterne, da de kom forbi.

Nu er vi på vej tilbage til hotellet. Indtil videre det dårligste hotel i dette års Vuelta. I går nåede vi en buffet, som jeg ikke helt er sikker på, hvad det var. Nogle gange vinder man og nogle gange, som i går, var det nok bedre at gå i seng uden mad.


Cyklerne før starten

Udover et ikke helt fedt hotel, så havde vi også et styrt med James Knox igen i dag. Heldigvis er han okay. Anderledes er det med cyklen, så det bliver nok lidt sent igen i aften.

 

8. etape
Hård dag og udbruddet kørte hurtigt. Vi havde "Stybi" (Zdeněk Štybar) med, og han var sgu tæt på, men der kommer forhåbenligt en sejr mere!

De sidste par dage har været rigtig hårde og alle ryttere har kørt på deres Spacialized Tarmac - på nær Stybi. Han har kørt på hans Specialized Venge alle dagene. Det eneste han har kørt med, som de andre også har valgt, er Roval CLX 50 hjul til lukket ringe. Det er kun Tim Declercq, der har kørt med Tubeless. Gearene har været 53-36 og 11-30. Kun Phill (Phillippe Gilbert) og Stybi har kørt med 53-39 og 11-30 gear.

Derudover har vi ikke haft så meget. Lidt bremseklodser, opladning af gear og powermeter - også lige en forskifter og skiftegreb, der blev ødelagt, da James Knox styrtede. Vi er heldigt sluppet.

Det er mekanikeren Dominique Landuyt, der har kørt til hotel her hele første uge. Han har stået for at skifte de lukket ringe, der har været slidt. Totalt har vi skiftet 11 dæk, indtil videre (kun en punktering) og to sæt tubeless.


Vores værktøj

9. etape.
Det var en hård motherfucker! Vi var bag Fabio Jakobsen og Max Richeze. Der blev virkeligt kørt cykelløb foran - og de valgte nogle sindsyge veje. Udstyret var Tarmac igen for alle - kun Stybi på en Venge. 

Derefter skulle vi til vores nye hotel i Pau, hvor vi har en hviledag. Det bliver det nok ikke for os. Alle cykler skal vaskes, 24 styk og enkeltstartscyklerne skal gøres klar: 16 styk.

Så der bliver nok at se til. Lige udover. at det nok bliver en lang dag, så har vi 325 km til hotellet. Vi ankommer vel cirka klokken 24.00, så velkommen til professionel cykling.


Cyklerne var beskidt efter gårdagens etape.

Hviledagen
I dag er vi godt i gang. Der er en gruppe ude og lave recon af enkeltstarten, så er vi to, der er blevet på hotellet og gøre rent efter en sindssyg etape i går. Cyklerne er vasket, og vi har tjekket dæk og bremseklodser. Nu er det bare oprydning og få styr på udstyr - specielt hjulene.



Vi har 35 sæt Roval CLX 50, 10 sæt Roval CLX 64 og 15 sæt Roval CLX 32 med her. Alle bliver tjekket. Udover det har vi 10 sæt Roval CLX 50 Tubeless og 4 Roval CLX 64 tubeless.

Så rigeligt at lave. 
 

De bedste hilsner,
Rune Kristensen
Mekaniker Deceuninck-Quick Step
Følg mig på Instagram

 

Tidligere blogs fra Vueltaen
Vuelta-værkstedet: Så kom den endelig
Vuelta-værkstedet: Ingen problemer
Deceuninck-Quick Steps mekaniker blogger under Vueltaen

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Ladies Tour of Norway(2.WWT) 13/08-16/08

Cyclassics Hamburg(1.UWT) 16/08

Il Lombardia(1.UWT) 15/08

Prudential RideLondon-Sur...(1.UWT) 16/08

Great War Remembrance Race(1.1) 14/08

KOGA Slag om Norg(1.1) 16/08

La Poly Normande(1.1) 16/08

Tour de l'Avenir(2.NCUP) 14/08-19/08

Il Lombardia(1.UWT) 15/08

Cyclassics Hamburg(1.UWT) 16/08

Prudential RideLondon-Sur...(1.UWT) 16/08

KOGA Slag om Norg(1.1) 16/08

La Poly Normande(1.1) 16/08

GP Stad Zottegem(1.1) 18/08

Tour du Limousin(2.1) 18/08-21/08

Omloop Mandel-Leie-Scheld...(1.1) 22/08

Schaal Sels(1.1) 23/08

Tour de Indonesia(2.1) 24/08-29/08

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-McLaren

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Pro Cycling

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

NTT Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team INEOS

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

SKAL DU HAVE WATTMÅLER PÅ CYKLEN?