Seneste nyt fra: Giro d'Italia (Nyhedsblog)
Dansker har flest kilometer i benene
Med den officielle startliste til Giro d'Italia følger massevis af statistik over årets felt. For eksempel, at danske Michael...

Annonce

Seneste resultater

Annonce

Annonce

Annonce

Annonce

Videoer

Mathieu Van der Poel fascinerer Radio Tour med sin overlegenhed: Han er et kommercielt guldæg

Se afslutningen på herrernes GP Sven Nys

Se afslutningen på kvindernes GP Sven Nys

Thomas Bay er vild med Paris-Nice: Der starter etapeløbssæsonen for alvor

Mielke fremhæver Frankrigs kærlighed til Pinot

Bay om cykelløbs betydning: Det er med til at samle en nation

Se afslutningen på herrernes Exact Cross i Loenhout

Se afslutningen på kvindernes Exact Cross i Loenhout

Få flere videoer fra cykelverdenen.

Annonce

Seneste resultater
TV-oversigten
Se tv-oversigt

Annonce

Feltet.dk Forum
Giroen
> Har Pogacar kræfterne kan han jo lave stor afstand her, og derefter køre mere passivt. Det har jeg lidt svært ved at se for mig ... altså at han skulle køre passivt, det strider mod hans imod hans natur ... Min top 3 er 1. Pogacar 2. Lipowitz 3. Bardet (lige ud over Pogacar er det jo ikke en stjerneparade af en start liste, det kan godt gå hen og blive rimeligt uforudsigeligt)
Løb og ryttere
6
Tips til at cykle sen aften?
Enig i at her i sommerhalvåret går det nok. Man ser også mange nybagte fædre gå fra cykling over til at løbe. Det tager mindre tid, og kan bedre forgå ufarligt på villavejene. Ellers ryger de over på træningsplatforme som Zwift. For her er man stadig hjemme, hvis lokummet brænder. Så kan man afbryde træningen. Her kan man træne mere effektivt og i kortere tid. Problemet med at cykle i mørke er at man bare cykler langsommere fx kan man ikke se bakkerne. Det er også svært at cykle effektivt i mørke. I de lyse måneder går det nok. Om vinterer får man mest af alt "kun" frisk luft. Cykler man efter watt, så kan man måske cykle efter at holde bestemte watt-tal. Jeg har ikke prøvet det. Jeg ved bare fra pendling, at det går langsommere i mørke. Men det kan have sin charme at cykle i mørke. Hvis man ikke just gør det hver dag. For så er der længere mellem snapsene. Da jeg pendlede om natten kunne månen være smuk (stor forskel på at cykle ved nymåne og fuldmåne) eller når de var sne. Så var kontrasten mellem sne og den sorte cykelsti fantastisk. Stilheden kunne jeg også godt lide. Jeg valgte altid at cykle fra jobbet efter alle bilisterne var væk fra fabrikken. Så mødje jeg måske 5 biler over en strækning på 20 km. Men man skal virkelig ville det for at tage afsted i mørke. Det er lettere hvis det er fordi man skal til eller fra jobbet.
Materiel og træning
6
Hr. og fru Danmarks roliganistiske cykledebattråd
Nu hvor der er blevet skydt så meget på Skjelmose så synes jeg at man bør tage sig tiden til at lytte til denne snak Norsgaard og Skjelmose havde med hinanden i Gruppettoen. Rart at høre Skjelmose ved normalpuls fremfor lige efter målstregen. Der ligger mange tanker bag hans liv. Husk man behøver ikke at høre alle cirka 90 minutter uden pauser. Jeg blev klogere. Både på personen og generelt. Hvis jeg ikke vidste det, så ville jeg umiddelbart ikke tro at det var 2 personer i midt 20'erne som snakkede sammen (ikke så meget tant og fjas, men voksensnak). ITunes: https://podcasts.apple.com/.../forhjulslir/id1452718622 Spotify: https://open.spotify.com/show/5ottGxVEYNAjTEr3DPJsuo Soundcloud: https://soundcloud.com/user-534576250-726966460/tracks
Løb og ryttere
203
Mekaniske vs. elektrisk grej
> For mig er disk nemmere... Det er ikke hokus-pokus at lufte bremserne ud en enkelt gang årligt, det svarer til at skifte bremsekablerne og jeg synes stadig det er nemmere, så vedligehold anser jeg ikke som værende kompliceret. Jeg har har også oplevet mindre vedligehold med skivebremser end fælgbremser. Men hvis man mest er solskinscyklist tænker jeg dog ikke at der er særlig stor forskel i vedligeholdelsesbyrden på de to typer af bremser. Kører man hele året og i dårligt vejr bliver forskellen større. Tror jeg har haft to problemer på de 5-6 år hvor jeg har kørt med (hydrauliske) skivebremser hvor jeg har måttet forbi en cykelsmed. Den ene gang havde jeg et problem hvor en lokal cykelhandler ikke kunne finde ud af at fikse det og mente at det hele skulle skiftes. Rule no. 4 i Charlottenlund fiksede det dog på under en time. Så når uheldet er ude, så kan det godt være mere kompliceret at servicere. Har nok luftet bremser ud et par gange samlet set på mine cykler med skivebremser de år jeg har kørt med skiver. Det er altså ikke noget man behøver gøre i tide og utide. For mig er fordelene med skivebremser mest bremseevnen i vådt og mudret føre, samt muligheden for bredere dæk med mere komfortabelt dæktryk og højere punkteringsresistens. Og selv om man da bestemt kan mærke at man lever når man kører rundt på hårdt pumpede 25 mm dæk og carbon-fælge i regnvejr, så er det på ingen måde noget jeg savner :grinning:
Materiel og træning
8
Sukkerkold sidst på dagen?
Hvor tit pendler du? Jeg går ud fra du har små 40 km til arbejde og små 40 km hjem igen. Det er pænt langt hvis man vil være frisk næste dag (afhængig af niveau) Hvor mange hviledage har du i løbet af en uge? Jeg tænker bare om dit niveau er til al den træning. Eller om du burde lægge nogle intervaller ind på pendlerturene, og så holde fri andre dage.
Materiel og træning
15
Jumbo-Visma og Soudal-Quickstep fusion?
Du må gerne give Skjelmose tørt på...dels kan han tåle det, dels trænger han til det!
Løb og ryttere
129
Kyllingen forudså Vingens styrt!
Og så tager vi lommertørklæderne frem, eller også klapper vi stille i hænderne: https://www.msn.com/da-dk/sport/other/rivalens-chef-bes%C3%B8gte-jonas-vingegaard-p%C3%A5-hospitalet-hans-overraskende-ord-g%C3%A5r-lige-i-hjertet/ar-AA1o1D2Y?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=060adb44ca8f431893e254209ece90e2&ei=11
Løb og ryttere
15
OL-udtagelser
Ja, så har du jo ikke noget nyt at tilføje den hypotetiske diskussion, da du allerede har fremsat dine synspunkter lige ovenfor, ovenikøbet tæt på ordret. Havde så ikke været bedre at holde igen, igen?
Løb og ryttere
38

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?

Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere