Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

Produktnyt: Tarmac - nu med skivebremser
14. marts 2018 08:39 af Jesper Johannesen

Den har været ventet længe, og i dag er ventetiden ovre. Specialized lancerer i dag deres populære Tarmac med skivebremser. 

Specialized S-Works Tarmac Disc lander i dag i butikkerne, og dermed fuldender Specialized Tarmac porteføljen. 

"Den perfekte cykel til alle terræner. Tarmac'en er lavet til alt fra Grand Tours til ruterne i nabolaget. Med et gennemgribende redesign har vi formået at forbedre de aerodynamiske fordele samt tilføjet skivebremser, hvilket gør vores mest komplette landevejscykel endnu mere komplet," lyder det i en pressemeddelelse fra det amerikanske cykelproducent. 

Rider-First Engineered™
Cyklen fået i syv forskellige størrelser med samme fortrinlige køreegenskaber. Den eneste måde, hvorpå dette kan opnås, er ved at være besatte af den perfekte opbygning af carbon lag og opbygning. Det er ikke den slags arbejde, der rammer forsiden af magasiner. Det er derimod ingeniører, som gransker hver detalje og har ophedede diskussioner over stivhedsværdier, former og styreegenskaber, hvilket du ikke vil bemærke, når du kører på Tarmac'en - udover cyklen passer godt til dig.

Specialized har brugt masser af data til at finde ud af, hvordan hver af de syv størrelser passer bedst muligt til cykelrytteren. Derfor har rammerne også nogle individuelle ting, som ikke er ens på en f.eks. størrelse large i forhold til en small - udover størrelsen selvfølgelig er anderledes. 



En cykel i 500 stykker
Specialied har tilføjet 200 carbon stykker i opbygningen af den nye Tarmac. Hvorfor? Specialized stillede sig selv spørgsmålet efter den femte kop kaffe den nat, men svaret er simpelt. Fokus er på dig som rytter.

"Konstruktionen på vores seneste Tarmac var det mest komplekse, som vi nogensinde har designet, hvilket gav os mulighederne for at gøre den lettere og forbedre køreegenskaberne. Du fortjener den bedste oplevelse cyklen, og det er vores altoverskyggende mål at sikre dette," lyder det fra Specialized. 

Hvert lag af carbon på hvert stel i hver størrelse bliver minutiøst udarbejdet, hvilket sikrer at køreegenskaberne er ens på tværs af alle størrelserne. For at sikre den perfekte oplevelse har hvert stel en unik opbygning, hvor carbonlagene arrangeres så de komplimenterer størrelsen, hvilket indebærer brug af yderligere materiale i specifikke områder og sågar til tider en kraftigere type carbon eller variant af carbon. Nedenfor er et udpluk af carbon opbygningen: 
 

Sadelrørs materiale
Der er stor forskel på sadelrøret på en størrelse 49 og en 61'er, men samtidigt bruges der forskelligt materiale i opbygningen. Det gør sig gældende på alle størrelser. For eksempel er carbon laget der strækker sig fra krankboks til kronrøret på en størrelse 61 kraftigere og stivere end det, der bruges på en størrelse 49 eller 56. Dette sikrer at alle ryttere oplever den passende eftergivenhed i sadelrøret og opnår den bedste komfort. 



Opbygning af krankboksen

Den kompromisløse acceleration er et af Tarmac'ens varemærker og krankboksens stivhed er et af de vigtigste parametre for at opnå dette. Hvad de fleste overser er, at stivheden ikke er lineær på tværs af størrelserne. En størrelse 61 kræver mere materiale for at opnå samme stivhedsværdi som en størrelse 49. Af denne grund har Specialized tilføjet tre gange så mange extra-long pitch carbon fibre for at forstærke krankboksen på de største størrelser. Det er netop din garanti for den bedste cykel - uanset størrelsen. 



Kronrør og styring
Hvor krankboks stivheden er nøglen til kraftoverførsel, er stivheden i kronrøret det altafgørende element i Tarmac'ens knivskarpe styreegenskaber. Navigeringen gennem feltet, undvigelse af huller i vejen og maksimal kontrol gennem sving, skyldes kronrørets stabilitet og stivhed.

Større cykler med længere overrør har behov for en højere stivhed for at opnå vores standarter i forhold til de mindre stel. Så med lanceringen af Specialized Tarmac har producenten formået at skabe den samme følelse på tværs af størrelserne. 



45 sekunder hurtigere på 40 kilometer
"Aero is Everything" (Aerodynamik er alt) sådan lyder det fra Specialized, og det har efterhånden også været et af de vigtigste parameter, som cykelproducenterne har fremhævet de seneste mange år. 



"Aerodynamik er et af de vigtigste elementer, som vi kan optimere for at få dig til at køre stærkere. Derfor har vi brugt et halvt år på at forbedre aerodynamiken, hvor vi kunne. Men det var ikke på bekostning af følelsen af en Tarmac. Vi har kombineret det bedste af to verdener, så den nye Tarmac er ligeså aerodynamisk som vores første Venge," påpeger Specialized i forbindelse med offentliggørelsen. 

Den aerodynamiske udvikling af den nye Tarmac har været en lang process, hvor Specialized har foretaget gentagne test.

"Vores erfaring og data fra utallige aero-projekter de seneste seks år, samt CFD-test, har spillet en rolle i udviklingen af den nye Tarmac. Vi kom frem til tre punkter, der uden at gå på bekostning med Tarmac følelsen kunne forbedre aerodynamiken. En ny form på forgaflen, sænkede sadelstager med aerodynamiske rør og en D-formet sadelpind og sadelrør. Resultatet blev en forbedring på 45 sekunder over 40 kilometer sammenlignet med andre cykler i samme vægtklasse." 



Skivebremser og ​S-Works Power Cranks
Den største nyhed omkring Tarmac er dog, at den nu kommer i en ny version med skivebremser. Dermed kan du selv vælge, omg det skal være med fælgbremser eller skrivebremser.

"Alt efter dine præferencer har vi dækket dig ind. Endnu bedre er det, at begge cykler har samme aerodynamiske fordele, fart og styreegenskaber. Det er ikke et spørgsmål om, hvad du vil gå på kompromis med, men hvad du er til," lyder det fra Specialized. 

Vil du effektivisere og udvikle din træning, er et powerkranksæt det perfekte værktøj. Specialized har kombineret deres utroligt lette og stive S-Works kranksæt med en højteknologisk dual-sided wattmåler. S-Works Power kranksættet vejer kun 440 gram i størrelse en størrelse 172,5mm. 



S-Works Tarmac Disc kan købes eller bestilles ved alle autoriserede Specialized forhandlere fra i dag.

​Se flere billeder af Tarmac cyklen med skivebremser på Velomio.coms Facebookside.
 

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Søg på tværs af +50 webshops og få det største udvalg. 500.000 cykelprodukter samlet ét sted.

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

BMC Racing Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Quick-Step Floors

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First-Drapac

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team LottoNL-Jumbo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »