Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
eSport eller elektronisk sport er et begreb, der beskriver en verden af organiserede og konkurrenceprægede videospil. Disse spil finder sted på internationalt eller regionalt plan, hvor professionelle spillere, enkeltpersoner eller hold spiller mod hinanden.
Annonce
Den anslåede værdi af det verdensomspændende eSport-marked i 2022 var lidt over 1,38 mia. USD. Derudover blev det forudsagt, at den globale markedsindtægt for eSports i 2025 kan nå op på 1,87 mia. USD. Med Kina alene, der tegner sig for over en femtedel af markedet, udgør Asien og Nordamerika det største eSportsmarked indtjeningsmæssigt.
Alt: eSport-gamer med sit headset
Elektronisk sport er en indbringende sektor, ikke kun for deltagerne, men også for marketingfolk og udviklere af videospil. Salget af billetter til disse sportsgrene hjælper også holdene og arrangørerne af begivenhederne. 532 millioner mennesker så eSports-begivenheder på verdensplan i 2022. Det forventes, at over 640 millioner mennesker vil se eSport på verdensplan i 2025. Disse tal er betydningsfulde for den stigende vækst i denne industri - enten gennem billetsalg eller medierne.
E-sports-konkurrencer bliver i vid udstrækning set på Twitch og andre streamingwebsteder ud over at blive vist på tv-netværk som BT Sport i Europa, ESPN og TBS Networks i Nordamerika. Lad os i forlængelse heraf se på andre årsager til det boomende e-sportsmarked.
En lang række partnerskaber og sponsorater
Der er mange esport-spil, der kan spilles på, ligesom traditionelle sportsgrene. League of Legends, Dota 2 og CS: GO er nogle af de tre store videospil. Organisationer, der er knyttet til disse spil, er generelt dem, der interesserer og tiltrækker iGaming-selskabernes opmærksomhed.
Populariteten af sportssimuleringsvideospil som FIFA har også øget esport-væddemål. Så spillerne kan også besøge websteder som casino bonusser for spil, som de kan spille og satse på.
Operatører hævdede, at under pandemien- da fodbold og andre konventionelle sports ikke var tilgængelige, var esport særligt udbredt. Esports har oplevet en kraftig stigning i de finansielle indtægter på grund af iGaming- eller onlinespilvirksomheder, der er kommet ind på sponsormarkedet.
Nogle iGaming-industrier foretrækker at indgå partnerskaber med esport-virksomheder for at sikre deres plads og i sidste ende øge udbetalingerne på begge sider. Enten gennem partnerskab eller sponsorater har esport oplevet en betydelig vækst på grund af iGaming-industrien.
De tilbyder spil af høj kvalitet, der tiltrækker et stort publikum
I de seneste år er kvaliteten af eSport-videospil blevet væsentligt forbedret. Siden Magnavox Odyssey, Nintendo Entertainment System og Atari 2600-konsollerne blev introduceret, er videospilteknologien blevet udviklet betydeligt. På grund af teknologiske fremskridt som 3D og virtual reality (VR) er grafikken i videospil blevet mere virkelighedstro, hvilket giver spillerne en mere medrivende oplevelse.
Esports-konkurrencer er nu enklere at se og spille. Spillerne er mindre tilbøjelige til at opleve alvorlig hovedpine eller øjenbelastning som følge af den slørede grafik. Spillere kan føle sig som om, de er inde i spillet ved hjælp af funktioner som augmented reality (AR). Et eksempel blandt mange er Pokemon GO.
Høj adgangssikkerhed og rummelighed
Et stort antal mennesker har nu adgang til mobile enheder og internettet. Det har været til stor gavn for esport-industrien, fordi folk kan få adgang til disse sportsgrene bekvemt fra hvor som helst, så længe de har internetforbindelse.
Sammenlignet med andre traditionelle spil med deres begrænsende faktorer kan folk spille esport når som helst på dagen og uden problemer.
Derudover kræver eSport ikke en masse område eller udstyr for at spille. Folk kan blot downloade et mobilspil til deres smartphone og nyde det, når de vil, når som helst de vil. Et andet barrierefrei aspekt ved esport-spil er, at det normalt ikke kræver meget sportslige evner at få succes.
De nyder godt af medierne
For at fremme og udvikle eSport-turneringer er streamingtjenester som YouTube og Twitch-kanaler blevet den primære medieplatform. Ved udgangen af 2018 blev det forudsagt, at 1,6 milliarder mennesker var opmærksomme på eSport. Det svarer til 5 % af hele verdensbefolkningen på det tidspunkt. Da der opstår innovative innovationer hver dag i takt med de teknologiske fremskridt, vil eSport fortsætte med at ekspandere.
Derudover vil eSport-branchen fortsætte med at boome, fordi den er accepteret globalt. Endnu vigtigere er det, at den vokser hurtigt i Kina - som anses for at være dens "hjemland". For at fremme væksten i esport-sektoren har den kinesiske regering indført nyttige regler og politikker for den, herunder skattelettelser og andre særlige privilegier.
Med den hurtige stigning i antallet af seere til esport på verdensplan og den relative brugervenlighed vokser det gradvist til at blive en milliardindustri. Det interessante ved esport er, at det kan hjælpe dig med at komme i kontakt med venner og familie langt væk eller tæt på for at få en spændende spiloplevelse. Det er ikke så svært at fordybe sig i esport, hvilket er en af grundene til, at branchen bliver ved med at blomstre.
Da teknologi handler om at udvikle innovative måder at gøre tingene lettere på, vil fremskridt inden for esports omkring dets grænseflade og brugervenlighed interessere og tiltrække flere brugere og uvægerligt bidrage til væksten i branchen. Esport har nu erstattet mange traditionelle spil, de fleste mennesker foretrækker at læne sig tilbage i deres eget hjem og forbinde sig med millioner af mennesker overalt for at få en medrivende spiloplevelse.
Annonce
Annonce
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04
Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04
Giro della Romagna(1.1) 21/04
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce