den sidste bjergetape i Tour of Türkiye, hvortil du kan læse en optakt.<\/a><\/p>","date":"13\/10-2023 kl. 00:19","date_unformatted":"2023-10-13 00:19:50","km_driven":"149,6","element_is_question":"0","video_id":"","video_caption":""},{"id":"379788","title":"Vinderbud","text":"Feltet.dks vinderbud: Jonathan Milan<\/p>\r\n\r\n
Øvrige vinderkandidater: Elia Viviani, Olav Kooij<\/p>\r\n\r\n
Outsidere: Sam Bennett, Arnaud De Lie, Jakub Mareczko, Lionel Taminiaux, Arvid de Kleijn<\/p>\r\n\r\n
Jokers: Sebastian Molano, Max Walscheid, Jon Aberasturi, Tobias Lund, David Dekker, Laurenz Rex, Max, Kanter, Marijn van den Berg, Itamar Einhorn, Blake Quick, Amaury Capiot<\/p>","date":"12\/10-2023 kl. 15:12","date_unformatted":"2023-10-12 15:12:09","km_driven":"149,6","element_is_question":"0","video_id":"","video_caption":""},{"id":"379787","title":"Favoritterne","text":"
Nok er Tour of Guangxi mere kuperet end de fleste kinesiske etapeløb, der har for vane at være uhyggeligt flade, men starten på løbet er nu meget i den klassiske ånd for løb i det store land mod øst. De to første etaper er nemlig både meget korte og meget lette og dermed skabt til de helt rene sprintere.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
På den baggrund skal vi nok heller ikke forvente det store drama fredag. Etapen er i hvert fald ikke meget vanskeligere end den foregående. Den er en anelse længere, men til gengæld er der ingen bakker, og det ligner derfor som i 2018 og 2019 en stensikker sag for de rene sprintere. Jokeren kunne have været vinden, men selvom der vil være sidevind det meste af vejen frem til rundstrækningen, vil den være for svag til at spille en rolle. De sidste knap 60 km finder også sted på en rundstrækning i en kinesisk millionby med brede veje og masser af læ.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Med den beskedne nervøsitet, sidevinden vil skabe, bliver det endnu en rolig dag Udbruddet vil formentlig igen blive etableret tidligt, men som Louis Barré og Frederik Wandahl gjorde i dag, kan klassementsryttere, der ikke regnes som en af topfavoritterne, lave samme nummer som Remi Cavagna i 2018 ved at stjæle potentielt vigtige bonussekunder ved at gå i udbrud. Herefter må man formode, at Ineos vil tage kontol, og mon ikke de trods dagens resultat vil få hjælp af Jumbo og Lotto samt måske også UAE og Bahrain. Det bør sikre, at udbruddet bliver hentet, og at vi får den ventede massespurt.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Selve spurten er uhyre enkel. Opløbsstrækningen er hele 3600 m lang, og der ligesom i dag tale om en stor, bred boulevard i den kinesiske millionby. Det giver masser af plads til alle, og da der vil være sidemedvind, er det en spurt, hvor man kan starte relativt tidligt. Det er med andre ord en finale, hvor position ikke er altafgørende, og hvor man virkelig kan lade farten tale. Lægger man dertil, at etapen er kort og nem, er det altså en afslutning for de rene sprintere, men som vi så i dag, kan den slags finaler også blive ret kaotiske.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Dagens spurt viste, at alt er anderledes sidst på sæsonen, og det normale farthierarki blev kastet helt op i luften. Det skaber en enorm usikkerhed og ikke mindst en åben spurt, men jeg prøver at pege på Jonathan Milan<\/b>. Efter en svær periode med dårlig form og få løb lignede han i dag lidt af den sprinter, der imponerede så voldsomt i Giroen. Hans spurt blev desværre for lang, så han endte med at give Elia Viviani et perfekt lead-out, men det efterlod mig med fornemmelsen af, at han som i Giroen har en ganske høj topfart lige nu. Han vil også elske denne boulevardspurt, og vi så tillige, at toget med Cameron Scott og ikke mindst Dusan Rajovic helt som ventet var et af de stærkeste. Han har måske for vane at gøre spurterne lidt for lange, men den risiko er mindre i denne medvindsfinale. Dagens mudrede hierarki giver mange mulige vindere, men Milan skiller sig ud som mit bedste bud.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Det kan også blive Elia Viviani<\/b> igen. Det var nok lidt gammel vane, at jeg rangerede ham så lavt i går, for de spurter, han kørte i Hamburg, Bretagne og Kroatien havde jo kraftigt indikeret, at han er genfødt. Han manglede bare at vise det mod eliten, men det gjorde han i den grad i dag, hvor han viste fornem topfart. Samtidig imponerede toget, der med Ethan Hayter og ikke mindst den i dag så imponerende Jhonatan Narvaez også stort. Jeg kan have en frygt for, at holdet denne gang skal bruge flere kræfter på at kontrollere etapen, men i dag var de længe altdominerende. Med så stærkt et hold, så imponerende en fart og en serie resultater, der beviser, at Viviani er ved at være tilbage, kunne han meget vel have starten en lille stime.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Dagens skuffelse var Olav Kooij<\/b>. Noget stort lead-out fik han ikke, men han sad så glimrende bag Arnaud De Lie, at den normale Kooij havde vundet. Det er bekymrende, fordi han efter EM har virket træt, hvad også kom til udtryk i hans erkendelse af, at han ikke havde benene. Det ændrer dog ikke på, at han var en af de hurtigste, og at han normalt også klarer sig godt i positionskampen, selvom han har været mere svingende på den front i sine seneste løb. Toget med Tim og Mick van Dijke er også kompetent, og han bør starte sin spurt fra en position, hvor han kan vinde, hvis han finder sin vanlige topfart. Den manglede han i dag, men den kan han måske finde nu, hvor han har fået en løbsdag i benene efter rejsen.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Det var opløftende at se Sam Bennett<\/b> i dag. Naturligvis kom han lidt bagfra, men han lignede en mand, der havde farten til at vinde. Det har vi jo egentlig også set i Polen og til dels England, men desværre tabte han sin spurt på sin position. Det kan meget vel ske igen, da hans tog med Shane Archbold og Ryan Mullen ikke er det stærkeste og mangler lidt fart til den allersidste fase, men heldigvis er spurten enkel. Sidder han bedre end i dag, ligner han en mand, der kan sige farvel til Bora med en sejr.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Dagens etape bekræftede, at Arnaud De Lie<\/b> ikke helt har farten til disse lette boulevardspurter. Til gengæld var det opløftende at se ham klare positionskampen så godt, for det plejer at være hans svaghed. Allerede i går påpegede jeg dog, at det i denne løb mere er farten end positioneringen, der er bekymringen, for toget med Michael Schwarzmann og Rüdiger Selig bekræftede, at det er et af de stærkeste. Desværre er denne spurt lidt enkel, og derfor kommer han måske igen til kort på sin fart, men dagens spurt gør det trods alt ikke usandsynligt, at han kan vinde.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Det var ikke godt at se Jakub Mareczko<\/b> i dag. Italieneren så ud til slet og ret at blive kørt ud af hjulet af Jensen Plowright, da denne kørte lead-out, og i det hele taget gik Alpecin-toget helt i stykker, da Lionel Taminiaux<\/b> endte med at køre sin egen spurt. Til gengæld fik de bekræftet, at de på et hold med også Edward Planckaert og Dries De Bondt måske har løbets allerbedste tog. Jeg vil forvente, at de fortsat kører for Mareczko – alternativet må vel være Taminiaux – og sættes han op fra spids, har han måske alligevel en chance, selvom finalen er enkel, og dagens spurt bekræfter, at han er et stykke fra fordums styrke. Da han først kom op i fart, så det nemlig slet ikke så skidt ud, før han blev lukket inde.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
En af dagens skuffelser var Arvid de Kleijn<\/b>, der nok engang blev sat smukt op af Sebastian Changizi og Maikel Zijlaard, men som var helt uden den vanlige fart. Det så vi desværre også i det svagere felt i Langkawi. Heldigvis har han spurtet meget svingende i år, og når han har ramt sine gode dage, har han altså set meget overbevisende ud. Vi fik også bekræftet, at hans tog er sublimt, og kan han genfinde den fart, han viste i Mayenne, Tyskland og Polen, burde det altså ikke være umuligt at vinde i dette felt.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Sebastian Molano<\/b> faldt som frygtet igennem i dag. Toget med kun Ivo Oliveira var svagt, og han endte med at køre en alt for lang spurt. Han har dog tidligere i år vist, at han kan klare sig med begrænset støtte. I denne enkle finale er der også en bedre chance for, at han kan redde det hele på sin fart. Det kræver bare, at han spurter betydeligt bedre end i dag, hvor han bekræftede indtrykket af, at han nok er en anelse træt efter Vueltaen.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Igen i dag viste Max Walscheid<\/b>, at han har gang i en lille renæssance som sprinter. Han manglede de sidste fart, men Kooij kørte ham slet ikke over, og han viste atter, at han er god i positionskampen. Toget her er også ganske stærkt, og han elsker tillige denne slags boulevardspurter. Til gengæld viste dagens finale nok også, at han mangler lidt for meget fat til for alvor at kunne regnes som vinderkandidat.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Jeg var ret opløftet over Jon Aberasturi<\/b> i dag. Det er nu i hvert fald anden gang i år, at han har vist en bedre fart, end man kunne have ventet. Desværre viste etapen også, at han er voldsomt handicappet af sit meget svage hold, og da han slet ikke positionerer sig selv som tidligere, startede han alt for langt tilbage. Meget taler for, at det vil kunne ske igen, men har han heldet i positionskampen, synes farten at kunne føre ganske langt.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Med Sam Welsford ude skal DSM nu køre for Tobias Lund<\/b>. Danskeren kørte faktisk en ganske fin spurt i dag, men som det desværre gik alt for ofte i Kroatien, sad han for langt tilbage. Det vil han med det nu decimerede tog, der kun tæller Niklas Märkl og ham selv, formentlig gøre igen, og da han næppe heller har farten til at vinde denne boulevardspurt, bliver det nok ikke til et absolut topresultat. Potentialet er dog til et bedre resultat end det, han fik i dag.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
En af dagens positive overraskelser var Laurenz Rex<\/b>. Belgieren er slet ikke sprinter, men efter Thijssens exit har han fået chancen. Det gik ganske imponerende, for ikke blot fik Julius Johansen og Adrien Petit, der udgør et stærkt hold, anbragt ham hæderlige. Han så også hurtigere ud end mange mere etablerede sprintere. Det viser, at han faktisk fint kan lave gode resultater i dette felt, selvom han trods alt ikke bør kunne vinde.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
I dag fik David Dekker<\/b> endelig chancen for at spurte igen, men han havde slet ikke den fart, han havde i Giroen. Heldigvis viste netop Giroen også, at han kan dukke på som trold af en æske, og han har nu to gange i år kørt spurter, der taler for, at han kan begå sig i dette felt. Toget med Donovan Grondin, Alan Riou og Amaury Capiot<\/b> har også potentiale til langt mere, end de viste i dag, og det bør føre til et bedre resultat. Det er også muligt, at det nu er Capiots tur til at få chancen, men han mangler nok farten til denne boulevardspurt.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Det gør Max Kanter<\/b> også. Det blev helt tydeligt i dag, hvor han kun gled baglæns undervejs. Til gengæld havde han trods den svage støtte positioneret sig godt, og dermed synes han som i England at have genfundet de evner, han havde sidste år. Det taler for, at han med nogen sandsynlighed kan lave et godt resultat, selvom dagens spurt viser, at han næppe vinder.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Dagens spurt satte en fed streg under, at Marijn van den Berg<\/b> ikke har farten til denne slags spurter. Han fik heller ikke positioneret sig helt så godt, som han plejer, men han fik nu alligevel bekræftet, at han er en af de mest positioneringsstærke i feltet. Det taler for, at han kan gøre det bedre end i dag, men dagens spurt sætter også en streg under, at han næppe kører med om de helt sjove placeringer.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Endelig er der Itamar Einhorn<\/b>. Efter en lidt sløj periode havde jeg tabt lidt tiltro til israeleren, og det blev bekræftet i dag, hvor han manglede noget fart. Hans tog med Jens Reynders og Taj Jones havde dog anbragt ham bedre end frygtet, og vi har jo før set, at han har været i top 10 i rene massespurter, der er så stærkt besat som denne. Det kan derfor ikke helt udelukkes, at det kan ske igen.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Hos Jayco er jeg ved at tabe tiltroen til Blake Quick<\/b>, der har haft det meget svært på dette niveau, selvom hans tog er pænt. På landsholdet gjorde Binyan Ma<\/b> det uventet godt i dag, og han kan måske endda gå i top 15 i morgen.<\/p>","date":"12\/10-2023 kl. 15:12","date_unformatted":"2023-10-12 15:12:02","km_driven":"149,6","element_is_question":"0","video_id":"","video_caption":""},{"id":"379786","title":"Vejret","text":"
Det meget varme vejr fortsætter på en fredag, der kun vil byde på få skyer og en temperatur, der vil stige fra 27 til 30 grader. Vinden vil være let til jævn og aftagende (10-15 km\/t) samt komme fra nordnordøst. Det giver indledende sidemodvind, men derefter næsten direkte sidevind hele vejen frem til rundstrækningen. Her vil der hovedsageligt være sidemodvind, indtil der over de sidste 9,2 km vil være sidemedvind.<\/p>","date":"12\/10-2023 kl. 15:11","date_unformatted":"2023-10-12 15:11:49","km_driven":"149,6","element_is_question":"0","video_id":"","video_caption":""},{"id":"379785","title":"Ruten","text":"
Det er er et kendetegn ved de ikke-europæiske løb i begge ender af sæsonen, at de som regel er relativt sprintervenlige. Det er bestemt også tilfældet for Tour of Guangxi, der i klassisk kinesisk ånd byder på helt op til fem muligheder for de hurtige folk, hvoraf de tre bør være stensikre massespurter. Efter den korte, hektiske indledning får sprinterne med det samme chancen igen på løbets anden etape, der i 2018 var den eneste nyskabelse, og som i både i 2019 og nu i 2023 vender tilbage i et næsten uændret format – denne gang er eneste ændring, at man har ændret finalerundstrækningen fra 2019 – og selvom den nok er en anelse længere end åbningsetapen, er det igen en kort, flad sag, der burde give anledning til en spurtafgørelse.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Etapen fører feltet over beskedne 149,6 km fra Beihai helt nede på den kinesiske sydkyst til Qinzhou, der i 2017 agerede startby for 2. etape, men for tredje gang i træk er målby. Terrænet kunne ikke være meget lettere, da det er stort set helt fladt hele vejen. Fra start forlader man kysten ved at køre mod nord, inden man gradvist drejer mod nordvest. Den retning holdes det meste af dagen, mens man forsætter ad flade veje et par kilometer nord for kysten. Efter knap 91,1 km rammer man den afsluttende rundstrækning, og efter 94,7 km krydser man stregen for første gang i forbindelse med dagens første spurt.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Etapen afsluttes herefter med tre omgange på den 18,3 km lange og helt flade runde i den østlige del af Qinzhou, og selvom der er lidt flere sving end i 2019, er den ganske enkel. Man drejer skarpt med 17,5 km og 16,1 km igen, hvorefter en lige vej leder mod øst frem til et sving med 13,1 km igen. En lige vej fører nu mod nord frem til det nordligste punkt, hvor man med 9,2 km igen drejer til højre. Derfra går det mod sydøst og syd ned til et sidste sving med 3,6 km, hvorefter en lige og helt flad vej leder frem til stregen. Dagens anden og sidste spurt kommer ved næstsidste passage af stregen efter i alt 131,3 km.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Etapen byder på i alt 628 højdemeter.<\/p>\r\n\r\n
<\/p>\r\n\r\n
Qinzhou gjorde debut som målby i 2018, hvor Pascal Ackermann vandt 2. etape foran Fabio Jakobsen og Dylan Groenewegen. I 2019 overraskede Dan McLay ved at sejre foran netop Pascal Ackermann og Matteo Trentin.<\/p>","date":"12\/10-2023 kl. 15:11","date_unformatted":"2023-10-12 15:11:42","km_driven":"149,6","element_is_question":"0","video_id":"","video_caption":""},{"id":"379783","title":"Velkommen","text":"
Velkommen til dagens direkte live opdatering fra Tour of Guangxi (2. etape). Dagens løb køres fra Beihai til Qinzhou over 149.6 kilometer. Vi starter kl. 7.00.<\/p>","date":"12\/10-2023 kl. 15:11","date_unformatted":"2023-10-12 15:11:33","km_driven":"149,6","element_is_question":"0","video_id":"","video_caption":""}],"authors":[{"author":"Christian Frese","email":"frese@feltet.dk","image":"https:\/\/www.feltet.dk\/octo_cms\/files\/Feltet.dk\/Diverse\/Krille_(2).jpg","url":"christian-frese"},{"author":"Emil Axelgaard","email":"emil@feltet.dk","image":"https:\/\/www.feltet.dk\/octo_cms\/files\/Feltet.dk\/ProfilePics\/emil_500x500.jpg","url":"emil-axelgaard"}]}