Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Luca Paolini blander sig nu i debatten om den famøse jernbane-hændelse i søndagens Paris-Roubaix. Står det til ham, bør togene fremover holdes tilbage, i det tidsrum løbet køres.
Annonce
Rytterne i årets Paris-Roubaix-felt er mildest talt uforstående overfor, at det franske jernbaneselskab SNCF har bedt politiet kigge nærmere på situationen, hvor en god bid af feltet krydsede en jernbaneoverskæring, mens bommene var på vej ned. Nu melder den italienske superveteran Luca Paolini sig i koret hos de, der mener, at rytterne uforvarende står for skud.
"Nu er det nok. Jeg læser igen og igen om et løb, der betragtes som usandfærdigt på grund af dårlig organisation ved en jernbaneoverskæring. Det er absurd og sårende. Vi har at gøre med et af de mest spektakulære løb på den internationale cykelkalender, og så diskuterer vi, hvem der handlede rigtigt eller forkert," er meldingen på Gent-Wevelgem-vinderens twitterprofil med henvisning til rytternes beslutning om at krydse sporene eller ej.
I starten af året var det sikkerheden i forbindelse med ekstremt vejrlig, der var det store samtaleemne på WorldTouren. I løbet af den seneste uge har det så været sikkerheden ved de fysiske rammer for afviklingen af løb, der har været heftigt debatteret. Det har nu fået UCI til at tage skridt mod at få klarlagt, hvilke punkter der kan sættes ind på. Paolini er ikke bleg for at påpege, hvad han mener, er den åbenlyse måde at undgå lignende episoder i fremtiden: Togtrafikken bør simpelthen holdes tilbage og tage hensyn til så vigtigt et løb som "Helvede i Nord".
"Et spørgsmål har plaget mig siden i går(søndag, red.). Stillet over for en situation, hvor alle ryttere risikerer liv og lemmer og deres videre karrierer, er det da så ekstremt vanskeligt at overveje at give forrang til et show uden sidestykke, og i løbet af året planlægge hvordan togene kan tilbageholdes for vores sikkerhed, og for den underholdningsværdi kun Roubaix besidder? I enkelte tilfælde og i særlige løb som Roubaix bør rytterne have forrang," siger Paolini, og fortsætter.
"Der er løb, hvor der er så meget på spil, at det kan sløre rytternes klarsyn. Vi bør en gang for alle reflektere over dette, og få fastsat nogle regler med nosser!," lyder den afsluttende salut.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce