Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Vision har til dette års Giro d’Italia præsenteret en geargruppe der er udviklet specielt til enkeltstart. Mange kræfter er lagt i udformningen, så gruppen er så aerodynamisk som muligt.
Annonce
Firmaet VISION har siden dets start i 90’erne haft det erklærede mål at være med i toppen af aerodynamiske komponenter.
De er specielt kendt i triatlon verdenen, hvilket nok mest er fordi regelsættet er noget mere lempeligt end i UCI regi. Dog bevæger de sig specielt i år længere over på denne del af markedet. Det gør sig gældende med både denne gruppe, men også høj profil hjul og styr til enkelstartscyklen.
Metron TT skifter (venstre på billedet herunder, og topbillede):
Hvad der umiddelbart ligner et bremsegreb, der er monteret et forkert sted på cyklen, er i stedet en nytænkning i forhold til udformningen af en gearskifter.
Ved at trække i grebet – som hvis man ville bremse – kan man skifte op til 3 gear af gangen. Trykker man på knappen foran på grebet skifter man ned.
Dette skulle gøre, at rytteren holder hænderne mere i ro, og bryder vinden bedre end med de gængse skiftere på markedet.
Metron aero bremsegreb (højre på billedet herunder).
Bremsegrebet er udført med intern kabelføring, og med et specifikt højre og venstregreb.
Metron forskifter:
Forskifteren minder meget om en konventionel forskifter, men bruger en carbon konstruktion, så man vil opleve hurtigere og mere præcise skift.
Forskifteren er til pålodning, og kan klare op til 56 tands klinger. Ydermere kan den klare et spring på 16 tænder, ved skift imellem klingerne.
Metron bagskifter:
Igen er der noget nytænkning på banen. Ideen er set før, men her har Vision taget nogle af de ting der har huseret i det ’skjulte’ i nogle år. Det første man lægger mærke til, er det stor skjold der dækker for pulleyhjul og hele det ’bur’, hvori kæden løber.
Inde bag dette skjold er det 11 tands hjul øverst og et 15 tands hjul nederst. Det store, nederste, hjul er til for at spare energi (man har for nogle år siden målt en besparelse på op imod 5 watt, med dette tiltag)
Metron 10 gear kassette.
Denne kassette er samlet med stål ’pins’ for at lave en hul konstruktion. Hvert tandhjul er forsynet med både rampe og ’shift pins’ for herved at yde hurtigere og, ikke mindst, mere præcise skift.
Metron BB386 EVO.
Kranksættet minder meget om deres TRIMAX kranksæt der er elsket af mange verden over for dets aerodynamiske kvaliteter, og det næsten futuristiske udseende.
Lejeindsatserne er med keramiske lejer, for at formindske friktionen og derved spare kostbare watt.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce