Giro d'Italia

Arkiv

(Forstør profilen ved klik)

 

Opdateres af: Emil Axelgaard og Jesper Johannesen

Annonce

Chat
kokken 04:06
Så går turen fra toppen i Adiaterhavet, Marano Lagunare over Sloveniens grænse til det nordøstlige Italien lige øst for Udine Santuario Di Castelmonte. Nogle af de største specialiteter i den ende af Adriaterhavet er deres Jomfru hummere og ål. Dagens ret: Hjertet siger: Valverde (Denne etape skriger Valverde, ikke over 1000 meter, varmen er tilbage, og en skræddersyet afslutning. Hvis Valverde skal vinde en sidstwe GT etape i sin karriere, så skal det være dne her). Fornuften siger: Richard Carapaz (No more BS, idag og imorgen skiller Ineos fårene fra bukkene, og Carapaz er den eneste der som sædvanligt, ser ud til bare at blive bedre og bedre). Dagens skrig må blive: Tusveld (Sidste skud i DSM bøssen?). astice fritto con salsa tartara
Mikkel 11:28
Så er jeg tilbage igen efter tre dagens fravær grundet overarbejde, og får nu idag lov til at følge dagens etape, som byder på noget af en bjergetaper! Jeg er enig med Kokken om at etapen skriger på Valverde, og det ville være smukt hvis han gik hele vejen, dog er jeg desværre pessimistisk på hans vegne, men nu må vi vente og se. Udbruddet har en stor chance for at holde hjem, og jeg tror at de fuldender det, så er spørgsmålet vel bare hvem der kommer afsted, det er jo rent lotteri. Mit bud er Hugh Carty, han ser stærk ud i disse dage og vil være blandt de stærkeste og måske nok også den stærkeste. Jeg håber på Bouwman, og tror på at han kan blive en farlig herre hvis han rammer udbruddet idag, men jeg har jo troet på ham på en del af de sidste mange etaper, og hans form synes at være nedadgående. Men lade os få et brag af en etape. Skulle den ende i et favoritopgør, har jeg en fidus til carapaz sætter det hele på plads idag, og det tror jeg han gør uanset om de kæmper for etapesejren eller ej.
Casper 12:05
det er nogle gode bud,, måske en arensman kan gøre det godt idag!
kokken 12:45
Vel mødt tilbage på pinden Mikkel! Jeg er enig i Hugh Carthy kan blive rigtigt farlig hvis det bliver udbruddet. Jeg er lidt i tvivl fordi jeg tror godt at Bora kunne gå efter samling og bonus sekunder hvis hindley er frisk. Og fordelen ved Valverde er at han (hvis han stadig er frisk den gode pensionist), også kan vinde fra feltet fordi han vil få lov at køre væk, eller kan slå dem i sprinten. Men spændende bliver det ihvertfald, jeg er ikke sikker på at det kan vindes idag, men man kan i den grad tabe den ihvertfald, og hvad vil Landa, kan han vente til sidste forsøg imorgen?
Mikkel 12:51
Jo tak! Det udbrud som er kørt nu, der burde Bouwman på papiret være stærkeste mand til dagens etape, så er spørgsmålet vel om de får lov, vi kan se DSM og Israel ikke er tilfredse med at have misset det, det kan jo betyde at vi får flere udbrudsangreb fra feltet på første stigning. DSM kan ikke være tilfredse, og kan EF være tilfredse med kun at have Cort med, han får det meget svært i den gruppe. Jeg tror at Landa vil give den et forsøg idag, dog tror jeg ikke han kan sætte Carapaz og Hindley, at vente til imorgen anser jeg som værende for sent, da han skal hente en del tid, han er ikke lige just kendt for sin enkeltstart.
Mikkel 12:53
Måske movistar kunne finde på at jagte senere på etapen for Valverde? Det er også en mulighed, hvis han skal have en etapesejr, så tror jeg det kan blive sidste chance idag. Så alt er åbent
kokken 12:55
Ja de kunne måske også gå ind i det. Og enig i det er sidste udkald for ham. Imorgen er for hård for den gamle. Og dem der har fået lov, er ikke ligefrem bjerg geder jo :)
Mikkel 13:05
Meget klatresvagt udbrud der er kommet afsted. På papiret må Koen Bouwman være klart den stærkeste til en etape som denne, faktisk med flere længder vil jeg mene. Attila Valter og Mauro Schmid kan på sine gode dage køre godt, men på så lang en etape med hele 4 bjerge, og et kæmpe bjerg, så tvivler jeg på det holder. Resten af udbruddet vil jeg gerne afskrive på nuværende tidspunkt, også vores danske Cort, selvom han har klatret fint i denne uge. Jeg tvivler på Inios og Bora vil gå efter etapen, hvis vi skal have en favorit afgørelse, så tror jeg det er op til Movistar og Valverde, men har han benene, og gider de gøre forsøget? DSM & Israel har jo misset det, og det kan ikke udelukkes at de forsøger sig på de næste kategori 3 stigninger, men det kræver dog at udbruddet ikke er sejlet afsted, for så er det nyttesløst. EF kan vel ikke tro på Cort, deres mand idag var vel Carty, men igen, alt kan ske. Jeg har dog hele tiden troet at udbruddet ville holde hjem når de første kørte, og det tror jeg også på nu, selvom det er utrolig klatresvagt. Mit bud er nu Bouwman som var min darkhorse før etapen, jeg ser ham som værende kæmpe favorit hvis det bliver en fra udbruddet, derfor undre det mig at så mange hold virker tilfredse. Bouwman gav odds 34 før etapen, her en halv time efter starten, er han nu faldet til odds 1.95!?! Jeg må indrømme jeg fik ham til 34, og Carty til 13, det var de to jeg havde til idag. Bouwman har jeg dog haft på mange etaper siden han vandt, og jeg holdt fast i at jeg ville spille ham på samtlige etaper indtil han gentog det han gjorde tidliger i løbet, måske det bliver idag.
Casper 13:05
mærkeligt at der er ro på feltet..... KOEN bouwmann er vel mega favorit til at vinde nu? han er den eneste bjergrytter
Heino 13:05
Se lige replay af manden i den lilla trøje feltet passerer, med ca. 148 tilbage. Han er sgu legendarisk, den måde han først lige griber en kastet flaske. 10 sekunder senere vipper han lige den næste der kastes op med foden og griber....konge
Mikkel 13:06
Meget kan nå at ske endnu, men forspringet vokser, men helt enig. Bouwman burde jo vinde den med lukkede øjne
Mikkel 13:07
Følelsen af at få Bouwmann til odds 34 kl 12:00, nu en time senere står han til 1.83 live.
kokken 13:14
Enig i Bouwman er stor favorit hvis de holder hjem. Men med den enighed der var om at lade dem køre, og de normale klatrere ikke engang gjorde forsøget, kunne jeg også frygte at det er fordi der er meldt ud at favoritterne vil køre om det idag. Men vi må se. Men holder de er det obv. Bouwman det handler om.
Mikkel 13:17
Det er bare sfstanden vokser, vi er på 8 minutter allerede - ingen tager bare en smule kontrol, det kan godt være at de fleste i udbruddet sejler baglæns når stigningerne starter, men giver du Bouwman 8 minutter eller mere, så henter de ham aldrig. Så der skal snart tages kontrol hvis der er nogle i feltet der har ambitioner idag.
Mikkel 13:19
9 minutter.. jeg tror festen er lukket og slukket nede fra feltet.. der er lang vej hjem ja, men ingen tager kontrol, om lidt er vi iver de 10 minutter, det henter de ikke.
Mikkel 13:19
vi får måske giroens første udbrud som sejler hjem med måske 10-20 minutter, det kunne godt ligne det lige nu
Krelle 13:20
Valter så fint kørende ud den anden dag, ikke? Og Bouwman kunne godt have trætte stænger her på dag 19. Odds 2.10 på Bouwman skal jeg hvertfald ikke røre :)
Lars 13:23
Har Bouwman ikke virket udkørt efter at have jagtet udbrud og bjergpoint - men har selvfølgelig noget i tanken, når han rammer udbruddet alligevel.... MEN jeg går med Schmid, og tror hans nedkørselsevner bringer ham langt i dette selskab....
Mikkel 13:24
Bouwmann har set bedre ud de sidste par dage, og han har trods alt set langt bedre ud end Valter har gjort hele løbet, hvis det lige nu er de to vi sammenligner. Bouwman er en langt bedre klatre end Valter, de har han vist i dette års Giro til trods for han har haft et par dage med lidt nedtur i den ( dog mod langt bedre ryttere end dem han sidder med nu ) - Ingen tvivl om at Bouwman er KÆMPE favorit, og ikke kun fordi jeg havde ham før etapen sammen med Carty, så tror jeg han æder den lige så let som storken snapper en frø på en sommerdag. - Odds 2 er lavt ja, men hvis vi ser på hvem der er i gruppen, så er det et odds jeg synes der er god værdi i, han vinder 99/100 gange i sådan et udbrud mod disse ryttere. Jeg fik ham dog til odds 34 før etapen, det er noget helt andet end odds 2 :)
Mikkel 13:26
På sådan en dag, med disse stejle stigninger, især Kolovrat, så kan du godt glemme alt om hvis du tror nedkørslen får nogen rolle, andet end hvis snakker styrt (som vi ikke håber på) - det bliver den bedste bjergrytter, og den står mellem Bouwman og Valter, men Bouwman burde være klasser over, men vi bliver klogere.
Gambleren 13:27
Så jagter Bora og jeg fik lige Carapaz til odds 15 :-)
Casper 13:28
håber på Cort!!! dog er chancen nok meget lille haha. men bouwman burde vinde den
Mikkel 13:29
En smule sent :))
kokken 13:30
Roooolig nu Mikkel! Ingen vinder 99/100 gange, hvis bare vi faktor uheld og defekt ind, er vi allerede længere nede ;) Jeg vil heller ikke røre ham til 2.10 og jeg er stadig ikke sikker på at udbruddet sejler hjem, når først de begynder og køre nede bagfra. Og jeg er iøverigt enig i at Bouwman har set lidt brugt ud de seneste dage, desuden handler det jo hovedesagligt for ham om bjergtrøjen nu, og med det in mente, skal han måske også gemme lidt energi til imorgen. Han er klar favorit, men han ikke "sikker" på nogen måder endnu, og jeg synes også vi skal en del over 3 før jeg turde spille ham allerede nu.
Gambleren 13:30
Kan der være sidevind?
kokken 13:31
Vejret Efter det meget ustabile vejr, vi havde mod vest, er betingelserne flottere mod øst. Fra starten vil der kun være få skyer, men gennem det meste af dagen vil der være flere skyer end solstrejf. Temperaturen vil gennem dagen ligge på 25 til 27 grader med 27 grader i bunden af sidste stigning, men i bjergene midtvejs på etapen vil luften ikke være helt stabil med en risiko for tordenbyger på 20-30%. I finalen er den dog bare 10%. Vinden vil være let (7-11 km/t) og i starten komme fra syd, men gennem det mest af dagen fra sydvest. Det giver generelt med- og sidemedvind, indtil man kort inden Kolovrat får sidemodvind. Det varer ved til toppen, hvorefter der vil være modvind frem til bunden af sidste stigning, hvor der vil være sidemedvind hele vejen op.
kokken 13:31
Det er Emils "vejrudsigt" fra optakten igår
henrik 13:31
Bouwmann lige steget til 3.30 !?
Thor 13:32
Bowerman ville jeg ikke røre til odds 2. Det er simplethen ikke det værd i forhold til han har været i udbrud flere dag.
Mikkel 13:32
Hvis i tror på Mauro Schmid, så kan vi jo lige så godt snakke Cort, han har kørt bedre op på det seneste :)
Rico 13:32
@Henrik - Bora er begyndt at jagte hårdt i feltet
Lars 13:32
Enig med Kokken. Selvom om Bouwman er stor favorit. Men det er godt nok en billig etapesejr der er til salg i dag, med kun 1-2 bjergryttere i udbrud.
Mikkel 13:32
Det er fordi Bora køre i feltet :D
Krelle 13:32
Ja Bora satte nogle frem, men de henter da ikke synderligt ind på udbruddet? Kan da være Bouwman til 3.50 skal have et skud nu
Mikkel 13:33
Feltet kan stadig nå det, ingen tvivl, det kommer an på om Bora har ambitioner om etape sejren eller om de bare vil lægge pres på Inios. - Forspringet er dog stort og de skal køre hele etapen på fuld skrue for at hente de to bedste i udbruddet
Thor 13:33
Jeg ser cort som tredje favorit i det udbrud. Cort klatere overraskende godt. Dog kan feltet sagtens nå det.
Mikkel 13:33
Mit bud er uden tvivl stadig udbruddet, jeg nægter at tro på at Bora satser på etapen - så havde de ikke gået frem da forspringet hed 11 :)
Anders H 13:34
Der er vel reelt 0 grund til at trække lige nu i feltet, hvis ikke det handler om etapen
Mikkel 13:34
Altså hvis folk nævner Schmid, så nævn dog i det mindste Cort, han køre lige pt. mindst lige så godt op ad, hvis ikke bedre :)) Men bouwman er mit klare bud, og ser ham vinde den med bind for øjnene, men jeg kan jo tage fejl :D
Mikkel 13:57
Der er altid flere grunde til at trække, og grunde som også handler om andet end etapesejren. Så jo, det er der. Hvis Bora gik efter etapen, så er jeg sikker på de ikke havde ladet det ramme 11 minutter til at starte med, men derimod nok 5-7 minutter. De køre lidt ind nu, men det er fordi udbruddet er gået i et afslapnings tilstand før det hele går løs. Hvis Hindley har gode ben, så ænsker han nok et hård løb hele dagen, for måske at kunne sætte Carapaz senere, og hvis Bora gør det hårdt frem til finalen eller Kolovrat, , så kan det jo også mærkes i fx. Carapaz og Landas ben, frem for hvis alle havde meldt sig ud og bare kørte stille frem til finalen, så vil det jo dermed være betydeligt svære at sætte dem, hvis han når hen emd en frisk Carapaz til finalen. Så der er en grund til de føre, og det er formentligt nok at de ønsker at gøre løbet ekstremt hård for især Capapaz.
Mikkel 14:00
Beklager de mange stavefejl, telefonens ordbog fungere ikke altid helt optimalt :))
Mikkel 14:11
Det er tydeligt at se Bora ikke køre for etapen, tiden går stille ned af, men ikke noget voldsomt. De gør løbet så hårdt som muligt, de øjner nok svaghedstegn hos Inios og Carapaz, samtidig med at Inios lige har sagt farvel til Richie Porte som er sat, bum.
kokken 14:11
Hmm de hent3er stille og roligt ind ser det ud til. Mon ikke Bora vil forsøge og bringe bonus sekunderne i spil?
Mikkel 14:12
Jeg tror udelukkende det handler om at møre Carapaz, og samtidig sætte Inios under pres :)
kokken 14:16
De kan sagtens sætte Ineos under pres, men Carapaz har set stærkere ud end nogen andre, og vi ved jo han plejer at blive stærkere og stærkere, så når de forsøger allerede nu så ligner detj o det helt store attentat forsøg for at pille trøjen af ham. Om det så lykkes er noget helt andet, men ikke dumt at forsøge, da der naturligvis vil være stor forskel på at skulle forsvare og skulle forcere imorgen på dronninge etapen. Sorry Mikkel, ejg tror ikke de holder hjem mere. Det er dog muligt at Bouwman kan køre alene fra kolo, men han har som sagt set mærket ud de sidste dage, og imorgen er endnu hårdere.
Gambleren 14:17
Hvis udbruddet kun har 5-6 minutter ved bunden af Kolovrat, så holder de ikke
Mikkel 14:18
Du behøver skam ikke sige sorry, alt kan ske :D - Jeg er overbevist om at vinderen er i udbruddet, men vi bliver klogere. Holder fast i Bouwman, og jeg må indrømme jeg føler mig stensikker på udbruddet holder, eller de stærkeste :)
Mikkel 14:20
Det er tydeligt at se Bora ikke køre for etapen, så havde de sat langt mere ind i det :)
Anders H 14:21
Nu skal de også lige køre 2 bjerge mere inden de løber tør for hjælpere. Hvis de kører sig selv flade nu, så giver det jo slet ingen mening
Mikkel 14:24
Som sagt vi bliver klogere :) Bora fik sat Richie Porte fra Inios, og de skulle også lægge pres på Inios og Carapaz, alt andet ville være dumt. Men hvis jeg er ene og alene om at tro på udbruddet holder, så er det også fint, jeg er for at sige det lige ud, stensikker på vinderen er i udbruddet :) Men lade os se status om en halv times tid :D
kokken 14:27
Porte er vist syg, så det tror jeg skete helt af sig selv. Og de køre stærkt Bora.
Anders H 14:28
Jeg ved nu ikke om jeg er sikker hverken den ene eller den anden vej. Jeg mener bare, at det sagtens kan falde ud til feltets fordel. 9 minutter er ingenting lige nu, men hvis jeg var Bora og for alvor kørte efter sejren, så ville jeg nok også køre lidt hurtigere og være gået frem lidt tidligere
Rico 14:28
Jeg synes at Bora viser meget tydeligt at de ønsker at køre om etapesejren i dag, men lad os vente og se :)
Mikkel 14:28
Ja de gør så, men de henter jo stadig ikke noget tid, andet end 10-15 sekunder på de sidste 10 km, fx :) De ligner udelukkende kun at de køre for at lægge pres
Anders H 14:31
Det behøver de vel heller ikke. Kolovrat kan vel koste 6 minutter mindst, hvis de for alvor går til den i feltet, når udbruddet er så svagt
kokken 14:32
Emil skriver: Interessant! Nu er Bora begyndt at jagte med Gamper. Så tyder det på, at de alligevel vil gå efter etapen. Det er også relativt gratis at holde dem i snor på det flade, hvor de kan bruge deres tunge folk, og når udbruddet er så svagt, er det en lidt billigere etapesejr at gå efter. Jeg havde ellers helt opgivet at tro, at Bora ville jagte én eneste sejr i dette løb. Det virker bare helt, helt unødvendigt at give dem 11 minutter først. Det bør betyde, at man kan hente dem. Udbruddet er trods alt ikke synderligt stærkt, når vi rammer stigningerne. Man skal ikke undervurdere Bouwman og Valter, der har en chance, men i så svagt et udbrud synes overhånden nu at gå til feltet.
Mikkel 14:32
Tænker bare debatten om den vel stopper her, så må vi vente og se hvem der får ret. Jeg selv ser et klart billede af at bora ønsker at skabe splittelse og gøre det hårdt fra alle, havde de kørt for etapen, havde de gået mere ind i det, udbruddet er trods alt halvvejs oppe af næste kategori 3 stigning og tiden er stabil på 8:45 lige nu. - Når hjælperne er brugt op senere på etapen, måske endda allerede på Kolovrat, så er det nok ikke fordi Hindley, Carapaz og co. går efter etapen og føre an der, det giver sig selv. Har Valter, Bouwman og de typer fra udbruddet 6-7 minutter bare i bunden af Kolovrat, så ser de ikke skyggen af dem mere. Det er sludder at du siger at feltet kan hente 6 minutter på Bouwman på Kolovrat, det er simpelthen helt ude i hampen :) Sorry to say
Kristian 14:32
Bora tænker forhåbentlig kun klassement og deres eneste mål er at gøre det hårdt for Carapaz. Etapesejren tænker de ikke på men den kan jo blive aktuel, i og med de vil gøre løbet så hårdt for Carapaz. 08:30 nu. Hvis Bora kører fra bunden, så er 08:30 ikke det store forspring
kokken 14:36
Tjaaa Mikkel, en ting har du ret i; Vi ved bedre senere ;o)
Mikkel 14:36
Lige det jeg selv har sagt hele dagen :)) Havde de kørt for etapen, så havde de aldrig fået 11 til at starte med, det kan være etapen kommer indenfor rækkevidde, men jeg tvivler, jeg tror stadig vinderen hedder Bouwman med Valter som en darkhorse i det udbrud :)
Mikkel 14:37
Der blev skrevet længere oppe at bora kunne hente 6 minutter alene på Kolovrat på fx. Bouwman, det er okay at nogle håber på feltet, andre på udbruddet osv, men det er helt og aldeles urealistist at Bora skulle hente 6 minutter bare på Kolovrat, det er jo vrøvl. Det er trods alt en bjergrytter og ikke Mark Cavendish vi snakker om :)
Malthe 14:39
Tonelli til odds 201. Er det helt umuligt at han kan vinde?
Gambleren 14:39
Jeg skrev ikke de blev hentet på Kolovrat
Mikkel 14:40
det var en anden som skrev at feltet kunne hente 6 minutter alene på barer kolovrat, til de bedste i front såsom Valter og Bouwman, det er jo vrøvl :)
Mikkel 14:41
bare
Gambleren 14:41
Arh beklager :-)
Mikkel 14:41
tonelli som vinder, ja.. hvis han får sat en motor på cyklen :)
Henrik 14:43
Fedt Bora-Hansgrohe går frem over giver den gas. Porte er væk for Ineos, ikke det er afgørende, men hvis de ikke gør noget, så bliver det et kedeligt cykelløb
kokken 14:44
6 minutter er meget, enig, men afhænger vel også af hvor mærkede de er. Det er trods alt slutningen af 3 uge, og Bouwman har set mærket ud de sidste par dage. Men i almindelig form og uden trætheds faktorer der spiller ind, er jeg enig med dig Mikkel i at så henter de ikke 6 min på dem på kolo
Mikkel 14:50
Det kan også være Bouwman ikke vinder, han burde bare være bedste mand. Hvis fx. Valter skulle vise sig som værende bedre eller Schmid, så tror jeg stadig på vinderen er i udbruddet :D
Anders H 14:54
Bare lige for at bryde ud af snakken vil jeg bare sige, at det er mega fedt, at der er kommet gang her i chat-funktionen efter de første dage var lidt sløve (ikke at jeg bidrog det store)
Emil 14:56
Jeg tror også lidt på tonelli faktisk. Odds 251 er ihvertfald for højt.
Mikkel 15:01
Altså sig mig, jeg ved godt at det er fredag, og jeg skal selv ud og have et par øl i aften, men hvor meget drikker chattens brugere? :D Tonelli som vinder? Feltet henter 6 minutter alene på Kolovrat ind på de bedste i udbruddet, osv. Der er nogle i chatten som holder tidlig weekend :D
Casper 15:02
haha
RF 15:02
Det bliver Hindley eller Carapaz. Kolovrat er for hård til det svage udbrud. Skulle man tage danskerhatten på og satse på Cort? Haha
Mikkel 15:03
Jeg trpr jeg skal til at smage noget af det i andre herinde får indenbords, det må være stærke procenter!
Anders H 15:03
Du skal i hvert fald ikke kritiseres for at fedtspille din vurdering Mikkel. Det kan sagtens ende med, at udbruddet vinder, men så bomsikkert kan jeg ikke melde ud hverken den ene eller den anden vej
kokken 15:03
Men i det mindste bliver du lidt mere realistisk jo længere vi kommer. Hvis man læser din første bemækning om Valter, og din sidste, så bliver det da trods alt lidt mere fornuftigt Mikkel ;o)
Mikkel 15:05
Udbruddet holder, det er stensikkert. Jeg tror på Bouwman, det har jeg gjort siden etapens begyndelse, sammen med carty, han ramte dog ikke udbruddet. Valter må være nærmeste konkurrent, Schmid skal ramme sit livs dag for at vinde :)
Mikkel 15:05
Oddsne på udbruddet falder også gevaldigt nu :D
RF 15:06
Du har lige sagt, at feltet henter 6 minutter på Kolovrat.. Kan du bestemme dig? :D
Mikkel 15:06
Nåå nej, Bouwman burde være flere klasser over Valter, ingen tvivl. Men han må være nærmeste konkurrent til ham, hvis vi ser på udbruddet er der jo reelt set kun de to som klatre godt.
kokken 15:06
Spøg til side, jeg tror helt generelt at folk bare ser forskelligt ppå det Mikkel. Og da det jo er en chat med tilfældige cykel elskere, må der jo komme forskellige holdninger frem :)
Mikkel 15:07
Det har jeg på ingen måde sagt, så skal du læse min besked igen :)
Mikkel 15:07
Altså sig mig, jeg ved godt at det er fredag, og jeg skal selv ud og have et par øl i aften, men hvor meget drikker chattens brugere? :D Tonelli som vinder? Feltet henter 6 minutter alene på Kolovrat ind på de bedste i udbruddet, osv. Der er nogle i chatten som holder tidlig weekend :D
Mikkel 15:07
Det var en hentydning til en tidligere kommentar om at en sagde at udbruddet tabte 6 minutter på kolovrat :)
kokken 15:07
Vi rammer Kolo lige om lidt, så får vi svar :)
Malthe 15:08
Jeg tager i hvert fald en ekstra uges sommerferie hvis Tonelli napper den :P
Thor 15:08
Vinder 100.000 kr hvis tonelli vinder ;))
Mikkel 15:08
De kommer til at tage tid på kolovrat, ingen tvivl, også minutter. Men 6, nej.
RF 15:09
Du skal da straffes, ikke belønnes? Btw, jeg er helt med på Tonelli-modstanden. Han kan altså ikke klatre
Mikkel 15:09
Hvis tonelli vinder. så løber jeg nøgen rundt om christiansborg, og filmer det gerne :)
RF 15:09
@Thor.. Har du smidt 4-500 kroner på ham?
RF 15:10
@Mikkel: 6 minutter over 10 kilometer er også højt sat. Altså så skulle det have været Mortirolo fra den hårdeste side eller måske endda Zoncolan.. Og selv der er det et stretch haha
Mikkel 15:11
Hvis i alle stadig tror på feltet, så er oddsne røget op over de 11 igen på Carapaz og co. værsegod :)
Mikkel 15:11
bestemt :D
RF 15:12
Jeg holder mig som regel fra at oddse og nyder bare cykelløbet i stedet =)
RF 15:12
Fatter virkeligt hat af, at Bora lod dem få 11 minutter
kokken 15:12
Jeg er stadig ikke overbevist om udbruddet, men oddsene er for små, dem jeg fik inden start var bedre ;o)
Mikkel 15:13
Jeg er vidst ene mand herinde som hele dagen har været stensikker på udbruddet, og det er jeg stadig. Om det så bliver Cort, så er vinderen stadig i udbruddet. Mærk mine ord :))
Mikkel 15:13
Dog vinder Cort ikke, men håbet er der da :D
RF 15:14
Nej, Cort som ens forudsigelse er med klaphatten på
Mikkel 15:16
9 minutter igen, det er tydeligt for selv en blind høne at Bora ikke har haft intentioner om etapesejren, så var tiden aldrig steget igen :)
Mikkel F 15:17
Jeg tror også på Corr
Mikkel 15:17
Men mon ikke Bora og Bahrain vil lægge pres på Inios om lidt, også får vi måske et angreb :D
RF 15:17
Men det kan måske også være til ulempe for udbruddet at de har kørt så stærkt nu. Pulsen har været høj. Arh det ved jeg ikke om man kan være så sikker på. Affini er en voldsom motor og længder bedre end Aleotti og Zwiehoff. Det samme er Ballerini
kokken 15:18
"Tydeligt for selv en blind høne" nu? Det bliver mere og mere useriøst Mikkel
Mikkel 15:18
Affini og Ballerini har udelukkende været brugt som hjælpere for Bouwman og Schmid, så det var jo godt for udbruddet :D
Mikkel 15:19
Nej, men det har været tydeligt at Bora ikke gik efter etapesejren, det gav sig selv da de ramte 11 minutter, og tiden har jo været stabil over de sidste 50, og steget nu. Det er i mine øjne tydeligt at presset handlede om at lægge pres på Carapaz og Inios, som de også fik gjort.
RF 15:19
Nårh ja, men de har kørt i et dalstykke, hvor der plejer at være lidt mere ro på. Pulsen har været høj i lang tid nu
RF 15:21
Tonelli er der stadigvæk haha
Mikkel 15:22
ja, han lever endnu :D
Henrik 15:23
Holms teori er, at Bora gik frem for at aflive Richie Porte, det kunne da måske være noget om
RF 15:24
Lad os håbe Kämna og Wilco bliver taget i brug nu. Ineos virker faktisk ret svage
Mikkel 15:24
Det giver også meget bedre mening, jeg har på intet tidspunkt set nogle indikationer om at Bora gik efter etapen.
kokken 15:25
Selm Emil har åbenbart drukket Mikkel
kokken 15:25
Han skriver i live opdateringen: Og lad mig lige understrege, at jeg stadig tror mere på feltet end på udbruddet. To svære stigninger og klassementskamp allerede nu burde kunne hente dem, men det er langt fra sikkert, når afstanden igen er blevet så stor. Cort synes allerede at lide, men han er også lidt overmatchet på så svær en stigning
Mikkel 15:26
Tydeligvis :)) Men hvis i stadig tror på Feltet, så er de gået fra odds 11, til nu odds 20 på Carapaz og Hindley, så skyd da endelig løs! :D
kokken 15:26
Nej nej, du har jo ret 99/100 gange med den retorik ;o)
Anders H 15:26
At de gik frem for at aflive Porte giver jo ingen mening, når de fortsætter bagefter. Og hvis de vidste, at han var syg, så var han jo ligegyldig anyway
Mikkel 15:27
Feltet kommer ikke i nærheden af udbruddet :))
Mikkel 15:28
Tonelli ser faktisk udemærket ud i ansigtet :D
Mikkel 15:29
det kan være der er en der får en god sommer :))
Alexander 15:33
Kører Remco egentligt Touren i år?
Anders H 15:34
Jeg mener, at han kører vuelta
Mikkel 15:35
På den første halvdel af Kolovrat, der tabte udbruddet sølle 23 sekunder, men nu må vi jo se :D
Mikkel 15:37
Nægter at Emil stadig tror på Feltet, i så fald giver favoritterne mellem odds 30-45
Mikkel 15:37
:D
Anders H 15:39
Det er klart, at det ligner udbrudssejr nu. Det er der vist ikke tvivl om. Det Bora laver er dog bare besynderligt. Det er jo ikke engang nævneværigt trættende, men reelt bare ligegyldigt
kokken 15:41
For 5 min siden skrev han: Ulissi har bestemt ikke haft et stort løb. Han slipper nu, hvor det fortsat bare er Bora med Zwiehoff i front. Afstanden er 9.05. Hvis det her er stilen, holder udbruddet. De smider jo ikke 9.05 efter Kolovrat. Hvad i alverden er så formålet med Boras arbejde? Jeg er målløs igen i dag. Nu skal der snart ske noget, hvis det skal give mening.
kokken 15:41
Han=Emil
Mikkel 15:41
Som sagt troede jeg aldrig det handlede om etapesejren, det ville også være voldsomt at gå all in på de bonussekunder, især når de slet ikke kunne vide sig sikre på at han kan slå Carapaz. Tror som jeg skrev flere timer siden, at det handlede om at lægge et pres, og se om det kunne skabe splittelse, det er vidst den eneste forklaring. Men kedeligt er det da, men udbruddet holder, det er der ingen tvivl om mere, til dem som stadig tror der skulle være tvivl.
Mikkel 15:42
Stadig forbavset over han troede på det i bunden, om Bora havde kørt, var forspringet alt for stort. Det er jo ikke sprintere eller ryttere fra 3 rang vi har med at gøre i det udbrud, det er stærke ryttere.
Anders H 15:45
Fatter ikke Bora. Altså når de kører så langsomt giver det jo intet uanset, hvordan man ser på det. De lader jo bare Carapaz folk få det lettere
Kristian 15:46
Uanset hvad, imponerende kørt af Tonelli i dag!
Mikkel 15:46
Det kan jo være Hindley har sagt at han ikke ønsker det stærkere, hvis ikke han har benene.
Anders H 15:47
I så fald kunne han vel bare have ladet Ineos køre det endnu langsommere
kokken 15:50
Ja det virker som en del spildt energi uden grund
Mikkel 15:52
Nogle der kender til Valters "spurt" for den sags skyld også Tonelli? Vi ved jo Bouwman er lynhurtig i en spurt, Schmid har også et ganske godt punch
Mikkel 15:53
Ikke sagt at jeg tror de kommer samlet til mål, men det kan jo ske et par af dem gør :)
Anders H 15:53
Valter er ganske eksplosiv, men burde være klart overmatchet af i hvert fald Bouwman, hvis det kommer til at handle om eksplosivitet
RF 15:55
Eeeeej, noget eksperten ikke ved? =) Valter er hurtig i en lille gruppe. Det viste han med 2. pladsen i Barcelona i Katalonien i år og han fik vist også en top 3 i en decimeret gruppe i GdT
Anders H 15:55
Altså jeg har spillet Bahrain til at vinde holdkonkurrencen før etapen, så Bora skal da for min skyld være velkomne til at smide deres hold ud af vinduet
Anders H 15:55
Før løbet*
RF 15:57
Når det så er sagt, så ender det her altså ikke i en spurt. Jeg tror bare en af de 3 er den stærkeste på dagen og kører væk på det 12% stykke der er omkring kilometer-mærket.
Mikkel 15:58
Ingen ved det, det eneste der er sikkert er at udbruddet holder, tænker jeg var alene om at være sikker på det :)
Casper 15:59
håber på tonelli drengen!!! men bouwman burde være klart hurtigst
RF 15:59
Var du det? Det synes jeg altså ikke du har sagt nok gange!!
Mikkel 16:00
Lidt svært at undgå når samtlige herinde var sikre på feltet ;)
Orange fyr 16:01
jeg fik også Koen Bouwmann til en fin odds på hele 23 igår aftes.... så du ikke alene mikkel (;
RF 16:01
Var vi det?? Igen. Det synes jeg altså ikke du har sagt nok gange! Det kan være dine næste 10 beskeder også skulle omhandle det?
Mikkel 16:01
Vi håber! Men alt kan ske, Schmid er vidst den største udfordre som det ser ud nu :))
Mikkel 16:02
Helt bestemt! Udbruddet holder, er i stadig i tvivl?
Casper 16:03
hahahaha... RF hvorfor er du så nedladende? han har jo til dels ret,, de fleste kørte på at feltet ville vinde,, så han fik jo ret,, ingen sure miner
Anders H 16:03
Du havde vel trods alt heller ikke regnet med, at Bora bare ville skyde sig selv vi foden? Men offensivt det fik du i hvert fald ret i, at det ikke blev
RF 16:03
Det kan være du lige skulle sige det for en gangs skyld mere. Og så skal du altså huske at nævne at du forudsagde det og ingen andre gjorde. Så er vi sikre.
Mikkel 16:03
Bora har jo ikke skudt sig selv i foden? Hvem siger det?
Anders H 16:04
De har da sat deres egne hjælpere og givet Carapaz hjælpere frit løb uden at skabe noget som helst. Hvordan har de ikke skudt sig selv i foden lige nu?
Mikkel 16:04
De har intet tabt, Hindley er 3 sekunder efter, så det er da mærkeligt at sige at Bora har skudt sig selv i foden :)) - Der er mere etape tilbage, de køre ikke for etapen men for den samlede sejr, så de har både mere løb idag, etapen imorgen og enkeltstarten :)
RF 16:05
Så, så er der vidst også kogt nok suppe på det.. Vildt nok at Vendrame har hentet dem.. Så altså ikke ud til at de holdt igen på nedkørslen foran
Mikkel 16:06
Vi kan blive enige om at hvis Carapaz sætter Hindley så jo, men hvis ikke, så nej :) - Hvem siger de SKAL skabe noget? Der er tre sekunders forspring. Jeg ved godt Carazpaz kørte bedre end Hindley på enkeltstarten i Ungarn, men den var kort. Flere eksperter, inklusiv spår Hindley til at køre ligeså godt hvis ikke bedre på den sidste enkeltstart, så hvem siger han skal ud og vinde tid? :)
Anders H 16:07
Hvilke eksperter spår det?
Mikkel 16:07
Landa skal forsøge sig noget, han køre elendige enkelstarter generelt, men Hindley kan jo stole på sin enkelstart som han selv var ud og sige før dagens etape at han har forbedret sig gevaldigt, og hvis han tror på det, så skal han jo bare holde sig til :) 3 sekunder er ingenting på en enkelstart.
RF 16:07
Carapaz har historien med sig, når det kommer til enkeltstarter. Ganske vidst har Hindley forbedret sig, men det har Carapaz altså også i samme tidsrum. Han skal altså ud og hente tid
Anders H 16:08
Han har trods alt kørt elendige enkeltstarter hele året, så det skal godt nok være kommet ud af ingenting
Anders H 16:08
Når det er sagt, så har jeg også spekuleret over om Bora ved noget som vi andre ikke ved. Måske har Hindley som han selv siger virkeligt forbedret sig
Mikkel 16:09
Hvis Hindley føler hans enkelstart er bedre end Carapaz, og at han kan vinde løbet der, så er de jo heldigvis ikke noget vi afgøre, det gør han jo selv :) Jeg siger bare tre sekunder er INTET, og hvis han tror på sin enkelstart, så er det helt fornuftigt at han ikke prøver, men bare følger. Det var en anden sag hvis der var 20-30 sekunder op.
Mikkel 16:10
Ingen ved hvor hurtig en enkelstart Hindley køre, andet end at der er forlydninger om at han har forbedret sig markant, og hvis de stoler på hans TT, så skal han ikke vinde tid, og det kan samtidig være at Carapaz er tryg ved sin TT, så må det hele jo afgøres der, selvom etapen imorgen også er hård :)
Mikkel 16:10
Og nej jeg er ikke Hindley fan, jeg holder med Carapaz hvis jeg skulle vælge mellem de to :)
Anders H 16:10
Helt enig. Hvis de tror, at Hindley er bedste på enkeltstarten, så behøver de jo ikke gøre det store. Hans enkeltstarter i år har bare været ganske ringe alle sammen
Mikkel 16:12
Den eneste der med sikkerhed skal afsted, det er Landa.
RF 16:13
Altså hans enkeltstart i Tirreno (der var 14 km) var han 20 sekunder efter Carapaz eller noget lignende
C 16:16
Carapaz kørte trods alt 6 sek hurtigere end Hindley, så Carapaz må have overhånden på enkeltstarten. Har meget svært ved at forstå Boras taktik. Med mindre Hindley er dårligt kørende burde de jo derfor prøve at angribe.
Mikkel 16:16
Der er også kæmpe forskel. Nu snakker vi om en enkelstart efter tre hårde uger, det er andet end en enkeltstart på fx. 2 etape i Ungarn og en enkeltstart i Tirreno, det kan ikke sammenlignes på samme måde :) Men historikken taler for Carapaz, men tror Hindley selv på sin enkelstart, så må det tyde på at han har forbedret sig markant.
Mikkel 16:19
Vendrame skal de ikke have med hjem til mål, han er klart den hurtigeste på papiret :)
kokken 16:20
Hvis det er rigtigt at Hindley har forbedret sig så markant, så giver idag faktisk god mening, da de jo så bare har villet lulle Ineos i søvn og sikre at de ikke gik på rov.
C 16:21
Hel enig. Der er stor forskel, men har svært ved at se hvorfor Hindley skulle tro så meget på sin enkeltstart, at han ikke prøver at angribe, når historikken taler for Carapaz.
C 16:23
Man kan kigge nok så meget på sine træningstal, men de er jo først når man kører mod hinanden man rigtigt ved hvor man står.
Mikkel 16:24
Come on Emil.. Nej, feltet har ikke en jordisk chance, nu må det snart stoppe. De kan gå til stålet herfra og indtil sidste meter.
Casper 16:25
skrev emil lige at Bora havde en mulighed for at hentet udbrydderne? (;
Mikkel 16:26
Ja. Udbrydderne taber lidt tid nu, fordi de fem i front jo gør sig klar til finalen og spare sig lidt indtil stigningen kommer, derfor går tiden lidt ned. Men de skulle have 2-3 minutter kun, frem for de små 7, hvis der skulle være en chance for feltet :D
kokken 16:27
Emil er jo nødt til at holde sig realistisk og se neutralt på mulighederne. Han får jo løn for at være fremstå troværdig ;o)
Mikkel 16:27
Boras kørsel er mærkelig, nu køre de til igen :D
kokken 16:28
Nu faldt de i søvn igen
Mikkel 16:31
virker en smule besynderligt
kokken 16:32
Meget ja
Sveske 16:32
Hey gutter - Husk nu det gode humør og vi alle er en del af feltet! De bedrevidende burde vide bedre! God weekend :-)
kokken 16:33
Enig Sveske, god week-end til dig også :)
Mikkel 16:34
Halløjsa! Helt bestemt, og god weekend til dig også Sveske :)
Henrik 16:35
Smed en 200 lap på Valter til odds 40 i morges. Det er lidt spændende nu.
henrik 16:49
Jeg holder med Henrik ;)
kokken 16:50
De skal jo ikke slæbe Vendrame med op
henrik 16:50
Vendrame har sluppet
kokken 16:51
De går jo i stå hele tiden så han kommer med op igen :)
Hans 16:55
Hindley isoleret.
kokken 16:57
Så køre carapaz
kokken 16:59
Tillykke Mikkel! :)
Mikkel 16:59
Puha en afslutning! Så gik min Bouwman endelig hjem efter to mislykkedes forsøg tidligere i løbet. Denne gang fik vi 400 til odds 34, dog røg der 200 på Carty, men det går :D
Mikkel 16:59
Mange tak!
Casper 17:00
JAAAAAA
Casper 17:00
samme her
Mikkel 17:00
Puha det blev noget af et sving!
Mikkel 17:01
Jeg så ikke præcist hvad der skete i svinget, men det så ud til Schmid ikke var tilfreds med Bouwman, den må jeg se igen
kokken 17:02
Ja, men Bouwman havde læst på lektien.
henrik 17:02
Tillykke Mikkel ! Godt gået (kørt;)
kokken 17:02
Tror ikke det er Bouwman, tror det er nummer 2 der køre Vendrame i hegnet
Mikkel 17:03
Tak :D
Mikkel 17:03
Jeg så bare Schmid smide hånden op hen mod Bouwman, som var han godt utilfreds
kokken 17:04
Det er Schmid selv der begår fejlen. Dronninge etape imorgen!
Mikkel 17:05
Nu så vi nære billeder. Bouwman gjorde det helt rigtige, det var selvforskyldt af Schmid som faktisk kørte Vendrame ud
Mikkel 17:05
Yes, det må gerne blive et favorit opgør imorgen!
henrik 17:07
Tor det endelig bliver et favoritopgøri morgen. Men på den anden side : Dette er jo giroen ;)

Annonce

Rytter- og holdoversigt

Oversigt
Løb/etapen starter:27-05-2022 kl. 12:25Rytterne forventes i mål:27-05-2022 kl. 17:14Liveopdateringen starter:27-05-2022 kl. 12:25

Annonce

Annonce

Debatten
Løb og ryttere
OL-udtagelser
Materiel og træning
Køb af cykel i udlandet?
Andet
Cykeltøj
Materiel og træning
Gp5000 karteldannelse….
Materiel og træning
Førkøbs bikefit

Annonce

Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?