Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Prisen kan godt afskrække, men vil man have en cykel der yder alt det den skal uden man skal gå alt for meget på kompromis med gode komponenter er dette klart en sti der er værd at overveje.
Annonce
Produktet er stillet til rådighed af:
Cyklen er udstyret med:
Ramme: | Canyon New Nerve XC Race | |
Bagdæmper: | Fox Float Performance RP2 Boost Valve XV | |
Forgaffel: | Fox FOX 32 Float Performance FIT | |
Headset: | Acros AiX-03 | |
Bagskifter: | Shimano Deore XT Shadow | |
Forskifter: | Shimano Deore XT E-Type | |
Skiftegreb: | Shimano SLX 10-speed | |
Bremsegreb: | Avid Elixir 7 | |
Bremser: | Avid Elixir 7 | |
Nav: | DT Swiss X 1700 | |
Kassette: | Shimano Deore 11-36 10-speed | |
Fælge: | DT Swiss X 1700 | |
Dæk: | Schwalbe Nobby Nic 2,25" | |
Kranksæt: | Shimano Deore XT FC-M780 | |
Klinger: | 42/32/24 | |
Krankboks: | Shimano Deore XT | |
Frempind: | Ritchey WCS 4-Axis | |
Styr: | Easton EA70 Riser | |
Greb: | Canyon Bracelets | |
Sadel: | Selle Italia Race SE | |
Sadelpind: | Ritchey WCS | |
Pedaler: | Leveres uden | |
Størrelser: | S, M, L, XL | |
Farve: |
deep black ano - white |
Vægt opgivet/vægt målt:
11.95 kilo/12 kilo
Vejl. pris:
Kr. 15.629
Introduktion:
Vi har beskrevet firmaet snart et utal af gange her på siden, så det er ikke nødvendigt at bruge spalteplads på yderligere historier om firmaet.
Se eventuelt hjemmesiden for mere information.
Første indtryk:
Det er altid en fornøjelse at modtage en cykel fra Canyon. Der tales tit om alle de lyksaligheder, der kendetegner tyskere, og deres måde at arbejde på.
Dette gør sig i særlig grad gældende, og synligt, når man åbner kassen og finder en cykel der blot skal have monteret hjul, styr, sadelpind og de pedaler man nu foretrækker.
Derefter er man klar til at sætte sig op og køre.
Både forgaffel og bagdæmper skal pumpes op, så de passer til brugeren. Her skal det fra vores side anbefales, at man sætter sig lidt yderligere ind i det lufttryk der skal bruges.
Der er manualer i kassen, men der kan med fordel læses op på emnet på nettet, da det også afhænger lidt af kørestil.
Gear er indstillet meget præcist, og bremser bider bare som de skal.
En fullsuspension MTB er i denne testers øjne ikke et æstetisk mesterværk. Den er for rodet, og for klodset at se på. Det gør sig også gældende med denne her, om end Canyons subtile lakering, og flotte svejsninger, gør den til et rarere bekendtskab ved nærmere øjesyn.
Test:
I brug er cyklen et godt bekendtskab. Den opleves meget velkørende, og godt sammensat. Valget af materiel er et rigtigt fint kompromis imellem gode, prisstærke komponenter og dæmpere i en rigtigt god klasse, der vil stille mange ryttere derude tilfredse.
Igen, rammen er ikke den pæneste. Den yder dog en fin stivhed, og er en god base for en cykel i denne her klasse.
Linket til bagdæmperen er ret stort, så man skal lige passe på sine ben, hvis dette her er den første ’fully’ man er ude på.
Forgaflen skal fremhæves her: Den udmærker sig blandt andet ved en 15mm aksel der i dén grad yder sit til stivheden. Lige præcis denne feature, er meget mærkbar på en MTB. Man føler en meget større sammenhæng imellem gaffel og hjul, end man føler på et ’gammeldags’ system med QR som man også kender det fra racercykler.
Cyklens vej igennem sving, og på sporet kan bedst beskrivesmed et noget udvandet udtryk i vore dage: ”den kører som på skinner”.
Komponentvalget er tidligere nævnt. Det er så absolut ikke topklasse komponenter, men det er gode og stabile komponenter der virker velvalgte til denne cykel.
Cyklen ville slet ikke kunne være holdt i den prisklasse den er placeret i, hvis der skulle have siddet carbon komponenter over det hele.
Det er ikke nødvendigt, og langt de fleste motionsryttere vil får deres lyst styret med udstyret på denne cykel.
Konklusion:
Prisen kan godt afskrække, men vil man have en cykel der yder alt det den skal uden man skal gå alt for meget på kompromis med gode komponenter er dette klart en sti der er værd at overveje.
Cyklen hænger godt sammen, og giver overordnet set en rigtigt fornuftig oplevelse på sporet.
Vi ville gerne have haft muligheden for at låse bagdæmperen helt, for så at modvirke den ’bopping’ der kommer ved kørsel på lidt hårdere stier, hvor den ikke helt kommer til sin ret.
Det bed vi særligt mærke i:
+ Gaffel/bagdæmper, komponentvalg
- Bagdæmper kan ikke låses, ikke så pæn cykel
Køb dette produkt, hvis:
Du vil have en rigtigt fornuftig ’fully’ til en pris de fleste kan retfærdiggøre overfor konen.
Annonce
Annonce
Vuelta España Femenina(2.WWT) 28/04-05/05
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce