brasch Forstår dig godt - Og jeg så personligt også gerne meget mere mulighed for innovation /at UCI læmpede endnu mere på deres regler ift. cykeldesigns på Landevej.
På ITT/TTT landevej syntes jeg også kun det er en positiv ting.
Jeg kan ikke rationelt forklare hvorfor, men jeg har det helt anderledes med banecykling.
Måske er det fordi at der for mig er noget old-school over det - Måske er det fordi at marginalerne betyder mere på banen end på landevejen.. Måske er det det med nationalismen
På landevej bruges der generelt meget krudt i medierne, på sammenligning mellem nutidige atleter, og fortidens koryfæer.
Det er jo komplet usammenligneligt, dels pga. netop udstyret der har udviklet sig over tid. - Men der er vind/vejr, de længere distancer, og/eller etapeløb med forskellige ruter, holdsamarbejde, taktik jo også en kæmpe del af det.
På en lukket bane, hvor marginalerne er så små som de er i banecykling, virker det for mig som om at innovationerne ved udstyret er meget mere afgørende.
Personligt ville ønske, at det var i banecyklingen at man netop kunne lave historiske sammenligninger.
Hvor at udstyret var heftigt reguleret / eller allerhelst identisk for alle. (ala. Japansk keirin).
Kunne være fedt hvis man kunne se hvad nye trænings metoder havde haft af effekt på de forskellige banediscipliner og rekorder over tid Og hvad doping effekten var (hvis vi leger at det nu er en 100% ren sport)
Nå... Det er jo kørt, det løb - idet at udviklingen allerede er pågået løbende. - Men for disksutionens skyld
Landevejscykling kan jo være mange ting, hvis du pendler eller er ultradistance cyklist (ikke konkurrence) f.eks., vil de teknologiske spring der er sket med udstyret jo reelt kunne give dig en vinding af din tid, eller en mindre hård pendlertur.
Noget andet er at man kan have forskellige præferencer til udstyret som individ, til samme disciplin på landevej (TT eller Landevejscykel til ITT med stigninger f.eks.).
Så her er jeg helt enig i, at det er super godt med innovation over hele linjen - Det kommer mange, inkl. alm. mennesker til gode.
Har lidt mere svært ved at forstå hvad udstyrets optimering på banen har af gavn for andre end de baneatleter som der har det bedste udstyr på konkurrence tidspunktet., ud over selvfølgelig medierne, der kan lave sensations overskrifter om nye banerekorder